Print Friendly and PDF

Niçin bana aşık oldun dedin bana



 
Hakîm Senâî-yi Gaznevî



هر کرا در دل خُمار عشق و برنایی بود

کار او در عاشقی زاری و رسوایی بود

این منم زاری که از عشق بتان شیدا شدم

آری اندر عاشقی زاری و شیدایی بود

ای نگارین چند فرمایی شکیبایی مرا

با غم عشقت کجا در دل شکیبایی بود

مر مرا گفتی چرا بر روی من عاشق شدی

عاشقی جانا نه خودکامی و خودرایی بود

شد دلم صفرایی از دست فراق این جمال

آنکه صفرایی نشد در عشق سودایی بود


Her kimin gönlünde aşk sarhoşluğu ve gençlik varsa

Onun işi ağlamak ve rüsva olmaktır.

Güzellerin aşkından mecnun olmuş ağlayan benim

Evet aşıklıkta ağlamak ve rüsvalık vardır.

Ey sevgili ne zamana kadar sabırlı olmamı emredeceksin

Aşkının gamıyla gönülde sabırlılık nasıl olur.

Niçin bana aşık oldun dedin bana

Ey sevgili aşıklık bencillik ve kendini sevmek değildir.

Bu güzelin ayrılığından dolayı gönlümde safra doldu

Sarılık olmayan şey aşkta karalık olur


Senâî-yi Gaznevî… Divan,  395/15-22


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar