Print Friendly and PDF

Biz Güzeliz, Sen de Güzelleş

 


Hz. Mevlana

Biz güzeliz, sen de güzelleş, beze kendini. Bizim huyumuzla huylan, bize alış başkalarına değil...

Bir katre olma, kendini deniz haline getir. Mademki denizi özlüyorsun, katreliği yok et gitsin...

Beri gel, beri! Daha da beri! Niceye şu yol vuruculuk? Mademki sen bensin, ben de senim, niceye şu senlik benlik...

*

Bir mertebedir ki o, her nefeste gözsüz görür, elsiz tutar orada insan.

*

Ölümümüzden sonra mezarımızı yerde aramayınız. Bizim mezarımız ariflerin gönüllerindedir...

*

Can sana döküldü, seninle birleşti. Candan senin kokunu duymadayım diye okşarım onu.

* 

Ben hem hamım, hem kavrulmuş.

Hem gülmedeyim, hem ağlıyorum.

Alemi de hayretlere salmışım.

Kendim de hayretteyim.

Vuslat içinde ayrılığa düşmüşüm ben...

Yüceliğinden göklere bile sığmıyorsun, Nasıl oldu da sığdın şu gizli gönlüme?

Dalda yaprak titriyor.

Bedenimde gönlüm.

Dalın titreyişi rüzgârdan.

Gönlümün titreyişiyse o güzelin yüzünden.

Susmak, bal şerbeti içmekten daha iyidir.

Sözü yak, vazgeç kinayeden.

Tövbe vaktidir dedim ben.

Bana dedi ki bir âşık:

"Ben dün tövbe ettim.

Senden daha eski tövbekârım.”

*

Sabır aşka kar etmez. Sabırla aşk bir arada bulunamaz. Akıl da âşığın derdine yetişemez, derman bulamaz...

*

Doğandan aslı, nesli belli olan keklik korkar. Sineğe o korkudan pay yoktur, çünkü doğan sinek avlamaz. Sinekleri ancak örümcekler avlar.

*

Gönül olmasa gözün hiçbir şey göremez.

Gönül nurlarıyla nurlanırsa o nurdan göze de pay verir.

*

Tanrı'ya lâyık olan nurun şulesi, ona ulaşanlara nur görünür ama ondan uzak kalanlara ateş gibidir.

*

Suyu sayıklayıp duran testini ırmağa daldır. Daldırınca ağırlaştığını anlarsın. Anlarsın da su olduğuna inanırsın.

*

Meyve nasıl ağaçta biterse, aşk da asılmakla canlanır.

*

Sus, çünkü aşk bülbülü ötmede. Bülbülün karşısında turaca susmak düşer!

*

Kimin hırkası ben olursam, çıplak kalmaz o.

Kimin çaresi bensem, çaresiz kalmaz o.

*

Sen söylemezsen söz onun sözü olur.

Sen örüp dokumazsan, senden örüp dokur.

*

Toprak olduğum zaman, yine toprağım.

Zerre zerre olur, aşk kesilirim.

Hangi tozdan bir ses duyarsan, bil ki o tozun içinde benim zerrem var.

*

Su nasıl ayı yansıtır, bildirirse, bedenler de canı bildirir.

*

Bülbüller gibi feryâd edelim de, avlayalım onları. Onun işi naz, bizimki niyaz... Feryâd etmeyelim de ne yapalım?

*

Ey yaprak, bir güç buldun da çıktın hapisten. Nasıl yardın dalı, nasıl çıktın zindandan? Söyle de biz de kurtulalım bu hapisten...

*

Ben yaşadıkça Kuran'ın bendesiyim.

Ben Hz. Muhammed salla'llâhü aleyhi ve sellemin ayağının tozuyum.

Biri benden bundan başkasını naklederse ondan da bizarım, o sözünden de...


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar