Print Friendly and PDF

Bugüne Kadar Çekilmiş En Zeki Fotoğraf

 


Bu fotoğraf 1927’de Solvay Konferansı sırasında Brüksel'deki Leopold Parkında çekilmiştir ve ‘‘bugüne kadar çekilmiş en zeki fotoğraf" olarak anılır.

 Ekim 1927’de Brüksel’de yapılan Beşinci Solvay Fizik Konferansı, Albert Einstein ve Niels Bolu arasındaki meşhur kuantum tartışmalarımı! başlangıç noktası olmuştu. Bu konferansta yeni formülleştirilen kuantum teorisini tartışmak üzere 29 fizikçi (17’si dalıa sonra Nobel Ödülü kazandı) bir araya gelmişti.

Niels Bohr 1927 Solvay Konferansında bu “yüzyılın tartışması” olarak anılan tartışmada Werner Heısenberg’in formülleştirdiği yeni kuantum mekaniği teorisini savunurken Albert Einstein de deterministik sebep ve sonuç paradigmasını savunmuştu. Albert Einstein “Tanrı zar atmaz” savım ortaya sürmüş, Niels Bohr ise “Einstein, Tanrıya ne yapacağını söylemekten vazgeç” diyerek karşılık vermişti. Bugün bilim dünyası tartışmayı Niels Bohr’un kazandığım kabul ediyor. Bu dadünyamızın sebep ve sonuca dayanan değişmez bir senaryosu olmadığı, tersine değişime açık olduğu anlamına gelir. Bir başka deyişle, evrende bilinecek ne varsa bilebilirsiniz ama biraz sonra ne olacağını bilemezsiniz. Bu yeni olasılıklı paradigma, kuantum teknolojilerinin temelinde yatan bazı kuantum parçacıklarının - en başta ‘süperpozısyon’ ve ‘dolanıldık’ olmak üzere - önemli özelliklerinin daha iyi anlaşılmasına yardımcı oldu. Temel kuantum ilkelerinin daha iyi anlaşılır olması da bir sonraki nesil kuantum teknolojilerini hızlandırdı: kuantum algılama, kuantum iletişim, kuantum hesaplama.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar