Print Friendly and PDF

Herkes Kendinde Olan İle Övünür


 


 

Not: Nur talebelerinin zaman iman kurtarma zamanı demeleri meşhurdur. Ve ifade-i mahsusun tecellisinden olmalı ki, gayb ehlide bazı şeylere muttali olunca, aşağıdaki ifadeler olacaktır.

Her kim ne olursa olsun bir müslüman için ideal hedef Rasûlüllah salla'llâhü aleyhi ve sellem olmalıdır. Gayrisini küçültmek ve mahcup etmek Allah Teâlâ’nın şanındandır. Sevdiklerimiz için söylediğimiz sözler dikkat edelim.

İhramcizade.

 Kalp ehli velilerin birbirlerini inkar etmeleri gerçek manada bir inkar olmayıp benimsemiş oldukları yolu ve mesleklerini takviye etmek için bir gayretten ibarettir.O halde mürid,veliler arasındaki bu hadiseler sebebiyle diğer veliye öfke ile bakmamalıdır.

(Gavs Seyyid Sıbğatullah Arvasi‬ kuddise sirruhu)

Bediuzzaman Hakkında

 

Ona herhalde uygun vaktde geldim. Salon kalabalık değildi. Arkası sokak tarafında olarak ehibbâdan Abdülkâdir Beğ amca oturuyorlardı. Hemen tam karşılarında idim. Hocamız içeriye girdiler. Oturmamışlardı. Abdülkâdir Beğ Amca merhûm:

“Hilmi Beğ. Sa'id-i Nursî de vefât etdi. Kadir günü vefât etmesi onun kemâline alâmetdir” dedi.

Hocamız o sırada ayakda idi, bir iş için dışarıya çıkmış, sonra içeri girmişlerdi. Ehibbâdan birinden böyle bir söz sâdır olmasına esef eder bir tavırla:

"Hayır efendim, pek kemâline delâlet etmez, ama îmânla gitdiği iyi oldu” tekrârlayarak ve üstüne basarak, "îmânla gitdiği iyi oldu efendim" buyurdular, "îmânını zor kurtarabildi” şeklinde anladım.

Bir gün Fâtihe gitmişdim. Hocamızla yalnızdık. İlmihâlin müsveddelerini okudular. İsmen, Sa’îd-i Nûrsîyi yazmışlardı. Risâlelerdekl elmas gibi. mücevher gibi olan kısımları, İmâm-ı Rabbânî ve Abdülkâdiri Geylânî kuddise sirrühümâdan aldığını, aralarına, cam gibi değersiz olan kendi yazılarını katdığını, insanlan aldatdığını buyuruyorlardı. Yakın zemânda yine gitdim. Hanımannelerin, “Efendim bunun tarafdarları, sevenleri çokdur; size zarar verebilirler. Ne olur ismini kıtâbdan çıkartın?” demeleri üzerine, ismini kitâbdan çıkardıklarını buyurdular. Yakın bir zemânda yine gitdim. Bu sefer, merhûm Şâkir beğ amcanın:

“Hilmiciğim. Yazdıklarının hepsi doğru. Ama bu kimsenin, halka fâıdeları da var. içkiden, zinâdan tevbekâr olmalarına, nemâza başlamalarına sebeb oluyor. Ne olur bu ifâdeleri biraz dahâ hafiflet” dediğini buyurdular. “Efendim ismini çıkart, diğer kısmlarını çıkart, bakdım yazının bir fâidesi olmayacak, hepsini ilmihâlden çıkardım" buyurdular.

 

Kaynak: Hatıralar, Hocamızın talebelerinden Hulki Demiray beyin hatıralarından bir bölüm...

 

https://gunbatarkengordugumsonisik.blogspot.com/2020/07/said-nursi-bahsi.html

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar