Print Friendly and PDF

Ebu Said Ebu’l-Hayr'dan Seçilmiş Kelamlar

 


 


“Aşk dervişe Hakk’dan armağandır ve aşk ıstıraptır;

O’nun yolunda ölürlerken büyürler.

Cömert gençliğini özgürce feda eden,

Hakk erleri için dünya saltanatı hiçtir.”


**



“Ey sevgili, sensiz ben duramam,

Bana olan ihsanlarını sayamam.

Vücudumdaki her kılın bir dili olsa,

Şükrünün binde birini sayamam.”

**



“Yeryüzündeki her camiyi harap edip tek cami yapmadıkça

Kutsal görevimiz yerine getirilmiş olmaz

Ve imanla küfür bir olup herkes İslam oluncaya kadar da

Gerçek müslüman bulunmaz.”

**



“Ben ne bir abid, ne bir zahid, ne bir mütekellim, ne de bir sufiyim.

 Allah’ım, Sen Bir’sin, Sen’in Birliğin’le ben de birim.”

**

“Herşey bendedir; fakat bende kendim için yer yoktur.”,

**

“Sen yokluğunu Allah’a verdiğin zaman, O da, sana Kendini verir.”

**

“Dostların gönlündeki Allah aşkı apaçık ortaya konsa idi, alemi sel ve ateşle doldururdu.”

**



“Sen, benim kalbimde eyleşirsin, yoksa onu kana bularım;

Sen, benim gözümde ışıldarsın, yoksa onu gözyaşlarına boğarım.

Ruhum, yalnızca Sen’inle bir olmak ister;

Yoksa her şeye başvurarak, onu bedenimden söküp atarım!”

**



“Gel, gel, her ne olursan ol gene gel!

Kafir, ateşperest, putperest isen de gene gel!

Şu dergahımız ümitsizlik dergahı değildir.

Yüz kere tövbeni bozmuş olsan gene gel!”

**

“İnsanların işi, daha çok mal edinme, daha çok önde olma

Rahat ve güven dervişliktedir oysa,

Bu dünyada birini tercih et, yeter o sana,

Eğer aklın ve bilgin varsa.”

**



“Semâ’ ki, göklere giden bir kapıdır, yoldur!

Semâ’ ki, can kuşuna baştır, kanattır, koldur!

Ama senin huzurunda semâ’ bir başka olur;

Peygamber’in ardında kılınan, namaz gibi!”

**



“A Hacc’a giden topluluk, neredesiniz, neredesiniz?

Sevgili buracıkta; geliniz geliniz

Suretsiz Sevgilinin yüzünü bir görürseniz ev sahibi de sizsiniz, ev de sizsiniz, Kabe’de siz.”

**



“Toprağın altına girdiğimde beni çağırsan,

Sesine cevap veririm, kemiklerim çürümüşken.

Ey sevgili seni andığımda parçalanır,

Bu yüzden ciğerim yanar, sana olan hasretim artar.”

**



“Ölsem ve üzerimden geçse yıllar,

Sanma ki, kabrimin içinde aşk olmaz.

Koysan elini toprağa ve desen: ‘Kim var burada?’

Ses gelir sana: ‘Sevgilinin hali nice?’ ”

**



“Size yalvarıyorum, hatta, vasiyet ediyorum, dünyadan ayrıldığımda,

“Bu aşka tutulmuştu.”, Yazın mezar taşıma

Oradan geçen garip bir arif, içi yanarak ah eder

Ve selam verir belki de bana.”

**



“Ay yüzlüm geldi mi, ben kim olabilirim ki, kim olabilirim ki?

Zati ben kendimden geçtiğim zaman var olurum.

Ben de bir kâr, bir varlık görürsen, bil ki o kâr, o varlık O’dur.”

**



Vahdet yolunda ne küfür var ne iman

Nefsinden bir adım çık ve yolu gör.

Ey cihanın canı! Ve İslâm’ı seçen

Engerek yılanıyla ol, ama nefsinle olma!”

**



“Bu neşe, cömertlik ve kerem kaynağı, neşe kaynağıdır,

Herkesin kıblesi Kâ’be, bizimki sevgilinin yüzü.”

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar