Print Friendly and PDF

Birisi Vazgeçme Olarak Anlamış Ama

 


Ben başka anlıyorum. Nasipsizlik

Halid Ziya Uşaklıgil:

Hatıralarımdan iki misal zikredeceğim: Gençliğimde musiki ibtilâsı beni uzun bir zaman piyanoya çalışmağa şevketmiş, fakat bu ibtilâ hattâ fıtrî inhimâk hiç bir zaman, hiç bir eseri kendimden başlıyarak başkalarını memnun edecek suretde icra etmeğe beni muvaffak eyleyememişdi. Bende eksik bir kabiliyet vardı ki icra zemininde bütün tehassüs sermayemi iflâsa mahkûm bırakıyordu.

Bir gün gayretimin bu akametine sebeb olan illeti, bir tabib ile istişare kabilinden, bir mütehassısdan anlamak istedim. O zamanın İstanbul-da tanınmış musiki üstadlarından biri olan ihtiyar Vicentini'yi bir gece evimde misafir etdim, ve ona bir kaç parça çaldım. Sabır ile, sükût ile dinledi; sonra bir kelime ile yapılacak tedaviyi söyledi:

- Vaz geçiniz

. Ve piyanonun kapağını kapadı. O günden i’tibaren, evim dâ’ima bir musiki ma’bedi olmakdan hâlî kalmamakla beraber, ben o kapağı bir daha açmadım.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar