Print Friendly and PDF

Sarhoş Sevgilim

 


28

*        Seher çağı o padişahı, «He! etâ» anacaddesinde gördüm, gaflet uykusuna dalmıştı, Abû - Alî'den de haberi yoktu, Abu-I Alâ'dan da.

Başımı döndüren şaraptan bir kadeh doldurdum da önüne koydum, padişahım dedim, hadi iç.

A filan dedi, bu ne? Âşıkların kanı dedim, coşup köpürmüş, aşk ateşinin üstünde can gibi aparı bir hâle gelmiş.

Mademki sen içtin de can kabında köpürüp coştun ey Tanrı sırlarının bağı, bahçesi dedi, ben de canla, gönülle içeyim o şarabı.

380. O sorhoş sevgilim elimden kadehi aldı, o cana canlar katan şarabı can gibi çekip içti.

Hem neş'ede ,hem ferahta candan yüz mertebe ileriye geçti; gökyüzü, kemgöz uzak olsun sizden diyordu. [1]



[1] Cilt 1, Gazel, 28

Mevlânâ Celâleddin-Divân-ı Kebîr-Hazırlayan : Abdülbâkiy GÖLPINARLI, İstanbul Remzi Kitabevî , Yükselen Matbaası İstanbul — 1957

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar