Print Friendly and PDF

Ben Ondan Başkası Değilmişim

 

 Bâyezîd-i Bistâmî kuddise sırruhu buyurdu ki




“Bir zaman Hakk’ın Celâli aynasında Hakk’ı müşâhede etmekteydim. Sonra ben O’nun aynası oldum.”[1]

“Yılan derisinden çıkar (ve gömleğini değiştirir) gibi, Bâyezîd’likten çıktım, sonra baktım, (aşkı), âşığı ve mâşuğu bir olarak gördüm. Zaten tevhîd âleminde her şey bir olarak görülür.”[2]

  “Bidayette şu dört şeyde yanılmışım: Ben onu zikrettiğimi, tanıdığımı, sevdiğimi ve onu istediğimi sanıyordum. Ancak nihayette gördüm ki Allah’ın beni zikri, marifeti, beni sevmesi ve talebi, benim zikrim, marifetim, muhabbetim ve talebimden çok önceymiş.”[3]

 “Rabbim bana hitaben buyurdu ki: Diğer herkes benim kullarımdır, sen hariç!”[4]



[1]    Baklî, 96; Bedevî, Şatahâtü ’s-sûfiyye, 30.

[2]    Baklî, Mantıku ’l-esrâr bi-beyâni ’l-envâr, 95; Attar, Evliya Tezkireleri, 256.

[3]    Es-Sülemî, Tabakatu’s-sûfiyye: İlk Zâhid ve Sufîler, 38; Bedevî, Şatahâtü’’s-sûfiyye, 32. Benzer minvalde bir başka söz ise şudur: “O’nu sevdiğimi sanıyordum, dikkat edince, gördüm ki O’nun beni sevmesi daha önce imiş!” Bkz. Attar, Evliya Tezkireleri, 267

[4]    Baklî, Mantıku ’l-esrâr bi-beyâni ’l-envâr, 40; Bedevî, Şatahâtü ’s-sûfiyye, 30.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar