Print Friendly and PDF

İyi ve Kötü

Melek Tavus

Dinlerinin prensiplerini hep saklı tutmak zorunda bırakıldılar. İnançlarının en temel öğesi, Melek Tavus (Müslümanlar'ın Şeytan dediği varlık)'un, "üst düzey tanrı" tarafından "yaratıcı" olmakla "görevlendirildiği" anda ortaya çıkar. Bundan dolayı O, yezidiler tarafından tapılmayı hak etmiştir. Benzer şekilde eski Daivacılar; "iyi tanrı ile birlikte kötünün de yaratıcı olduğu"na inanırlardı. Mithracılar da " Deo Arimanio"ya kurban keserlerdi, ki bu yatıştırma amaçlı' değilse, bal gibi tapınmadır.. Yezidilere göre karanlık, sadece aydınlığın yokluğunun ifadesidir. Aydınlık gelir, karanlık gider. Kötü ise, müsbet veya pozitif şeylerin  olmamasının ürünüdür. Pozitif şeyler oluşursa kötülük gider. Bu iyi şeyler, "Tanrının gözünde iyi olan şeylerdir ki, bizim noksan anlayışımızla yolumuzu bulmak için hizmet eder. Yezidiler'in dini kitabı Yalvah şöyle der; "Ben, iyiliğin ruhu; her olayın içinde ben varım, ki dıştakiler buna 'kötü' diyorlar."

Gerçek Kötü

Gerçek kötü, isyan ruhudur. İçimizde bulunan o ruhu tecrübe ettiğimizde, kendimizi benzer dürtüdeki tesirlere açmış oluruz. "Şeytanı an, gelecektir." demez miyiz? Bu ne anlama gelir? Bu, eğer bizde kötülük şuuru var ise, kötülük de bizde mevcut demektir. Tanrı'ya inandığımızı söylemekteyiz. O zaman güvenimiz Tanrı'ya olsun. O, bu kadar uluyken başka şeyleri tecrübe etmek niye?

Şeytan’ın Çıkışı

Zarathustracılar'la temasa geçmeden önce Yahudiler'in şeytan anlayışı çok bulanıktı. Fakat temastan sonra Yahudi dünyası  ve ondan sonra gelen Hristiyan dünyası ile İslamiyet, "şeytan ve  Cinler"le doldu taştı. Daniel 7. 10'da Yehova (tanrı)nın  .100.000.000 melek yarattığını kaydeder. Fakat (Tekvin: 6. 1 -  5)'den öğrendiğimize göre bu meleklerin bir kısmı insan kılığına girip göğü terketmişler. Sebep; güzel beşeri kızlarla gönül  eğlendirmekti. Yahuda; 6-7, bunu "zina etmiş ve başka beden  ardına düşmüş" Sodom ve Gomorra'daki halkın hareketine  benzetiyor. İslamiyet'te de benzer durumlar göze çarpar. Bu yolundan sapmış meleklere "cin" deniyor.. 

Yol gösterenler Arasında

Kimi zaman şeytanlar insanın imdadına koşarlar. Ama dikkatli olmalısınız. Kimi zaman da size cehennemin yolunu gösterirler.

Sebastian'ın İmanı

İnancımı ilan etme yetisinden yoksunum ve hiçbir kiliseye ait değilim.  Hiçbir zaman Tanrıya, kurtuluşa ve sonsuz yaşama gereksinmedim. Ben  kendimin tanrısıyım ve kendi meleklerimi ve kendi şeytanlarımı yaratırım. Ben, kendini dalgalarla koruyucu bir okyanusa indiren taşlı bir  kumsalda varlığımı sürdürüyorum. Bir köpek havlar, bir çocuk ağlar,  gün batar, gece olur. Beni asla korkutamazsın. Bundan sonra artık hiç kimse beni korkutamayacaktır. Gecenin salt sessizliğinde kendi kendime yinelediğim bir duam var benim. Bir rüzgar, okyanusu ve boğulan alacakaranlığı canlandırsın. Sudan bir kuş çıksın ve çağrısıyla sessizliği parçalasın. 

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar