Print Friendly and PDF

TAŞTIN YİNE DELİ GÖNÜL




Taştın yine deli gönül,
Sular gibi çağlar mısın
Aktın yine kanlı yaşım
Yollarımı bağlar mısın

Nidem elim ermez yâre,
Bulunmaz derdime çare,
Oldum ilimden âvare,
Beni bunda eğler misin

Yavıkıldım ben yoldaşı,
Onulmaz bağrımın başı
Gözlerimin kanlı yaşı,
Irmak olup çağlar mısın

Ben toprak oldum yolunda
Sen aşırı gözetirsin,
Şu karşıma göğüs geren
Taş bağırlı dağlar mısın

Harâmi gibi yoluma
Aykırı inen karlı dağ
Ben yârimden ayrı düştüm,
Sen yolumu bağlar mısın

Karlı dağların başında
Salkım salkım olan bulut
Saçın çözüp benim için
Yaşın yaşın ağlar mısın

Esridi Yunus'un canı
Yoldayım illerim kanı
Yunus düşte gördü seni
Sayrı mısın  sağlar mısın.

Yunus Emre
 ( 13 - 14 . yy. )

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar