Print Friendly and PDF

Son Mektup

 


İmam-ı Gazali hazretleri sabah erkenden kalktı ve her zamanki gibi namaz kıldı ve sonra hangi gün olduğunu sordu. Küçük kardeşi Ahmed Gazali, "Pazartesi" diye cevap verdi. 1111 (h.505) yılının Cemâzilevvel ayının 14. Pazartesi günü büyük kısmını zikir ve tâat ve Kur’an-ı kerim okumakla geçirdiği gecenin sabah namazı vaktinde abdest tazeleyip namazını kıldı, sonra yanındakilerden kefen istedi. Kefeni öpüp yüzüne sürdü, başına koydu:

“Ey benim Rabbim, Mâlikim! Emrin başım gözüm üzere olsun” 

dedi. Odasına girdi. İçeride, her zamankinden çok kaldı. Dışarı çıkmadı. Bunun üzerine oradakilerden üç kişi içeri girince, imam-ı Gazali hazretlerinin kefenini giyip, yüzünü kıbleye dönüp, ruhunu teslim ettiğini gördüler. Başı ucunda şu beytler yazılıydı: ;

قل لإخوان رأونـي ميتا               فبكوني ورثوني حزنا

أتظنون بأني ميتكـم                  ليس هذا الميت والله أنا

أنا في الصور وهذا جسدي           كان لباسي وقميصي زمنا

أنا در قد حواني صدف                طرت عنه وبقى مرتهنا

أنا عصفور وهذا قفصي               كان سجني فتركت السجنا

أشكر الله الذي خلصني              وبنا لي في المعالي وطنا

كنت قبل اليوم ميتا بينكم            فحييت وخلعت الكفنا

قد ترحلت وخلفتكم                   لست أرضى داركم لي وطنا

وأنا اليوم أناجي ملكا                 وأرى الحق جهارا علنا

عاكفا في اللوح أقرأ وأرى            كل ما كان ويأتي أو دنا

وطعامي وشرابي واحد               وهو رمز فافهموه حسنا

ليس خمرا سائغا أو عسلا           لا ولا ماء ولكن لبنا

هو شراب رسول الله إذ               كان لسر من فطرة فطرتنا

حي ذى الدار بنوم مغرق             فإذا ما مات طار الوسنا

لا تظنوا الموت موتا إنه                لحياة وهو غايات المنى

لا ترعكم هجمة الموت فما           هو إلا إنتقال من هنا

اخلعوا الأجساد من أنفسكم           تبصروا الحق عيانا بينا

وخذوا في الزاد جهدا لا تنوا           ليس بالعاقل هنا من ونا

أحسنوا الظن برب راحم               تشكروا السعي وتأتوا أمنا

ما أرى نفسي إلا أنتم                 واعتقادي أنكم أنتم أنا

عنصر الأنفاس منا واحد                وكذا الأجسام جسم عمنا

فمتى ما كان خير لنا                   ومتى ما كان شر فمنا

فارحموني ترحموا أنفسكم             واعلموا أنكم في أثرنا

أسأل الله لنفسي رحمة                رحم الله صديقا أمنا

وعليكم مني سلام طيب               وسلام الله بر وثنا

 

Beni ölü görüp de ağlayarak üzüntü içinde bana miras kalan kardeşlerime de ki:

Sanmayınız ki, sakın, ben ölmüşüm gerçekten,

    Vallahi siz de kaçın, buna ölüm demekten.

    Ben sadrın içindeyim,

Ben ruhum, et değilim.

Sadece geçici kabuğum ve kıyafetlerimdi.

Ben mezarımın tozundan yaratılan tılsımın sakladığı hazineyim, kabuktan kaybolan inciyim.

Ben bir kuşum ve bu beden sadece bir kafesti

Hangisinden kaçtım ve o benim hatıramda kaldı.

Beni özgür bırakan Allah Teâlâ'ya dua edin

Ve benim için göklerin en yükseğinde bir yer hazırladı.

Bugüne kadar ölüydüm, aranızda yaşadığım halde,

Şimdi hakikaten yaşıyorum, mezar kıyafetlerimi üzerimden atıyorum.

Bugün azizlerle konuşuyorum ve Rabb’imi görüyorum

aramızda perde yok

 Levh-el-Mahfuz'a baktım.

Ve olan, olan ve olacak her şeyi okudum.

Evim yok olsun, kafesimi toprağa gömün

Tılsımdan kurtulun, o sadece bir kabuk ve başka bir şey değil.

Pelerinimi kaldır, sadece dış giysimdi.

Onları mezara koy, unut onları.

Ben önden gittim ve sen geride kaldın.

Senin evin bana uygun değil.

Ölümün ölüm olduğunu sanma, hayır, o hayattır -

Burada hayalini bile kuramadığımız bir hayat

Uyumaya mahkum olduğumuz bu dünyada

Ölüm bir rüyadan başka bir şey değil, uzun bir rüya

Ama ölüm geldiğinde korkma

Bu, bu mübarek yuvaya giden yolculuğun sadece başlangıcıdır.

Yüce Allah'ın lütfu ve sevgisi sayesinde.

Lütfu için Allah'a şükret ve korku bilme.

Ben şimdi ne isem sen de öyle olacaksın.

Çünkü senin de benim gibi olduğunu biliyorum.

Ve tüm insanların ruhları Ondan  gelir.

Tüm bedenler aynı yapılır

İyiden ve kötüden.

sana iyi haberler getirdim

Allah’ın barışı ve huzuru sonsuza dek sizinle olsun.


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar