Print Friendly and PDF

Siyah İnciler / Buğulu Gözler

Siyah İnciler

Neslihan DEĞİRMENCİ

Senin o gülüşün, ah o gülüşün yok mu;
İşte onsuz yaşayamam ben.
Sadece gülüşün var hayalimde,
Beni o avutuyor sen yokken.
Senin o gözlerin, ah o siyah incilerin yok mu;
İşte onlarsız ruhunu böylesine şeffaf göremem ben.
Seni anlamama ve sevmeme sebep göstersem,
Gözlerinden resmini çizerim ve: "İşte sebep budur !" derim.
Her şeyinle ayrı bir bensin içimde.
Gözlerini bir noktaya diktiğinde,
Gözlerim, gözlerinin baktığı yerde:
Belki bir yerde buluşur bakışlarımız...
Başkalarına baktığında o güzelim gözlerinle, dünyam kararır.
O inciler bana döndüğünde, içim ısınır.
Ah bilsen, bilsen ne çok sevdiğimi seni,
Bir dağ ağırlığı, sevgimin yanında hafif kalır.
O sesin var ya, o sesin;
Bütün bulutları dağıtır.
Açılmayan penceremde rengârenk bir hâl alır.
Sonra sesinin gidişiyle, yine odam kararır.
Sana yazıyorum bunları, asla bilmeyeceksin.
Yüzüne, gözlerine bakarken duyduğum hissi,
Sesini duyduğum andaki kalp ritmimi
Görmeyecek, duymayacak, bilmeyeceksin !

 

 

Buğulu Gözler


Özgür AKYEL

Ah uzun soluğum,
Değdi mi dönüp gelmeye?
Bir nefes, buğulu gözlerin seçemediği bu kıyılarda bir uzun nefes çekmeye,
Hiç artmadan hep eksilmeye,
Her köşe başında bitip bitip tükenmemeye…
Üstelik gitmişken herkes,
Pencerelerin ardı yabancıyken,
Ihlamur kokmuyorken o uzun cadde,
Değdi mi dönüp gelmeye?
Avunamadığın o uzaklarda, burda bilirdin kaybettiklerini,
En parlak saatlerinde güneşin, kaybolmak gelmezdi aklına.
Ardına düştüklerin çoktan gitmişken,
Sende git nasıl geldiysen,
Buğulu gözlerin seçemediği bu kıyılardan,
Bir uzun soluk al ve git.
… Sonra mı?
Meçhul ve Kimliksiz
İsmini anıyor, yüreğime fısıldıyorum baş harfini. Sonra sen oluyor doğan güneş, sabah ilk vapur, sahile vuran dalgalar. Adımla anılıyor muhitim, yağmur yağıyor ardından, gökyüzünden sağanak hüzün yağıyor. Islanıyor, üşüyorum. Canı yanan küçük bir çocuğun annesine serzenişi misali hasretini haykırıyorum yalnızlığa… Sonra mı, gözlerin düşüyor aklıma, yeni bir güne omzunda uyanırmış gibi. Apansız gül kokuyor günüm…

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar