Print Friendly and PDF

İkimize Dua Edeceğim

 



Sâki! 

İnsaf et;

ne güzel bir yüzün var

ben, yerden oldum

n’endesin sen?

Kul desem… lâyık değil sana

Allah desem korkarım

Susturmuyorsun ki susayım

fakat söz söylemek yolunu da

açmıyorsun bana

Üzüm gibi sıkıp eziyorsun beni

sevgili değilsin; derdi belâmsım benim.

**

lâyık değilim amma…

sevginle yandım

yine de…seni sevmeye geldim

ya Tanrı nurusun sen 

ya Tanrı'sın

yahut meleksin 

yahut da bir nebi…

Mevlana- Divân-ı Kebir

**

dün gece içimden feryatlar 

yedi kat gökten gelmiş gibi

uyandırdı beni

 

bahçede dahi kumru

dem çekmeyi bıraktı

 

feryadım

cânım benim…beraberce gülelim

bir olalım ayrılık bitsin

demedin mi…

seher vaktine- dek

lisanımca bize dua edeceğim

 

eyvâh

görünmeyen ulular halimizi gördüler de

duaya âmin dediler

gizli kalmalı değil miydi bunlar

 

canım… yol buldu gül bahçene

sen varken yeryüzünde gölge yoktur

şimdi ise ayrılıktan konuşuyorsun

yak, yık, ama ayrılıktan bahsetme

seni gören bu gözlere

kör olmayı reva görme

boynum, aşk kılıcına lâyık değilse

kanlar içine koy…  köpeklere at

yine de dua edeceğim

başıma taş yağsa da

varım fedâ sana


İsmail Hakkı Altuntaş

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar