Pascal Beverly Randolph
Pascal Beverly Randolph (8 Ekim
1825 - 29 Temmuz 1875) Afrika kökenli Amerikalı bir doktor, okültist,
spiritüalist, medyum ve yazardı. Randolph, Kuzey Amerika'daki ilk Amerikalı teorisyen
ve sözde erotik simya uygulayıcısı olarak bilinir . Arthur Waite'e göre , aynı
zamanda Amerika Birleşik Devletleri'nde Gül Haç tarikatının bilinen ilk
üyesiydi .
Randolph birçok ünlü çağdaşla
iletişim halindeydi. Başkan Abraham Lincoln, İmparator Napolyon III, Eliphas
Levi , ünlü ezoterik roman "Zanoni" nin yazarı Lord Bulwer-Lytton ,
Masonik ansiklopedinin derleyicisi Kenneth Mackenzie , Rosicrucianism'in
araştırmacısı Hargrave Jennings ve diğerleri o dönemin ünlü isimleri.
Ancak, Randolph'un hayatı
gizemle örtülüdür. Her ne kadar hayatında yirmiden fazla kitap yayınlamış
ve hemen her birinde kendinden bir şeyler anlatmış olsa da yazdığı hemen her
şey, tamamen farklı seviyelerde anlaşılabilecek şekilde kodlanmıştır.
Hayatın ilk yılları
Pascal Beverly Randolph, 8 Ekim
1825'te New York'ta doğdu. Beyaz Virginia ekici Edmund Randolph ve Flora Clark adında
siyah bir kadının oğluydu. Daha sonra, Randolph, Madagaskar adasından siyah bir
prenses olduğunu iddia ederek kraliyet soyunu annesine atfetti, ancak bunun
Randolph'un sözlerinden başka bir kanıtı yok. Daha sıradan bir versiyona göre,
annesi Vermont'ta bir barda barmen olarak çalıştı.
Randolph gayri meşru bir çocuktu.
Babasını hiç görmedi ve annesi, çocuk sadece altı yaşındayken öldü. Randolph,
çabalarıyla Roma Katolik Kilisesi'nin bağrına girdiği halası tarafından
büyütüldü. Ancak, ölçülen yaşam ona uymuyordu: on beş yaşında evden kaçtı ve
donanmaya kamarot olarak gitti. Beş yıl sonra, deniz macerası sona erdi: bir
kazada ağır yaralanan Randolph, karaya çıkmak zorunda kaldı. Kuaför olarak
çalıştığı Philadelphia'ya yerleşti, tıp mesleğini okudu, maneviyat ve
manyetizmaya düşkündü.
Bu yıllarda Amerika'yı gerçek bir
manevi patlamanın sardığını belirtmekte fayda var: 1848'de New York'ta üç
Fox kız kardeş, ölülerin ruhlarıyla temas halinde olduklarını ve onlardan mesaj
alabileceklerini açıkladılar. Bu hikâye basında geniş yer buldu ve kısa
sürede en çok tartışılan konulardan biri haline geldi. Randolph, çağdaşlarının
çoğu gibi, maneviyattan büyülendi. 1850'de Spiritualist dergisinde makalelerini
yayınlamaya başladı ve 1860'da Spiritualism Hakkında Ne Düşünüyorum adlı ayrı
bir kitap olarak yayınlanan ilk çalışması yayınlandı. Daha sonra Randolph
bağımsız bir yayınevi kurdu ve büyü ve tıp üzerine elliden fazla eser yazdı. O
yıllarda onu büyüleyen bir diğer konu da Viyanalı hekim Franz Anton Mesmer'in
öğretileriydi. Hayvan manyetizması veya hipnoz hakkında. Randolph bu
uygulamadan etkilendi ve sonrasında ondan çok şey ödünç aldı.
Randolph, sistematik bir tıp
eğitimi almadı, ancak bu, onun Boston'da özel bir tıbbi uygulama yürütmesini
engellemedi. Evinde, afyon, belladonna ve diğer ilaçların tentürlerini
kullanarak çeşitli simyasal iksirler yapmaya çalıştığı özel bir laboratuvar
kurdu.
Büyülü kariyer
50'lerin ortalarında. Randolph,
Eski Dünya'yı aktif olarak dolaşmaya başladı. İngiltere, İskoçya, İrlanda,
Fransa, Malta, Mısır, Arabistan, Suriye, Filistin, Türkiye, Yunanistan ve diğer
ülkeleri ziyaret etti. Randolph, yazılarında, Parisli Gül Haçlılardan yüksek
inisiyasyonlar aldığını ve Napolyon III ve Eliphas Levi ile birlikte onların
gizli ritüellerine katıldığını ima eder .
Randolph'un gerçekte kiminle
tanıştığı ve nerede olduğu bir sır olarak kaldı. Randolph'un yerine Amerikan
Gül-Haç kardeşliğinin başına geçen Swinburne Clymer , onun hakkında birçok
efsane anlattı: örneğin, 1858'de
Paris'teki Büyük Gül-Haç Locası'nın Randolph'u tüm dünyadaki Gül-Haçların Büyük
Başbüyücüsü ilan ettiğini iddia etti. 20. yüzyılın başında, Claymer'in
Rosicrucian hareketindeki rakibi ve DMORC'un kurucusu Spencer Lewis (yine
anonim Fransız Gül Haçlılarına atıfta bulunarak) tarafından aynı şeyin ilan
edilmesi ilginçtir .
Aslında, Randolph'un Gül Haçlılar
ile ilişkisi çok belirsizdir. Terimi yoğun bir şekilde kullanmasına rağmen,
herhangi bir gerçek Gül Haç örgütünün temsilcileriyle gerçekten görüştüğünden
emin olmak zordur. Bir süre için Randolph, gizli ve maneviyat üzerine
çalışmalarını "Gül Haç" yaratıcı takma adıyla imzaladı. Gül
Haçlılar adıyla, kendisinin kurduğu Eulis Kardeşliği ve Gül Haç Kardeşliği'ni
(Fraternitas Rosae Crucis) de adlandırdı . Randolph'un seks büyüsü üzerine yazıları
, Luksor'un Hermetik Kardeşliği veya Işık'ta da etkiliydi , ancak bu
kardeşlikle kişisel olarak ilişkili olup olmadığı belirsizliğini koruyor.
Sihirli emirlerin yaratılması
Avrupa'dan döndükten sonra,
Randolph Amerika'da Gül Haç düzenini yaratmaya karar verir. 1861'de Dr.
Randolph California'yı ziyaret etti, orada on hafta ders verdi ve sonunda
Amerika Birleşik Devletleri'ndeki ilk Gül Haç Locasını kurdu. Randolph'un Gül
Haç Düzeni'nin özellikle istikrarlı olmadığını belirtmekte fayda var: iki kez
kapattı, açtı ve yeniden düzenledi. Bununla birlikte, kurduğu Fraternitas Rosae
Crucis Kardeşliği hayatta kaldı ve bugün hala var.
Amerika'da Rosicrucian
kardeşliğinin kurulmasından kısa bir süre sonra Randolph tekrar bir yolculuğa
çıktı. Bu sefer yolu Ortadoğu'da,
gizemli dervişlere ve inandığı gibi büyük büyülü sırlar saklayan Yezidiler'e
uzanıyordu. Yine, Randolph'un orada tam olarak kiminle tanıştığını
söylemek zor. Sadece Doğu'ya yaptığı seyahatlerde cinsel sihir ve çeşitli
ilaçların etkilerini incelediği bilinmektedir.
1870'de döndükten kısa bir süre
sonra, Randolph Boston'da " Eulis Kardeşliği"ni kurdu ya da daha
doğrusu, kendisinin iddia ettiği gibi, varlığının gerçeğini sadece diğer
insanları keşfettiler. Randolph'un kendisine göre, 1846 gibi erken bir tarihte
21 yaşında, yani reşit olduktan hemen sonra bu Kardeşliğin Yüce Hiyerarşisi
oldu.
Randolph, "Eulis"
kelimesinin kökeni hakkında şöyle yazıyor: “Birçoğu Eulis ismiyle gerçekten
Eleusis'i kastettiğimizden şüphelenecek ve gerçeklerden uzak olmayacaklar.
Eleusis filozofları (İsa'nın sözde birlikte çalıştığı kişiler) seks
filozoflarıydı; ve Eleusis gizemleri gizliydi . "
[Tahıl tanrıçası Demeter (Ceres) ve kızı Persephone (Kore)
onuruna her yıl düzenlenen Eleusis Gizemleri, eski Yunanistan'daki tüm ritüel
kutlamalarının en kutsalı ve en saygı duyulanıydı. Bu şenlikler, Atina'nın
yaklaşık yirmi iki kilometre batısında bulunan Eleusis kentinde, büyük
olasılıkla Miken döneminden beri kutlanmakta olup, iki bin yıllık bir geçmişe
sahiptiler. Yunanistan'ın her yerinden ve sonraları tüm Roma İmparatorluğunun
dört bir yanından gelerek bir araya toplanan müritler Atina ve Eleusis arasını
yürüyerek hacı olurlar ve sonra da Grek dininin en yüce mertebesi kabul edilen
Eleusis gizli törenlerine katılırlardı. ]
Randolph'un planına göre, Eulis
Kardeşliği, doğaüstü şeyleri bilimsel bir temelde incelemek isteyen insanları
bir araya getirmekti. Böylece, Kardeşlik Gül Haç geleneğini sürdürdü: "Gül
Haç sistemi kalır ve hiçbir zaman anlatılamayacak kadar büyük Eulis Tapınağı'na
açılan bir kapıdan başka bir şey olmadı . "
Eulis Kardeşliği'nin yapısı,
geleneksel Gül Haç Üçlüsü'ne dayanıyordu. 9 dereceye sahipti, üç ana sınıfa
ayrıldı (daha sonra aynı şema Altın Şafak Düzeni ve O.T.O.'da kullanıldı )
Eulis Kardeşliğinin birinci derecesi "Eros Derecesi" olarak
adlandırıldı, bu seviyede beceriler sezgi, telepati, basiret ve "manevi
varlıklarla iletişim kurma" yeteneği. Tabii ki, orada seks büyüsü de
çalışıldı. Randolph'un yazdığı gibi, cinsel bir birliktelikte, bir kadınla
temas, hermetik aksiyom uyarınca astral düzlemde olduğu kadar yalnızca fiziksel
olarak değil, zihinsel olarak da kurulur: "Aşağıda olan, yukarıda olan gibidir. "...
Orgazm sırasında elde
edilen güç, aşağıdaki işlemleri gerçekleştirmek için kullanılabilir: tılsımları
şarj etmek, canlılığı ve enerjiyi geri yüklemek, bir erkeği bir kadına veya bir
kadını bir erkeğe tabi kılmak için manyetik sıvılar oluşturmak, zihinsel
yetenekleri geliştirmek, beynin potansiyelini güçlendirmek ve beden, manevi ve
yüce olanın insanüstü vizyonlarını harekete geçirir.
Seks Büyüsünün İlkeleri
Pascal Beverly Randolph, seks
büyüsü uygulamasında yönlendirilmesi gereken temel ilkeleri formüle etti:
- Cinsel
birleşme duaya benzetilebilir. İstek, yemin veya duanın amacı açıkça formüle edilmeli
ve sunulmalıdır.
- Asil
metali temel özle karıştırmayın: sadece erdemli kadınlarla birleşin. Büyülü
eylem için asla bir fahişe veya cahil bir bakire kullanmayın.
- Bir
erkeğin bir kadınla birleşmesi masum olmalıdır. Zevk arzusu ana amaç
olmamalıdır. Duanızın coşkuyla taçlanmasını istiyorsanız, şehvetli zevkin
üstesinden gelin, ruhların birliği için çaba gösterin.
- Arzunuzu
önceden formüle edin ve sessizce gerçekleştirilmesi gereken ilişki anında bunu
unutmayın.
- Aşk
eyleminin öncesinde, sırasında ve sonrasında ne istediğinizi net bir şekilde
görselleştirin.
- Bir kimse,
bir kadına girdiği andan, ondan ayrıldığı ana kadar kuvvet veya kudreti şevkle
arzular ve bu arzusunu sürdürürse, arzusu mutlaka gerçekleşir.
Randolph'un deneylerinin bir
başka alanı da "simyasal iksirler" dediği şeydi: çeşitli kimyasal ve
bitkisel preparatların insan ruhu üzerindeki etkisinden bahsediyoruz. 19.
yüzyılda narkotik maddelerin yasaklanmadığını, herhangi bir eczaneden serbestçe
satın alınabileceğini, bu nedenle Randolph'un bu alana olan ilgisinin oldukça
doğal ve anlaşılır olduğunu belirtmek önemlidir. Bununla birlikte, eserlerinde
her zaman bu tür araçlar için aşırı coşku tehlikesi konusunda uyardı.
Bu nedenle, Cinsel Sihir adlı
kitabında Randolph şöyle yazıyor: “
Büyü deneyimlerimiz için kullandığımız uyarıcı
toz yeni değil. Birçok ortaçağ tarifinde bulunabilir. O zamanın büyücüleri,
diğer şeylerin yanı sıra, onu Şabat'a seyahat etmek için kullandılar. Uzun
süreli çalışma sonucunda hala sonuç yoksa, uyarıcı toz <…> kullanılmasına
izin verilir. Ancak bu toz birçok insan için tehlikelidir: Mümkün olduğunca
dikkatli ve nadiren kullanılmalıdır. Uyarıcı toz etkisini gösterdiğinde, onsuz
çalışmaya devam etmek gerekir . "
Tabii ki, seks büyüsü
hakkındaki açık iddialar ezoterik toplulukta çok fazla kargaşaya neden oldu.
O zamanlar Amerika Birleşik Devletleri'nde yaşayan Helena Blavatsky, Randolph'a
karşı sert bir şekilde konuştu : seks büyüsüne karşı her zaman olumsuz bir
tavrı vardı. İncelemelerinde ve incelemelerinde Luksor Kardeşliği'ni
"sahte", Eulis Kardeşliği'ni "iğrenç" vb. Yine de, zamanla
Blavatsky'nin Randolph ile çok daha sakin bir ilişki kurmaya başladığını
belirtmekte fayda var. Bu nedenle, ölümünden altı yıl sonra Spiritualist
dergisinde şöyle yazıyor: “P.B. Randolph, bu şaşırtıcı, biraz garip olsa da,
Amerikan dehası, bu yarı adanmış görücü, bilgisini Doğu'dan aldı . "
Ancak bu daha sonra yazıldı ve
daha sonra - Şubat 1872'de - ihbarlar nedeniyle, polis Eulyd Kardeşliği'nin
karargahına baskın düzenledi, bunun sonucunda polise göre "özgür
aşkı" teşvik eden literatür keşfedildi. Randolph tutuklandı ve bir süre
hapiste kaldı. Yakında suçsuz bulundu ve serbest bırakıldı. Ancak, sorunları
burada bitmedi: Aynı 1872'de Büyük Boston Yangını sırasında evi ve tüm kütüphanesi
yok edildi.
Yaşamın son yılları. Ölüm
Randolph, evlendiği Ohio,
Toledo'ya taşındı ve 1874'te Osiris adını verdiği bir oğlu oldu . Randolph,
Eulis Kardeşliği'ni yeniden düzenledi ve kitaplarını yayınlamaya devam etti.
Çağdaşlarının mektuplarına ve incelemelerine bakılırsa, enerji doluydu ve
yaklaşan çalışmanın hayalini kuruyordu. Ancak 29 Temmuz 1875'te 49 yaşında tabancayla kafasına
ateş ederek intihar etti.[Öldürülmüş olması daha muhtemel, gizemi
paylaştığı için]
Gizemli ölüm, bu sihirbazın gizemli yaşamına son verdi ve
sebebinin ne olduğunu asla bilmemiz mümkün değil. Randolph eserlerinde her
zaman intiharı kınadı, bu nedenle ölümünün gönüllü olmadığı versiyonlarının
yakında ortaya çıkması şaşırtıcı değil. Böylece, Swinburne Clymer daha
sonra Randolph'un belirli bir arkadaşının ölüm döşeğinde "kıskançlık ve
geçici bir delilik durumunda" sihirbazı öldürdüğünü itiraf ettiğini yazdı.
Ayrıca Elena Blavatskaya
ile yaptığı sihirli düellonun Randolf'un ölümünün nedeni olduğuna dair bir
versiyon da var: Sözde ölümü sırasında, Randolf'tan kilometrelerce
uzakta olan Blavatskaya haykırdı: "Beni vurdu, bu abanoz, ama şimdi o cehenneme, şeytana
gitti!" Ancak, ölümü Lucas County Sivil Kayıt Defterine bir kaza
olarak kaydedildi.
Randolph'un mirası
Mirasının kaderi neydi? Amerika
Birleşik Devletleri'nde bulunan modern Fraternitas Rosae Crucis'in Randolph'un
büyüsüyle hiçbir ilgisi olmadığını belirtmekte fayda var: Swinburne Clymer, yalnızca
Randolph'un adını aldı, onun hakkında birçok efsane ekledi ve tüm seks büyüsünü
tarikattan tamamen attı.
Randolph'un ortaya koyduğu
gelenek, devamını başka bir düzende bulmuştur. Aleister Crowley tarafından
yazılan O.T.O. Manifestosu, O.T.O.'nun bilgeliğini ve bilgisini kullandığı
kuruluşlar listesinde Luksor'un (veya Işığın) Hermetik Kardeşliğinden bahseder.
Ve bu tesadüfi değildir: Randolph 'ın aforizma “Her şeye gücü yeten İrade hüküm
sürer, sevgiye dayanır”, “İrade uyarınca sevgi…Aşk yasadır,” diyen Thelemites'e
yakın olamaz.
“Thelemites /Telema (İng. Thelema), "istediğini
yap" fikri üzerine kurulu öğreti. Aleister Crowley tarafından
geliştirilmiştir. Öğretinin en önemli kaynağı, Aiwass adında bir varlık
tarafından Crowley'e yazdırılan The Book of the Law (resmi adıyla Liber AL vel
Legis)'tir. Kitabın dili sembollerle doludur. Okuyan kişinin başkalarının
yorumlarıyla hareket etmemesi, ve bu kitabı kendi kendine yorumlaması çok
önemlidir.
Çeşitli gruplar tarafından, dezenformasyona ve
"satanizm" suçlamasına maruz bırakılmıştır.
Telema'da maji kavramı vardır. Bu bilinen anlamda büyüden
farklıdır; dünyevi amaçlar için değil ruhsal ve tanrısal gelişim amacıyla
kullanılır.”
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar