Print Friendly and PDF

Kadın Hilesi

 


İffetsiz kadın Yaşodhara’yı görmüş, tutkuyla yattığı yerden doğrulmuş. Kocası uyumaktaymış. Kadın yakışıklı gence yaklaşıp, ‘Benim sevgilim ol,’ demiş. Genç cevap vermiş: ‘Kötü kadın, sen başkasının karısısın, ben yabancı biriyim. Nasıl böyle konuşuyorsun?’ Kadın karşılık vermiş: ‘ Benim yüz tane sevgilim var. Neden korkuyorsun? inanmıyorsan şu yüz tane yüzüğe bak, bunların her birini bir sevgilimden aldım.’ Kadın yüzükleri elbisesinin bir tarafından çıkarıp göstermiş. Yaşodhara demiş ki: ‘ Yüz tane veya bin tane sevgilin olup olmaması umrumda değil. Sen benim için bir annesin, ben senin bildiğin erkeklerden değilim.’ Böyle reddedilen kötü kadın öfkelenmiş, kocasını uyandırmış, Yaşodhara’yı göstererek gözyaşları içinde demiş ki: ‘Bu alçak sen uyurken bana saldırdı.’ Bunu duyan koca uyanıp kılıcını çekmiş. Birinci ve iyi kalpli karısı onun bacağına sarılmış ve şöyle demiş: ‘Hataya kapılıp suç işleme. Söyleyeceklerimi dinle. Bu kötü kadın oğlanı görünce onu arzuladı, fakat bu erdemli adam ona uymadı. “Sen benim annemsin,” diyerek geri çevirince bu kadın öfkelenip onu öldürmen için seni uyandırdı. Ayrıca başka gecelerde birlikte olduğu âşıklarını ispatlayabilmek için yüz tane yüzük gösterdi. Huzursuzluk çıkmasın diye bunları sana hiç söylememiştim. Ama bugün söylemek zorunda kaldım, çünkü suçlu duruma düşeceksin. inanmıyorsan elbisesinde sakladığı yüzüklere bak. Kadınlık onurum bir eş olarak kocama asla yalan söyletmez. Sana doğruluğumu kanıtlamayı da bilirim.’ Bunları söyledikten sonra kadın, öfkeli bir bakışla ağacı küle çevirmiş, sonra da eskisinden daha güzel bir biçimde onu yenilemiş. Kocası kadına inanıp onu kucaklamış. Zina yapan ikinci karısını ise cebinden yüzükleri alıp burnunu kestikten sonra oradan kovmuş...”[1]

Kaynak: Hatice İlay Karaoğlu, Hint Sinemasının Edebi Kaynakları: Kathâsaritsâgara Örneği



[1] Somadeva, Kathasaritsagara, çev. Korhan Kaya, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, C. II, Ankara 2011, s. 79-80.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar