Print Friendly and PDF

Kim Ali İle Musâfaha Ederse, Cennete Girer

 




Necmeddîn Kübrâ Fevâihü’l-Cemâl adlı eserinde o, Hz. Ali’yle yaşadığı mânevî bir tecrübesinden söz etmektedir. Bu da, bir sûfîde olan Hz. Ali sevgisinin izlerini taşımaktan öte bir anlam ifâde etmemektedir:

Bir kere gaybet halinde iken Hz. Peygamber ’i yanında Hz. Ali olduğu halde gördüm. Hemen koşup Ali ’nin elini tuttum ve onunla musâfaha ettim. O anda bana ilhâm geldi: Rasûlullah’tan gelen haberlerde şöyle bir şey işitir gibi oldum:

“Kim Ali ile musâfaha ederse, cennete girer.”

Bunun üzerine Hz. Ali’ye dönüp “Bu hadîs sahih midir?” diye sormaya başladım. O da “Evet, Rasûlüllah salla'llâhü aleyhi ve sellem doğru söylemiştir, Rasûlullah doğru söylemiştir, benimle musâfaha eden cennete girer.” dedi.

Yine o, Minhâcü’s-Sâlikîn adlı risâlesinde, halvete girecek kişinin özelliklerini sayarken, sahih bir itikada sahip olmasının yanısıra,

“Ehl-i beyti, onların, Rasûlullah’ın dışındaki bütün yaratılmışlardan daha faziletli olduklarını itiraf ederek sevmelidir.” demektedir.
[Kübrâ, Fevâihu’l-Cemâl, ss. 100-101.]

Kaynak: Süleyman GÖKBULUT,Necmeddîn Kübrâ Ve Kübrevîlik

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar