Print Friendly and PDF

Pascal Beverly Randolph

 




Pascal Beverly Randolph (8 Ekim 1825 - 29 Temmuz 1875) Afrika kökenli Amerikalı bir doktor, okültist, spiritüalist, medyum ve yazardı. Randolph, Kuzey Amerika'daki ilk Amerikalı teorisyen ve sözde erotik simya uygulayıcısı olarak bilinir . Arthur Waite'e göre , aynı zamanda Amerika Birleşik Devletleri'nde Gül Haç tarikatının bilinen ilk üyesiydi .

Randolph birçok ünlü çağdaşla iletişim halindeydi. Başkan Abraham Lincoln, İmparator Napolyon III, Eliphas Levi , ünlü ezoterik roman "Zanoni" nin yazarı Lord Bulwer-Lytton , Masonik ansiklopedinin derleyicisi Kenneth Mackenzie , Rosicrucianism'in araştırmacısı Hargrave Jennings ve diğerleri o dönemin ünlü isimleri.

Ancak, Randolph'un hayatı gizemle örtülüdür. Her ne kadar hayatında yirmiden fazla kitap yayınlamış ve hemen her birinde kendinden bir şeyler anlatmış olsa da yazdığı hemen her şey, tamamen farklı seviyelerde anlaşılabilecek şekilde kodlanmıştır.

Hayatın ilk yılları

Pascal Beverly Randolph, 8 Ekim 1825'te New York'ta doğdu. Beyaz Virginia ekici Edmund Randolph ve Flora Clark adında siyah bir kadının oğluydu. Daha sonra, Randolph, Madagaskar adasından siyah bir prenses olduğunu iddia ederek kraliyet soyunu annesine atfetti, ancak bunun Randolph'un sözlerinden başka bir kanıtı yok. Daha sıradan bir versiyona göre, annesi Vermont'ta bir barda barmen olarak çalıştı.

Randolph gayri meşru bir çocuktu. Babasını hiç görmedi ve annesi, çocuk sadece altı yaşındayken öldü. Randolph, çabalarıyla Roma Katolik Kilisesi'nin bağrına girdiği halası tarafından büyütüldü. Ancak, ölçülen yaşam ona uymuyordu: on beş yaşında evden kaçtı ve donanmaya kamarot olarak gitti. Beş yıl sonra, deniz macerası sona erdi: bir kazada ağır yaralanan Randolph, karaya çıkmak zorunda kaldı. Kuaför olarak çalıştığı Philadelphia'ya yerleşti, tıp mesleğini okudu, maneviyat ve manyetizmaya düşkündü.

Bu yıllarda Amerika'yı gerçek bir manevi patlamanın sardığını belirtmekte fayda var: 1848'de New York'ta üç Fox kız kardeş, ölülerin ruhlarıyla temas halinde olduklarını ve onlardan mesaj alabileceklerini açıkladılar. Bu hikâye basında geniş yer buldu ve kısa sürede en çok tartışılan konulardan biri haline geldi. Randolph, çağdaşlarının çoğu gibi, maneviyattan büyülendi. 1850'de Spiritualist dergisinde makalelerini yayınlamaya başladı ve 1860'da Spiritualism Hakkında Ne Düşünüyorum adlı ayrı bir kitap olarak yayınlanan ilk çalışması yayınlandı. Daha sonra Randolph bağımsız bir yayınevi kurdu ve büyü ve tıp üzerine elliden fazla eser yazdı. O yıllarda onu büyüleyen bir diğer konu da Viyanalı hekim Franz Anton Mesmer'in öğretileriydi. Hayvan manyetizması veya hipnoz hakkında. Randolph bu uygulamadan etkilendi ve sonrasında ondan çok şey ödünç aldı.

Randolph, sistematik bir tıp eğitimi almadı, ancak bu, onun Boston'da özel bir tıbbi uygulama yürütmesini engellemedi. Evinde, afyon, belladonna ve diğer ilaçların tentürlerini kullanarak çeşitli simyasal iksirler yapmaya çalıştığı özel bir laboratuvar kurdu.

Büyülü kariyer

50'lerin ortalarında. Randolph, Eski Dünya'yı aktif olarak dolaşmaya başladı. İngiltere, İskoçya, İrlanda, Fransa, Malta, Mısır, Arabistan, Suriye, Filistin, Türkiye, Yunanistan ve diğer ülkeleri ziyaret etti. Randolph, yazılarında, Parisli Gül Haçlılardan yüksek inisiyasyonlar aldığını ve Napolyon III ve Eliphas Levi ile birlikte onların gizli ritüellerine katıldığını ima eder .

Randolph'un gerçekte kiminle tanıştığı ve nerede olduğu bir sır olarak kaldı. Randolph'un yerine Amerikan Gül-Haç kardeşliğinin başına geçen Swinburne Clymer , onun hakkında birçok efsane anlattı: örneğin, 1858'de Paris'teki Büyük Gül-Haç Locası'nın Randolph'u tüm dünyadaki Gül-Haçların Büyük Başbüyücüsü ilan ettiğini iddia etti. 20. yüzyılın başında, Claymer'in Rosicrucian hareketindeki rakibi ve DMORC'un kurucusu Spencer Lewis (yine anonim Fransız Gül Haçlılarına atıfta bulunarak) tarafından aynı şeyin ilan edilmesi ilginçtir .

Aslında, Randolph'un Gül Haçlılar ile ilişkisi çok belirsizdir. Terimi yoğun bir şekilde kullanmasına rağmen, herhangi bir gerçek Gül Haç örgütünün temsilcileriyle gerçekten görüştüğünden emin olmak zordur. Bir süre için Randolph, gizli ve maneviyat üzerine çalışmalarını "Gül Haç" yaratıcı takma adıyla imzaladı. Gül Haçlılar adıyla, kendisinin kurduğu Eulis Kardeşliği ve Gül Haç Kardeşliği'ni (Fraternitas Rosae Crucis) de adlandırdı . Randolph'un seks büyüsü üzerine yazıları , Luksor'un Hermetik Kardeşliği veya Işık'ta da etkiliydi , ancak bu kardeşlikle kişisel olarak ilişkili olup olmadığı belirsizliğini koruyor.

Sihirli emirlerin yaratılması

Avrupa'dan döndükten sonra, Randolph Amerika'da Gül Haç düzenini yaratmaya karar verir. 1861'de Dr. Randolph California'yı ziyaret etti, orada on hafta ders verdi ve sonunda Amerika Birleşik Devletleri'ndeki ilk Gül Haç Locasını kurdu. Randolph'un Gül Haç Düzeni'nin özellikle istikrarlı olmadığını belirtmekte fayda var: iki kez kapattı, açtı ve yeniden düzenledi. Bununla birlikte, kurduğu Fraternitas Rosae Crucis Kardeşliği hayatta kaldı ve bugün hala var.

Amerika'da Rosicrucian kardeşliğinin kurulmasından kısa bir süre sonra Randolph tekrar bir yolculuğa çıktı. Bu sefer yolu Ortadoğu'da, gizemli dervişlere ve inandığı gibi büyük büyülü sırlar saklayan Yezidiler'e uzanıyordu. Yine, Randolph'un orada tam olarak kiminle tanıştığını söylemek zor. Sadece Doğu'ya yaptığı seyahatlerde cinsel sihir ve çeşitli ilaçların etkilerini incelediği bilinmektedir.

1870'de döndükten kısa bir süre sonra, Randolph Boston'da " Eulis Kardeşliği"ni kurdu ya da daha doğrusu, kendisinin iddia ettiği gibi, varlığının gerçeğini sadece diğer insanları keşfettiler. Randolph'un kendisine göre, 1846 gibi erken bir tarihte 21 yaşında, yani reşit olduktan hemen sonra bu Kardeşliğin Yüce Hiyerarşisi oldu.

Randolph, "Eulis" kelimesinin kökeni hakkında şöyle yazıyor: “Birçoğu Eulis ismiyle gerçekten Eleusis'i kastettiğimizden şüphelenecek ve gerçeklerden uzak olmayacaklar. Eleusis filozofları (İsa'nın sözde birlikte çalıştığı kişiler) seks filozoflarıydı; ve Eleusis gizemleri gizliydi . "

[Tahıl tanrıçası Demeter (Ceres) ve kızı Persephone (Kore) onuruna her yıl düzenlenen Eleusis Gizemleri, eski Yunanistan'daki tüm ritüel kutlamalarının en kutsalı ve en saygı duyulanıydı. Bu şenlikler, Atina'nın yaklaşık yirmi iki kilometre batısında bulunan Eleusis kentinde, büyük olasılıkla Miken döneminden beri kutlanmakta olup, iki bin yıllık bir geçmişe sahiptiler. Yunanistan'ın her yerinden ve sonraları tüm Roma İmparatorluğunun dört bir yanından gelerek bir araya toplanan müritler Atina ve Eleusis arasını yürüyerek hacı olurlar ve sonra da Grek dininin en yüce mertebesi kabul edilen Eleusis gizli törenlerine katılırlardı. ]

Randolph'un planına göre, Eulis Kardeşliği, doğaüstü şeyleri bilimsel bir temelde incelemek isteyen insanları bir araya getirmekti. Böylece, Kardeşlik Gül Haç geleneğini sürdürdü: "Gül Haç sistemi kalır ve hiçbir zaman anlatılamayacak kadar büyük Eulis Tapınağı'na açılan bir kapıdan başka bir şey olmadı . "

Eulis Kardeşliği'nin yapısı, geleneksel Gül Haç Üçlüsü'ne dayanıyordu. 9 dereceye sahipti, üç ana sınıfa ayrıldı (daha sonra aynı şema Altın Şafak Düzeni ve O.T.O.'da kullanıldı ) Eulis Kardeşliğinin birinci derecesi "Eros Derecesi" olarak adlandırıldı, bu seviyede beceriler sezgi, telepati, basiret ve "manevi varlıklarla iletişim kurma" yeteneği. Tabii ki, orada seks büyüsü de çalışıldı. Randolph'un yazdığı gibi, cinsel bir birliktelikte, bir kadınla temas, hermetik aksiyom uyarınca astral düzlemde olduğu kadar yalnızca fiziksel olarak değil, zihinsel olarak da kurulur: "Aşağıda olan, yukarıda olan gibidir. "... Orgazm sırasında elde edilen güç, aşağıdaki işlemleri gerçekleştirmek için kullanılabilir: tılsımları şarj etmek, canlılığı ve enerjiyi geri yüklemek, bir erkeği bir kadına veya bir kadını bir erkeğe tabi kılmak için manyetik sıvılar oluşturmak, zihinsel yetenekleri geliştirmek, beynin potansiyelini güçlendirmek ve beden, manevi ve yüce olanın insanüstü vizyonlarını harekete geçirir.

Seks Büyüsünün İlkeleri

Pascal Beverly Randolph, seks büyüsü uygulamasında yönlendirilmesi gereken temel ilkeleri formüle etti:

- Cinsel birleşme duaya benzetilebilir. İstek, yemin veya duanın amacı açıkça formüle edilmeli ve sunulmalıdır.

- Asil metali temel özle karıştırmayın: sadece erdemli kadınlarla birleşin. Büyülü eylem için asla bir fahişe veya cahil bir bakire kullanmayın.

- Bir erkeğin bir kadınla birleşmesi masum olmalıdır. Zevk arzusu ana amaç olmamalıdır. Duanızın coşkuyla taçlanmasını istiyorsanız, şehvetli zevkin üstesinden gelin, ruhların birliği için çaba gösterin.

- Arzunuzu önceden formüle edin ve sessizce gerçekleştirilmesi gereken ilişki anında bunu unutmayın.

- Aşk eyleminin öncesinde, sırasında ve sonrasında ne istediğinizi net bir şekilde görselleştirin.

- Bir kimse, bir kadına girdiği andan, ondan ayrıldığı ana kadar kuvvet veya kudreti şevkle arzular ve bu arzusunu sürdürürse, arzusu mutlaka gerçekleşir.

Randolph'un deneylerinin bir başka alanı da "simyasal iksirler" dediği şeydi: çeşitli kimyasal ve bitkisel preparatların insan ruhu üzerindeki etkisinden bahsediyoruz. 19. yüzyılda narkotik maddelerin yasaklanmadığını, herhangi bir eczaneden serbestçe satın alınabileceğini, bu nedenle Randolph'un bu alana olan ilgisinin oldukça doğal ve anlaşılır olduğunu belirtmek önemlidir. Bununla birlikte, eserlerinde her zaman bu tür araçlar için aşırı coşku tehlikesi konusunda uyardı.

Bu nedenle, Cinsel Sihir adlı kitabında Randolph şöyle yazıyor:

 Büyü deneyimlerimiz için kullandığımız uyarıcı toz yeni değil. Birçok ortaçağ tarifinde bulunabilir. O zamanın büyücüleri, diğer şeylerin yanı sıra, onu Şabat'a seyahat etmek için kullandılar. Uzun süreli çalışma sonucunda hala sonuç yoksa, uyarıcı toz <…> kullanılmasına izin verilir. Ancak bu toz birçok insan için tehlikelidir: Mümkün olduğunca dikkatli ve nadiren kullanılmalıdır. Uyarıcı toz etkisini gösterdiğinde, onsuz çalışmaya devam etmek gerekir . "

Tabii ki, seks büyüsü hakkındaki açık iddialar ezoterik toplulukta çok fazla kargaşaya neden oldu. O zamanlar Amerika Birleşik Devletleri'nde yaşayan Helena Blavatsky, Randolph'a karşı sert bir şekilde konuştu : seks büyüsüne karşı her zaman olumsuz bir tavrı vardı. İncelemelerinde ve incelemelerinde Luksor Kardeşliği'ni "sahte", Eulis Kardeşliği'ni "iğrenç" vb. Yine de, zamanla Blavatsky'nin Randolph ile çok daha sakin bir ilişki kurmaya başladığını belirtmekte fayda var. Bu nedenle, ölümünden altı yıl sonra Spiritualist dergisinde şöyle yazıyor: “P.B. Randolph, bu şaşırtıcı, biraz garip olsa da, Amerikan dehası, bu yarı adanmış görücü, bilgisini Doğu'dan aldı . "

Ancak bu daha sonra yazıldı ve daha sonra - Şubat 1872'de - ihbarlar nedeniyle, polis Eulyd Kardeşliği'nin karargahına baskın düzenledi, bunun sonucunda polise göre "özgür aşkı" teşvik eden literatür keşfedildi. Randolph tutuklandı ve bir süre hapiste kaldı. Yakında suçsuz bulundu ve serbest bırakıldı. Ancak, sorunları burada bitmedi: Aynı 1872'de Büyük Boston Yangını sırasında evi ve tüm kütüphanesi yok edildi.

Yaşamın son yılları. Ölüm

Randolph, evlendiği Ohio, Toledo'ya taşındı ve 1874'te Osiris adını verdiği bir oğlu oldu . Randolph, Eulis Kardeşliği'ni yeniden düzenledi ve kitaplarını yayınlamaya devam etti. Çağdaşlarının mektuplarına ve incelemelerine bakılırsa, enerji doluydu ve yaklaşan çalışmanın hayalini kuruyordu. Ancak 29 Temmuz 1875'te 49 yaşında tabancayla kafasına ateş ederek intihar etti.[Öldürülmüş olması daha muhtemel, gizemi paylaştığı için]

Gizemli ölüm, bu sihirbazın gizemli yaşamına son verdi ve sebebinin ne olduğunu asla bilmemiz mümkün değil. Randolph eserlerinde her zaman intiharı kınadı, bu nedenle ölümünün gönüllü olmadığı versiyonlarının yakında ortaya çıkması şaşırtıcı değil. Böylece, Swinburne Clymer daha sonra Randolph'un belirli bir arkadaşının ölüm döşeğinde "kıskançlık ve geçici bir delilik durumunda" sihirbazı öldürdüğünü itiraf ettiğini yazdı. Ayrıca Elena Blavatskaya ile yaptığı sihirli düellonun Randolf'un ölümünün nedeni olduğuna dair bir versiyon da var: Sözde ölümü sırasında, Randolf'tan kilometrelerce uzakta olan Blavatskaya haykırdı: "Beni vurdu, bu abanoz, ama şimdi o cehenneme, şeytana gitti!" Ancak, ölümü Lucas County Sivil Kayıt Defterine bir kaza olarak kaydedildi.

Randolph'un mirası

Mirasının kaderi neydi? Amerika Birleşik Devletleri'nde bulunan modern Fraternitas Rosae Crucis'in Randolph'un büyüsüyle hiçbir ilgisi olmadığını belirtmekte fayda var: Swinburne Clymer, yalnızca Randolph'un adını aldı, onun hakkında birçok efsane ekledi ve tüm seks büyüsünü tarikattan tamamen attı.

Randolph'un ortaya koyduğu gelenek, devamını başka bir düzende bulmuştur. Aleister Crowley tarafından yazılan O.T.O. Manifestosu, O.T.O.'nun bilgeliğini ve bilgisini kullandığı kuruluşlar listesinde Luksor'un (veya Işığın) Hermetik Kardeşliğinden bahseder. Ve bu tesadüfi değildir: Randolph 'ın aforizma “Her şeye gücü yeten İrade hüküm sürer, sevgiye dayanır”, “İrade uyarınca sevgi…Aşk yasadır,” diyen Thelemites'e yakın olamaz.

“Thelemites /Telema (İng. Thelema), "istediğini yap" fikri üzerine kurulu öğreti. Aleister Crowley tarafından geliştirilmiştir. Öğretinin en önemli kaynağı, Aiwass adında bir varlık tarafından Crowley'e yazdırılan The Book of the Law (resmi adıyla Liber AL vel Legis)'tir. Kitabın dili sembollerle doludur. Okuyan kişinin başkalarının yorumlarıyla hareket etmemesi, ve bu kitabı kendi kendine yorumlaması çok önemlidir.

Çeşitli gruplar tarafından, dezenformasyona ve "satanizm" suçlamasına maruz bırakılmıştır.

Telema'da maji kavramı vardır. Bu bilinen anlamda büyüden farklıdır; dünyevi amaçlar için değil ruhsal ve tanrısal gelişim amacıyla kullanılır.”

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar