Print Friendly and PDF

Freud öldü! Yaşasın yeni Thomas Szasz !


Yazan: Oğuzcan Önver

Psikoanalitik Kuram'ın kurucusu Sigmund Freud'u daha önce birkaç öykümde çeşitli göndermeler yaparak eleştirmiştim :

"Rüyamda, Sigmund Freua'a küfrediyorum. Bilinçaltım, kahvaltıyı hazırlıyor. Egoist kapıcı, ekmek ve gazetemi getirmekte çok üşengeç davranıyor. İntiharın Genel İdeolojisi ve Freud’un öğretisine göre, artık rüyalar bile kontrol altına alınabiliyor ve şayet bilim adamları, darbenin iradesi yönünde 'bu öğretilerden yararlanmak' isterlerse, insanların faşistçe uygulamalara tabi tutulmaları söz konusu olabiliyordu." bilinçaltında Ölümcül Anlar

Sigmund Freud'un kitaplarını okuduğumda gördüm ki, demokrasi, eşitlik, davranışlar ve işbirliği kavramları üzerine hiçbir şey söylenmiyordu. Antipsikiyatri çalışmalar hakkında bir araştırma yaptım ve bu akımın temsilcilerinden Thomas Szasz'ın görüşlerini amma inandırıcı buldum. Thomas Szasz diyor ki:

"Kraepelin, Bleuler ve Freud'a insan aklını sömürgeleştiren insanfar olarak bakıyorum; çünkü toplum onlardan tıbbın sınırlarını, ahlakın ve hukukun üstüne taşımalarını istedi, yaptılar."

Şizofreni hakkında ise 'lf you talk to god, you are praying. if god talks to you, you have schızophrenia.' diyor yani "Eğer siz tanrıyla konuşuyorsanız dua ediyorsunuz demektir ama tanrı sizinle konuşuyorsa şizofrensiniz

Antipsikiyatrilere göre, şizofreni bir hastalık değil, kişisel siyasi bir eylem, ailenin ve toplumun baskısına karşı gösterilen tepkisel bir sendromdur. İntihar ise bir haktır, ötenaziyle aynı değerdedir.

Kısaca Thomas Szasz'ın felsefesi "-amacım- aydın vatandaşları bu kötü uygulamaları düzeltmeye çağırmak değil, psikiyatrinin rahatsız edici, aşağılayıcı, yok edici karakterini ve toplumsal otoritenin özellikle alt sınıflar üzerine kurduğu baskıyı ve insanların akıl hastası rolüne zorlanmasını haklı çıkaran bir mekanizma olduğunu sergilemek." Yani modern tıp, ezerek, onların farklı düşünmesini de 'de baskıcı bir disiplin oluşturuyor. Kimin veriyor? Yalnızca bir doktor. Neye göre karar veriyor? Kişinin normal olmadığını düşündüğü için. Ama kimin normal olduğuna kim karar veriyor!? Sizden farklı olan birini normal değil diyerek 'deli' olmakla suçlayamazsınız ki!

'Deli' hastanesine gelen bir müfettişe bir deli şöyle söylemiş: Efendim, aslında siz de delisiniz ama ne yazık kı sayınız bizden çok fazla...



Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar