Print Friendly and PDF

Sanduka-i Nasihat

 

Hz. Mev!ânâ'nın Konya Müzesi'ndeki sandukası üzerinde şu şiir bulunur.

Ölüm günü tabutum yürüyünce, dünyanın derdiyle dertleniyorum sanma.

Bana ağlama, yazık deme.

Şeytanın tuzağına düşersen, işte o zamandır hayıflanma vakti. Cenazemi görünce ayrılık deme.

Buluşma zamanım o vakittir benim.

Beni toprağa bırakınca elveda deme sakın, mezar cennetler topluluğunun perdesidir.

Gurübu gördün ya, tulûu da seyret.

Güneşle aya gurûbtan ne zarar gelir ki...

Sana gurûb görünür ama tulûudur o.

Mezar sana hapis görünür ama ruhun halâsıdır.

Hangi tohum yere düştü de çıkmadı?

Neden insan tohumu hakkında yanlış bir zanna düşersin? 

Hangi kova kuyuya

Sarkıtıldı da dolu çıkmadı?

Can Yusuf'u kuyudan ziyan mı görürsün?

Niçin feryâd edersin?

Bu yanda ağzını yumdun mu, o tarafta aç.

Artık senin hâyu hûyun

Mekânsızlık boşluğunun türküleridir.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar