Print Friendly and PDF

9 Kat Gök



Hz. Pir'den Sevgiliye

O güzelimi, gönül mahallesinde Pir'e sordum;

-bana işaret-

Sırlar âleminde ara, dedi.

Allah için olsun

Söyle,

Sırlar âlemi sen değil misin?

Evet,

İncilerle dolu deniz

Dokuz kat gökteki güneşlerde benim;

Onu ara.

Ben neyi biliyorum

Büyücüyü, ressamı

Dokuz kat göğü de bilmiyorum;

Noksanlık dediğin, kemal aynasıdır,

Ululuk sahibi sevgilin!

Tanrı yolunda uçtu da

bir kere "oldum" demedi,

Onunla  dokuzuncu gökten

“Sizin işinizi düzeltir” kimyasını gönderdiler

Çık yola, yedeğinde dokuz atın var

Denizden toz koparan, dokuz göğü aşıran;

Geçerir de, dokuz kat gökten

Geçemem deme,  Tanrı’nın lutfu

O.

Neden  hep noksanım dedi ki?

Dokuz göğün konakları,

gönüle ancak iki adımdır.

Zamanı bırak, yeri de, göğü de.

Onun muazzam varlığı yok mu?

O, dokuz yüz kattır.

Sen acele etme, işler çocuk gibi dokuz ayda yaratılmada

Padişahların âdetidir her şeyi yavaşlılıkla yapmakta

Dinle huzurumuz olan sevgili,

Neler söylüyor gözlerine, dokuz gözlü ney,

uykuya dalmış sarhoşun bile

uyanmış, onu dinliyor.


İsmail Hakkı Altuntaş


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar