Print Friendly and PDF

Aşktan Kimin Nasibi Yok ki

 




Hiç kimse hatta iblis dahi aşktan yoksun değildir. O da âşıktır ancak aşkı onu delâletten kurtaramamıştır. Abdurrahmân Câmî Sübhatu’l-Ebrâr eserinde sembolik bir dille Mûsâ (aleyhisselâm) ile iblisin karşılaşmasından bahsetmektedir.

…Mûsâ (aleyhisselâm) nûra gark olmuş kalbiyle rabbine yalvarmak için Tûr dağına gidiyordu. Yolda Haktan uzaklaşanların ve sürülmüşler ordusunun önderini gördü.

“Âdeme secde etmeyi reddederek rızâ makâmından neden yüz çevirdin”, diye sordu.

“Kâmil seyir hâlinde olan âşık cânândan gayrı kimseye secde etmez,” diye cevapladı. Mûsâ (aleyhisselâm) dedi ki:

“Dosta cândan kul olan herkes onun buyurduğu yola başını koyar.” “Ondan maksad, âşığı imtihan etmekti, secde değildi,”

dedi.

“Eğer durum buysa, neden lânetlendin?  Neden sultânın gazabından sana meleklik elbisesi yerine şeytanlık giysisi giydirildi?”

İblis, “ Bunların ikisi de ödünç sıfatlarıdır, zâtımdan birer parçadır. Bunun gibi yüz sıfat verilse ya da alınsa da zâtımda bir değişiklik olmaz. Zâtım sıfatıma göredir. Onun aşkı zâtımın gereğidir. Şimdiye kadar aşkım karışmış ve özlemlerime bağlanmıştı. Bahtım kara, günüm ak idi. Her an korku ve umudun oyuncağı idim. Artık bundan kurtuldum ve vefânın dizine oturdum. Lutfum da kahrım da tek renk oldu. Aşk kalbimden heves nakşını sildi. Aşk ile aşk oyunu oynuyorum,” diye cavap verdi.  

Câmî, Heft Evreng Subhatu’l-Ebrâr, 1. cilt, Tahran, 1999, s. 593.


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar