Print Friendly and PDF

Mesneviden Dersler -2-


SENSİZ, ONSUZ VE BENSİZ

Mevlana Celaleddin Rumi kaddesellâhü sırrahu’l âlî buyurdu ki:
Tanrı, söz geliminde Peygambere dedi ki:
“Münafıkların anlaşılması için en kolay ve görünür delil şudur:
“Münafık iri yarı, korkunç, zâhiren babayiğit görünse bile sen onun sesinin tonundan ve sözünden tanır, anlarsın.”
“Testi aldığın zaman o testileri sınar, o testilere vurursun, değil mi?”
“ [Tanrım] Neden vurursun [bana]? Sesimden testimin kırık [olduğunu] anlamak için mi?”    
c.III, b. 790-793
**
“Kimden kaçıyoruz, kendimizden mi?
Ne olmayacak şey!
Kimden kaçıp kurtarıyoruz,
Hak’tan mı?
Ne boş zahmet!
c.I, b.970.
**
[Görüyorsun]
Kendimizi gülünç hallere soktuk, düşmanlarına ihsan edip [itaat edip] ziyana girdik.
c.III, b.921
**
Fakat yokluk denizine daldık da aciz olduk mu sevgi davasına düşer, “Rabbimiz kendimize zulmettik” demeye kalkıştık.
c.V, b.1970.
**
Hepimiz “Nefsim, nefsim” deyip durmaktayız, hepimiz yalnız kendimizi düşünmekteyiz. Sen buna lûtufta bulunmazsan şeytanız.
c.I, b.3918
**
Ey ulu Tanrım, bizim şanımız ulu ulu günahlarda bulunmaktır. Fakat sen, bunları lûtfunla affetmeye kaadirsin.
“Biz, hırstan, şehvetten kendi kendimizi yaktık.” Bu duayı da senden öğrendik Yarabbi.
c.III, b ,2214-2215.
**
Eyvahlar olsun bu yirmi dört makamın sesinden kervan geçti, gündüz de bitti!
Ey, Tanrım, bu feryat edenin elinden feryat!
Hiç kimseden değil, bu medet isteyen medet!
Şikâyetim en çok kendimden...
Kimseden medet yok. Yalnız ve ancak bana, benden yakın olandan medet var.
Çünkü bana bu varlık, her an Ondan gelmekte...
Varlığım mahvolunca da ancak onu görürüm, başkasını değil.”
c.I, b.2195-2198
**
Kör, bilgisizlikle halktan bir şeyler umar. Ancak, ben senden umuyorum… her güç şey sana kolaydır.
Asıl kör [halk] kendileri ki beni kör saydı, canla başla niyaz ettiğimi görmediler bile!
Benim bu körlüğüm, aşk körlüğüdür.
Güzelim, sevdiği şey, insanı kör ve sağır yapar derler ya… bu körlük, o körlüktür.
Tanrım Senden başkasını görmüyorum, fakat Onu görüyorum. Aşkın muktezası da bu değil midir?
Söyle.
Yarabbi, sen görmektesin, beni sen de kör sanma.
Senin lûtfunun etrafında dönüp dolaşmaktayım, ey lûtfunun etrafında dönüp dolaştığım, ey kendisinden ayrılmadığım Tanrım!
c.III, b .2460-2464
Ey her çeşit elde edilen şey, kendisinden olan Tanrım, bütün âlemin af ve ihsanı, senin ihsanından bir zerredir.
Aflar, senin affını överler, insanlar, sakının, ona benzer, ona eşit yoktur.
Onların canlarını [beni]  sen bağışla, huzurundan da kovma.
c.V, b .4110-4113
Kaynak: Mesnevî-i Şerif

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar