Print Friendly and PDF

Deccal


49





Vezin: Fâ’ilâtün Fâ’ilâtün Fâ’ilâtün Fâ’ilün





Nice bir mekr-ü hiyel nikbet-i Deccâl nice bir,
Nice bir ey dini yok mezhebi yok dâl nice bir.
  





Nice bir adlü katl fitne-i ihyâ edesin,
Beni öldür sunayım boynumu gel çâl nice bir.  





Hükmü şer-i dahi kendine uydurdun ise,
Hâkimin hükmü yeter fitne ile âl nice bir.  





Hâzırım ben hünerin var ise gel görüşelim,
İlm-i Ledün okunu gürzünü gel sâl nice bir.  





Şerr-i Deccâli def-i mümkün ola mı söz ile,
Mısrıyâ var ise hâlin o yeter kâl nice bir.  





Nice bir mekr-ü hiyel nikbet-i Deccâl nice bir,
Nice bir ey dini yok mezhebi yok dâl nice bir.  





Ne zamandır Deccâl felaketi bir tuzaktır, hilesi hangisidir,
Dini yok, mezhebi yok, azgın ve sapkın, nasıl biridir.  





Fitneye sebep olan herkes Deccâldır. Niyâzî-i Mısrî, Deccâl olarak gördüğü kişilerin artışından bizâr olarak kendince bir sorgulama içine düşmüş ve Deccâlın şahsı maneviye olacağını düşünmeye başladığınını görmekteyiz.





Nice bir adlü katl fitne-i ihyâ edesin,
Beni öldür sunayım boynumu gel çâl nice bir.  





Nice bir mani ve katil fitneyi ihyâ edersin,
Sunayım boynumu gel kes ne türlü beni bir öldür.  





Hükmü şer-i dahi kendine uydurdun ise,
Hâkimin hükmü yeter fitne ile âl nice bir.  





Şer-i Hükmü dahi kendine uydurdun ise,
Fitneli bir hile olarak hâkimin hükmü yeter.  





Hâzırım ben hünerin var ise gel görüşelim,
İlm-i Ledün okunu gürzünü gel sâl nice bir.  





Hâzırım ben hünerin var ise gel görüşelim,
İlm-i Ledün okunu gürzünü gel nasıl sâlarsın.  





Niyâzî-i Mısrî kaddese’llâhü sırrahu’l azîzin yirmi senelik sürgün hayatının sebebinin temelinde bu meydan okuyuşlar vardır. Zamanında ona karşı söz söylemekte ekâbir takımı aciz kaldıkları ve ilm-i ledün, cifr ve gizli ilimlere vukufiyetini bildiklerinden bir yandan da çekinmeleri bu tedirginlikleri yaratmıştır. Devlet erkânı dahi sürgün olayları ve zehirleme gibi çareler ile Niyâzî-i Mısrî’yi bertaraf etmek istemişlerdir.





Hayatının büyük bir kısmı sürgün ile geçtiği halde silinmeyen bir şahsiyet oluşu, kanaatimizce birçok olay ve durumlarda Niyâzî-i Mısrî kaddese’llâhü sırrahu’l azîzin haklılık yönünden başka bir şey değildir.





Şerr-i Deccâli def-i mümkün ola mı söz ile,
Mısrıyâ var ise hâlin o yeter kâl nice bir.  





Deccâlin şerr-i söz ile def-i mümkün olur mu?
Mısrıyâ hâlin var ise o yeter, söz ne diye.


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar