Print Friendly and PDF

Nakşibendi Başlangıç Sülük

(İbtidayi Suluk - Nakşibendiler')

Yazan

 Hazreti Khawaja Mohammad Hasan Jan Sirhindi
(Rahmatullah ileyh )

Allame Mufti Abdul Waheed Jan, Sirhindi ,

Mujadidi,   Nakşibendi

(Tins kitabının yazarının da soyundan geliyor)

Gülzir Yayınları

Karaçi

İlk baskı

2011/1

Sindhika Academy
Karachi tarafından basılmıştır 110021.3273729

Manevi Rehberime ve manevi Liderime adanmıştır

Abdul Hameed Jan Sirhindi ,
Mujaddid Farooqui, Nakşibendi

 Terimler Sözlüğü

Aşağıda, okuyucuların bu kitabı anlamalarını sağlamak için İngilizce dilinde Arapça/Standhi/Urduca Terimlerin mümkün olan en yakın çevirileri bulunmaktadır.

.

  Çevirmen'den (İngilizce Sürümü)

2 büyük İslami yazar ve bilgin,   lider ve Rabbani rehber Hazrat Khawaja Taj- ul-Aolia Mohammad Hasan ، Jan'ın Nakşibendi Suluk ( سلوك ) hakkındaki bu büyük kitabını İngilizceye çevirebilmek benim için büyük bir onur ve ayrıcalıktır. Sirhindi, Müceddidi, 2110001, Nakşibendi (Rahmetullah Aleyh -   .(يخانه hepsi manevi rehberim (Peer O-Mürşid), Hazarat Qiblagaham Aalaa Hazrat Faiz-e-Darjat  Abdul Hameed Jan, Sirhindi, Mujadidi, Farooqui, Naqshbandi yüzünden, onun manevi desteği ve rehberliği olmasaydı, 1 olmazdı bu yokuş yukarı görevi başarabilir.

( سلوك ) yolunda seyahat etmek isteyenler bu kitabı 2 büyük hazine bulacaklar. Orijinal kitap Farsça yazılmış ve daha sonra büyük büyük babam (anne tarafından) WaizuMslam, Molana, Moulvi, Nazar Mohammad Soomro, Dchati, Naqshbandi tarafından Sindhi'ye çevrildi, ancak ne yazık ki yayınlanmadı. Bu büyük kitabın sonları, Profesör Ali Nawaz Hajan Khan 1 2101, Naqshbandi, Sirhindi Dargah'ın (دركاه) 2 öğrencisi tarafından aynı anda Sindhi ve Urduca dillerine çevrildi ve bu çeviriler ve onun önsözü şu anlamamda bana yardımcı oldu:

  Bazı   veya hatalar bulursanız, lütfen beni görmezden gelin ve beni affedin ve bu kitabın bir sonraki baskısı için düzeltmem için bana rehberlik edin. Bu kitabın çeviri çalışmalarına 26 Haziran 2010 tarihinde başlanmış olup   Bu eserin ilk müsveddesi 2220 Temmuz 2010 tarihinde Cenâb-ı Hakk'ın rahmetiyle tamamlanmıştır. "   Ağustos 2010 ardından ikinci taslak 2316 Ağustos 2010'da düzenlenip tamamlandı ve son olarak bu kitabın son taslağı 25 Ocak 2011'de Sahibzade Allame Müftüsü Abdul Waheed Jan, Sirhinidi, Mujadidi, Farooqui, Nakşibendi'nin huzurunda düzenlenip tamamlandı . .

01:00 ٧٥٣٧ çok müteşekkiriz 10 sahibzade Allame Müftü Abdul Waheed Jan, Sirhindi, Mujadidi, Farooqui, Naqshbandi, değerli zamanını ayırdı ve tüm çeviri işini nazikçe gözden geçirdi ve ayrıca bu çeviri işini düzeltmek ve onaylamak için değerli tavsiyesini verdi . Beni destekledikleri ve bu çeviri işini yapmamda bana yol gösterdikleri için aileme teşekkür etmeyi unutmuyorum, bu kitabın tüm taslaklarını düzelten babam Haji Abdul Rahim Soonuo, Dehati, Nakshabndi'ye özellikle teşekkür ediyorum ve derinden 1115 kitabının tercümesi sırasında da bana yardımcı olan Dr. Fazalullah Siddiqui, Nakşibendi'ye teşekkür ederim.

Bu kitabı çevirirken, bu kitabın yalnızca

 ( beni al - ilk) Sulouk ( davranış ) ama aynı zamanda Intahai ( aşağılama - en yüksek) Sulouk ( davranış ) ile ilgili.

( davranış ) ve Suluk ( davranış ) hakkında olduğundan, Zikr ( zeki ) yoluyla elde edilebilir . Yüce Allah Kur'an-ı Kerim'de 13. Paragraf, 13. Sure 4272 (ayet) 28 (13:28) 25'te şöyle buyurmuştur:

(Çeviri': Onlar, inananlar ve kalpleri Allah'ı anmakla huzur bulanlardır. Evet, kalpleri Allah'ı anmakla huzur bulur). Zikr ( ذكر ) ile ilgili diğer önemli ayetler III. gerekirse daha fazla ayrıntı.

Yazar Hakkında  ve onun kitabı

Tando Mohammad Khan şehrinin yakınında, Sirhindi    olarak adlandırılan dini açıdan ünlü kişiliklerden 2 19212211 (   دركاه ) bulunan Tando Saindad adında bir köy var . Burası Şeriat (  شريعت ) ve Tarikat (  طريقت ) açısından Pakistan içinde ve dışında çok popüler .   köyündeki bu dergahın temeli, ruhani lider ve rabani rehber Hazreti Khawaja Taj-ul-Aolia Mohammad Hasan Can'ın (Rahmatullah Aleyh - بنمييه ) dünyevi yaşamı sırasında Hicri 1516'da (1898 ATI) atılmıştır.

Şeval 1278'de (MS 1862 Nisan) Kandahar (Afganistan) şehrinde gerçekleşti . Dünyevi ve manevi eğitimi, ünlü babası Hazreti Khawaja Sirajul Aolia Abdul Rehman Jan (Rahmatullah Aleyh -) tarafından verildi.

aynı zamanda tanınmış alimlerden biri olan ve ,(إنهم،

Wali-ul-Allah ( ولى  الله ) ve 10 ا idi " Sajada Nasheen ( سجادد Hazreti İmam Rabani'nin manevi halefi ، - (نشين

Mujadid Alf ٠ Sani Shaykh Ahmed Farooqi, Sirhindi (Rahmatullah Aleyh - بیرین ) ve 37“ ٠ Sajada Nasheen ( سجادتة نشين ) - Hazreti Amcerul-Moumneen Sydcna Uniar Farooq'un (Radhi Allah Tallah AnhaJ) manevi halefi.

Bu kitabın yazarının kıymetli babası Hz . Taluka Gooni, Haydarabad Bölgesi'nde (şu anda Tando Mohammad Khan bölgesi) yer almaktadır.

Onun dünyevî ömrü seksen yedi Hicri sene idi. Bu süre zarfında 5 hac yaptı ve birçok Mescid ( مساجد ) ve medreseler ( مررسه ) inşa ettirdi ve ayrıca 20'den fazla kitap yazdı.

İslam'da uygulamada başlıca dört ünlü ve önemli Silsila ( سلسله ) vardır . Bunlar Sahaverdi, Çişti, Kadri ve Nakşibendi'dir. Her Silsila'dan birkaç dal ve bu birkaç koldan da birkaç alt dal ortaya çıkmıştır.

Ankhanh ) tarafından başlatıldı . Ondan önce bu   "Tanqae Khawajgan" ( Khawajgan'ın yöntemi ) olarak biliniyor ve ünlüydü ve o zamanlar yüksek sesle sözlü Zikir ( Zikr ) uygulanıyordu. Daha sonra Hz. Havace Bahaodin Nakşibendi (Rahmetullah Aleyh -

ilahi vahiy üzerine (Zikr) yüksek sesle sözlü Zikri durdurdu (Nlin,

Yüce Allah'tan kalbine ve başladı ،Sulouk  (ذكر) sessiz Zikir uygulayarak (سلوك)

Hz. Khawaja Bahaodin Nakşibendi'den (Rahmatullah Aleyh - بنجية ) önce bu 5115112'nin ( سليله ) dindar şahsiyetleri, Zakir'in ( ذا كر ) Zikrin ( ذكر ) gerçekleşmesi için yeterince sıkı çalışması gerektiği görüşündeydiler . Nakşibendi silsilesinin ( سلسله ) tüm sülûklarının ( سلوك ) başlıca 9021'i , Cenab-ı Hakk'ın “zikri” ile bağlantıya ulaşmaktır; yani Zakir'in ( ذا كر ) kalbinde hiçbir kesinti olmaksızın Cenab-ı Hakk'ın zikri ebedi olarak kalır .

bahsedildiği gibi, Hazreti Havace Bahaodin Nakşibendi (Rahmetullah Aleyh ), La ilahe illa Allah ile zikre başladı ve ardından Allah Allah'ı okuma zikrini sürdürdü . Öte yandan Hazreti İmam Rabani Müceddid Elf Sani

(davranış) Solouk'u başlattı (Enjoh, - Rahmetullah Aleyh )

Allah'tan Allah'tan ( Tah Allah ) ve 1 2-1102 1022 1012-11211'i okumanın Zikrini ( Zikr ) tuttu . Din alimlerine göre, Allah'ın zikri ( Akıllı ) ile Allah ( En- Nahha Al-Shah ) arayan daha çabuk elde ediyor 122

( Cezb ) ve La-ilahe illa-Allah ( Allah'tan başka ilah yoktur ) Zikri ( Akıllı ) ile Sülük ( Slauk ) hızla elde edilir. Birinci şekilde Zakir, (Salik ) statüsünü elde ediyor ve ikinci şekilde Zakir, “ Salik Meczub ” statüsünü elde ediyor .

1120 Zakir ( ذاكر ) ta ki Cezb'e ( بزب ) ulaşana kadar ve olmazsa 7, Zrkr'ın ( ذكر ) başında veya sonunda Cezb'e ( بذ ب ) ulaşabilir . . . . . Jazb ise (13). (cazibe Zikrin başında ( ذكر ) gerçekleşirse “Meczûb Salik” ( مجنوب سالك ) olarak bilinir ve eğer Cezb ( جنب ) Zikrin ( ذكر ) sonuna kadar yapılırsa o zaman 25” olarak bilinir. Salik Majzoob” ( Muhteşem Yıl ). Unutulmamalıdır ki Suluk ( سلوك ), Zakir ( ذاكر ) ama Cezb'in (15) mücadelesiyle gerçekleşir . (cazibe ancak Yüce Allah'ın lütfuyla elde edilen; onda Zakir'in rolü yoktur .

Hz. Havace Bahaodin Nakşibendi'nin (Rahmetullah Aleyh - إلجنه ) Sulouk'una ( سلوك ) göre sessiz zikir ( ذكر ) sadece kalbe yapılmalıdır Zikir ( ذكر ) göğsün birkaç yerinde yapılır ve bunlar Lataef yerleri olarak bilinir ( لطائف - Suluk yolundaki mertebeler) ve bu kitapta anlatılmaktadır. Sadece kalbin katırı Zikri'ne ( ذكر ) güvenen ilk kişi (Rahmatullah Aleyh - Ibnm ) Hz .

elde edildi . Genellikle Lataef ( طفى - Suluk yolundaki mertebeler) göğsün çeşitli yerlerinde zikir ( ذكر ) yapıldıktan sonra uyanır. Amaç Lataef'i uyandırmaktır ( لطائف birkaç yerde zikir ( ذكر ) yaparak tek tek Sulouk yolundaki seviyeler ; veya yukarıda belirtildiği gibi toplu olarak tek bir yerde.

Farklı olduğunda Lataef ( Lataif Sulouk yolundaki seviyeler) Zikr ( Zeki ) sırasında uyandırılır, ardından Zakir   birkaç renkli ışık gözlemler. Manevi lider Hazreti Khawaja Taj ul Aolia Mohammad Hasan'a (Rahmatullah Aleyh - إليخلد ) göre - Qalbi Latifa'nın rengi ( قلب لطيفه - kalp seviyesi) beyazdır; Ruhi Latifa'nın rengi - ruh seviyesi) sarıdır ve Sirr Latifa'nın rengidir ( S. Latifah sır ) kırmızı IS.

Nakşibendi 5115112'ye ( سلسله ) göre Yüce Allah ile bağlantı kurmak için üç farklı yaklaşım vardır: Birincisi Zikr ( ذكر ), ikincisi Muraqba ( مراقبه ) ve üçüncüsü Rabita'dır ( رابطه ). Zikr ( ذكر ) 22 مقا ذا كر) ' nin kalbinin kalıcı özelliği haline geldiğinde , bu onun üzerinde tam bir hakimiyet kazandığı anlamına gelir. “Hatırlama” olarak bilinir ve salik ( سالك ) Yüce Allah ile en yakın bağı kurar.

Yüce Allah ile bağlantı kurmanın başka bir yolu  ( مراقبه ). Dikkati içsel olarak Yüce Allah'a yöneltmek ve yoğunlaştırmak olarak bilinir.

Arayıcı ، .(مراقبه) Muraqba'da Yüce Allah'ı hatırlar

kalbine Allah adını okuyarak. Bu aynı zamanda Muraqba ( مراته ) olarak da bilinir . Muraqba'da ( مراته ) _

arayıcı, 1115 kutsal adına değil, Yüce Allah'a konsantre oluyor.

واصل ), Olmanın üçüncü yolu

15 (ب الله Rabita ( رابطه - bağlantı). (Arayan kişi , kendisini herhangi bir Allah ( ولى  الله ) veya Nabi 111 Allah ( ببى الله ) ile kalbinin özünden ilişkilendirip ilişkilendirdiğinde veya ruhsal olarak ilişki kurduğunda ve veya onlara karşı saygı ve hürmetle konsantre olduğunda 15 Rabita ( رابطه - bağlantı) olarak bilinir . Arayan herhangi bir Duvar-111 Allah'a ( ولى النه ) konsantre olduğunda, bu dindar kişilik otomatik olarak manevi olarak arayana yönelir ve bu kişiliğin rengi manevi olarak arayanı sarar. Salih şahsiyetin ruhu, insan suretinde arayanın karşısına çıkar ve arayana rehberlik eder ve eğer arayıcı o dindar şahsiyette Fana ( فنا ) statüsünü elde ederse, o zaman onun aracılığıyla "Fena-FiAllah" ( فنا ز) statüsüne ulaşır. النه ), çünkü o salih şahsiyet Allah'ta Fani'dir ve eğer o salih şahsiyet "Fena ٠ Fi ٠ Allah" ( فنا فى  الله ) değilse , o zaman bu mübarek şahsın hangi mertebesi veya mertebesi olursa olsun, arayıcı erişir (hat mertebesine değil) daha fazla yükseklik elde edin. 1( bu nedenle , "Fana 11-411211" mertebesine zaten ulaşmış olan dindar kişilikte Fana ( فنا ) alması önemlidir.

Buna göre .(Beka fi Allah) " 01211 - 131 -1202, ve (Allah'ta Fena)

Khawaja Mohammad Masoom, ilk (Rahmatullah Aleyh - إليته ) , Zikir ( ذكر ) arayıcısının bir üyesidir . bağlantı) arayıcı bağlanır.

Manevi liderim Hazreti Havace Taj-ul Aolia Muhammed Hasan'ın (Rahmatullah) bu kitabından.

Orası (سلوك) onun Stdouk'unda görülmektedir. (إنجة، - 001211

Zikir ( ذكر ) mertebeleridir ve onlarla birlikte ilk Rabita ( رابطه) vardır. bağlantı). Önce “Allah” ( الله ) isminin 2 Zikri ( ذكر ) ve ardından “La- ilahe-illa-Allah” ( لا اله الا انت ) Zikri ( ذكر ) vardır . Bundan sonra, sevgili Peygamber Muhammed Madani (111) ile bağlantının kurulduğu Muraqba ( مراقبه ) işareti vardır . Bunların hepsi 10211160 dindar şahsiyetlerden, yoksa Allah daha iyi bilir. Ruhani lider Hz. Khawaja Taj-u ! ٠ Aoha Mohammad Hasan (Rahmatullah Aleyh بخه ), Suluk ( سلوك ) uygulamadan önce birkaç ön koşuldan bahsetmiştir ve bunlar aşağıdaki gibidir:

  1. Saf niyeti tutmak
  2. onunla Rabita'da ( رابطه - bağlantı) kalmak
  3. Şeriata (  شريعت ) uymak ve Bidattan ( بدست ) uzaklaşmak
  4. Kendini övmekten uzaklaşmak ve kendini korumak
  5. Yüce Allah'ın iradesine uyun ve itaat edin

Ruhani liderin (Rahmetullah Aleyh - بلجنه ) bu nahiyesinin, arayanlara Tarikattan ( طريقت ) başarıyla yüzmeleri ve pek çok meyvenin olduğu Hakikat'e ( حقيقت - Gerçek / hakikat) güvenli bir şekilde ulaşmaları için rehberlik etmesini umuyoruz.

Maurfat'ı ( معارفت ) ve arayan, şimdiye kadar görülmemiş, duyulmamış veya tasavvur edilmemiş mükâfatı alır. İnsanların salih amelleri de O'nun nimetlerindendir. 01 Allah'ım, her durumda her zaman senden hayır dileriz.

Bu kitap, sıradan Müslümanların zikre ( ذكر ) başlamaları ve zikir yolunda ilerlemeleri için yazılmıştır.

ve daha fazla fayda elde etmek (سلوك) Suluk ،

bu ; bu nedenle bu kitap, Farsça, Urduca veya Sindhi dillerine aşina olmayan İngilizce bilen okuyucular için basit İngilizceye çevrilmiştir.

Duaya Susamış  

İlk Suluk

 (İbteday Suluk - Nakşibendiler')

Birkaç kelime

(Sindçe çeviriyi yayınlayan kişiden)

Bu kitap 15 yaklaşık 1002021 (başlangıç) Sulouk ( سلوك ), bu kitap 15 boyut olarak küçük ama 115 kullanışlılık açısından çok büyük. Orijinal olarak Taj-ul-Aolia Hazrat Khawaja Mohammad Hasan Jan, Sirhinid (Rahmatullah Aleyh بننهه ) tarafından Farsça yazılmıştır . Bu kitabın başında 2 lider veya Peer-o-Mürşid'in hangi nitelik ve özelliklere sahip olması gerektiği yazılmıştır . İkinci olarak, murad edene ne gibi sorumlulukların yüklendiği anlatılmakta ve bu mürit dışında 15 zikir ( ذكر ) nasıl kılınacağı, Yüce Allah'a ve Allah'ın Resulü'ne (salla’llâhu aleyhi ve sellem) nasıl tabi olunacağı ve sülük'ün çeşitli aşamalarından nasıl geçileceği anlatılmaktadır. ( سلوك ). Bunlar çok güzel ve anlaşılır bir şekilde yazılmış.

Profesör Ali Nawaz Hajan Khan Jotai, bu kitabı Smdhi ve Urducaya çevirerek dini çalışmalara çok katkıda bulunmuş ve ayrıca Sirhindi ( سريهننى ) ailesi ve onların dini çabaları hakkında ayrıntılı olarak yazmıştı.

4. Bu Dargah'ın ( Darka ) mevcut manevi halefi, Alaa Hazrat 1212-0-9 Tabeeb ve Rohani, Hazreti Pir Aagha Abdul Hameed Jan Sirhindi, Mujadidi, Nakşibendi, Oruç ve Namazın sıkı bir takipçisidir; 15

dua etme, dini meditasyon ve tefekkürde benzersiz . 15 Aynı zamanda nezaket, iyi kalplilik, uzlaşmacı ve işbirlikçilik ile de ayırt edilir. İlminde seçkin ve Peygamber (salla’llâhu aleyhi ve sellem.) aşıkları arasında seçkindir . O'nun nazik kişiliği 15 Allah'ın lütfu hepimiz ve biz müritler, müritler ve insanlar ondan eşit şekilde yararlanıyoruz.

Bunun dışında büyük oğlu. Allama 520102202 Pir Abdul Waheed Jan Sirhindi, Mujadidi, Nakşibendi 20 yaşındaki genç yaşında sadece Zühd ( زهن ) ve Takva ( تقوى ), Kur'an (قرآن), Hadis ( فقه) 11021'de en yüksek isim ve şöhret seviyesine ulaştı. ,(حديث ), Mantık ( منتق ) ve Felsefe ile birlikte ebedi ve harici bilgi. Bütün bunlar, babalarının hidayetleri, eğitim ve terbiyeleri ve ayrıca atalarının nimetleri sayesindedir.

0 إ Allah bu iki şahsiyetin de bereketini üzerimize eksik etmesin.

lütuf ve ihsânları sayesinde OLDUĞUNU burada zikretmek yersiz olmayacaktır, aksi halde ben bir hiçim . 0! Allah beni bu görevle meşgul et ve ailemi de bu görevle meşgul et ve bu göreve devam et (Ameen).

Khadim-uLFuqra

(Eski Senatör ve

Sindh Meclisi Başkan Yardımcısı)

İlk Suluk

(Atrafi Suluk - 1012021 Sulouk )
Hamd olsun O'na ve Nin'in kulları Astani'ye selam olsun

Allahü teâlâya hamd olsun, Rasûlüne (s.a.v.) salât ve selâm olsun . Bu dergâhın ( دركاة ) Khaleefa (2 tayin edilmiş müridi) Mian Jan Khan Shikarpun, gerçeklerin bilgini ve ruhani liderim Hazarat Khwaja Abdul Rehman'ın (Allah Ondan Razı Olsun) samimi öğrencisidir (Rahmatullah Aleyh - إلجيله ) . 2 toplantıda bir benimle “İbladai Sulouk” ( ابتزاف سلوك ) hakkında kitap formatında adım adım materyal yazmamı istedi. Bu yazar 121110'da herhangi bir kalite görmemekle birlikte, hizmetlerini göz önünde bulundurarak yazmasına rağmen; ve bu satırları okuduktan sonra birisinin; Onlar gibi; sonra Muhammed Hasan Müceddidi'yi güzel sözlerle anacak ve ona dua edecektir.

Yüce Allah'ın iradesini net bir şekilde görselleştirebilmesi için birkaç ön koşul gereklidir ve bunlar sonraki bölümde yazılmıştır . Başlangıçta, her şeyden önce kutsal Shijra ( Ağaç soy/soy ağacı) kutsama amaçlı yazılmış 15 şiir şeklindedir.

1771170/ Suluk Nakşibendi'

Aman'ın arkadaşlığı ve arkadaşlığı ve ayağa kalktı ve bunu şaka olarak kullandı, Zou Yu ayrıldı ve Aref'in yerine Fuu Jm'yi öğrendi.

Nakşibendi 5115112 ( سلسله ) Zikrini ( ذكر ) başlatmaya istekli olduğunda , 110/5110'un Önce saf niyetini ( نيت ) tutması ve kalbinde Allah sevgisini tutması gerektiğini açıklığa kavuşturmak için yazıyorum ve hiçbir şey ile ilgiliaklına bu dünya veya bundan sonraki dünya gelmelidir.

dışı olan Yüce Allah'tan (o manevi rehber (PceroMürşid) almalıdır) istemelidir.

ve içi dolu (شيعت) ،Şeriat ile süslenmiş

ilahi bilgi. Bu bağlamda , özellikle bu Fitne çağında ( فتنا ), Şeytani benzeri pek çok insan (kötü fikirli insanlar) kendilerini dindar kişiliklerin kostümlerine saklarken, daha fazla araştırma yapmalı ve daha fazla mücadele etmelidir.

ون بى الي آوم روء اسست
يل بر وت نإيي واو رست

herkese Daiyet ( بيعت ) yapmayın demektir )

Bir kimse, dışı şeriatla ( شريعت) süslenmiş ve içi İlâhî ilimlerle dolu böyle bir mürşid (Pir-ü-Mürşid) bulduğunda, arayıcı, arkadaşlığını bir Paras ( يارس ) saymalı ve düşünmelidir . kutsal varlığını ebedi bir şeref olarak kabul eder ve şeriata (  شريعت ) göre İstihare'yi ( استخارة ) zihninde gerçek bir niyetle gerçekleştirdikten sonra kendisini manevi refakatinde sunar, kabul eder (0 1211021 ( طريقت ) talimatını) ve derin bir saygıyla Zikr'e ( ذكر ) başlayın. Otlier (han (manevi rehberine (Peer-O-Mürşid) huzurunda ve hatta yokluğunda saygı göstermelidir; sözlü olarak ve hatta kalbiyle bile itiraz etme) Açık

manevi rehberinin (Pir-ü-Mürşid) herhangi bir sözü veya eylemi; (bedensel, aşağılık ve/veya ruhen) ve ayrıca yemek yerken veya içerken sırtını ona çevirme. Ayağınızı mürşidin halısına, çarşafına hatta namaz örtüsüne bile basmayın. Kutsal Allah'ın sevgisini ve bilgisini almanın büyük kaynağı ve aracısı olarak kendisini spirritüel rehberine ve tilinkine tamamen teslim edin .  'de herhangi bir şüphesi ve kötü düşüncesi varsa, bunları manevi rehberden saklamamalıdır. Yani her durumda mürşidine hürmet etmelidir, çünkü tarikatın ( صيقت ) faydaları bu noktaya dayanmaktadır.

 

(Tercüme: Allah'a saygı   nimet tacı gibidir, tacı başınızın üzerinde tutun ve sonra O'a gidin, devam edin; yani hiçbir şey için endişelenme)

(Çeviri: Allah'tan (Allah için) saygı gösterme gücünü alıyoruz, çünkü saygısızlık eden Allah'ın nimetini alamaz).

Öte yandan Bidat'a tabi olanların arkadaşlığından da kendini uzak tut.

 ( برعت ) ve kafirler / gayrimüslimler, çünkü onların şirketi 15 ölümcül zehir.

فست موعظت ي يى زروث ان است
لاز مساهب ا القازلن ي

(Çeviri: Şarap satıcı rehberi, kafir / gayrimüslim arkadaşlığından uzak durmanızı tavsiye ediyor)

içmede, giyinmede, yemede, kazanmada vb. Muhammed'in ( salla’llâhu aleyhi ve sellem ) Şeriatına ( شريعت) uymalıdır . izin verilenleri takip edin ve yasaklardan uzak durun; şeriata (شريعت) aykırı olan tüm bu günlük yaşam geleneklerini durdurun : Şeriatı ( شريعت ), eylemlerini ve tüm çabalarını ölçmek/dengelemek için Allah'ın verdiği 2 terazi olarak görmelidir ; dengede bulunursa, o zaman Allah'ın 2 nimetidir; aksi takdirde ondan uzak durun; Tatbiqat'ı ( طييقت ) Şeriat'ın (شريعت) altında da düşünmelidir .

Safa Tan'ı görmediniz, Leylin'i ziyaret ediyorsunuz.

(Çeviri: Ey 5201! Hazreti Mustafa'nın (0111) izinden gitmeden temiz ve temiz yol bulunmaz)

Kibirli, bencil ve benmerkezci olmaktan da tamamen uzak dur, çünkü benmerkezci olan hiç kimse Cenâb-ı Hakk'a en yakın olma şerefine eremez, büyüklük ve azameti Cenâb-ı Hakk'a arz eder ve kendini O'na dahil etmez.

--

Vaazlarına kibir koştu, kim benimle tartışırsa, onlardan birine ben girerdim.

Büyüklük üst perdemdir ve azamet alt çarşafımdır, o zaman kim bu faziletlerde benimle yarışırsa o cehennem ateşine atılacaktır. Bu nedenle 2 arayan kişinin nezaket, yumuşaklık, nezaket ve samimiyeti benimsemesi ve II) kendisinin 2 insan olduğuna inanması ve Yüce Allah'a itaat etmesi, üzüntülerde sabretmesi ve mutlulukta Allah'a şükretmesi önemlidir. Ayrıca hiç kimseye kendi oğlundan bile umut besleme; Kârı ve 1055'i Allah'tan 2 kader bil ve kader kabul et. Allah'ın kararlarının zalim olmadığını, her zaman insan için faydalı olduğunu unutmayın.

Ayrıca, arayan kişi ruhsal askıya alma ile karşılaştığında hayal kırıklığına uğrama ve ayrıca ruhsal gelişmeler söz konusu olduğunda memnun ve gururlu hissetme, çünkü bu iki durum da her arayış içinde ruhsal olgu biçiminde ortaya çıkabilir.

Şeriat ve Tarikata   göre , Peygamber (salla’llâhu aleyhi ve sellem) soyundan gelenlere hürmet gösterin ve din âlimlerine de hürmet gösterin çünkü (Cenâb-ı Hakk) onları sever ve murad edenleri de sevk eder. onlara karşı.

Ayrıca başka pek çok ön koşul da vardır, ancak mantıksal olarak bunların önemli bir kısmı tartışılmıştır. şimdi آ ana hedeflere geliyorum.

Allah bahtınızı her iki cihanda da hayırlı eylesin, unutmayın ki bu   ( سلسله ) âlimleri kitaplarında ve risalelerinde insanoğlunun 10 1.44 لطائف) ع olduğunu yazmışlardır. - Suluk yolundaki mertebeler), bunlardan beşi Amar ( امر - ölümsüz) yani manevi evren ve bu evrenin beş yayı ( خلق ) yani içinde yaşadığımız evren anlamına gelir. Manevi evrenin beş seviyesi şu şekildedir: 02210 ( تدب kalp), Ruh ( روم - ruh), Sirr ( سر - salgı), 101211 ( خنى ) ve Akhfa ( اخنى ). Bu evrenin ( خلق ) diğer beş Lataef'i ( لطائن - Sulouk yolundaki seviyeler) aşağıdaki gibidir, toz, hava, su, ateş ve 00215 Natiq (konuşan yetişkin Nefs ( نفس )). Bunların arasında ilk dört ark maddesi.

Nakşibendi silsilesinde ( سلسله ) sülük ( سلوك ) başlangıcı manevi âlem mertebelerindendir. Bunun için âlim, bizim silsilemizin ( سدسله ) diğer silsilenin ( سلسله ) bittiği yerden başladığını yazmıştır . Diğer   سلسله ) Sulouk ( سلوك ) insan evreninin seviyelerinden başladığı ve nefsi ( نفس ) temiz ve saf tutmak için birçok zor ve uzun meditasyon yapılması gerektiği ve ardından manevi evrenin seviyeleri takip edilmektedir. , fakat Nakşibendi silsilesinde ( سدسله ) Yüce Allah'ın lütfuyla başlangıç, manevî âlemden yapılır ve insan âleminin mertebeleri, o zaman hızında otomatik ve eş zamanlı olarak kaplanır. Bu yüzden zor ve uzun meditasyonlar yapılmasına gerek yoktur.

Bu 15'in ayrıntıları şu şekilde: mürit 15 manevi rehberi veya lideri kabul ederken

( بيعت ) şeklinde hasta , sonra başlangıçta manevi rehberi (Peer-oMürşid) tarafından meşgul olması gereken Kalbiz-zikr ( قلب ذكرى ) yapması emredilir . Bu Kalbi-Zikr ( تبى ذكر ) bu şekilde yapılır, arayıcı her iki dizini yere koymalı ve  'daki Qaide'de ( تاثدة ) olduğu gibi kıbleye ( قبله ) dönmelidir. ve her iki gözü de kapatın, dili damakta (ağzın üst kısmında) ve kalpte, yani 1 meme ucunun iki parmak sol alt kısmında, 00101 konsantrasyon, özveri ve özveri ile sürekli “Allah, Allah, Allah” deyin . kalbinizden tüm kötü düşünceleri, diğer endişeleri ve endişeleri uzaklaştırın ve tüm dikkat ve özveri ile zikre ( ذر ) devam edin. Bu Kalbi-Zikr ( قلب ذكر ) için belirlenmiş bir zaman sınırı veya sayısı yoktur , ne kadar çok mücadele o kadar çok fayda sağlar. Latifesinin ( لطيفه - Suluk yolunda mertebesi) nurunun rengi beyazdır ve Hz . Bu mertebeye ulaşan Zakir ( ذاكر ) “Adem e Al-Mushrab” ( آدمى المشب ) olarak bilinir. Hazreti Adam Aleh Aslam'ın kutsamaları altında ). Bu Zikri ( ذكر ) mümkün olduğu kadar çok yapmaya çalışın ki bu Zikir ( ذكر ) Fana ( فنا ) mertebesine ulaşsın , yani Zikir ( ذكرى ) kalbin kalıcı uygulaması haline gelsin ve kalp Allah'ın Zikri ( ذكر ) olmadan asla atmasın. 2 tek hareketi arayan kişi bile bu Zikr'i ( ذكر ) durdurmak istese, bunu yapamayacaktır; bu, zikirde ( ذكر ) en güçlü emrin işaretidir . Bu durumda kalbin zikri ( ذكرى ) kasıtlı olarak durdurulamaz.   durumu “Qalibi 12112” (kalp ölümsüz) olarak bilinir. İkinci

adı zikir olarak bilinir. Allah'ın emriyle Zakir  ismi ٨ listesinde yazılıdır.   ( اولياء الله

“Kalbi 'ye (kalp ölümsüz) ulaştıktan sonra dedem bu konuda şu şiiri yazmıştır:

(Çeviri: Çeneni kapat ve gözlerini kapat ve kulaklarını kapat; o zaman Allah'ın nurunu görmezsen bana kıkırda)

Bu şiirde, bu mısralarda anlatılması mümkün olmayan pek çok pir  sırrı saklıdır.

Bundan sonra 15 sağ tarafta iki parmak sağ meme ucuna kadar inen bir ruh seviyesi vardır. Bu mertebenin nur rengi sarı olup Hz . Kim bu mertebeye ulaşırsa “İbrahim e Al Musharab” ( ابراهيى المشيب) olarak bilinir. - Hazreti Tbrahim Alch Aslam'ın kutsamaları altında). Yukarıda ، !açıklandığı gibi , ruh seviyesindeki yerde Zakir'in ( ذاكر ) konsantre olması ve tüm dikkatiyle sürekli olarak "Allah, Allah, Allah" demesi gerekir.

Cenâb-ı Hakk'ın lütfuyla kalbinin ayrılmaz bir parçası olur ve Fena ( فئا ) mertebesine kavuşur.

( سم) mertebesi gelir. salgı ), teneke seviyesinin yeri sol tarafta sol meme ucunun iki parmak yukarısındadır. Bu ışığın rengi Kırmızı olup Hz. Musa Kelimemullah'ın   ayakları altındadır İşte. Zakir ( ذاكر ), Fena ( فنا ) durumuna gelinceye kadar yukarıda anlatıldığı gibi Zikir ( ذكر ) yapmalıdır . Bu mertebeye ulaşana denir.

bereket altında - Musavi Al-Bash B) " Musve Al Musharab "

Hazreti Mousa al-).

( ختى ) vardır , bu mertebenin yeri sağ tarafta, sağ meme ucunun iki parmak yukarısındadır, bu ışığın rengi siyahtır ve Hz الكلك ). Bu mertebeye ulaşan kimseye "Esvc-i Müşereb" ( عيوى المش ب ) denir. Hazreti İsa Aleh Aslam'ın kutsamaları altında, bu seviyedeki Zikir ( ذكر ) , Fana ( فنا ) statüsüne ulaşana kadar yukarıda tarif edilene benzer şekilde yapılır .

( اخنى ) vardır ki bu mertebe önceki dört mertebenin tam ortasında ve üstünde yer alır ve Hz. Bu mertebeye ulaşan kimseye “Muhammed-i Müşerab” ( محبدى المشيب) denir. - Hazreti Muhammed SAV'ın nimetleri altında). Bu mertebenin zikiri ( ذكر ), Fenâ ( فنا ) mertebesine ulaşana kadar 2 benzer şekilde yapılır . Bundan sonra Zakir ( ذاكر ) görselleştirmeli ve her yerden Zikri ( ذكر ) başlatmalıdır.

İlk Sulouk NAQSHBANDIS , vücudunun tüm bölümleri de duyulabilen zikre () başlayana kadar, tek bir anda beş seviyeli yerler. Bu biliniyor   (tüm zikirlerin kralı).

 Nefü  İsbat zikrine başlar açıklaması aşağıda yazılmıştır.

Gözlerini kapat ve dile ağzının üst tarafıyla dokun, nefesi içeride tut ve kalbe 2 şekilde Kalime Tayyabe ( لا اله الا الله ) oku ki "La" kelimesi göbekten yukarıya çekilsin. Başından sağ omzuna kadar "ilahe" kelimesini okuyun ve ardından "İla Allah" kelimesini kalbe büyük bir kuvvetle vuracak şekilde 2 şekilde okuyun. Bu uygulama 2 şekilde yapılır, bu Zikrin ( ذكر ) 3 döngüsü bir nefes tutmada tamamlanır. Sonra nefesi bırakın ve tekrar nefesi tutun, bunu tekrar tekrar tekrarlayın. 3 döngüden oluşan bu uygulama 15 kolayca yapıldığında, üç kez yerine bir nefesi tutarak 5 kez deneyin; bu şekilde yedi kez, sonra dokuz kez, sonra on bir kez ve son olarak 10 yirmi bir (21) kez yukarı. Ayrıca, nefesi bırakırken Zakir  kalbinin derinliklerinden nazikçe ve memnuniyetle şunu söylemelidir: ( الهي أنت مقصودى ورضاك مطلونى - şu anlama gelir: ey Allah'im, Sen benim hırsımsın ve Senin iraden benim izleyeceğim şeydir). Zakir ( ذاكر ) bir nefesi tutarak 21 defa Kelime'yı tamamladığında ve bunun herhangi bir sonucunu görmediğinde, örneğin gönül rahatlığı,   ( كشف القبور - kabrin açığa çıkması) ve Allah'ın sırlarının açılması vb. o zaman verilen ön şartları anlamalıdır.

bahsedilen   veya tam olarak yerine getirilmedi veya zikir ( ذكر ) yapma şeklinde bir hata var ,

) ” ve sonra Zikri yeniden başlatmalı mı? 6   Nef ü Asbat

اثبات ). Zakir ( ذاكر ) ona gerektiği gibi uyduğu zaman mutlaka bu Zikirden ( ذكر ) fayda görecektir.

Sayılarla ilgilenmek “Woqoof e Adadi” ( وقوف سن دى) olarak bilinir. tek sayılarla kısıtlama). Arayıcının yirmi bir (21) defa ile yetinmesine gerek yoktur, üç yüz seksen üç (383) sayısına ulaşılana kadar sayıları artırmaya devam etmelidir.

 (ذالك فضل الله يوتيه من يشاء) (Çeviri: Bu, kendisine Allah'ın bir nimetidir.

Şimdi ilk noktaya geri dönersek, arayan kişi Cenab-ı Hakk'ın lütfuyla beş mertebenin tümüne eriştiğinde - bu, beş mertebenin Fana ( فنا ) durumuna ulaştığı anlamına gelir - daha önce anlatıldığı gibi, o zaman o da elde ediyor demektir. Beqa'nın durumu ( بقا ). Fana'nın ( فنا ) ve 202'nin ( بقا ) tüm seviyelerine ulaştıktan sonra , arayıcı ayrıca otomatik olarak ve eş zamanlı olarak Fana ( فغا ) ve Baqa ( بقا ) insan seviyelerine de ulaşır.

“Nafi Esbat”ın () Zikr'i  ile ruh huzura ermekte ve isyanı terk edip rahata ermektedir (yani isyanları bırakıp Allah'ın emirlerini ve kaderini açık yürekle kabul etmektir). O aşamada gerçek ve gerçek imana ulaşır. Örneğin Aaya 136, 4 numaralı surede ( يا ايها الذين آمنوا آمنوا ), Allah

Yüce 15 bu duruma işaret ediyor. Farz ( في ض ), Vacib ( zorunlu ) ve gerekli (Peygamber tarafından - 111) Sünnet ( Sünnet ) namazı dışında, Zakir ( Zeki ) herhangi bir Nawafil ( Nawafil ) veya Kuran Okuma vb. yapmamalıdır . Fana ( فنا ) mertebesine ulaşana kadar , çünkü Fana ( فنا ) mertebesine ulaşmadan önce bu Zikir ( ذكر ) , diğer Nawafillerden ( وافل ) üstün ve faydalıdır . Ancak Fana ( فنا ) ve Beqa ( بقا ) mertebesine ulaştıktan sonra Nawafil ( Nawafil ) ve Kur'an okumak daha faydalı olacak ve başarıyı artıracaktır.

Unutmayın, Zikir ( ذكرى ) sırasında Zakir'in ( ذاكر ) aklına , Zakir'i ( ذاكر ) Zikr'den ( ذكر ) uzak tutan kötü düşünceler gelirse, bu harekette manevi rehberini (Pccr) görselleştirmesi gerekir. -O-Mürşid) ve onun huzurunda bulunduğunu ve ona yol gösterdiğini hisseder. Bu durum tasavvuf terminolojisinde Rabita ( ٠ راخ bağlantısı) olarak bilinir ve bu durumda Zakir ( ذا كى ) gerekli 211 faydayı elde edebilir.

Bundan sonra, Allah-u Teâlâ'nın lütfuyla murad edene , daha yüksek mertebelere çıkma şevki verilirse, o zaman on Murakbe'ye ( مراقبه ) başlamalıdır ve bunlar dörde ayrılır. Bundan sonra Salik

"توسن - ve "yaylarda" -دائرن- 10110 ،،çemberlerine girer (سالك)

Bundan sonra Zakir ( ذاكرى ) “karakter - صفات ) ve “şevnaat - شيوئات " gölgesine girer . Bundan sonra Zakir ( ذاكرى ) yükselir ve üç hakikate girer, örneğin, Namazın hakikati ( نماز - dualar), oruç ve Kabba gerçeği ( كعبه . Bundan sonra “belirleyici - تعين ) ve “belirleyici olmayan durumu

- لا تعين ”, “kişisel aşk - ذات معبت ve sadece itaat - محض عبوديت " yayı Zakir ( ذاكر ) tarafından elde edilir , bundan sonra ilerleme sonu olmayan yöne doğru gider. Ancak 2 sıradan insanın 10 anlaması zordur . 1( yetersiz bilgiden dolayı bu mertebelerin inkarına sebep olabilir. Fakat Zakir ( ذا كر ) bu manevî olguda mücadele etmeye devam ettiğinde Cenab-ı Hakk'ın lütfuyla on mertebeden oluşan Fena ( فنا ) ve Beka'ya ( بقا ) ulaşacaktır . sonra Cenab - ı Hak onu gideceği yere otomatik olarak çeker.Bunların üstün ve tam teferruatı Maktoobat'ta ve Hz . Rahmetullah Aleyh .ص ) ve ayrıca önceki Hulfe'nin risalelerinde (belirlenmiş müritler), bilmek isteyenler onlara başvurabilir. ( ان شئت فارجع ) Maktoobat'a atıfta bulunmak isterseniz, onları sonsuz bir bilgi okyanusu olarak bulacaksınız.

Bu on mertebe veya mertebe ve Keşf'in

büyük başarılardır ve (نفى  اثبات) ” 121 Asbat ,

Bu çağda bu duruma gelen çok az insan var, bui yukarıda belirtilen 10 seviye ile karşılaştırıldığında, tıpkı nehirdeki damla gibi.

آ-ارن نبت برش آ، زروو
ورن بى نال است يث ال تو

(Çeviri: Gökyüzü 15 o zaman çok daha düşük seviyededir (o Arş ( عرش - gökyüzünün üst seviyesi) aksi halde toz kumulundan çok yüksek seviyededir)

İçinde bulunduğumuz dönemi gözden kaçırarak şu sözlerle özetliyorum ; diğer detaylar diğer boş zamanlara bırakılmıştır. Allah'ım, hata ve gaflarımızda bizi yakalama (Amin). Barış Allah'ın talimatlarına uyanlar için.

 صلى الله عليه وسلم 

 


 

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar