Print Friendly and PDF

Onunla Benim Aramda Fark Yok ki

 

Bâyezîd-i Bistâmî kuddise sırruhu hakkında



“Bir hafta boyunca Beytullah’ı tavaf ettim. Sonra Allah’tan, O’nunla aramda bulunan perdeleri kaldırmasını diledim. Bunun üzerine Beytullah üzerinden bir nida işittim: Ey Bâyezîd-i Bistâmî, iki sevgili arasında hicap yoktur.”[1]

**

Yokluk (leysiyyet) meydanını kontrol ettim. On yıl boyunca uçtum. Nihayet yokluktan yokluk içinde yoklukla oldum. Sonra kaybetmeyi/tazyî kontrol ettim ki orası tevhîd meydanıdır. Yokluk ile kaybetme içinde uçtum. Nihayet kayıp içinde kayboldum. Kaybede ede “zıya içinde zıya” ve “leyse içinde leyse” ile tazyîi de kaybettim (Sonra arifin halktan gaybubeti halkın ariften gaybubeti içindeki tevhîdi murakabe ettim.)[2]

**

Bâyezîd-i Bistâmî der ki

“Cennet en büyük perdelerden biridir. Çünkü cennet ehli, cenneti mesken etmeleriyle Allah’tan gayrında bulunmaktadırlar. Bu da onları mahcûb / kılar.”[3]

 “Yılan derisinden çıkar (ve gömleğini değiştirir) gibi, Bâyezîd’likten çıktım, sonra baktım, (aşkı), âşığı ve mâşuğu bir olarak gördüm. Zaten tevhîd âleminde her şey bir olarak görülür.”[4]



[1]    Baklî, 62.

[2]    Et-Tûsî, el-Lüma ’ İslâm Tasavvufu, 454; Baklî, Mantıku ’l-esrâr bi-beyâni ’l-envâr, 43-45; Bedevî, Şatahâtü ’s-sûfiyye, 29.

[3]    Bedevî, Abdurrahman. Şatahâtü’s-sûfiyye. Kuveyt: Vekâletü’l-Matbûât, 1987., 30.

[4]    Baklî, Mantıku ’l-esrâr bi-beyâni ’l-envâr, 95; Attar, Evliya Tezkireleri, 256.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar