DÜNYADA VE RUSYA'DA YIKICI VE GİZLİ AMAÇLARI OLAN YENİ DİNİ ÖRGÜTLER
TİCARİ KÜLT: "GERBALIFE" HERBALİFE
Yönetim.
Kurucu -
Mark Hughes (9. Sınıf eğitimi, tıp veya farmakolojik eğitim yok, California,
ABD'de yaşıyor).
Merkezlerin
konumu.
1980
yılında ortaya çıkan Herbalife, şu anda 17 ülkede faaliyet göstermekte ve Rusya
Federasyonu topraklarında oldukça geniş bir alana yayılmıştır. Resmi
olarak Rusya, Herbalife için yalnızca 22 Nisan 1995'te "açıldı",
ancak büyük ölçekli ticaret 3 yıldır, azar azar - yaklaşık beş yıldır devam
ediyor.
Herbalife
artık Rusya'daki hemen hemen tüm büyük şehirlerde faaliyet göstermektedir.
Şu anda,
Herbalife şirketinin Mordovia'daki distribütör ağı etkinleştirildi. Son
zamanlarda, bir grup dağıtımcı "Mordovia" sinemasının salonunda
çeşitli sunumlar yaptı. Saransk'ta herbalife yaklaşık 3 yıldır küçük çapta
işlem görüyordu, şimdi açıkçası bu işin büyütülmesine karar verildi [2].
Karakteristik.
"Herbalife", belirgin
bir dini yönelimi olmamasına rağmen, yıkıcı bir kültün diğer tüm karakteristik
özelliklerine sahip olmasına rağmen, tipik bir ticari külttür. Örneğin,
"Herbalife" yıkıcı bir kült olarak sınıflandırılmıştır:
• aıkhvyli-Olinter'in
"Tehlikeli totaliter dini mezhep biçimleri" kitabında (1996) [4].
Amerika
Birleşik Devletleri'nin kendi iç pazarına, ekolojik olarak elverişsiz
bölgelerine sahip olmasına rağmen, firma sadece yurtdışında çalışmak için çaba
göstermektedir [1].
Dağıtılan
Ürün Herbalife'dır. Şimdi zaten 100'den fazla gıda katkı maddesi
"Herbalife" (bundan böyle "ürün" olarak anılacaktır) var,
bunlardan biri "Termojetik". Distribütörlere göre ürün 30 gün
içinde alınmalıdır, ancak o zaman yüzde yüz başarı sözde olacaktır.
Paris gazetesi
Nouvelle Observer'a göre, Herbalife ve Moonies arasında bağlantılar var
[3]. Medya, örneğin [3] ve [5]'te defalarca "Herbalife"ın
"Scientology Kilisesi" ile bağlantıları hakkında bilgi aktardı, bazı
Batılı uzmanlar tarafından "Herbalife"ın bir yan kuruluş olabileceği
yönünde öneriler var. "Scientology Kilisesi", sadece bu dikkatlice
gizlenmiştir.
"Herbalife"ın yıkıcı bir kült olarak nitelendirilmesine izin veren
özellikleri [1]:
1. Katı hiyerarşik yapı.
Semboller
ve şirket rozetleri de Herbalife'ın mezhepsel doğasının bir göstergesidir ve
her seviyenin kendine has özellikleri vardır. Bayi verileri şirket
bilgisayarına girilir. Ayrıca, görünüşte tüketimin nasıl gittiğini kontrol
etmek için ürünü satın alanların pasaport verileri de var. Özellikle
"Herbalife" satışı alanında kendini göstermiş olanlar, bu insanlarla
ciddi bir şekilde çalıştıkları İsrail ve Amerika Birleşik Devletleri'nde eğitim
görmeye alınır, örneğin Dale Carnegie'nin bir öğrencisi insanlarla nasıl
iletişim kurulacağını öğretir. Ancak bu zaten oldukça yüksek bir seviyedir
ve ancak satıcı, süpervizör ve yönetici seviyelerini geçerek
tırmanılabilir. Her aşamanın kendi özveri, hazırlık, gelir düzeyi
vardır. Kült, tepesinde "milyonerler takımı", "başkanlar
takımı", "yönetmenler takımı" olan bir finansal piramit ilkesine
göre düzenlenmiştir. İş organize, en hafif tabirle garip. Şirketle
sözleşmeyi imzalayan kişi onun çalışanı değil, sadece onunla işbirliği
yapıyor. Bir takım ürünleri, takmak zorunda olduğu rozetleri, broşürleri, diktafonu,
ürünün hazırlanma sürecini göstermek için gerekli ekipmanı (mikser vb.) Satın almak
için kendi parasını kullanmakla yükümlüdür.
2. "Karizmatik" liderlik iddiaları.
Distribütörler arasında "yukarıdan ilham", özel bilgeliğin ilanı ve güç
ve ayrıcalık ile tartışmasız anlaşma talebi gibi bir kavram var. "İyi
başkan ve kurucu" Mark Hughes'un kişilik kültü aktif olarak terfi
ettirilir ve desteklenir.
3. Dış edep ve gerçek
hedeflerin gizlenmesi.
Kilo verme
ve sağlığa alışma yöntemlerinin yayılmasının perde arkasında ticari hedefler
gizlidir. Hughes, yeteneklerini günlük yaşamda ortaya çıkaramayan
insanları işe almanız gerektiğini öğretti. Sloganı şudur:
"Sorunlarınızdan daha fazla fırsatınız var." Bu nedenle işe alımcılar, parası ve
sağlığı olan, soru soran ve şüphe duyan insanları hedef almaz.
4. Faaliyetlerinin gerçek sonuçlarının gizlenmesi.
Ürün tıbbi
bir preparat değildir, ürünün incelendiği Rusya Federasyonu Tıp Bilimleri
Akademisi Tıbbi Beslenme Enstitüsü, "Ürünü oluşturan bitki setinden kilo
veremezsiniz" yanıtını verdi. Herbalife gıda takviyelerinin sağlık
riskleri hakkında basında çok sayıda haber çıktı. Kontrol, doktorlar
olmadan satıcıların kendileri tarafından gerçekleştirilir.
Herbalife
distribütörleri, Hughes'un sundukları ürünü ABD uzay ajansı NASA ile işbirliği
içinde geliştirdiğini iddia ediyor, çünkü bu, yalnızca ilk başta Hughes'un
patates çiftçilerimiz gibi kendi arabasının arkasından ticaret yaparak
dağıtması nedeniyle oldukça şüphelidir. . Ayrıca ürünün Hughes'un
Tibet'ten getirdiği ve orada topladığı 4 bin bitkisel ilacı (dağıtıcıların
diğer versiyonlarına göre 5 bin çalıntı) detaylandırmasına dayanılarak
yapıldığı belirtiliyor ki bu da çok şüpheli. Tibet'teki o zamanki siyasi
durumun bir analizinden yola çıkarsak. Ek olarak, Tibet tıbbına gerçekten
aşina olanlar şunu bilirler: Eğer bir hastanın tedavisini yerel şifalı
bitkilerle üstlenirlerse (bu, bir ziyaretçinin Tibet şifacılarına yöneldiği
durumlar için de geçerlidir). Amerikan veya Avrupa), o zaman kelimenin tam
anlamıyla her bitki saat başı - belirli bir günde ve günün belirli bir saatinde
- hasat edilir. Ancak o zaman etkili olabilir. Bu tür bitkilerin
üretimini akışa sokmanın imkansız olduğu açıktır.
İşe alım
sırasında, yeni gelenlere aynı kişilerin fotoğrafları gösterilir, bazı
resimlerde yağla şişmiş veya cilt hastalıklarından etkilenen çirkin olarak,
diğerlerinde - temiz tenli ince yakışıklı erkekler. Şu anda, onun
bilgisayar modeli "şişman" normal bir adam yapmak için izin verir
yazılımlar da vardır, sadece yapılacak muhtemel olduğunu "Herbalife"
dağıtıcıları
5'e bir
ustalar "kült zihniyeti" yaratmak için zihin kontrol tekniklerinin
kullanılması, hangi aşağıdaki gibidir:
- şu veya bu şekilde "amaçların araçları haklı çıkardığı"
ve Herbalife'ın amaçlarına katkıda bulunduğu sürece herhangi bir eylemin kabul
edilebilir olduğuna dair bir inanç oluşur;
Özel diyetlerin
kullanımı: Herbalife taraftarlarının, Herbalife gıda katkı maddelerinin sürekli
kullanımı ile yalnızca kült yöntemlerine göre yemeleri tavsiye
edilir; Mark Hughes'un çok iyi bilinen bir açıklaması vardır:
"Herbalife'ı tüm dünya için en güçlü şirket ve en büyük fırsat yapan şey
yeme alışkanlıklarındaki köklü bir değişikliktir";
- totaliter
bir dünya görüşü oluşturulur ve elit bir zihniyet korunur, yani. Sağlık,
yeni yaşam vb. Tanıtmanın "devrimci" yöntemini,
"herbalife"ın özel bir kült yaşam tarzını kullanan seçkin, seçilmiş
bir topluma ait olma ideolojisi;
-
taraftarların tarikata doğrudan ve gizli bir bağımlılığı yaratılır: psikolojik,
finansal (Herbalife hiyerarşisinde yüksek seviyelere ulaşanlar, kendilerini
güçlü ve zengin insanlar yapan Herbalife dışında her şeyi umursamıyorlar, körü
körüne inanıyorlar şirkette, sevgili tür başkanımız ve kurucumuz
"). Fiziksel bağımlılık da mevcuttur: Bazı araştırmacılar, Herbalife
distribütörlerinin bağımlılığına benzer
Takviyelere işaret
etmektedir . Paraya aç veya başarısız insanları saflarına katan
şirket, onlar için sadece iş değil, hayatın anlamı ve yolu haline gelir.
6. Kapalılık.
Firma aktif
olarak çalışıyor ama aynı zamanda görünmez olmaya çalışıyor. Ürün dağıtım
ağının işleyişinin ilkeleri çok ilginçtir. Firmayla çalışanların medyada
ürünün adını dahi anmaları yasaktır. Satıcılara göre, "kalpten
kalbe", yani elden ele ve nakit olarak dağıtılır. Yaklaşık bir yıldır
ürünün dağıtımını yapan kişiye, bayi ağının yapısı sorulduğunda, Herbalife
dağıtım şemasının ilaç dağıtım şemasıyla aynı olduğunu söyledi.
7. Doktrinin mistik bir renginin varlığı.
Bazı
satıcılar, ürünün "enerjik yükü", "duygusal salınım" ve
diğer mistisizm hakkında coşkuyla konuşurlar. Bir süredir Dzhuna
Davitashvili'nin merkezi Herbalife ticaretinde yer aldı. Hughes'un "Biz
tüccar değiliz, biz misyoneriz" sözleri, Herbalife'ı yıkıcı bir kült
olarak sınıflandırmak için daha da fazla neden veriyor.
8. İç kullanım ve dış çevre için doktrinlere sahip olmak.
Firmanın
kendisiyle sözleşme imzalayanlara yönelik broşürleri, kalabalıktaki potansiyel
müşterilerin belirlenmesi, işe alınması, sürekli izlenmesi, hatta satış
sonrasında satıcının alıcıya yapması gereken aramaların sayısı hakkında
ayrıntılı talimatlar içermektedir. Tarif edilmiştir.
9. Nihai Gerçek İddiaları.
Tam
hoşgörüsüzlük veya en azından resmi tıbba karşı küçümseyici bir küçümseyen
tutum.
10. Aktif proselitizm.
Aktif
proselitizm, külte yeni üyeler dahil etmek için ustaların doğal
görevidir. Satıcılara göre, maaşları "satılan ürünün miktarı için
değil, eğitilen kişi sayısı için, yani işe alınan kişi sayısı için
ödeniyor". Bir sözleşme imzalayan, verileri bilgisayara giren işe
alınan her kişi için, işe alım görevlisine puan verilir ve işe alınan kişi 4
set ürün sattıysa, işe alan kişi 25 $ bonus almaya hak kazanır.
Yukarıdakilere
ve diğer ticari kültlerin analizine dayanarak, belirli bir organizasyonun
ticari nitelikteki yıkıcı kültler kategorisindeki sınıflandırmasının
güvenilirlik derecesini değerlendirmek için kullanılabilecek bir dizi kriter
belirleyeceğiz (A. Ticari kült, belirgin bir dini yönelimi olmayan, ancak
yıkıcı bir kültün diğer tüm karakteristik işaret ve özelliklerine sahip yıkıcı
bir külttür):
1. Şirketin aşırı makul olmayan yakınlığı:
Şirket aktif
olarak çalışıyor, ancak aynı zamanda görünmez olmak;
Şirket ürünlerinin
açıktan reklamının yapılmaması, çalışanların mal satarken şirketin reklamını
açıkça yapmamaları, şirketle işbirliği yapanların medyada ürünün adını dahi
anmalarının yasaklanması;
Şirketin bayi
ağı, ilaç dağıtım ağına benzer şekilde kurulur ve şirketin ürününü
"kalpten kalbe", yani elden ele ve nakit olarak dağıtır;
Firma ve
hedefleri hakkında nesnel bilgilere bağlılık seviyelerine göre firma
personelinin katı derecelendirilmesi;
Bir firma
ile çalışanları arasında, örneğin, bir firma ile sözleşme imzalayan, onun
çalışanı değil, sadece onunla işbirliği yapan, ürünlerini dağıtım için kendi
parasıyla satın alan, olağan dışı sözleşmeler yapma biçimleri; aynı
zamanda firma, en tepesinde firmanın kendisinin yönetimi ve sınırlı bir yüksek
ücretli orta düzey yönetici çemberi bulunan bir finansal piramit ilkesine göre
örgütlenmiştir ve alt yapılar çok sınırlı gelir elde etmektedir.
2. Firma çalışanları arasında bir "kült zihniyeti" yaratmak için
zihin kontrol tekniklerinin kullanılması, bu zihniyetin özü şudur:
"amaçların araçları haklı çıkardığı" ve herhangi bir eylemin kabul
edilebilir olduğu inancı oluşturulur. Firmanın hedeflerine katkıda bulunur;
Şirket çalışanları
arasında şirket ürünlerinin günlük kullanımını geliştirmek; sağlığı
iyileştiren firmalarda - özel diyetlerin kullanılması: çalışanlara, firmanın
ürünlerini sürekli tüketerek sadece firmanın yöntemlerine göre yemeleri tavsiye
edilir;
Totaliter bir
dünya görüşü oluşturulur ve elit bir zihniyet korunur: sağlık, yeni yaşam vb. Tanıtmanın
"devrimci" yöntemini, özel bir kült yaşam tarzını kullanan seçkin,
seçilmiş bir topluma ait olma ideolojisi;
Şirket, çalışanlar için sadece iş değil, hayatın anlamı ve biçimi haline gelir;
Şirket çalışanlarının takması gereken rozet türlerine her düzeyde bağlılık;
Şirkete
finansal bağımlılığın yanı sıra, çalışanların doğrudan ve gizli bağımlılığı da
yaratılır: Herbalife'da kısmen gıda katkı maddelerinde olduğu gibi, şirketin
ürününe ilaç bağımlılığı da dahil olmak üzere psikolojik ve fiziksel
bağımlılık.
3. Doktrinin mistik bir renginin varlığı:
Satıcılar tarafından
şirketin ürününün belirli bir "enerji yükünün" reklamı ("alan
şarjı" ve diğer mistisizm);
Şirket liderlerinin
bazı "misyonerlik" faaliyetleri vb. Hakkındaki açıklamaları;
Şirketin ürününün
dağıtımına ikincisinin katılımı da dahil olmak üzere, dini yıkıcı kültlerle
yakın bağlar.
4. Firma çalışanlarının aktif proselistizmi: Firmada
, maaşları
satılan ürün miktarı için değil, "eğitimli" sayısı, yani ilgili kişi
sayısı için ödenen bir çalışan personelinin varlığı, işe alınmış;
Yeni çalışanların hileli olarak işe alınması;
Yeni çalışanları
işe alırken "grup baskısı" tekniklerinin kullanılması (kültür
saraylarında, sinemalarda vb. Şirkete toplu kabul (başlatma) için ön toplama;
Kendilerini
yerine getiremeyen insanları işe almak, günlük yaşamda yeteneklerini
sergilemelerine mümkün.
"karizmatik" liderlik için şirketin kurucusunun 5 İddialar:
Yukarıdan söz
ilham;
Şirketin kurucusu
(lider) özel bilgelik ilan ve güç ve ayrıcalıklarla sorgulamayan anlaşması
talep ; şirketin
Kurucusunun
(liderinin) kişilik kültünü aktif olarak teşvik etmek ve sürdürmek.
6. Nihai
hakikat iddiaları. Şirketin faaliyetleri sağlığı geliştirici bir yönelime
sahipse, tam hoşgörüsüzlük veya en azından resmi bilime, özellikle tıbba karşı
küçümseyici ve küçümseyen bir tutum.
7. Gerçek
hedeflerin beyan edilen iyi hedeflerin arkasına gizlenmesi: ticari hedefler,
Kilo verme
yöntemlerini yayma ve sağlık ve diğer iyi hedeflere aşina olma
ekranının arkasına gizlenmiştir ;
Firma
Ürünleri için
kendi ülkesinde geniş bir iç pazara sahipse, sadece yurt dışında
çalışmak için çaba göstermektedir .
8. Faaliyetlerinin gerçek sonuçlarının gizlenmesi:
Şirketin yaratıcıları
(kurucuları) "teknolojide devrimci bir devrim yaptıkları" alanda
uygun eğitime
Sahip değiller , ürün
gerçekten reklamı yapılan niteliklere veya genel olarak sunulduğu özelliklere
sahip değil;
Şirketin ürününün
reklamını yaparken yalanlar, ihmaller, alegoriler aktif olarak kullanılır;
Şirketin
faaliyetleri sağlığı iyileştirmeye yönelikse, şirketin ürünüyle
"tedavi" sırasında profesyonel tıbbi kontrole gerek olmadığına dair
şirket ürününün satıcıları tarafından onaylanması.
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar