Print Friendly and PDF

Putum beni terk etti

 


Bir kazı sonucu harabeden çıkan bir yazıda şunlar yazıyordu;

 

“Benim bir putum vardı.

Çok severdim.

Sinekler üzerine konunca onlara kızar ve pisliklerini silerdim.

Şimdi ise putumu biri kırmak için geldi ve kıracağım diyor.

Ben ise ona başkaldırmak istiyordum.

Gücüm yetmedi.

Sordum kendime.

Ben putumu korumak ile memur muyum?

Ben putumu beni korur diye sahipleniyordum.

Ah ne yazık ki, putum kendini koruyamazmış.”

 

Bu yazı eski zamanlarda puta tapan birisinin kendisiyle yüzleşmesidir. Tabiî ki acı bir yüzleşmesi…

Yukarıdaki antik yazının devamı ise şöyle idi;

 

Ey putum, seni gerçekten çok sevmiştim.

Güvendiğim bir şey eğer kırılabiliyorsa

Benim ötekimde kalmadı, demektir.

Şimdi ben bir daha put nereden bulacağım.

Putu kırılan için ancak ölüm vardır.

Ben ölürsem sende öleceksin.

“Benim putum yok” diye taşlara kazıyacağım.

Hiç olmazsa beni putsuz diye anarlar.


 İsmail Hakkı Altuntaş

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar