Print Friendly and PDF

Yapay Zekâ ile PDF Dosyalarında Çalışma

 




Merhaba arkadaşlar 

Yapay Zeka günlüklerine Hoşgeldiniz 

bugün sizlere güzel bir Yapay Zeka aracını tanıtacağım ve birkaç gün önce sosyal medya Twitter hesabımızda yapmış olduğumuz bir paylaşım vardı orada bir anket açmıştım ben 4 tane Yapay Zeka aracını tanıtmıştım Bunlardan en yüksek ankette oy alanı da tanıtımını yapacağımı söylemiştim en yüksek oyu pdf.ai isimli araç aldı Şimdi sizlere bugün bu aracı tanıtacağım aracımız burada adresi son derece basit pdf.ayi internet sitesi üzerinden erişim sağlayabiliyorsunuz diğer bütün uygulamalarda olduğu gibi yine çok basit bir Google üyeliği ile hemen oturum açabiliyorsunuz uygulama üzerinde Ben şimdi daha önce üye olmuştum hemen tekrar oturum açıyorum ve yapay zeka Gmail adresimle üyeliğe giriş yaptım sisteme Evet genelde daha önce buna benzer bir araçta tanıtmıştım ismi homataydı şu an ekranda görüyorsunuz ona benzer bir yapıda bir PDF dosyası yüklediğinizde o PDF dosyasının içerisinde her türlü bilgiyi aramayı o PDF dosyası ile ilgili Yapay Zeka aracılığıyla sohbet etmeyi sağlıyor Hemen şimdi bir PDF dosyası yükleyip sisteme size göstereceğim Evet şimdi dosyayla denemek için buradaki upload düğmesine basıyorum ve bir yükleme ekranı çıkıyor isterseniz burada bir adresten ki yani bilgisayarınızda olmayan bir PDF dosyasında adreste gösterebiliyorsunuz veya Selek kısmına bastığınızda Ben bilgisayarımda daha önce hazırlamış olduğum bir yüksek lisans tezini şimdi yükleyeceğim upload dedim ve tez dosyasının yüklenmesini bekliyorum Bu yükleme kısmı birazcık uzun sürebiliyor Evet yaklaşık olarak bir iki dakika yükleme süresi devam etti gördüğünüz gibi şimdi PDF dosyası sol tarafa geldi artık sol tarafta PDF dosyası var Ve sağ tarafta Siz artık istediğiniz soruları sorabiliyorsunuz mesela mutezin konusu nedir şeklinde ilk sorumu soruyorum 

Evet gördüğünüz gibi bu şekilde yazıyor hemen Bununla ilgili sayfaları da bu aracın en önemli özelliklerinden birisi zaten bu bilginin nerede geçtiğini tezin sayfalarında bize veriyor Peki bunu zaten başlığından da anlayabiliyorduk bu çalışmayı kısaca özetler misin diyorum Evet ikinci sorumu soruyorum gördüğünüz gibi bu bölge bu belgede Türkçe ders kitaplarında yer alan kelime Öğretim stratejileri üzerine bir araştırma yapıldı ve bu stratejilerin çeşitli düzeylerde incelendiği belirtiliyor araştırmanın modeli durum çalışması olarak belirlenmiş ve veri toplama araçları olacak olarak ders kitapları kullanılmış diye şu an bana çalışmayı özetliyor hala ve bununla ilgili bakın Hangi sayfaya bulunduğunu gösteriyor Ben şimdi şöyle diyeceğim çalışma kapsamında hangi Türkçe Öğretim setleri incelenmiştir bakalım bu soruyu bilebilecek mi Evet çalışma kapsamında İstanbul yabancılar için Türkçe ve 7 İklim Türkçe setleri incelemiştir harika bakın buraya tıkladığınızda da bu bilginin yer aldığı gördüğünüz gibi gerçekten çok güzel bilginin olduğu sayfaya doğrudan gidiyor 

Arkadaşlar şimdi mesela bir soru daha soracağım şimdi mesela daha özel bir soru soracağım bu çalışmada kelime için de bulunduğu bağlama başvurma stratejisi gördüğünüz gibi burada kelime içinde bulunduğu bağlama başvurmak stratejisi gidip içinde toplamda 266 kez temel strateji olarak 98 kez yardımcı strate olarak kullanılmıştır diye bu sefer doğru bilgiyi buldu sayfaya git dediğimde de bakın tam olarak bu sayfada geçen bölümü getiriyor Bir de sonuçla ilgili bir şey sormak istiyorum en çok kullanılan strateji hangisidir diyorum Evet Burada gördüğünüz gibi İngilizce olarak soruyu sordu Türkçe olarak cevap verir misin dediğim zaman acaba düzeltir mi yoksa soruyu tekrar mı 

Evet Türkçe olarak cevap verelim tekrar tabi bana cevap veriyor ben şöyle yapacağım aynı soruyu Türkçe olarak demem yeterli çalışma sonucuna göre en çok kullanılan strateji görsellerden yararlanma stratejisi diye bulunmuş gördüğünüz gibi bu şekilde bir PDF dosyası Bu bir bilimsel test kullandım ben örnek olması için ama siz burada farklı şeyler kitapta kullanabilirsiniz veya elinizde bulunan her türlü PDF dokümanını kullanabilirsiniz bu şekilde o kitapla ilgili o PDF dosyası ile ilgili sorular sorabilirsiniz Evet yani burada programda gördüğünüz gibi her türlü dosya ile ilgili bu şekilde hızlı bir şekilde bilgi elde edebilirsiniz ona sorular sorabilirsiniz bugünkü uygulamamız bu kadardı siz kendiniz incelemelerinizi yaparak daha detaylı bir şekilde uygulamayı inceleyebilirsiniz bu ve bunun gibi uygulamaların merak ediyorsanız bunları günlük hayatınızda kullanmak istiyorsanız sizde kanalımıza ve sosyal medya hesaplarımıza abone olabilirsiniz beni dinlediğiniz için teşekkür ederim 

Görüşmek üzere 


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar