Print Friendly and PDF

العشق ما ينكر فضله… Aşk faziletini inkar etmez


أشكو إليكم أخزاني بل هجراني من أهيف صادني نبله

أهيف بنظره في خده خدني عبده وجت سقامي تشهد له

وأدمعي نزلت تجري تنظر صدري رأت فؤادي يرقص له

قالت لو أتلفت عيوني قال سيبوني سيد الملاح يعرف شغله

ما دمت أني في رقة يأخذ حده وإن مال لقتلي من أصله

أنا نديم و لا أكثر الله أكبر العشق ما ينكر فضله

العشق ترياق الأرواح ويا الأشباه ونا اللذي طاب له نهله

ما يعرف العشق الاجلاف يا هل الأنصاف ما للعذول يكثر عذله

Üzüntülerimi size şikayet ediyorum

Bir de hicranımı

Zarif ve ince belli birinin okuyla beni vurdu

Onun yanağına bir bakışla

Beni kölesi etti

Tüm ızdıraplarım ona şahit oldu

Gözyaşlarım aktı

Göğsüme süzüldü ve baktı

Kalbimin onun için dans ettiğini gördü

Gözlerimi çevirsem dedi

O beni bırakın dedi

Güzellerin efendisi işini bilir

Hala onun kölesiysem şayet

Cezamı versin

Beni öldürmeye kalksa bile

Ben Nedîm’im fazlası değil

Allahu Ekber

Aşk faziletini inkar etmez

Aşk ruhların iksiridir ve benzerleri

Ben de seve seve içmeye razıyım

Kabalar aşkı bilmez

Ey adi insanlar söyleyin

Suçlayanlar neden çok suçluyor

Abdullah Nedim

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar