Print Friendly and PDF

RİSALEİ EŞRATI SAAT

Bunlarada Bakarsınız






Şeyh Muhammed Niyazi Mısri Efendi Hazretleri





BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM





Ey talibi sırrı ilahi





Bilgil ve agah ol ki; Her ne ki afakta vardır gerekdir ki enfüsde dahi ola. Çünkü afakta eşratı saatı nitekim sultanı kevneyn sallallahu teala aleyhi vesellem hazretleri buyurmuşlar. Ne idiğünü beyan etmişler elbette lazımdır ki alemi insanda da ola. Ve bize bilinmesi lazım olan kendi vücudumuzda olandır. Yoksa ol afakta olacağa intizardan ne hasıl ve dahi Hazreti Rasul’u Ekrem sallallahu teala aleyhi vesellem buyurmuştur ki, “Her peygamber ümmetini deccal ile korkutmuştur.” Hadisi şeriflerinde enfusi olmasını iş’ar iderler. Zira Deccal-ı meşhuri ol peygamberler kendi zamanında zuhur etmeyeceğini hud bilirlerdi.  Ya niçün tahvif iderlerdi. Onlar hud cehlden kizbden müberra ve muarra olduklarına zerre ve şemme imanı olan şek götürümüz imdi evvela Beni Asfar çıkmak ibarettir. İnsanda sıfat-ı behime zuhurundan. Zira insanda evvela halk olunan bu sıfattır. Yecüc ve Mecüc çıkmak ibarettir insanda olan sıfatı zemime ve efkarı fasıdanın külliyat ile zuhurundan ve hucumundan. Ve Deccal çıkmak ibarettir insanda aklı maaşın sıfatı rububiyet ile kebir ve istila ve talebi uluvve ile zuhurundan Hazreti İsa aleyhisselamın yere inmek kinayedir. Aklı Mead’ın, nur-u yakîn ile zuhurundan ve deccalı katl etmesi ibarettir anın hükmünü ibtalden.





Şeyh Sadrettin Konevi rahmetullahi aleyh buyurdular ki, Deccal dünyanın hakikatinin mazharıdır. Anın içündür ki sağ gözü kördür. Yani hakkı görmez. Ve İsa Aleyhisselam hakikat-ı ahiret mazharıdır ki anın zuhuru vakti fecri uhrevi tul’uu zamanıdır. Çünkü Aklı Mead zuhur ide Aklı Me’aş ölür. Mehdi çıkmak ibarettir Aklı Küll ve Ruh-u Azimin zuhurunda ol ruh hassen nefhi rahmanla olur. Herkese olmaz. “Ve nefahtü fihi min ruhi” bu ruh’a işarettir. Bu dahi mürşidi kamil Allah’dan halife olup, talibe ruh nefh ider. Buna maya-i Muhammedi derler. Ve Dabbetül Arz çıkmak ibarettir nefsi levvame zuhurundan ve bir elinde asayı Musa Aleyhisselam ve bir elinde hazreti mührü Süleyman Aleyhisselam olup. Asa ile mü’minlerin yüzün sıgayup ehli cennet itdiği zahir olup ve mührü kafirin yüzüne degirub kafir olduğu bahir oldur ki nefsi levvame’nin bir yüzü nefsi mülhimedir. Ve bir yüz nefsi emmare said ve şaki olmağa imkanı vardır. Mülhimeye tabi olursa said idügi zahir olur. Ve salah hal yüzünden nişane verir ve eğer emareye tabi olursa şaki idügi zahir olur. Ve fesad hal yüzünden nişane verir. Ve gün magribden doğmak, ibarettir. Ruhun bedenden müfareketinden (ayrılma) zira cisme ol vaktikim taalluk etdi. Dolandı çünkim taalluktan kesildi yine mağribten doğdu. Bu sözü duymağa kişi tabiatı esafilden, semavatı meleküte vüluc etmek gerek. Bu vülucda iki kere doğmak gerek. Bir kere anasından bir kere kendinden nitekim hazreti (İsa) aleyhissalatu vesselam buyurmuşlar. “Men lem yûled merreteyni lem yelice melekûtissemâvâti vel arz” yani “iki kere doğmayan cevheri eşyayı anlamaz” Nefsini ve hakkı tanıyamaz. İmdi Eşratı enfüsiyeni ehli suluk anlar ve bulur. Ancak avamı nas bunlardan bi-haberdir. “ülaike kel en'ami bel hüm edall” anların şanındadır. Rumuz-u enbiyayı ve evliyayı anlamak insanı kamil işidir. Onların sözlerin duyan dünyada ve ahrette onların yoldaşlarıdır. Duymayan naşidir.Vesselam.





Temmet risalei mısri efendi kaddesallahu sırrahul aziz


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar