Print Friendly and PDF

Dün olmuş günleri gördüm








 Teferrüç eyleyi vardım

Sabahın sinleri gördüm

Karışmış kara toprağa

Şu nazik tenleri gördüm


Çürümüş toprak olmuş ten

Sin içinde yatar pinhan

Boşanmış damır, akmış kan

Batmış kefenleri gördüm


Yıkılmış sinleri dolmuş

Hep evleri harab olmuş

Kamu endişeden kalmış

Ne düşvar halleri gördüm


Yaylalar yaylamaz olmuş

Kışlalar kışlamaz olmuş

Bar tutmuş, söylemez olmuş

Ağızda dilleri gördüm


Kimisi zevk ü işrette

Kimi saz u beşarette

Kimi belâ vü mihnette

Dün olmuş günleri gördüm


Soğulmuş şol kara gözler

Belirsiz olmuş ay yüzler

Kara toprağın altında

Gül deren elleri gördüm


Kimi boyun burup yatmış

Tenini toprağa katmış

Anasına küsüp gitmiş

Boynun buranları gördüm


Kimi zari kılar ağlar

Zebaniler canın dağlar

Tutuşmuş sinleri oda

Çıkan tütünleri gördüm


Yunus bunu kanda gördü

Gelip bize haber verdi

Aklım vardı bilim şaştı

Nitekim şunları gördüm.


Yunus Emre (kuddise sirruhu)

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar