Print Friendly and PDF

Unutulmuş Gibi Olmak

 


sunakta kurban olacağa,

utanma nerde kalır?

Şarap içmiş diyorlar.

 

seni bekledim yokluk denizi kıyısında

gönlümü  avucuna almanı, okşamanı,

ne hoştu sana bakmak, seni özlemek,

seninle görmek

hoş nefesini içime çekmek

 

vazgeçmişim canımdan

Süleyman'ın yolunu bekleyen karınca gibi

 

akıllılardan korkmuyorum

söylemek vaktidir

gönlüm dökülsün diye, bugün şarabı çok içtim

gönülden dudağa mesafe çok değildir

-ne işin var senin!

bu tapıya yakışmaz diye

kovma beni kapından

bir kerecik olsun sor, soruştur

kıyında iki âlemi birbirine katan fitne yeli esiyor,

her güzelim diyen benim gibi bekliyor.

Kimi basacaksın bağrına?

beni değil,

gönlüm kararsa da, korkuyorum

ağlamaktan kanlar içinde, gözlerim yandı yakıldı,

halime ağlayıp binlerce damla yağdırdı,

göz bebeklerime kurban olayım,

kıyısında durduğum seni beklediğim bu deniz

göz yaşlarımdan mı doğdu?

 

sallanıyor sarhoş başım,

hafiftir diye, yelin mi savuruyor beni

 

- kafileye haber verin, beklemesinler, o şarabı çok içmiş!

diyormuşsun ki, beklesin bahara kadar

bostan yağmur bekler göğsü yeşerir, gülzara döner.

katlanırsa izzet bulur, devlet de

mumun gözü yaşlı, kahrederken beni

biri bana bunu anlatıversin

nasıl beklenir ki?

 

-Aman Ya Rabbi!

bayramda yüzünü gösterecekmiş diyorlar,

suyu gören, değirmen taşı gibi kararsız haldeyim

bende sabah yok ki, bayram gününü nerden bileyim

vallahi hiçbir bir ölüm, bu bekleyişten beter olamaz.

Sensizlikten bak ne haldeyim

 

Canın için, bugün bir gör beni,

başka günleri beklemeye sabrım yok.

Bir zerrecik merhametin varsa bana,

başka bir zamana atma görüşmeyi.

 

Kurtar beni, kurtar beni,

kurtar ki başka bir tuzağa,

hem de adam-akıllı düştüm-gitti.

Bugün kapıyı kaparsan bana,

her solukta, bir başka damdan

ben yine düşerim.

[Divan-ı Kebir-Mevlana]

 

 Tut ki seni beklemiyorum, buluşma özlemiyle ölmemişim;

Beklememde senin hiçbir payın yok mu?

Beklerim, ama unutulmuş gibi olmak

çok zor geliyor

yırtılmışım, can da çıksın sırlanmadan,

takat kalmadı, aç perdeyi

kıyâmete kadar oyun bitmeyecek

Ya aç, ya kapat

Perde de

İsmail Hakkı Altuntaş


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar