Print Friendly and PDF

Duymuyor da Değilsin... Seni çok özlüyorum





193.
Dedim ki: 
Sevgili, senin derdine düştüm, dertliyim. 
Dedi ki: 
Derdin bir gün nihayete erer. 
Dedim ki: 
Bana ay ol, beni ışıklandır. 
Dedi ki: 
Talihin varsa pekâlâ:
Dedim ki: 
Merhametlilerden vefa âdetini öğren. 
Dedi ki: 
Güzeller pek az vefakâr olurlar.
Dedim ki: 
Hayaline göz yumacağım, gönlüme, hayalini getirmeyeceğim. 
Dedi ki: 
Hayalim geceleri yürür, başka yoldan girer: 
Dedim ki: 
Zülfünün kokusu âlem içinde yolumu kaybettirdi. 
Dedi ki: 
Bilirsen sana yol gösteren yine odur:
Dedim ki: 
Seher yelinden gelen hava ne güzel hava. 
Dedi ki: 
Sevgilinin civarından gelen rüzgâr ne kutlu rüzgâr:
Dedim ki:
Lâl dudağını öpme arzusu beni öldürdü. 
Dedi ki: 
Sen kulluk et, sevgili elbette kulunu görür, gözetir.
Dedim ki: 
Merhametli gönlün, benimle ne vakit uzlaşacak?
 Dedi ki: 
Vakti gelinceye kadar bunu kimseye söyleme sakın. 
Dedim ki: 
Gördün ya, işret zamanı sona erdi. 
Dedi ki: 
Sus Hâfız, bu derdin de sonu gelecek elbet.
Güftem ğam-ı tu dârem guftâ ğamet serâyed 
Güftem ki mah-ı men şov guftâ eğer berâyed
231‏

گفتم غم تو دارم گفتا غمت سر آيد
گفتم که ماه من شو گفتا اگر برآيد

گفتم ز مهرورزان رسم وفا بياموز
گفتا ز خوبرويان اين کار کمتر آيد

گفتم که بر خيالت راه نظر ببندم
گفتا که شب رو است او از راه ديگر آيد

گفتم که بوی زلفت گمراه عالمم کرد
گفتا اگر بدانی هم اوت رهبر آيد
گفتم خوشا هوايی کز باد صبح خيزد
گفتا خنک نسيمی کز کوی دلبر آيد
گفتم که نوش لعلت ما را به آرزو کشت
گفتا تو بندگی کن کو بنده پرور آيد
گفتم دل رحيمت کی عزم صلح دارد
گفتا مگوی با کس تا وقت آن درآيد
گفتم زمان عشرت ديدی که چون سر آمد
گفتا خموش حافظ کاين غصه هم سر آيد

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar