Print Friendly and PDF

Müşerref Hanım ~ Karşıdan Gel Göreyim






Müşerref Hanım, muallim bir babanın kızı olarak 1911’de Sakız Adası’nda dünyaya geldi. Aydın bir ailenin kızıydı. Mübadele ile Samsun’a savrulduklarında hem ata biner, hem de dikiş bilirdi. O yıllarda hala muhafazakâr kimlikli bir Anadolu kenti olan Samsun’da ata binen, güzel giyinen, musiki bilen güzel bir mübadil kızı olarak çok yadırgandı kuşkusuz. Ama o, büyüklerinden medeni bir hanım olma kültürünü almıştı. Asla boyun eğmedi.

Karşıdan gel göreyim

Saçın uzun öreyim

Senin gibi zalime

Nasıl gönül vereyim


Bir yaralı kuş idim

Dalına konmuş idim

Niçin bana kış dedin

Ben senin olmuş idim


Mavi kuş beldedir

İki ucu yerdedir

Doksan dokuz yar sevsem

Yine gözüm gönülüm sendedir


Bir yaralı kuş idim

Dalına konmuş idim

Niçin bana kış dedin

Ben senin olmuş idim


Beste: Fahri Kopuz

Makamı: Hicaz

Usul: Düyek

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar