Print Friendly and PDF

Benim Gibi Kimse Olmasın

 




Ey aklımı, sabrımı yağma eden sevgili!

Hayatımı perişan ettin.

Bana gam verdin, derdime ortak olmadın.

Kalbimi aldın götürdün de bir sevgili gibi gönlümü almadın.

İsmini bilmiyorum ki, onu dilime vird edeyim, yerini bilmiyorum ki, gidip oraya yerleşeyim.

Eskiden istediğim gibi yaşıyor ve tatlı tatlı gülüyordum.

Senin aşkına düştüm, şeker kamışı gibi boğum boğum oldum.

Aşkınla gonca gibi o kadar kan yuttum ki, nihayet gül gibi haya perdesini atıp, sırrımı ifşâ ettim.

Senin nazarında büyük ve değerliyim, demiyorum.

Nazarında ancak hakir bir biriyim.

Ne olur bu fakiri biraz okşayarak mihnet zincirinden kurtarsan.

Kimse benim gibi kana boyanmasın, benim gibi halk içinde rezil rüsvâ olmasın.

Câmî, Yûsuf ve Züleyhâ, s. 39.


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar