Print Friendly and PDF

Sendendir




Efendimsin cihânda i’tibârım varsa sendendir

Miyân-ı âşıkânda iştihârım varsa sendendir


Benim feyz-i hayâtım hâsıl-ı rûh-ı revânımsın

Eğer sermâye-i ömrümde kârım varsa sendendir


Veren bu sûret-i mevhûme revnak reng-i hüsnündür

Gülistân-ı hayâlim nevbâharım varsa sendendir


Felekden zerre mikdâr olmadım devrinde rencide

Ger ey mihr-i münîr âh u zârım varsa sendendir


Senin pervâne-i hicrânınam sen şem’-i vuslatsın

Be-her şeb hâhiş-i bûs u kenârım varsa sendendir


Şehîd-i aşkın oldum lâle-zâr-ı dâğdır sinem  

Çerâğ-ı türbetim şem’-i mezarım varsa sendendir


Gören sergeştelikde girdâb-ı dest zann eyler

Fenâ-ender-fenâyım her ne varım varsa sendendir


Niçün âvâre kıldın gevher-i gaitanın olmışken

Gönül âyînesinde bir gubârım varsa sendendir


Şafak-tâb eyledin peymânemi hûnâb ile sâkî

Sabâh-ı sohbet-i meyde humarım varsa sendendir


Sanadır ilticâsı Gâlibin yâ Hazret-i Mevlâ

Başımda bir külâh-ı iftihârım varsa sendendir


Şiir: Şeyh Galib






Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar