Print Friendly and PDF

Dilemem Senden Başka




Endamının hayâlini gözlerimden silemem
Kollarında can vereyim, başka bir şey dilemem...
***
Endâmının hayalini gözlerimden silemem.
Kollarında can vereyim başka bir şey dilemem,
Bana sen de acımazsan kimler acır bilemem?..

***

KAÇSAN
Kaçsan, beni yaksan, sana hasretle bayılsam.
Baksan, acısan hâlime, busenle ayılsam.
Sînende başım, ellerini kalbime koysam.
Baksan, acısan hâlime, bûsenle ayılsam,

Döksen gene kâkülleri, gül sineni açsan.
Yaşlarla dolan gözlerime nûrunu saçsan.
Yansa yüreğin bir daha benden kaçacaksan.
Baksan, acısan hâlime, bûsenle ayılsam.

***

İHTİYÂR OLDUM

Öyle yaktın ki beni yıllarca sen,
ihtiyar oldum senin aşkınla ben.
Sîneme bassam seni bir ölmeden
İhtiyar oldum senin aşkınla ben.

Açsa güller, yaseminler her bahar;
Sen gelirsin hâtıra, kalbim yanar.
Mâha baksam gözlerim hep yaş dolar.
İhtiyâr oldum senin aşkınla ben.

***

SENSİZ İÇERKEN

Yedigün.  20.10.1937

Yalnız bırakıp gitme bu akşam yine erken
Öksüz sanırım kendimi ben sensiz içerken
En neşeli demler bu gece sazla geçerken
Öksüz sanırım kendimi ben sensiz içerken.
Pervâne gibi hüsnüne bakmaktan usanmam
Karşımda..sen ol subha kadar bâdeye kanmam
Bin yâre açar sinemde gül sineni anmam
Öksüz sanırım kendimi ben sensiz içerken.

***

ENDÂMININ HAYALİ

Endamının hayalini gözlerimden silemem
Kollarında can vereyim başka bir şey dilemem
Bana sen de acımazsan, kimler acır bilemem
Kollarında can vereyim başka bir şey dilemem.
Senelerce sevdim seni mâbûdem sensin benim
Kimseye yâr olmam artık ben senin bir bendenim
Budur senden son temennim en samîmi şivenim
Kollarında can vereyim başka bir şey dilemem.
Yedigün.  20.10.1937



Yine bu yıl Ada sensiz içime hiç sinmedi,
Dil'de yalnız dolaştım hep göz yaşlarım dinmedi,
Ben de şaştım nasıl oldu yüreğime inmedi,
Dil'de yalnız dolaştım hep göz yaşlarım dinmedi.

Ahmet Refik

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar