Print Friendly and PDF

Öylesine Tutuyor

 


Kendini beğenen bir derviş sormuş birine...

“Ben Allah’ın sevgili kulu muyum?”

O da, “hayır”, demiş.

Derviş beklemediği bu cevap karşısında susmuş hayretle bakmış; derken o biri yine demiş ki, “Allah, dünyada seni öylesine tutuyor,” demiş.

O da kendi kendine;

“Ey derviş, öylesine tutulma nedir?”

“Boşu boşuna, dünyaya gelmeye neden olan bir yaratma olur mu; Allah’ın boş işi olmaz, ben neden böyle olurum ki” deyip bir hüzne düşmüş.

Tarafını bilmeden çıktığı yolda, karşısına bir köpek çıkmış.

“Ne üzülüyorsun, olmuşsun olmamışsın, yine de insansın. Birde bana bak, yerim yurdum sokak, haline neden üzülüyorsun?”

Derviş, “bende öylesine tutuluyorsam senden farkım nedir? Ha dışarda ha içerde…”

Köpek, durdu şöylesine baktı, “Gel benim kulübede senin için de bir yer bulunur”, dedi.

Derviş “senelerdir tekkede gayret et sonra yerin köpek kulübesi olsun…”

“Öylesine tutuyorsam…benim için çok değil… yerimi buldum.” dedi.

İsmail Hakkı Altuntaş

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar