Print Friendly and PDF

DÜNYADA VE RUSYA'DA YIKICI VE GİZLİ AMAÇLARI OLAN YENİ DİNİ ÖRGÜTLER

Bunlarada Bakarsınız


Not Translate ederek bakabilirsiniz. Dikkati çeken bir husus en altta olan bitkisel ürün pazarlamacılığın arkaplanını gözler önüne seriyor. Sayfa Sonunda görebilrisiniz.

GİRİŞ

1. SATANİK YÖNLENDİRME YIKICI DİNİ KURULUŞLARI

Şeytani ve şeytani mezhepler
" Scientology Kilisesi "
" Güney Haçı "
" Kara Melek "
"Şeytan Topluluğu"
"Rus Şeytan Kilisesi"
"Mavi Lotus"
Merkez "Evren"
"Yeşil Düzen"
"Kara Ejderha"
"Habratz Herse Kheor Boher"
Tarikat Grupları " Vudu "
Fareler "
Kardeşlik " Madra "
" Navi Kilisesi "
" Kara Kardeşlik "

2. yıkıcı dini örgütler ve bazı dini gruplar MATRIX "Ruhun Ekolojisi, okültizm ve paganizm" "Yeni Akropolis" "Kilise Adamları" "Beyaz Kardeşlik" , "Uluslararası Kozmik Bilinç Merkezi" Slav paganizminin Grupları: Dobroslava grubu "Ekoloji" Bilinç" "Kase Hareketi" Carlos Castaneda Derneği'nin öğretilerinin takipçileri "Sibirya'nın Beşiği" Yoga Merkezi "Mükemmelliğin Kanatları" "Tanrı'nın Çocuklarının Ailesi" "Oshmariy-Chimariy" "Porfiry Ivanov'un takipçilerinin iç çemberi " Reiki" "Enersens" Gül Haçlılar:"Uluslararası Altın Gül Haç Okulu V. Stolbun'un grubu Troyan'ın yolu"


"Son Ahit Kilisesi"
"Uluslararası ezoterik merkez
" Vita "

Dini hareketin bazı grupları" Yeni Çağ "
O. Andreev'in grubu Sheol
tapınağı
Maria de Elfan'ın grubu
" Beyaz ekoloji "
" Urila'nın Okları "
" Udmurt Vos "
Bazı gruplar Nörolinguistik Programlama

"Okul Divorga"
"Tetrad"
"Güneş Tapınağı Düzeni"
Merkez "Birlik"
Bazhovtsy
Yeşil kardeşlik
birlik Okulu "Vsevolod"
"Zolotov Akademisi"

3. DİNİ GRUPLAR VE YIKICI DİNİ KURULUŞLAR doğu yönelimi
"Ananda Marga"
"Aum Shinrikyo"
, " Radha Soami Satsangh "
Brahma Kumaris" Babaji'nin
Takipçileri
"Bahai"
"Sri Chaitanya Saraswat Math"
Sri Chinmoy Kültü
"Uluslararası Krishna Bilinci Derneği"
"
Rajneesh'in İlahi Işık Kültü (Osho)
" Sahaja Yoga "
Sathya Sai Baba Kültü
"Transandantal Meditasyon"
Tantrik mezhepler:
"Tantra-Sangha"
Chaitanya'nın Misyonu "Kimlik Bilgisi Enstitüsü"
"Toitsu Kekai"
"Doğu Evi"
"Beyaz Lotus"
Aurobindo Ghosh Kültü
Merkezi "Ananda"

4. YIKICI DİNİ KURULUŞLAR BATI YÖNLENDİRME
Merkezi
"Testimony" Tanrı'nın Annesi
" Birleşme Kilisesi "Vahiy Kilisesi" "İsa Kilisesi" (Boston Hareketi) "Aile" "Gerçek Dindarlığa İnananlar" Dini Organizasyon "Gelenekler, Aile, Mülk"Kardeş John Churikov'un teetotal toplumu İsa Mesih'in Son Zaman Azizler Kilisesi Hadımlar Tarikatı




5. TİCARİ KÜLTÜRLER
"Herbalife"


KAYNAKÇA

EKLER




     

     

TİCARİ KÜLT: "GERBALIFE" HERBALİFE

 

      Yönetim.

      Kurucu - Mark Hughes (9. Sınıf eğitimi, tıp veya farmakolojik eğitim yok, California, ABD'de yaşıyor).

      Merkezlerin konumu.

      1980 yılında ortaya çıkan Herbalife, şu anda 17 ülkede faaliyet göstermekte ve Rusya Federasyonu topraklarında oldukça geniş bir alana yayılmıştır. Resmi olarak Rusya, Herbalife için yalnızca 22 Nisan 1995'te "açıldı", ancak büyük ölçekli ticaret 3 yıldır, azar azar - yaklaşık beş yıldır devam ediyor.

      Herbalife artık Rusya'daki hemen hemen tüm büyük şehirlerde faaliyet göstermektedir.

      Şu anda, Herbalife şirketinin Mordovia'daki distribütör ağı etkinleştirildi. Son zamanlarda, bir grup dağıtımcı "Mordovia" sinemasının salonunda çeşitli sunumlar yaptı. Saransk'ta herbalife yaklaşık 3 yıldır küçük çapta işlem görüyordu, şimdi açıkçası bu işin büyütülmesine karar verildi [2].

      Karakteristik.

      "Herbalife", belirgin bir dini yönelimi olmamasına rağmen, yıkıcı bir kültün diğer tüm karakteristik özelliklerine sahip olmasına rağmen, tipik bir ticari külttür. Örneğin, "Herbalife" yıkıcı bir kült olarak sınıflandırılmıştır:

      • aıkhvyli-Olinter'in "Tehlikeli totaliter dini mezhep biçimleri" kitabında (1996) [4].

      Amerika Birleşik Devletleri'nin kendi iç pazarına, ekolojik olarak elverişsiz bölgelerine sahip olmasına rağmen, firma sadece yurtdışında çalışmak için çaba göstermektedir [1].

      Dağıtılan Ürün Herbalife'dır. Şimdi zaten 100'den fazla gıda katkı maddesi "Herbalife" (bundan böyle "ürün" olarak anılacaktır) var, bunlardan biri "Termojetik". Distribütörlere göre ürün 30 gün içinde alınmalıdır, ancak o zaman yüzde yüz başarı sözde olacaktır.

      Paris gazetesi Nouvelle Observer'a göre, Herbalife ve Moonies arasında bağlantılar var [3]. Medya, örneğin [3] ve [5]'te defalarca "Herbalife"ın "Scientology Kilisesi" ile bağlantıları hakkında bilgi aktardı, bazı Batılı uzmanlar tarafından "Herbalife"ın bir yan kuruluş olabileceği yönünde öneriler var. "Scientology Kilisesi", sadece bu dikkatlice gizlenmiştir.

      "Herbalife"ın yıkıcı bir kült olarak nitelendirilmesine izin veren özellikleri [1]:

      1. Katı hiyerarşik yapı.

      Semboller ve şirket rozetleri de Herbalife'ın mezhepsel doğasının bir göstergesidir ve her seviyenin kendine has özellikleri vardır. Bayi verileri şirket bilgisayarına girilir. Ayrıca, görünüşte tüketimin nasıl gittiğini kontrol etmek için ürünü satın alanların pasaport verileri de var. Özellikle "Herbalife" satışı alanında kendini göstermiş olanlar, bu insanlarla ciddi bir şekilde çalıştıkları İsrail ve Amerika Birleşik Devletleri'nde eğitim görmeye alınır, örneğin Dale Carnegie'nin bir öğrencisi insanlarla nasıl iletişim kurulacağını öğretir. Ancak bu zaten oldukça yüksek bir seviyedir ve ancak satıcı, süpervizör ve yönetici seviyelerini geçerek tırmanılabilir. Her aşamanın kendi özveri, hazırlık, gelir düzeyi vardır. Kült, tepesinde "milyonerler takımı", "başkanlar takımı", "yönetmenler takımı" olan bir finansal piramit ilkesine göre düzenlenmiştir. İş organize, en hafif tabirle garip. Şirketle sözleşmeyi imzalayan kişi onun çalışanı değil, sadece onunla işbirliği yapıyor. Bir takım ürünleri, takmak zorunda olduğu rozetleri, broşürleri, diktafonu, ürünün hazırlanma sürecini göstermek için gerekli ekipmanı (mikser vb.) Satın almak için kendi parasını kullanmakla yükümlüdür.

      2. "Karizmatik" liderlik iddiaları.

      Distribütörler arasında "yukarıdan ilham", özel bilgeliğin ilanı ve güç ve ayrıcalık ile tartışmasız anlaşma talebi gibi bir kavram var. "İyi başkan ve kurucu" Mark Hughes'un kişilik kültü aktif olarak terfi ettirilir ve desteklenir.

      3. Dış edep ve gerçek hedeflerin gizlenmesi.

      Kilo verme ve sağlığa alışma yöntemlerinin yayılmasının perde arkasında ticari hedefler gizlidir. Hughes, yeteneklerini günlük yaşamda ortaya çıkaramayan insanları işe almanız gerektiğini öğretti. Sloganı şudur: "Sorunlarınızdan daha fazla fırsatınız var." Bu nedenle işe alımcılar, parası ve sağlığı olan, soru soran ve şüphe duyan insanları hedef almaz.

      4. Faaliyetlerinin gerçek sonuçlarının gizlenmesi.

      Ürün tıbbi bir preparat değildir, ürünün incelendiği Rusya Federasyonu Tıp Bilimleri Akademisi Tıbbi Beslenme Enstitüsü, "Ürünü oluşturan bitki setinden kilo veremezsiniz" yanıtını verdi. Herbalife gıda takviyelerinin sağlık riskleri hakkında basında çok sayıda haber çıktı. Kontrol, doktorlar olmadan satıcıların kendileri tarafından gerçekleştirilir.

      Herbalife distribütörleri, Hughes'un sundukları ürünü ABD uzay ajansı NASA ile işbirliği içinde geliştirdiğini iddia ediyor, çünkü bu, yalnızca ilk başta Hughes'un patates çiftçilerimiz gibi kendi arabasının arkasından ticaret yaparak dağıtması nedeniyle oldukça şüphelidir. . Ayrıca ürünün Hughes'un Tibet'ten getirdiği ve orada topladığı 4 bin bitkisel ilacı (dağıtıcıların diğer versiyonlarına göre 5 bin çalıntı) detaylandırmasına dayanılarak yapıldığı belirtiliyor ki bu da çok şüpheli. Tibet'teki o zamanki siyasi durumun bir analizinden yola çıkarsak. Ek olarak, Tibet tıbbına gerçekten aşina olanlar şunu bilirler: Eğer bir hastanın tedavisini yerel şifalı bitkilerle üstlenirlerse (bu, bir ziyaretçinin Tibet şifacılarına yöneldiği durumlar için de geçerlidir). Amerikan veya Avrupa), o zaman kelimenin tam anlamıyla her bitki saat başı - belirli bir günde ve günün belirli bir saatinde - hasat edilir. Ancak o zaman etkili olabilir. Bu tür bitkilerin üretimini akışa sokmanın imkansız olduğu açıktır.

      İşe alım sırasında, yeni gelenlere aynı kişilerin fotoğrafları gösterilir, bazı resimlerde yağla şişmiş veya cilt hastalıklarından etkilenen çirkin olarak, diğerlerinde - temiz tenli ince yakışıklı erkekler. Şu anda, onun bilgisayar modeli "şişman" normal bir adam yapmak için izin verir yazılımlar da vardır, sadece yapılacak muhtemel olduğunu "Herbalife" dağıtıcıları

      5'e bir ustalar "kült zihniyeti" yaratmak için zihin kontrol tekniklerinin kullanılması, hangi aşağıdaki gibidir:

      - şu veya bu şekilde "amaçların araçları haklı çıkardığı" ve Herbalife'ın amaçlarına katkıda bulunduğu sürece herhangi bir eylemin kabul edilebilir olduğuna dair bir inanç oluşur;

      Özel diyetlerin kullanımı: Herbalife taraftarlarının, Herbalife gıda katkı maddelerinin sürekli kullanımı ile yalnızca kült yöntemlerine göre yemeleri tavsiye edilir; Mark Hughes'un çok iyi bilinen bir açıklaması vardır: "Herbalife'ı tüm dünya için en güçlü şirket ve en büyük fırsat yapan şey yeme alışkanlıklarındaki köklü bir değişikliktir";

      - totaliter bir dünya görüşü oluşturulur ve elit bir zihniyet korunur, yani. Sağlık, yeni yaşam vb. Tanıtmanın "devrimci" yöntemini, "herbalife"ın özel bir kült yaşam tarzını kullanan seçkin, seçilmiş bir topluma ait olma ideolojisi;

      - taraftarların tarikata doğrudan ve gizli bir bağımlılığı yaratılır: psikolojik, finansal (Herbalife hiyerarşisinde yüksek seviyelere ulaşanlar, kendilerini güçlü ve zengin insanlar yapan Herbalife dışında her şeyi umursamıyorlar, körü körüne inanıyorlar şirkette, sevgili tür başkanımız ve kurucumuz "). Fiziksel bağımlılık da mevcuttur: Bazı araştırmacılar, Herbalife distribütörlerinin bağımlılığına benzer

      Takviyelere işaret etmektedir . Paraya aç veya başarısız insanları saflarına katan şirket, onlar için sadece iş değil, hayatın anlamı ve yolu haline gelir.

      6. Kapalılık.

      Firma aktif olarak çalışıyor ama aynı zamanda görünmez olmaya çalışıyor. Ürün dağıtım ağının işleyişinin ilkeleri çok ilginçtir. Firmayla çalışanların medyada ürünün adını dahi anmaları yasaktır. Satıcılara göre, "kalpten kalbe", yani elden ele ve nakit olarak dağıtılır. Yaklaşık bir yıldır ürünün dağıtımını yapan kişiye, bayi ağının yapısı sorulduğunda, Herbalife dağıtım şemasının ilaç dağıtım şemasıyla aynı olduğunu söyledi.

      7. Doktrinin mistik bir renginin varlığı.

      Bazı satıcılar, ürünün "enerjik yükü", "duygusal salınım" ve diğer mistisizm hakkında coşkuyla konuşurlar. Bir süredir Dzhuna Davitashvili'nin merkezi Herbalife ticaretinde yer aldı. Hughes'un "Biz tüccar değiliz, biz misyoneriz" sözleri, Herbalife'ı yıkıcı bir kült olarak sınıflandırmak için daha da fazla neden veriyor.

      8. İç kullanım ve dış çevre için doktrinlere sahip olmak.

      Firmanın kendisiyle sözleşme imzalayanlara yönelik broşürleri, kalabalıktaki potansiyel müşterilerin belirlenmesi, işe alınması, sürekli izlenmesi, hatta satış sonrasında satıcının alıcıya yapması gereken aramaların sayısı hakkında ayrıntılı talimatlar içermektedir. Tarif edilmiştir.

      9. Nihai Gerçek İddiaları.

      Tam hoşgörüsüzlük veya en azından resmi tıbba karşı küçümseyici bir küçümseyen tutum.

      10. Aktif proselitizm.

      Aktif proselitizm, külte yeni üyeler dahil etmek için ustaların doğal görevidir. Satıcılara göre, maaşları "satılan ürünün miktarı için değil, eğitilen kişi sayısı için, yani işe alınan kişi sayısı için ödeniyor". Bir sözleşme imzalayan, verileri bilgisayara giren işe alınan her kişi için, işe alım görevlisine puan verilir ve işe alınan kişi 4 set ürün sattıysa, işe alan kişi 25 $ bonus almaya hak kazanır.

      Yukarıdakilere ve diğer ticari kültlerin analizine dayanarak, belirli bir organizasyonun ticari nitelikteki yıkıcı kültler kategorisindeki sınıflandırmasının güvenilirlik derecesini değerlendirmek için kullanılabilecek bir dizi kriter belirleyeceğiz (A. Ticari kült, belirgin bir dini yönelimi olmayan, ancak yıkıcı bir kültün diğer tüm karakteristik işaret ve özelliklerine sahip yıkıcı bir külttür):

      1. Şirketin aşırı makul olmayan yakınlığı:

      Şirket aktif olarak çalışıyor, ancak aynı zamanda görünmez olmak;

      Şirket ürünlerinin açıktan reklamının yapılmaması, çalışanların mal satarken şirketin reklamını açıkça yapmamaları, şirketle işbirliği yapanların medyada ürünün adını dahi anmalarının yasaklanması;

      Şirketin bayi ağı, ilaç dağıtım ağına benzer şekilde kurulur ve şirketin ürününü "kalpten kalbe", yani elden ele ve nakit olarak dağıtır;

      Firma ve hedefleri hakkında nesnel bilgilere bağlılık seviyelerine göre firma personelinin katı derecelendirilmesi;

      Bir firma ile çalışanları arasında, örneğin, bir firma ile sözleşme imzalayan, onun çalışanı değil, sadece onunla işbirliği yapan, ürünlerini dağıtım için kendi parasıyla satın alan, olağan dışı sözleşmeler yapma biçimleri; aynı zamanda firma, en tepesinde firmanın kendisinin yönetimi ve sınırlı bir yüksek ücretli orta düzey yönetici çemberi bulunan bir finansal piramit ilkesine göre örgütlenmiştir ve alt yapılar çok sınırlı gelir elde etmektedir.

      2. Firma çalışanları arasında bir "kült zihniyeti" yaratmak için zihin kontrol tekniklerinin kullanılması, bu zihniyetin özü şudur:

      "amaçların araçları haklı çıkardığı" ve herhangi bir eylemin kabul edilebilir olduğu inancı oluşturulur. Firmanın hedeflerine katkıda bulunur;

      Şirket çalışanları arasında şirket ürünlerinin günlük kullanımını geliştirmek; sağlığı iyileştiren firmalarda - özel diyetlerin kullanılması: çalışanlara, firmanın ürünlerini sürekli tüketerek sadece firmanın yöntemlerine göre yemeleri tavsiye edilir;

      Totaliter bir dünya görüşü oluşturulur ve elit bir zihniyet korunur: sağlık, yeni yaşam vb. Tanıtmanın "devrimci" yöntemini, özel bir kült yaşam tarzını kullanan seçkin, seçilmiş bir topluma ait olma ideolojisi;

      Şirket, çalışanlar için sadece iş değil, hayatın anlamı ve biçimi haline gelir;

      Şirket çalışanlarının takması gereken rozet türlerine her düzeyde bağlılık;

      Şirkete finansal bağımlılığın yanı sıra, çalışanların doğrudan ve gizli bağımlılığı da yaratılır: Herbalife'da kısmen gıda katkı maddelerinde olduğu gibi, şirketin ürününe ilaç bağımlılığı da dahil olmak üzere psikolojik ve fiziksel bağımlılık.

      3. Doktrinin mistik bir renginin varlığı:

      Satıcılar tarafından şirketin ürününün belirli bir "enerji yükünün" reklamı ("alan şarjı" ve diğer mistisizm);

      Şirket liderlerinin bazı "misyonerlik" faaliyetleri vb. Hakkındaki açıklamaları;

      Şirketin ürününün dağıtımına ikincisinin katılımı da dahil olmak üzere, dini yıkıcı kültlerle yakın bağlar.

      4. Firma çalışanlarının aktif proselistizmi: Firmada

      , maaşları satılan ürün miktarı için değil, "eğitimli" sayısı, yani ilgili kişi sayısı için ödenen bir çalışan personelinin varlığı, işe alınmış;

      Yeni çalışanların hileli olarak işe alınması;

      Yeni çalışanları işe alırken "grup baskısı" tekniklerinin kullanılması (kültür saraylarında, sinemalarda vb. Şirkete toplu kabul (başlatma) için ön toplama;

      Kendilerini yerine getiremeyen insanları işe almak, günlük yaşamda yeteneklerini sergilemelerine mümkün.

      "karizmatik" liderlik için şirketin kurucusunun 5 İddialar:

      Yukarıdan söz ilham;

      Şirketin kurucusu (lider) özel bilgelik ilan ve güç ve ayrıcalıklarla sorgulamayan anlaşması talep ; şirketin

      Kurucusunun (liderinin) kişilik kültünü aktif olarak teşvik etmek ve sürdürmek.

      6. Nihai hakikat iddiaları. Şirketin faaliyetleri sağlığı geliştirici bir yönelime sahipse, tam hoşgörüsüzlük veya en azından resmi bilime, özellikle tıbba karşı küçümseyici ve küçümseyen bir tutum.

      7. Gerçek hedeflerin beyan edilen iyi hedeflerin arkasına gizlenmesi: ticari hedefler,

      Kilo verme yöntemlerini yayma ve sağlık ve diğer iyi hedeflere aşina olma ekranının arkasına gizlenmiştir ;

      Firma

      Ürünleri için kendi ülkesinde geniş bir iç pazara sahipse, sadece yurt dışında çalışmak için çaba göstermektedir .

      8. Faaliyetlerinin gerçek sonuçlarının gizlenmesi:

      Şirketin yaratıcıları (kurucuları) "teknolojide devrimci bir devrim yaptıkları" alanda uygun eğitime

      Sahip değiller , ürün gerçekten reklamı yapılan niteliklere veya genel olarak sunulduğu özelliklere sahip değil;

      Şirketin ürününün reklamını yaparken yalanlar, ihmaller, alegoriler aktif olarak kullanılır;

      Şirketin faaliyetleri sağlığı iyileştirmeye yönelikse, şirketin ürünüyle "tedavi" sırasında profesyonel tıbbi kontrole gerek olmadığına dair şirket ürününün satıcıları tarafından onaylanması.

     

 


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar