Print Friendly and PDF

Karlı Dağ

 



 

Taştın yine deli gönül,

Sular gibi çağlar mısın

Aktın yine kanlı yaşım

Yollarımı bağlar mısın

 

Nidem elim ermez yâre,

Bulunmaz derdime çare,

Oldum ilimden âvare,

Beni bunda eğler misin

 

Yavıkıldım ben yoldaşı,

Onulmaz bağrımın başı

Gözlerimin kanlı yaşı,

Irmak olup çağlar mısın

 

Ben toprak oldum yolunda

Sen aşırı gözetirsin,

Şu karşıma göğüs geren

Taş bağırlı dağlar mısın

 

Harâmi gibi yoluma

Aykırı inen karlı dağ

Ben yârimden ayrı düştüm,

Sen yolumu bağlar mısın

 

Karlı dağların başında

Salkım salkım olan bulut

Saçın çözüp benim için

Yaşın yaşın ağlar mısın

 

Esridi Yunus'un canı

Yoldayım illerim kanı

Yunus düşte gördü seni

Sayrı mısın  sağlar mısın.

Yunus Emre

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar