Print Friendly and PDF

Hz. Ali kerrem'allahü veche radiyallâhü anhin Manzum Sözlerinden


(1)

Ey kendisinden gayrı sığmağım olmayan,

Senin azap ve cezandan affına sığınıyorum!

Ben kötü günahlarını ikrar eden kul.

Ve Sen  hem büyük, ihtiyaçsız ve bağışlayan Rab.

Demek bana azabın, günahımdan dolayıdır,

Ve affedersen eğer, sen buna daha layıksın.

(2)

Eğer bir gün zora düşersen, tahammülsüz olma,

Ki uzun zamandır kolaylık içindeydin.

Ümitsiz olma ki, gerçekte ye ’s küfürdür,

Ümit edilir ki, kısa zamanda ihtiyaçların giderilsin.

Rabbin 'e karşı su-i zandan çekin

Allah güzel olanı yapmaya daha layıktır elbet.

Zorluğun peşindeki rahatlığı gördün mü?

Allah in sözü her sözden daha doğrudur.

3)

İnsanları dört grupta teşhis ettim.

Onların hali belli ve apaçıktır,

Onlardan birinin dünyası dar ve sıkıntılı,

Onu takip eder ahiret-i fahire.

Onlardan biri de dünyası mahmudedir,

Onun için bundan sonra yok ahiret. (Ahireti bozuktur.)

Bir grup erdi, her iki feyze birden.

Ahiret ile dünyayı topladı aniden.

Biri de onlardan günahkardır zayi eder,

Ne dünya var onun için, ne de ahiret.

(4)

Bir kişi altmış yıl yaşarsa.

Onun yarısını geceler alıp götürür.

Onun da yarısı gaflet ve cehaletle geçer,

Ki bu müddet içinde daha sağını solunu tanımaz.

Ömrün üçte biri. istek ve arzulardır,

İş güç ve aile geçimi ile meşgul olmaktır.

Geri kalan ömrü de hastalık, yaşlılık.

Derken fani dünyadan irtihal ve göç etmek.

Demek kişinin uzun ömür talebi cahilliktir.

Onun kısmeti bu misal üzeredir.

(5)

Nefsini süslü görüntülerden uzak tut,

Onu. hakkında güzel söz söylenmesi için güzel olana mecbur et,

Eğer bu günün rızkı azaldıysa yarına kadar sabret.

Umulur ki sıkıntılar senden uzaklaşmış olur.

Gönlü zengin olan azizdir, malı az olsa da.

Ama mal zengini, gerçekle zelildir.

Tereddütlü şahsın dostluğunda fayda yoktur,

Çünkü rüzgâr hangi tarafa eserse, o da o tarafa meyleder.

Böyle bir adam, ihtiyacın olmadığı zaman cömert olur.

Ama fakirlik yükünü senden yüklendiği zaman cimri olur.

Saymak istesen, dost ne kadar çok,

Lâkin zorluk günlerinde, oldukça az.

(6)

Tabiatı şerif ve güzel olan insan.

Güzel ve faziletli edeple süslenir.

Dünya hırs ve tamahı az olan,

Eminlik elbisesini giymiş olur.

Kğer zaman hile yapsa sabret,

Allah 'tan yardım dileğiyle iyi huyluluğa devam et.

Zillet ve aşağılık evinde sükunet etme,

Ki zillet, aşağılık ve küçük düşmekle birliktedir.

Eğer kerem sahibi, sana bağışta bulunursa.

Ona güzel bir dil ile teşekkür et.

(7)

Allah ’ın nice gizli lütufları vardır;

Onun gizliliği zekilerin fehminden de saklıdır.

Nice genişlikler, zorluklardan sonra gelir,

Gam ve kederleri mahzun kalpten silip atar.

Eğer bir gün çare bulmak zor olursa,

Yüce mertebeli yegâne olana itimat et

Peygamber (salla'llâhü aleyhi ve sellem) ’e tevessül et ki;

Ona tevessülle, her zorluk kolaylaşır.

Büyük bir iş karşına çıksa takatsiz olma,

Zira Allah ’ın nice gizli lütufları vardır.

(8)

Kendini aç tut, zira açlık takvalının amelindendir.

Uzun açlık çeken yakında doyurulur.

Küçük günahlardan uzak dur, mürtekip olma,

Zira o küçük günahlar, bir gün toplanacaktır.

(9)

Dünyevi arzuların uzundur, ama idrak edemiyorsun.

Gecenin karanlığı anından fecre kadar yaşayacak mısın?

Nice salim insanlar afetsiz öldüler.

Nice hastalar yıllar yılı yaşam sürdüler.

Nice gençler emin bir halde akşamlayıp sabahlarlar

Oysa kefenleri dikilmiş, ama farkında değiller.

(10)

Övgü sana mahsustur, ey kerem, büyüklük ve yücelik sahibi!

Kime bağışlasan ve kimi mahrum kılsan, Sen münezzeh ve pâksın.

Ey mabut, halik, koruyucu ve sığmağım!

Her zorluk ve kolaylıkta sana sığınırım.

Ey Rabbim! Benim hata ve suçlarım çoksa,

Senin affın benim günahlarımdan daha çok ve geniştir.

İlahi! Benim fakirlik hal ve durumumu görüyorsun,

Oysa sen benim gizli duamı da duyuyorsun.

İlahi, beni azabından koru;

Zira ben, esir ve zelil bir halde, Sana ibadet ediyorum.

Allahım! Bin yıl bana azap etsen de,

Senden ümidim kesilmeyecektir.

Ey Rabbim! Günahlarım dağları aştı ve onlardan öteye geçti.

Ama Senin affın ve merhametin daha büyük ve yücedir.

İlahi, benim hatalarımı bağışla, günahlarımı sil;

Ben kendi günahlarını itiraf eden, korkan bir kulum.

İlahi, eğer beni yanından kovup ümitsiz etsen,

Ey benim Rabbim, çarem nedir? Ne yapmam gerek?

İlahi, seninle dostluk bağı kuranlar,

Gafillerin uyuduğu gecelerde seninle sırdaşlık ederler.

İlahi, beni Ahmet (salla'llâhü aleyhi ve sellem) ’in diniyle mebus et ki;

Senin için emir dinleyen, tövbekar ve zahit bir kul olayım.

İlahi ve Seyyidi beni Onun büyük şefaatinden mahrum etme,

Ki, onun şefaati Senin yanında makbuldür,

Muvahhid olarak dua edene selam gönder.

Onlar Senin kapında, Seninle sırdaş ve mahzundurlar.

(11)

Güzellik güzel elbiselerle süslenmek değil,

Güzellik, gerçekte ilim ve edep güzelliğidir.

Yetim, gerçekte, babası ölen değil.

Gerçek yetim, akıldan noksan olan kimsedir.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar