Print Friendly and PDF

Suret: Asıl Sızım

 


 

Gözlerin nasıl da Ermeni, kara ve meyus, kırpsam kirpiklerimi kapanacaklar; açsam, kaşımın ortasından çiviler beni. Omurgama eklenmiş, bir Paul Celan dizesi- fazlasıyla hermetik: belimi büküyor bu, Lut Gölü’ne sarkıtılmış tuzdan bir balık, gibi ebedi ve o kadar gayrı meşru. Seninle aramızda işte, kapkara bir el susuzluk. Elmadan yükselen Allah kokusu. Onca sözcük arasından seçilmiştir elveda: Benim ipimle inilmezdi kuyuya, sırtımdaki ırmakta at değiştirmek. Kıyar mıydın demiştin ya; - kıyardım evet Ahlak sızım, Allah sızım olsa da. Kapanmaz bir mübadele aramızda merhamet. Arayanlar bulacaksa, bulanlar neyi arıyor? Zamanla geçecekmiş: Eğer zaman çekildiyse kabuğuna içinden çıktığım kıtlıktır geçmiş, yakama yapıştığı müddetçe geçmemiş geçmiş: Bu yüzden hafıza denen aşufte, bu yüzden ki işte her limanda sallanan ütüsüz mendil Anılar mı? nedir ki; terbiyesizce bir mantık hatası, yürümeyen bir teker, gıcırdayan ve çamurlu. Çok karınca yuvası talan ettim, senin kambur dediğin, taşıdığım bir çuval buğday ki sapla saman karışık,mundar ganimet. Ama açlığa iyi gelen. “Ufuk” diyorlar; gözlerimle yalıyorum bütün kıyıyı Böyle yalan görmedim; şu tepenin ardı yok. Farazi ekvator, uyduruk dönenceler gibi zürriyetsiz bir ihtimal yalnızca. Düştüğün yerde gül bitti, bastım, ezdim bir güzel. Rayihalar saçıyorsun; bucak bucak kaçıyorum, kıtalar bir teferruat yaslı güneş lekesi, atlas; dalına yılan dolanmış asmadan çardak. Görmüyor musun? Mekan: farz-ı muhal Mekan sızım. Zaman: dilsiz uşak Kıpırtı sızım. “Vurulup tertemiz alnından uzanmış yatıyor” yazı Harf cesetleri, Anlam sızım. Bir suretten ibaretim: Asıl sızım.

 

Canan Özkan

Kayıt Tarihi : 6.3.2012 18:49:00

https://www.antoloji.com/suret-asil-sizim-siiri/

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar