Print Friendly and PDF

BABA NEYE ÜZÜLÜR?


 


Bir adamın iki oğlu vardı.
Birini zahmet çekmeden büyüttü, olması gerekene kavuşması için dualar dahi etmedi. O her şeyin iyisine kavuştu.
Diğer oğluna ise her ne ettiyse olmadı, dualar etti, tutmadı, Affetti her zaman, yine adam olamadı. Fırsat üstüne fırsat verdi, hiçbirini üzerinde/yerinde bulamadı. Üstüne birde bir de oğlu cüzzam oldu, yandı yakıldı. Üzüntüsü üzüntüsüne eklendi. Unutayım dedi. Onu unutmak istedi, yine unutamadı.
İyi evladını düşünmeyen, gayret ettiğine rağmen kötüye mağlup olan oğlundan vazgeçemeyen babanın rahatı var mıdır?

Hz. Mevlâna Celâleddin Rumî kuddise sırruhu'l-athar efendim buyurdular ki:
Cehennemliktim, kötülüklerle, şerlerle doluydum. Onun ihsan eli beni bir kevser haline getirdi.
Cehennem kimi yakar, yandırırsa ben o yanan şeyleri cesette tekrar çıkarır, bitiririm.
Kevserin işi nedir? Her yanan, onun vasıtasiyle biter, yenilenir.
Kevser, katra katta keremlerini ilân eder; cehennemin yaktığı şeyleri ben yine yerine getiririm der.
4170. Cehennem, güz mevsiminin soğuğuna benzer. Keserse ey gül bahçesi, bahar gibidir.
Cehennem, ölüme, mezar toprağına benzer. Kevserse sur üfürülmesi gibidir.
Ey cehennemde bedenleri yananlar, Tanrı keremi, sizi kevsere çağırmadadır.
Ey daima faal olan diri Tanrı, lütfen "halkı, benden faydalansınlar diye yarattım;
Ben onlardan faydalanayım diye değil" buyurmuştur. Bu, senin cömertliğindir; bütün noksanlar, o cömertlikle düzelir.
4175. Bedene tapan şu kullarını affet. Af denizinin af edişi, yerinde bir iştir.
Halkı ırmak gibi, sel gibi affet, yıka, ant, kendi denizine daldır, temizle.
Aflar, her gece şu gönülden çıkar, güvercinler gibi sana uçar, ulaşır.
Seher çağı yine onları uçurur, geceye kadar şu bedenlere hapsedersin.
Yine akşam çağı, o sayvanın, o damın aşkı ile kanat çırparak uçarlar.
Kaynak: Mesnevi, c. V, beyit: 4165-4176

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar