Print Friendly and PDF

Rabia El Adeviyye yi Üzen Şey

 

 

Meşhur bir rivayet vardır.

Rabia'nın, muhabbet ateşini açıklama konusunda söylediği sözler eşsiz bir etkiye sahipti. Çeşitli kaynaklarda yazdıklarına göre, ona "Al­lah'ı seviyor musun?" diye sormuşlar, o "Evet, seviyorum" cevabını ver­miş, "Şeytana düşmanlık besliyor musun?" diye sormuşlar, bu soruya da "Hayır" cevabını vermiştir. "Neden?" diye sorduklarında, şu karşılı­ğı vermiştir: "Rahman'ın muhabbetinden şeytana düşmanlık besleye­cek fırsat bulamıyorum. Allah'ın Elçisi (salla’llâhü aleyhi ve sellem)'ni rüyamda gördüm. Bana

 'Ey Rabia, beni seviyor musun?' diye sordu. Ona 

'Ey Allah'ın Elçisi (salla’llâhü aleyhi ve sellem), hiç seni sevmeyen kimse olabilir mi? Ancak Hakk'ın sevgisi beni öyle­sine kuşattı ki, başkasının dostluğuna da, düşmanlığına da yer kalma­dı' şeklinde cevap verdim

Rabia El Adeviyye, dedi ki:

Rasûlüllah salla'llâhü aleyhi ve sellem Efendimize söylediğim bu söz beni bu âlemden göçtükten sonra çok mahcup etti. Huzuru Nebiye çıkmak için yıllarca bekledim. İçim hala buruk…

Ne büyük bir hata etmişim. 

Ne büyük bir söz etmişim

Yalnızlık yurdunda kalmayı ne çok hak etmişim...

Allah... Allah


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar