Print Friendly and PDF

Eski Filmler

 


O filmlerde, otuz, elli ya da yüz yıl önce   dünyanın neye benzediğini gerçekten görebiliyorsun.

 Bilirsin işte, kıyafetleri, telefonları, trenleri   insanların nasıl sigara içtiklerini   hayatın ufak detaylarını öğreniyorsun.

 En iyi filmler, görüp görmediğinden asla emin olamadığın düşlere benzer.

 Mesela, zihnimde kumla dolu bir oda canlanıyor.

 Bir kuş bana doğru uçuyor ve kanatlarını kuma gömüyor.

 İşin doğrusu, bu görüntünün   bir düşten mi yoksa bir filmden mi olduğunu bilemiyorum.

 Bazen filmlerde, insanların öylece oturup hiçbir şey   söylememelerinden hoşlanıyorum.

"Şangaylı Kadın," filmini gördün mü?

 Orson Welles'in filmi.

 O film çok anlamsızdır.

 Yani Rita Hayworth bir sarışını oynar.

 Sanırım sarışın olarak göründüğü tek filmdir.

 Tıpkı şakacı bir oyun gibidir.

 Aldatma, sahte cazibe   aynaları paramparça eden, silahlı bir çatışma.

 Sonunda da ölür zaten.

İşte, nihayet sana gereken şeyi buldum.

 Peki sende benim ihtiyaç duyduğum şey var mı?

 Harika aşk hikâyemiz için   bir gecemiz daha var demek ki.

 Bir ihtimal, Schuber'i seviyor olabilir misin?

 Ben çok severim.

 Öldüğünde sadece otuz bir yaşındaymış.

 Yani o civarlarda bir yaşta.

(Kontrol Limitleri (2009) The Limits of Control)

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar