Print Friendly and PDF

Yararlı İş


 


Amacıma varmak için dört yıl üniversitede çaba harcadıktan sonra arzuma eriştim. 

Gelgelelim şimdi sü­rekli bir işim olmadığından ne yapacağımı şaşırmış­tım. Şu olasılıklar vardı: 

birincisi, kendimi bilime adayıp kimya labaratuvarım da çalışmalarımı sürdürmek ki  ileride bunu yapmadığıma çok pişman oldum. 

İkincisi, ya devlet işlerinde ya da Zemstvo'da resmî bir gö­rev almak. 

Üçüncüsü de, annemin çok istediği bir şeydi bu, ailenin sahip bulunduğu malikânelerin yönetimini üstlenmek. 

Bu üç yol ağzında bocalarken babamdan öğüt vermesini istedim. Benim bu baş vurum, babamla annemin arasındaki geçimsizliğin en alevlendiği bir evreye rastlamıştı; babam çok sinirliydi. bana:

— "İş aramana gerek yok. Yararlı iş dünyada dilediğin kadar. Sokak süpürmek de yararlı iş,"  dedi.

[Sergey Tolstoy Oğlu / Tolstoy'u Anlatıyor]

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar