printfriendly-pdf-button-nobg-md

Çizmek istiyorum!



Bunlarada Bakarsınız

         ÖNSÖZ VE YORUMLAR

         ALEXA ROSSA

         Çizim, gözünüzün önünden geçen hayata dair görsel bir mesaj iletmek gibidir. İyi bir çizim, dinlediğiniz ve kendinizden geçtiğiniz bir şarkının illüstrasyonu gibidir. Gördüklerinizi kendi tarzınızda analiz edebilir ve hatta bakış açınızı daha iyi aktarıyorsa veya bir mizah unsuru katıyorsa onu çarpıtabilirsiniz. Her şeyi herkes gibi yapmak zorundaymışsınız gibi hissetmeyin. Şarkınız diğerleri gibi olmak zorunda değil. Genellikle şarkı yazan müzisyenler kendi alanlarında temel bilgilere sahiptir - ritim, akorlar, notalar vb. Yani daha ileri gitmek için birkaç nota öğrenmeniz gerekiyor ve bu hiç de zor değil.

         Form, çizgi, ton ve rengin güzelliğini herkes takdir edebilir. Yani, kendi tarzınızda hazırlık yapmadan çizebilirsiniz - ancak temelleri öğrenmek çok daha kolaydır çünkü bunlar temeldir.

         Sanat hayatın her yerinde ve onu ücretsiz olarak öğrenebilirsiniz. Tek ihtiyacınız olan ilgi ve azim.

         Andrew Loomis

         3™ kılavuzu üzerinde çalışmanın sonucu mükemmel olacaktır - sanki Andrew Loomis'in kendisi yanınızda oturmuş, belirli bir çizim tekniğini gösteren eskizler yapıyormuş gibi.

         rotoskopçular

         Andrew Loomis'in kitapları hayatta ve sanatta gelişmeme yardımcı oldu. Tüm süper kahramanlarım nihayetinde Loomis'in çalışmaları sayesinde doğdu .

         Sanatının başka bir çağın yansıması ve aynı zamanda zamansız bir şey olduğunu merak etmekten asla vazgeçmeyeceğim . Umarım kitap, var olduğu gerçeğiyle size neşe getirir ve Andrew Loomis'in gelecek nesil sanatçılarla olan diyaloğu hiç bitmez.

         Yalsks Ross , çizgi roman illüstratörü, DC Comics ve Marvel Comics

  .com/ Çizmek istiyorum!

         ÖNSÖZ VE YORUMLAR

         ALEXA ROSSA

 .com/         sinek kuşu

         Moskova

         

         Andrew Loomis

         ÇİZMEK İSTİYORUM!

         Alex Ross'tan bir giriş ve yeni yorum ile

         I'd Love To Draw!'un çevirisi

         Titan Publishing Group Ltd, 144 Southwark Street, Londra SE1 OUP, İngiltere'nin izniyle yayınlanmıştır.

         Natalia Tomashevskaya tarafından İngilizce'den çeviri

           Çizmek istiyorum! / Andrew Loomis; [önsöz ve yorum yapın. Alex Ross; başına. İngilizceden. N. Tomashevskaya]. - M. : Sinek Kuşu, Azbuka-Atticus, 2017. - 128 s. : hasta.

         

         “Yetenek bilgidir ve bunun tersi de geçerlidir. Biri olmadan diğeri imkansızdır. Yeterince bilgi edinirseniz, dünyadaki her şeyi çizebilirsiniz. Yeteneğinizi geliştirmenin en güzel yanı ise yol arkadaşınız olur ve asla yalnız kalmazsınız, asla sıkılmazsınız. Gerçek zevki dış dünyadan değil, içeriden alırız. Daha mutlu olacaksınız ve bu karakterinize yansıyacak ve biz ne kadar mutluysak o kadar gençiz. Çizerken, sadece kendimizi, eksikliklerimizi ve sorunlarımızı düşünmeyi bırakırız.

         Ve zihin için böyle bir dinlenme çok faydalıdır. Güçleniyoruz. Yaratıcı bir insan genellikle çok neşelidir çünkü yaratmak ister.

         Joy iş başında. Kalemi tanıyın ve onunla neler yapabileceğinizi öğrenin. Bu kitap senin ilk adımın olabilir."

         Andrew Loomis

        

.com/

 

         İÇERİK

         Önsöz

         8

         Bölüm Bir

         Başlamak

         13

         Bölüm iki

         Şimdi biraz eğlenelim!

         63

         üçüncü bölüm

         Zevkle eskiz yapmak

         103

         Birkaç veda sözü

         124

         AR Alex Ross'un yorumları bu işaretle işaretlenmiştir.

         Çizim bilmeyenlere ithafen

 .com/         

ama her zaman öğrenmek istedim

         ÖNSÖZ

         Amerikan illüstrasyon tarihinde Andrew Loomis, sonraki nesil sanatçılar üzerinde önemli bir etkisi olan en büyük figürlerden biridir. Bir reklam sanatçısı olarak başarıya ulaşan Loomis, bilgisini nasıl çizileceğini öğrenmek isteyen geniş bir insan kitlesiyle paylaşmaya karar verdi. Çizim öğretti, ama en önemlisi bir dizi basılı kılavuz oluşturmak istedi. 1939'da, harika çizimlerle basit ve eğlenceli bir başlangıç kılavuzu olan ilk kitabı Fun with a Pencil yayınlandı. Sanatçı, artık ünlü olan “Nude” kılavuzlarıyla seriye devam etti. Çizim Kılavuzu "(Tüm Değeri İçin Şekil Çizimi, 1943)," İllüstrasyon Sanatı "(Yaratıcı İllüstrasyon, 1947) ve diğerleri. Loomis, deneyimlerini paylaştı ve sadece resim yapmayı öğrenmenin zorluklarından değil, konunun ticari yönünden de bahsetti. Ancak sanatçı her şeyden önce takipçilerine büyük bir sanat sevgisini aktarmak istemiştir. Loomis'in başarılı olduğu reklamcılık sanatı, sanatçının katılamadığı "gerçek" olarak görülmedi, bu nedenle her çalışmasında bu alanda gerçek yaratıcılık ruhunu korumaya çalıştı.

         Ve bu görüşü değiştirmeyi başardı - yemek yiyerek ve eylemde bulunarak, takipçileriyle uzun yıllar diyalog yürüterek. Ben onların arasındaydım. Annem 1940'larda reklam sanatçısı olmaya karar verdikten sonra , on yıl önce Andrew Loomis'in ders verdiği Chicago'daki Amerikan Sanat Akademisi'ne girdi. Akademideki öğretim metodolojisi, Loomis'in gerçekçi sanatsal yaklaşımına dayanıyordu. Bu eğitim sayesinde annem yaratıcılıkta başarıya ulaştı. Öğrenimi sırasında tüm ustalık kitaplarını çıkar çıkmaz satın aldı. Çalışmalarının tarzı, Loomis'in işinde okuduğu ve onun çağdaşı olduğu için biraz anımsatıyor.

         Andrew Loomis'in kitapları ben doğmadan çok önce Ross aile kütüphanesinde yayınlandı. 1970'lerde ve 1980'lerde bir çocuk olarak, inanılmaz çizimlere hayran kalarak saatler geçirdim. Bu çizimlerin zarif ve canlı gerçekçiliği, takip edilecek bir örnek olarak hep bende kaldı. Çizgi romanlara düşkündüm ve içlerindeki çizimler çoğunlukla basit grafiklerdi. Andrew Loomis ve Norman Rockwell bana bir detay ve gerçekçilik dünyasının kapılarını açtı. İşimin de bir o kadar inandırıcı olmasını istiyordum.

         Annemin ayak izlerini takip ettim ve Andrew Loomis'in mirasının nesilden nesile aktarıldığı Amerikan Sanat Akademisi'ne girdim. Bu miras, yıllar boyunca sanatsal tekniklerimi etkilemeye devam ediyor ve çizgi romanlarımda yaşıyor.

         Hem geleneksel seri çizgi roman hikayelerini hem de kapak resimlerini fotogerçekçi bir tarzda çizdim.

 .com/         Tabii ki, bu yaklaşıma sahip tek sanatçı ben değilim, ancak çizgi romanlarda figür çiziminin temel ilkelerinin kullanımı ve ayrıntıların elle doğru şekilde işlenmesi nadirdir, bu yüzden popülerlik kazandım.

         Bir sanatçı olarak Andrew Loomis'e hayran olan birçok insanla tanıştım. Kitaplarını elde etmenin zor olduğunu öğrendim ve onları tamamen toplamak için kendim çok çaba sarf etmem gerekti. Kılavuzların yeni baskılarını çıkaran Titan Books sayesinde bu artık çok daha kolay hale geldi ve Akademi öğrencilerine bu kitapları incelemeleri için verildi.

         Loomis'in çalışmaları arasında tamamlanmamış bir fikir vardı. Elinizde tuttuğunuz kitap, çizerek para kazanmayı hayal bile etmeyen, ancak her zaman sanatla ilgilenen sıradan bir kişiye hitap etmek için tasarlandı. Kılavuzları oluştururken, Loomis bazen gelecekteki çizimlerin eskizlerini yaptı ve eskiz defterinin sayfalarına daktiloyla yazılmış metinler ekledi. Daha sonra, tüm bu eskizler yayınlanmak üzere elden geçirildi, ancak fikirleri yayıncıya iletmek ve sanatçının kendisine neyin ayrılmasının uygun ve neyin ayrılmasının daha iyi olacağını göstermesi gerekiyordu. Nihayetinde elinizde tuttuğunuz kitap bu destekleyici eskizlerden doğdu. Bu çalışmalar, çizime yeni başlayanlar için mükemmel bir rehberdir. Bu kadar basit çizimler örneğinde bile bize ne öğretmek istediğini görebiliriz. Loomis kitabın ana metnini bitirmeyi başardı, ancak bazı başlıklar yarım kaldı. Kitabın benim bölümüm buydu. Loomis'in tam olarak neyi göstermelerini istediğini açıklayan çizimler için dipnotlar yazdım . Tabii ki ustanın aklını okuyamadım ama açıklamaları yeni başlayanlar için olabildiğince anlaşılır yapmaya çalıştım çünkü bu kitap onlar için yazılmıştı. Ayrıca Chicago'daki Amerikan Sanat Akademisi'nden hocalarım Lou Ann Burkhardt ve Richard Krychka'dan da yardım aldım - gerekli yerlerde metinde düzeltmelerini yaptılar.

         Bu gerçekten eşsiz kitap, eşsiz Andrew Loomis'in daha önce bilinmeyen eseridir. Sanatının başka bir çağın yansıması ve aynı zamanda zamansız bir şey olmasına şaşırmaktan asla vazgeçmeyeceğim. Umarım kitap, var olduğu gerçeğiyle size keyif verir ve Andrew Loomis'in geleceğin sanatçılarının kolonileriyle kurduğu diyalog hiç bitmez.

 .com/ .com/         EĞER

         HER ZAMAN BİR "ARZUNUZ" VARDI AMA "BECERİLERİNİZ" YOKTU, NEREDEN BAŞLAYACAĞINIZI BİLMİYORSUNUZ VE SADECE NASIL GİDECEĞİNİ ÇİZİYORSUNUZ -

         DAHA SONRA

         BU KİTAP SİZE VERECEK

         BÜYÜK ZEVK.

         Bir şeyi iyi bildiğiniz zaman, onu parçalara ayırabilir ve tekrar bir araya getirebilirsiniz.

 .com/         Çizimle aynı hikaye.

         Bu, nesnelerin bir çizgi ile nasıl inşa edileceğini veya "inşa edileceğini" anlamanız gerektiği anlamına gelir - ve birçok kişinin yaptığı gibi sadece dış sınırları "ana hatlarıyla" değil. Hemen hemen her şeyi çizmeye başlamak için, gelecekteki nesnenin ortasına tek bir düz çizgi çizmeniz gerekir. Şaşırmış?

         Ve ancak o zaman, çekirdeğin etrafındaki bir armutun özü gibi, merkezin etrafında oluşan nesnenin ana hacmini çizersiniz.

         O yüzden bir kalem ve kağıt alın, size her şeyi göstereceğim.

 .com/  

 Başlamak

 .com/         (Korkma!)

         Temel formlar

         perspektif

         Işık

         KAFA

         rakamlar

         eskizler

         Birkaç veda sözü

 

 .com/ Temel formlar

 .com/ .com/         O halde, “Yeteneğim yok”, “Düz çizgi bile çizemiyorum” gibi sonu gelmeyen bahanelere ve diğer saçmalıklara dalmadan önce, temel formlardan ve bir sanatçı olarak sizin için ne ifade ettiklerinden biraz bahsedelim. Bunlar, kendi başlarına veya başkalarıyla kombinasyon halinde, bildiğimiz nesnelerin çoğunu temsil eden, maksimum basitliğe getirilen formlardır. Bir yapıya sahiptirler - yani, formun ana hacminin aşağı yukarı eşit olarak dağıtıldığı bir eksen. Örneğin, bir top veya bir küredir: ana hacmin eşit olarak dağıldığı bir ekseni vardır. Silindir ayrıca, bu şeklin ana hacminin simetrik olarak yerleştirildiği bir eksene sahiptir. Daha sonra bir koni (silindire benziyor), bir oval (yalnızca uzun bir küre) ve aslında sadece silindirden kesilmiş bir plaka olan, salamdan yapılmış gibi ince veya biraz daha kalın bir disk gelir. iştah Bunlar "yuvarlak" temel şekillerdir. Daha sonra, tanıdık nesnelerde çok sık göründüklerini göreceksiniz.

         "Kare" temel formların ilk temsilcisi küptür. Köşeleri ve kenarları düz olan hemen hemen tüm nesneler kare şekilleri temel alır. Bu formlar, her şeyi "alabileceğiniz" kutular gibidir. Bir küpten bir paralelyüz elde edebilirsiniz. Ondan bir parça keserseniz, bu kutudan bir kapak veya uzunluğu, genişliği ve yüksekliği olan silt kokusu gibi görünecektir.

 .com/         Temel yuvarlak ve kare şekilleri, dikdörtgen bir yapının üzerine kubbe yapmak veya dikdörtgen bir kaide üzerine sütun yerleştirmek gibi farklı şekillerde birleştirebilirsiniz. İnsan figürü ayrıca kare çeneli yuvarlak bir kafa veya kare veya dikdörtgen bilekli yuvarlak bir ön kol gibi dikdörtgen ponponlarla birleştirilmiş yuvarlak şekillerden oluşur.

         Bu formları ve kombinasyonlarını görmek zor değil. Değerleri, onları temel alıp daha karmaşık figürler oluşturabilmemizde yatmaktadır.

         Küreler ve silindirlerin kendileriyle özellikle ilgilenmiyoruz, ancak onların yardımıyla, daha önce çok karmaşık görünen bir şey yaratmak çok daha kolay. "Lokomotif" dersem, hemen bir resim belirir: silindir şeklinde bir buhar kazanı, arkaya tutturulmuş dikdörtgen şeklinde bir ihale arabası ve tekerlekler. Bu basit şekiller bütünü oluşturur. Aynı şekilde, bir alışveriş sepeti yarım silindir şeklinde yuvarlatılmış bir paralel yüze indirgenir.

         Bu nedenle, basit formlarla çizmeyi öğrenmeye başlamak en mantıklısıdır. Bunların sadece sıkıcı yapılar değil, tüm çizimin başlangıç noktası olduğu anlaşıldığında, çok daha ilginç olacak. Yapılandırılmış veya simetrik formlara ve bunların kombinasyonlarına ek olarak, düzensiz, asimetrik formlar, yani herhangi bir şeye benzeyebilen hacimler veya kütleler vardır - örneğin taşlar, ağaçlar vb. Ve bu durumda bile, içlerinde yuvarlak ve düz dikdörtgenler ve ovaller bulabilirsiniz. Bu, bir nesneyi analiz etmek ve onu bir ev veya tavuk kümesi gibi inşa etmek için değerlendirmenin en kolay yoludur.

         Çizim, bir nesnenin yüzeyinde gördüğümüzü özenle santimetre santimetre çizmek değildir. Bir fotoğrafı bu şekilde yeniden çizebilirsiniz ama buna çizim diyemezsiniz. Bu süreçte, yaratıcılığın ana bileşeni yoktur - gördüklerinizin ve hissettiklerinizin analizi, bireysel yeniden düşünme.

         Çizim, gözünüzün önünden geçen hayata dair görsel bir mesaj iletmek gibidir. İyi bir çizim, dinlediğiniz ve kendinizden geçtiğiniz bir şarkının illüstrasyonu gibidir. Gördüklerinizi kendi tarzınızda analiz edebilir ve hatta bakış açınızı daha iyi aktarıyorsa veya bir mizah unsuru katıyorsa onu çarpıtabilirsiniz. Her şeyi herkes gibi yapmak zorundaymışsınız gibi hissetmeyin. Şarkınız diğerleri gibi olmak zorunda değil. Genellikle şarkı yazan müzisyenler, şarkılarıyla ilgili temel bilgilere sahiptir.

 .com/ .com/ .com/ .com/ .com/ .com/ .com/         alanlar - ritim, akorlar, notalar ve daha fazlasına aşina. Yani daha ileri gitmek için birkaç nota öğrenmeniz gerekiyor ve bu hiç de zor değil. Temel formlar, onlarsız hiçbir şeyin yaratılamayacağı araçlarımız ve malzemelerimizdir. Onları nasıl kullanacağınızı öğrenmeniz gerekiyor.

         Öncelikle formları nasıl "sökeceğinizi" ve "birleştireceğinizi" anlamanız gerekir. Parçalara ayırırsanız orta çizgiyi görebilir ve kütleyi eşit ve doğru bir şekilde dağıtabilirsiniz. Eğimli küpler ve yuvarlanamayan toplar çizmeyin. Çizilmiş nesneler, temel şekillerin parçalarını içerebilir - örneğin, bir kadeh şarap, bir disk üzerinde duran bir gövde üzerinde duran bir yarım küreden oluşur. Bir bardak çizmek için, yuvarlak şeklin ortasından geçecek düz bir çizgi ile başlamanız ve hacmini eşit olarak etrafına dağıtmanız gerekir.

         Aynı kenarlara sahip bir küp çizmek için yine merkezi bulmanız gerekir. Ve dairenin bir merkezi, küpü ve paralel yüzü vardır - tüm nesneler. Kütleyi eşit olarak dağıtmak için genellikle yüzeye bir orta çizgi yerleştiririz. Yüzünüzde bir orta hat hayal edin. Ve bir küpün üzerine beşik çatı çizersek, küpün ön yüzünün merkez noktasından geçecektir. Ancak her şeyin bu kadar basit olduğunu düşünmeyin.

         Şaşırtıcı bir şekilde, birçok insan, tasvir edilen nesnenin nasıl çalıştığını anlamadan, dış konturların ana hatları olmadan çizmeye çalışır.

         Tüm temel şekillerin cam gibi şeffaf olduğunu ve tüm kenarları, merkez noktaları ve çizgileri görebildiğinizi hayal edin. Herhangi bir kare veya dikdörtgenin köşelerinden çizilen iki köşegenin bir merkezde kesişeceğini biliyoruz.

         Küre ile her şey biraz daha karmaşık, bu yüzden anlamak daha fazla çaba gerektirecek. Bir portakalı ikiye ve sonra dörde böldüğünüzü hayal edin. Merkez noktayı bulmanız ve bu noktadan geçen düz bir çizgi hayal etmeniz gerekecek. Öyle ya da böyle bıçak bu çizgiden geçecek.

         Disk bir turta gibi kesilir - dört veya altı parçaya veya çok aç değilseniz sekize bölünür. Diyelim ki bu disk veya daire silindirin üstünde bulunuyor. Ardından silindiri eşit parçalara veya bölümlere ayırabilirsiniz. Daha sonra nesneleri bu şekilde perspektif olarak çizeceğiz çünkü çizgilerin nesnenin üzerine ve içine nasıl yerleştirildiğini bilmemiz gerekiyor. Doğru çizmenin tek yolu bu. Halihazırda bilinen nesneleri alıp temel şekilleri kullanarak çizelim.

         Bir kalem alın ve bu şekilleri ve nesneleri çizin. İsterseniz bir cetvel kullanın. Her iki tarafı da dikkatlice ölçerek elipsleri eşit şekilde çizmeye çalışın. Bunun güzel kızlarla ve komik suratlarla ne ilgisi olduğu anlaşılmaz görünüyor, ama bana güvenin: bu şeyler en doğrudan şekilde bağlantılı.

 .com/ .com/         Bir top, ortak bir merkeze sahip bir dizi disktir. Basit bir daire bize düz bir disk verir. Küre diskten daha büyüktür. Neye benzediğini görün.

 .com/         disk

         2 DİSK

         2 DİSK

         Tüm disklerin ortak bir merkezi vardır.

         Disk

         disk

         disk

         , ⅛ ⅛-⅛

         yarım TOP

         ÇEYREK kes

         Artık bir portakalı ikiye veya daha küçük parçalara ayırabilirsiniz. Bir portakalı kesin ve çizin.

         4 ⅛⅛v _

 .com/         Bir disk iki paralel dairedir.

 .com/ .com/         BÖLÜNMÜŞ DİSK...

 .com/         TEKERLEĞE DÖNÜŞÜR.

 .com/         DİSKİ KES...

 .com/         PASTA OLUR.

 .com/ .com/         Biraz daha geniş bir disk pasta gibi görünür.

         Tekerlek, önden bakıldığında bir disktir ve çizilmesi çok kolaydır.

 .com/         Aks üzerindeki iki tekerlek, İNŞAAT VE KONTUR'da PRATİK OLARAK birbirinin aynısıdır .

 .com/         diski dörde bölün ve SONRA ELDE EDİLEN DÖYLERİ BÖYÜN.

 .com/         TEKER DÖNERSE, ÇERÇEVESİ bir elips OLUR , ANCAK BÖLME HİÇBİR YERE GİTMEYECEKTİR.

 .com/         HİÇBİR KONUMDA TEMEL YAPI DEĞİŞMEZ.

 .com/         İnşaat, tasvir edilen nesneler camdan yapılmış gibi yapılır ve içlerini görebilirsiniz. Sadece görünen ana hatları bırakıp geri kalan her şeyi sildiğimizde şeffaf olmayı bırakırlar. Eğer bir tekerlek çizebilirsek, o zaman bir silindir, bir koni ve bir vazo çizebiliriz.

 .com/         çünkü tüm bölümleri merkez eksene diktir - aynı "tekerlek".

 .com/ .com/         burada bir silindir üzerinde bir diskimiz var .

 bir silindirin         TABANINDA bir kova çekilir .

 .com/         BÖYLE BİR CAM, oval ve diskin birleşimidir.

 .com/         SİLİNDİR İÇİNDE YAPILAN KONİ

         KUPASI - YARIM KÜRE.

         22

         OVAL VE DİSKLER

 .com/ .com/ 

 BİNALAR DİKDÖRTGENDİR

 .com/         ( Perspektif hakkındaki bölümü okuyun.)

 .com/ .com/ .com/         AR

 .com/ .com/         Kapalı kitap, dikdörtgenler ve paralel çizgilerin birleşimidir. Sayfaları dönen açık bir kitap, her sayfası merkezden çıkan bir eksen oluşturan bir yarım daireye sığar. Bu sayfadaki kitap yığınının aynı ufuk çizgisine veya görüş hattına, ancak farklı kaçış noktalarına sahip olduğuna dikkat edin.

         İnanılmaz bir şekilde, döner bir kapı, bir teneke kutu, bir lastik ve yuvarlak bir kurabiyenin hepsinin ortak bir yanı var!

 .com/ .com/         Ağaç gövdeleri silindirdir. Her şeyin temel bir formu vardır.

 .com/ .com/ .com/ .com/         Burada sandalyenin ve masanın ayakları simetrik olarak ayrılarak altta sandalye oturma yeri veya masa üstü ile aynı şekli oluşturur. Mobilya parçaları ne kadar karmaşık görünürse görünsün, yine de açılı bir perspektifte bir dikdörtgene sığar.

 .com/ 

 perspektif

         Bu zamana kadar bazı nesneler çizmeyi başardıysanız, muhtemelen eşit ve orantılı bir küp veya dikdörtgen çizmenin oldukça zor olduğunu fark etmişsinizdir. Cevap, perspektif adı verilen önemli bir olguda yatmaktadır. Perspektif, bir bakış açısı veya gözlem noktasıdır. Tüm çizimlerde perspektif vardır ve insanların çizememesinin nedeni bu temel öğenin cehaletidir. Öğrenme perspektifi, notaları ve akorları öğrenmeye benzer.

         Görüş hattı her zaman kişiyle bağlantılıdır. Nereye bakarsak bakalım, görüş hattı boyunca bakıyoruz. Nesnelere aşağıdan yukarıya veya yukarıdan aşağıya bakarız. Aynı anda birden fazla yerde bulunamazsınız. Nesnelerin görülebildiği noktaya gözlem noktası denir. Örneğin kahvaltı yaptığınızda tabak, bardak ve bardaklar göz hizasının altındadır.

         Sonra sokağa çıktığınızda göz yükselir ve binalara takılır - evlerin üzerinden bir şey görmek imkansızdır. Perspektifte, göz seviyesinin altındaki nesneler göz hizasına yükseliyor gibi görünür ve bu seviyenin üzerindeki her şey alçalır. Sonunda, belli bir mesafede, her şey bir noktada birleşecek. Böyle bir noktaya kaçış noktası denir. Örneğin, mesafeye giden bir otoyola veya demiryoluna bakarsanız görülebilir. Bu, düz doğrusal perspektifin bir örneğidir. Ancak binanın köşesinde durursanız resim farklı olacaktır. Binanın köşesi her şeyin üzerinde görünecek ve görünen iki tarafı ufka doğru, yani kaçış noktalarına doğru alçalacaktır. Tahmin edebileceğiniz gibi buna açısal veya iki noktalı perspektif denir.

         Şaşırtıcı bir şekilde, ufuk çizgisi her zaman göz hizasındadır. Ufkun altına yükselemez veya alçalamayız ama diğer her şey olabilir. Bir uçakta uçarsanız, ufuk basitçe daha da kayar ve yine de göz hizasında kalır. Sioux yerin on katı olsa bile, nesneleri göz hizasında görmeye devam edeceğiz. Alt kattaki odanın tavanı üst kattaki ile tamamen aynıdır. Üst çizgiler bakış hizasına kadar iner. Yatay görünen çizgiler göz hizasındadır. Bir şekilde tuğla binanın köşesine bakın. Yere paralel olan ve aşağı ya da yukarı gidiyormuş gibi görünmeyen bir duvar çizgisi gözlerin tam karşısında olacaktır.

         Tuğla veya ayakkabı kutusu gibi küçük temel şekilleri tasvir ederken, konturların ve kenarların bozulması nispeten küçüktür. Ancak yüksek bir binada perspektif bozulmaları daha belirgindir. Çizilen nesnenin nasıl görüneceğini belirleyen perspektiftir - büyük veya küçük. Ve perspektif her zaman resimde mevcuttur. Dikdörtgenin arkası ön tarafıyla aynı boyutta olamaz.

         Yuvarlak nesnelere gelince, perspektifin konturları üzerindeki etkisi o kadar belirgin değildir. Herhangi bir gözlem noktasından hala yuvarlak olacaklar. Ancak topu ikiye bölerseniz, perspektif kendi haline gelir. Göz hizasının altındaki bardağa bakarsak bir elips görürüz. Kabı göz seviyesinin üzerine kaldırın ve elips kaybolacak ve sadece kenarı kalacaktır. Elips genişliği bakış açısına bağlı olacaktır. Örneğin, şeffaf bir silindire bakarsanız, elipsin tabanı yukarıdan daha geniş olacaktır çünkü gözlerden daha aşağıda ve daha uzakta yer almaktadır. Yatay elipsler veya daireler, göz hizasına yaklaştıkça perspektif olarak daralır ve aşağı doğru hareket ettikçe genişler ve yuvarlaklaşır. Biz göremesek bile tekrar genişleyerek yukarı çıkıyorlar. Tasvir edilen nesne şeffafmış gibi hala bütün bir eps çiziyoruz .

         Bir nesnenin herhangi bir parçasının perspektifte nasıl görüneceğini bilmek istiyorsanız, bu nesneyi zihinsel olarak kesmeye çalışın. Perspektif, tüm opak nesnelerde işe yarar çünkü bir çizimdeki herhangi bir nesne yardımcı çizgilerin birleşimidir. Nesnenin sadece görünen kısmı algılanmakta ve içindeki tüm konstrüksiyon çizgileri kaybolmaktadır. Görünüşe göre "bitmiş" bir nesne, ana hatları ve konturları görüyoruz, ancak görünmez çizgilerinin bizden gizlendiğini her zaman hatırlamalıyız. Dikdörtgenin arkasını çizmek önden daha zor değil ve onu çizerek gizli çizgileri görebilirsiniz. Gerçek bir sanatçı nesnenin sadece görünen kısımlarını değil, tamamını boyar. Çizim ile izleme veya kopyalama arasındaki fark budur. Kopyalama, tasvir edilen nesnenin özünü anlamadan kağıt üzerinde boşluk doldurmaktır.

         Mesafeleri perspektife koymak için temel şekilleri inceliyoruz. Görüş hattına ne kadar yakınsa, mesafeler o kadar azalır. Örneğin, elipsler daralır. Kaldırıma arka arkaya iki özdeş kare çizerseniz, daha uzakta olan daha dar görünecektir. Perspektif, mesafeleri aktarmamızı sağlayan bir araçtır.

         Kesilen şekiller köşegenler kullanılarak ölçülebilir - aynı "ayır ve birleştir" ilkesi. Bu şekilde göreceli mesafeler ölçülebilir.

         Engebeli ve engebeli arazinin işlenmesi veya binaları işlemek için gereken ölçeklendirme ayrıntıları gibi karmaşıklıklara girmeyeceğiz. Bu konuda daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, perspektif üzerine Ernest Norling tarafından yazılan Perspective Made Easy gibi iyi bir kitap okuyun.

         Perspektif, çizimin gerçek görünmesi için gördüklerimizi aktarmanın bir yoludur. Fotoğraf, perspektif bozulmalarının var olduğunu kanıtlıyor. Perspektif olmadan, çizim mantıksız, "kötü" görünüyor. Zaten böyle bir şey çizdiyseniz, o zaman asıl sorunun perspektif anlayışı eksikliği olduğundan emin olabilirsiniz.

 .com/ .com/ .com/         BU STO A BİR DİSK, BİR SİLİNDİR VE BİR KARE SEHPADAN OLUŞMAKTADIR.

         BAŞKA bir tablo - KÜP ÜZERİNDE YERLEŞTİRİLMİŞ BİR DİSK.

         KÜP TABAN ÜZERİNDE KARE KAPAK

         Tüm öğeler "kutudan çıkarılabilir". Bu kutuyu çizin.

 .com/ .com/ .com/ .com/         37

         NESNELERİN ÇİZGİLERİ UFUKTA BİR NOKTADA BİRLEŞİYOR.

         DOĞRUDAN DOĞRUSAL PERSPEKTİF

 .com/         AR

         Neredeyse her zaman, bir nesneye baktığımızda ve ufka kadar uzatılabilen yukarıyı gösteren köşeler gördüğümüzde, açısal perspektifte çiziyoruz. Ufuk çizgisi aynı kalır ve binanın yan taraflarının her iki tarafta da aynı eğime sahip olması gerekmez. Bina içindeki tüm hatlar (pencereler, kanopiler, mimari detaylar vb.) gözlemci aşağıdan yukarıya baktığı için görüş hattına da eğimli olacaktır.

         AR

         Açısal perspektifteki nesneler daha "canlı" ve hacimli görünür. Ev eşyalarını çizerken neredeyse her zaman kullanırız.

 .com/         aynı kaçış noktaları. Sandalye masaya belirli bir açıda olsaydı, bu iki nesnenin görüş açısı yine aynı olurdu.

         İki kaçış noktası yeriz. Açık

         ama aynı olurdu, ama

         kaçış noktaları farklı olacaktır.

         tüm mobilyalar için bu resim

 GÖZLEMCİ         İLE UFUK YUKARI VE AŞAĞI KAYAR .

         AR

         UFUK HER ZAMAN GÖRÜŞ HATTIDIR .

 .com/         küçük nesne

         büyük nesne

         Perspektifi anlamak için özneden ufuk noktalarına kadar çizgilerin oluşturduğu açıları görmeniz gerekir. Büyük nesnelerin kaçış noktasını belirlemek daha kolaydır - aşağıdaki tren resmine bakın. Tersine, ayakkabı kutusu, kaçış noktasında birleşmeyen veya çok yüksekte birleşmeyen paralel çizgilerle çizilir. Bu çizimler ölçek ve mesafe algısı açısından farklılık gösterir.

 PERSPEKTİFTE KÜÇÜK NESNELER

 .com/         Kupa gibi küçük nesneleri çizmek, temel dairesel şeklin doğasını perspektifte anlamamızı sağlar. Aşağıdan veya yukarıdan bakıldığında, bardağın üst elipsinin genişlediğini veya büzüldüğünü görebilirsiniz. Aynı elipsler, bir kişinin parmaklarının, ayak parmaklarının veya gövdesinin silindirik şekillerinde görülür. Küçük nesnelerin perspektif çizgileri, büyük nesnelerin perspektif çizgileri kadar ufka yakınlaşmaz. Kitabın üst kısmının genişliği alt kısmından çok farklı olmayacak, ancak aynı görüş hattında yine de biraz daha dar olacaktır. Bir binada bu fark çok belirgin olacaktır. Ama bu binaya uçaktan bakmak, masadaki bir kitaba bakmak gibi.

 NESNELERİN YERDEKİ KONUMU

 .com/         Figürleri açısal perspektifte yerleştirmek, bir ev çizmekten daha zor değildir. Rakamlar, izleyiciye daha uzak veya daha yakın olmalarına bağlı olarak yüksekliğe yerleştirilir. Yakındaki figürlere göre, uzaktaki figürlerin A.'nın başı daha aşağıda ve bacakları daha yüksek olacaktır. Bu düzenleme genellikle sanatçı tarafından sezgisel olarak yapılır. Zamanla, perspektif kurallarını düşünmeden uygulamayı öğreneceksiniz.

         . R.

 .com/         Açısal perspektifte çizimdeki ana zorluk, nesnelerin olası bozulmasıdır. Eğer

         A

         Açılı bir perspektif çiziminde birçok nesnenin ve figürün yüksekliği, bu nesnelerin zemindeki yerleşimine bağlıdır. Yerde bir ızgara olduğunu ve satranç tahtasındaki gibi taşların üzerinde olduğunu hayal edin.

         ufuk noktaları birbirine çok yakın, ön plandaki nesneler bozulabilir. Açı ne kadar keskinse, A

         . R.

         iki kaçış noktasından oluşan çizgilerden oluşuyorsa, bu nesneler o kadar orantısız olabilir. Perspektif bir derinlik hissi yarattığından, ön plandaki küçük nesnelerin çok daha büyük görünmesini sağlar.

         Perspektifi görmek için şekli dikdörtgenlere koymak

         Bir nesne çizin ve onu perspektifte parçalara ayırın.

         tekrar topla demek

 .com/         silindir çizgileriyle aynı şekilde davranır.

 .com/         YATAY

 .com/         AR

         satranç tahtası. Böyle bir ızgara olabilir

         Lat ve havadaki nesneler için, çizginin üzerinde

         Ufuk çizgisinde iki kaçış noktası alıp bunlardan çapraz çizgiler çizerseniz, nesneyi şekilde yerleştirmek için yatay mesafeleri ölçebilirsiniz. Bu çizgilerin kesişim noktaları, şuna benzer bir uzamsal ızgara verecektir:

         ufuk.

 .com/         Müzik notalarını bilmek ve akorları çalabilmek gibi.

 .com/         Bu sizin için çok karmaşık görünüyorsa, sayfayı atlayın.

 .com/ .com/         ÖLÇEK

 .com/         ÖLÇÜ ÖLÇÜSÜNÜ ÖLÇÜ İÇERİSİNDE İŞARETLİYORUZ.

         YARIM

 .com/         Köşegenler ve bir ölçüm ölçeği kullanarak üç boyutlu uzayı tasvir ediyoruz.

         Doğru perspektif küçültmede bir duvar çizmek için bir A.R çizmeniz gerekir. köşegenler. Ardından nesneyi ikiye veya üç parçaya ayırıyoruz. Kesişen iki köşegen, nesnenin orta hattında olacaktır. Duvarı üç özdeş parçaya bölmek için, dikey çizgileri tamamen eşit parçalara bölmek için köşegenleri alıyoruz.

 .com/         makul herhangi bir mimari

         detay, böyle bir yakınsama içinde girerseniz

         ufka uzanan ızgara.

 .com/ .com/         Bir sahne çizdiğinizde, perspektifi özetleyen birkaç çizgi onu hayata yaklaştırır, çünkü gördüğümüz her şeyi her zaman perspektif olarak görürüz. AR Çizimlerinizde bu basit kuralı uyguladığınızdan emin olun. Bir dahaki sefere sokakta yürürken etrafınızdaki her şeyin -binaların çizgileri ve konturları, kaldırımlar ve sokağın kendisi- bir kaçış noktasına doğru yöneldiğini unutmayın. Tüm nesneler ufka bağlıdır.

         Perspektif bilgisi ile dışarıda ve evde sevdiğiniz her şeyi çizebilirsiniz.

 .com/ 

 Işık

         Çok azımız resim yapmaya başlayana kadar bir formu aydınlattığımızda neler olduğunu düşündük. Temel prensip anlaşıldığında her şey basit ama ışıkta ne olduğunu ve olayları neden böyle gördüğümüzü anlamazsak formun doğru bir şekilde yeniden üretilmesi mümkün değil. Öncelikle, ışığın nesnenin en yakın yarısına düştüğünü hatırlamanız gerekir. Işık kaynağına en yakın nesnenin noktası en parlak olacaktır. Yuvarlak veya yuvarlak bir yüzeyin ortasına ulaşan ışık geçer ve ikinci yarısını gölgede bırakır. En aydınlık bölgeden başlayıp, aydınlatılan bölgenin sonuna kadar, ışık huzmesinin geçtiği açıya göre, yarı ton denilen yarı tonlar uzanır. Bu açı ne kadar büyük olursa orta tonlar o kadar koyu olur. Örneğin, bir sütun veya bir silindir alın. En çok aydınlatılan alan, nesnenin ışık kaynağına neredeyse dik açıda olan kısmı olacaktır. Açı ne kadar büyük olursa, alanlar o kadar koyu olur. Işık sadece kaynaktan cisme doğru düz bir çizgide hareket eder. Nesnenin belirli bir alanındaki gölge, o alan ışık kaynağına doğru döndürüldüğünde dağılır.

         Gölge her zaman ana şeklin ortasından başlar. Aydınlatılmış bir küre hayal edin. Işık kaynağından yüzeyine olan en kısa mesafe, kürenin merkezinden geçen bir çizgidir. Bu çizginin yüzeye çıktığı yerde paylaşım-çakmak alanı olacaktır.

         Formun sadece yarısı (veya ışın yolunda uzanan kısım) aydınlatılmış olsa da, nesnenin ışık kaynağına göre herhangi bir açıdan çizilebileceği unutulmamalıdır. Aydınlatılmış tarafından bakabilirsin ve ışık kaynağı arkamızda veya gölge tarafından olacak ve sonra ışık kaynağı önde olacak. Veya etrafından dolaşıp farklı ışık ve gölge oranlarıyla istediğiniz açıyı çizebilirsiniz. Yani ışığın geçtiği çizginin üzerinde durursanız, örneğin topa bir el feneri tutarsak, gölgeyi hiç göremezsiniz. Işığın yönüne dik açılarda durursak, nesneyi yarı aydınlık, yarı gölgede görürüz. Diğer açılar, farklı bir göreli ışık ve gölge dağılımı verir, örneğin, topun dörtte biri aydınlatılacak ve diğer dörtte üçü gölgede kalacak şekilde durabilirsiniz. Daha basit ne olabilir - ama şimdiye kadar bunu düşünmedik bile!

         Pratik yapmak için, temel şekillerimize geri dönelim ve onları farklı şekillerde aydınlatalım. Şunu hatırlamanız gerekir: ışık varsa, her zaman en çok aydınlatılan alan vardır, bir yarı ton veya birkaç yarı ton ve tabii ki bir gölge vardır ve bunları neredeyse her açıdan görebilirsiniz. Ayrıca, herhangi bir gözlem noktasından tüm nesnelerin nispeten eşit şekilde aydınlatılacağını da hatırlamanız gerekir - bu noktadan gözlemlenen tüm nesneler için ışık ve gölge oranı, kaynağa farklı bir açıyla döndürülmedikçe aynıdır. Resimdeki tüm nesneler aynı kaynaktan aydınlatılmış gibi görünecektir. Her ikisi de aynı ışık kaynağıyla çizimdeyse, bir konuyu önden, diğerini yandan aydınlatıyormuş gibi çizmenize gerek yoktur.

         Ben sadece güneş ışığından bahsediyordum. Tabii ki, bir lambadan veya başka bir yapay ışık kaynağından gelen ışık her yöne gidebilir ve ardından bu kaynakların arkasındaki nesneler de aydınlatılacaktır. Çizimi gerçeğe uygun hale getirmek için tek ihtiyacımız olan nesnenin ne kadar aydınlatıldığını ve ne kadarının gölgede kaldığını belirlemek.

         Her şeyi doğru bir şekilde aktarmayı başardıysanız, izleyici çizimden ışığın nereden geldiğini hemen anlayacaktır çünkü düştüğü tüm açılar forma aktarılır. Işık yukarıdan, yandan, açılı olarak, arkadan gelebilir ve bunun etkileri tamamen farklı olacaktır. Bunlar ihtiyacımız olan efektler ve her şeyi doğru yaptığımızda cismin yüzeyine hacim ve şekil veriyorlar. Resimdeki konu gerçekçi, "canlı", ağır görünecektir. Işık, yarı tonlar ve gölgelerin efektleri yanlış görüntülenirse, form gerçek görünmeyecektir, çünkü özü bunlar aracılığıyla aktarılır. Işık yok ve formu görmüyoruz.

         Farklı aydınlatma türlerini keşfedin. Güneş ışığının kendine özgü etkileri vardır. Ancak ışık, örneğin bulutlu bir günde dağılabilir. Bu tür bir aydınlatma altındaki nesne aynı zamanda en fazla aydınlatılan alana, orta tonlara ve gölgeye sahip olacaktır, ancak o kadar belirgin olmayacaktır; pürüzsüzce birbirlerine akacaklar. Bütün bunlar da ışığın etkileridir ve onları yakalayıp iletmeyi başarırsak, çizilen nesne de gerçek gibi görünecektir. Doğrudan ve dağınık ışık arasındaki temel fark, dağınık ışıkta nesnenin net bir gölge oluşturmamasıdır. "Gölge atmak" dediğimizde, gölgenin başka bir düzleme düştüğünü kastediyoruz - örneğin, güneş tarafından aydınlatılan bir figür, yere gölge düşürüyor. Dağınık ışıkta, bu gölge neredeyse algılanamaz, ancak nesnenin altındaki düzlem hala daha karanlık görünüyor. Bu tür aydınlatmalarda, ışık ve karanlık tarafından nesnenin yüzeyinde formlar da modellenir, ancak ışığın tek bir yönü yoktur. Konu, yarısı değil (doğrudan aydınlatmada olduğu gibi) bir bütün olarak aşağı yukarı aynı şekilde aydınlatılmış gibi görünüyor.

         Ve son olarak, yansıyan ışık da vardır - aydınlatılmış bir nesneden yansıtılır. Bu nedenle gölgenin başladığı yer yuvarlak şekillerin en koyu yeri olur. Ayrıca ortaya doğru gölge parlaklaşır. Düz yüzeylerde, dökülen gölge neredeyse tekdüze bir tona sahiptir. Bu etkileri kendiniz anlamak için aşağıdaki şekilleri inceleyin.

         Parlak doğrudan ışık bazen nesnenin yalnızca yarısını aydınlatır, ancak nesneye farklı açılardan bakabiliriz.

 .com/         gölge düşürmek

         Küçük küreler, farklı açılardan merkezi kürenin nasıl görüneceğine benziyor.

         (ÜSTTEN VE SAĞDAN IŞIKLI TOP)

         Topun etrafında birkaç kişi dursaydı, bu topun üzerindeki aydınlatmayı ışık kaynağına göre farklı görürlerdi. Yani ışık ve gölgenin etkileri açıyla belirlenir . Aynı şey Ay'ın Dünya'nın etrafında dönmesiyle de olur.

 .com/         YARIM IŞIK, NOKTA

         YARIM GÖLGEDE. ־ GÖZLEMLER

 .com/ .com/         .com/         

 DİREK VE FARKLI IŞIĞIN KARŞILAŞTIRILMASI

 .com/ .com/ DOĞRUDAN IŞIK,         GÖLGE OLARAK NET IŞIK VE GÖLGE ALANLARI SAĞLAR .

         FARKLI IŞIK, HAFİF YARI TONLAR VE BULANIK BİR GÖLGE VERİR.

 .com/         DOĞRUDAN IŞIK

         DAĞILAN IŞIK

         Gördüğümüz tüm tonlar ve chiaroscuro, ışığın form üzerindeki etkisidir.

 .com/         DAĞILAN IŞIK

         Hayattan çizdiğimiz her nesne belirli koşullardadır. Bu koşulları analiz etmeyi ve anlamayı öğrenmeniz gerekir. Ve ışık en önemli koşullardan biridir. Formu yeniden yaratan aydınlatmadır. Sonra formları inceliyoruz - önce ana olanları, sonra eşlik eden, yüzeysel olanları. Formlara orantıları, perspektifi ve ışığın etkilerini doğru bir şekilde yansıtmanız gerekiyor. Bunları bilerek vasat bir sanatçı olmayacaksın.

         Işığın ana formlara nasıl düştüğünü bilerek, ana formlar üzerinde tamamladığınız daha küçük formların nasıl aydınlatıldığını anlayabilirsiniz.

 .com/ .com/ .com/         Per wtgm

         şimdi

         iyi eğlenceler /

 .com/ 

 KAFA

         Pekala, uzun zamandır beklenen an geldi. Kendimizi serbest bırakalım ve eğlenmeye başlayalım! Aslında sizi yeniden çalmayla ilgili tüm bu karmaşıklıkla doldurmaktan biraz utandım, ama bu gerçekten notaya benziyor: müzik yapmak istiyorsanız er ya da geç onu öğrenmeniz gerekiyor. Bu temel şeye sahip olmadan çizimlerinizi satmak şöyle dursun, iyi çizmek imkansızdır. Perspektifte nispeten yakın nesneler çizmek için odadaki kaçış noktalarını aramak gerekli değildir. Ancak konuya ciddi bir şekilde yaklaşacaksanız Norman Rockwell'in az önce bahsettiğim kitabını dikkatle incelemenizi tavsiye ederim.

         Perspektif, esas olarak tasvir edilen nesneleri arka arkaya yerleştirmek ve çizime derinlik kazandırmak için gereklidir. Ancak, örneğin yüz, arka plana çok gitmemeli ve onu eğebileceğimiz, çevirebileceğimiz ve genel olarak onu mümkün olan her şekilde bize itaat etmeye zorlayabileceğimiz için, kafa çekmek çok zevk verecektir.

         Önce başı parçalara ayıracağız ve ardından başın etrafından dolanan inşaat hatlarına uygun olarak orta çizgide yüzü tasvir etmeye başlayacağız. Yüz özelliklerinin her biri yerinde olmalıdır, aksi takdirde karakter garip görünecektir. Bu çizim komik bile değil!

         İnsan figürlerini derinlemesine çizmek istiyorsanız, "Lanetli Doğa" kitabımı tavsiye edebilirim. Ancak bu sayfalarda vereceğim tavsiye, anatomi bilginiz olmadan bile figürleri düzgün bir şekilde tasvir etmeyi öğrenmenize yardımcı olacaktır.

         Formu hissetme, bir nesneyi parçalara ayırıp tekrar bir araya getirme yeteneği, çizimin ve genel olarak sanatın temelidir. İlk başta, deneyim kazandıkça, öğelerin parçaları basit, hatta garip bir şekilde basit olabilir. Bir nesnenin yalnızca ana hatlarını çizen bir sanatçı asla bir şey başaramaz. Bazıları bunu yapıyor: bir projektör alıyorlar ve bitmiş çizimi daire içine alıyorlar. Ancak bu yaklaşım yaratıcılıktan uzak, neşe getirmiyor. Bu tür insanlar işlerini çok ciddiye alırlar çünkü çizmeyi asla öğrenmezler. Kütle ve hacim cinsinden düşünün, aksi takdirde çalışmanız cansız ve yarım yamalak olur ve çizimde neyin yanlış olduğunu anlamazsınız. Şekillerle çalışmak, "doğrudan kafadan" çizmeyi mümkün kılar ve çizim inandırıcı görünür.

 BAŞ TABANI - KÜRE

 .com/         Her ana şekil için, dikey ve yatay bir orta çizgi çiziyoruz.

 .com/ .com/         Şimdi ne olduğunu görün.

         Oval ve küreye başka şekiller yapıştırıyoruz. Yüz hatlarının yer alacağı yerleri işaretliyoruz.

 .com/         Yüz özelliklerinin oval veya küre üzerinde nasıl düzenlendiğini anlamanın ilk adımı, komik yüzü parçalara ayırmaktır. Burun, gözler, kulakların büyüklüğü ile deneyler yapan A.R. vb., bunların doğru yere düşmesi gereken "tuğlalar" olduğunu hayal edin. Yüzü bölgelere ayırmak, çizgi filmlerde de dahil olmak üzere özelliklerin doğru konumlandırılmasına yardımcı olur.

         Bir tarafta yapılır, diğer tarafta tekrarlayın.

 .com/ .com/         Üç çeyrek perspektif yüzleri çizmek zordur, bu yüzden pratik yapın ve hatalarınızdan ders alın. Yüz özelliklerini basit geometrik şekiller olarak düşünün - daireler, A.R. koniler, üçgenler vb - özellikleri tamamen aynıdır. Formların ayrıntılı görüntüsü bir sonraki adımdır. Yüzün bakandan en uzak olan kısmında, özellikler birbirine daha yakın olacak.

 .com/         KAFA

         YÜZ ÖZELLİKLERİNİ DOĞRU ALABİLİR MİSİNİZ?

         formları vurgulayın VE AKTARMAYA ÇALIŞIN.

         Farklı açılarda eğilmiş bir oval veya küre ile çalışmak, başın yapısını anlamak için çok yardımcı olur. Bakış düzeyine ve modelin kafasının dönüşüne bağlı olarak kafaları farklı konumlarda görüyoruz. Nesneler birçok açıdan görülebilir. Bakın kaç farklı açı var!

 .com/         İNŞA ZAMANINDA

 BAŞINIZI DÖNDÜREBİLİRSİNİZ...

 .com/ .com/         Kafayı temel şekillerden oluşturarak istediğiniz pozisyonda çizebilirsiniz. Çizim sadece izlemeden daha fazlasıdır, nesnelerin 3B uzayda nasıl düzenlendiğine dair sezgisel bir anlayıştır. Karikatürize edilmiş, abartılı yüz şekilleri bunu daha kolay anlamayı sağlar.

 ...VEYA YÜZ İFADESİNİ DEĞİŞTİRİN

 .com/ .com/         Basitleştirilmiş, komik formlar, farklı yüz ifadelerini aktarmayı kolaylaştırır. Belirli bir duyguyu çizmek için yüzün temel şekillerinin nasıl değiştiğini bilmeniz gerekir. Gözler, burun ve ağız doğru ifadeyi belirler - gülümseme, şaşkınlık veya öfke. Çizimdeki kırışıklıklar ve kıvrımlar, çizilen kişinin yaşını ve duygusal durumunu yansıtır.

 TEMEL YAPI VE FARKLI DEĞİŞİKLİKLERİ

 .com/         TEMEL YAPI

         ABARTI

         DAHA FAZLA ARTIŞ

 .com/ .com/         AR

         Abartılı yüz özelliklerini yerleşik tabana nasıl "bağlayacağınız" aşağıda açıklanmıştır. Bir bakıma, karikatür çizmek, gerçekçi bir şekilde nasıl çizileceğini öğrenmenin en iyi yoludur. Yine de karikatürist olmanıza gerek yok. Sadece yüz özelliklerini abartmaya çalışın ve her şeklin benzersiz özellikleri çok daha net hale gelecektir.

 .com/         DÜZENLİ

         ABARTILI

         YÜZ HATLARI

         YÜZ HATLARI

         Abartılı şekillerin nasıl çizileceğini öğrendikten sonra, onları gölgelerle normal oranlara geri getirebilirsiniz. Işık gölgenin yasaları abartılı ve sıradan biçimler için tamamen aynıdır. Gölgeler ve kısaltmalar, bir görüntüye boyut katar ve yüz ifadelerini ve ruh hallerini tanımlar.

 KAFA

         Karakter, etle kaplı kafatasının biçimleridir. Önce kafatasının şeklini, sonra eti inceleyin.

 .com/ .com/         İBRAHİM LINCOLN

 Farklı bir karaktere sahip iyi bilinen bir kişilik,         çalışma için en iyi materyaldir . Bu çizimde Lincoln'ün yüz hatları biraz abartılmıştır. Kafayı mükemmel bir bütün olarak algılarız, ancak o sadece şekillerin karmaşık bir kombinasyonudur. Et, tam şekli tanımlayan ve benzerliği yaratan kafatasına bağlanır.

 KAFA

         KEMİK

         ET

 .com/         GENEL PERŞİNG

         İlk olarak, yüzün geometrik bir sadeleştirmesini yapın. Yüzün temeli kemiktir ve et ona yukarıdan tutturulmuştur. Kafatası, çok çeşitli et formlarının dayandığı temeldir. Modeliniz ne kadar eskiyse, doku kemikten o kadar fazla ayrılarak kıvrımlar ve kırışıklıklar oluşturur.

         OLACAK

 .com/         ⅛s 

         WİNSTON CHURCHİLL

 .com/         

         eisenhower

         HARRY TRUMAN

        Ünlü insanları çizmek, özellikle yaşlı insanları çiziyorsanız, kendinizi test etmenin harika bir yoludur. Onları idealleştirmeyin, modellerinize benzersiz, biraz abartılı şekillerin bir kombinasyonu olarak bakın.

         j ⅛' ' י

         .com/          

 .com/         THEODORE ROOSEVELT

         Einstein

         

         Bu başın ovaline hangi şekillerin "bağlı" olduğunu belirleyebilirseniz, onu kolayca çizebilmelisiniz. Ünlü şahsiyetleri parçalara "ayırın" ve onları tekrar "toplayın".

         Karikatürlerinizin artık gerçekçi çizimlerden çok da farklı olmaması güzel. Öyleyse tarihsel figürler çizin!

 .com/         HERBERT HOVER

         AP

         Pratik yapmak için farklı yüzler arayın. Her birinin ne kadar bireysel olduğunu göreceksiniz. Bazıları abartılı bir şekilde büyük görünürken, diğerleri sarkıyor - açılar ve konturlar benzersiz özellikler oluşturuyor.

 .com/ .com/         ADOLF MENÜ

 .com/         CONNIE MAC

 

 rakamlar

         Rakam çizmek, diğer konulardan daha zor değildir. Evet, değişken ve hareketlidirler ve bir çizim onları ancak bir anda görüntüleyebilir. Bu nedenle, figürü herhangi bir katı madde nesnesi veya nesne grubu olarak kabul ederiz. İskeletin yapısını bilmeden bile nesnenin içine ana hatlar çizebilir ve eti daha da geliştirebileceğiniz kısımları işaretleyebilirsiniz. Basitleştirilmiş bir versiyonda bize göründükleri gibi toplar, silindirler ve köşeler çiziyoruz. Gerçeği yansıttıkları ve tam olarak ne istediğinizi çizmenize yardımcı oldukları sürece kendi temel şekillerinizi bulmakta özgürsünüz. Gövde veya göğüs için, kalçalar ve kalçalar - diskler için basit bir top yeterlidir.

         İsterseniz bir manken satın alın. Bu "Oscar", figür çizimlerinde sizin için paha biçilmez bir yardımcı olacaktır. Ve bu kadar küçük bir figürde bile perspektifin etkisini görebilirsiniz - görüş hattının üstünde ve altında farklı açılardan farklı görünecektir. Mankenin toplardan ve silindirlerden oluştuğunu daha önce söylemiştik. Herhangi bir, hatta en karmaşık konuma yerleştirilebilir - bu, yaşayan bir figürün hareketlerini daha iyi anlamaya yardımcı olur.

         Ardından, farklı figürler çizilir: hem komik hem de gerçekçi. Işık ve gölgenin etkilerini daha önce tartışmıştık, bu yüzden şimdi onları uygulamaya koymaya çalışacağız.

         Yeni başlayan sanatçıların, bu tür karikatürleri çizmenin ne kadar eğlenceli olabileceği hakkında hiçbir fikri yoktur. Bu karakterler bazen şaşırtıcı derecede gerçekçi hale geliyor. Ancak, altta yatan yaklaşım anlaşılmadan tasvir edilemezler. Bazı sanatçılar yalnızca başkalarının çizimlerini veya fotoğraflarını kopyalayabilir. Diğerleri oldukça makul bir şekilde bir nesne çizebilir. Ama hepsinin gözlerinin önünde bir şeyler tutması gerekiyor. İnşaat yapmayı bilmiyorlar ve bu nedenle kendi formlarını icat edemiyorlar. Ancak çizimin en çok neşe getiren yaratıcı bileşeni budur. Bir form oluşturarak çizerseniz, çizim anlamlı, net ve anlaşılır hale gelir - ve etanit çizmek çok daha kolaydır.

         Yeni başlayan sanatçı, yalnızca bir taslak olduğunu düşünür, bu nedenle genellikle ona odaklanır. İlkel insanlar bile konturlarla çizdiler. Nesnelerin hacmini ve nasıl aktarılabileceğini öğrenmeden çok önce, hepimiz nesnelerin ana hatlarını görürüz. Tabii ki, basitleştirilmiş veya temel şekillerin bile bir taslağı vardır. Ancak yeni başlayanlar için, sadece ana hatlarını çiziyoruz ve tam olarak yeniden çizmiyoruz. Dahası, nesnenin tam olarak bir tarafını tüm düzensizlikler ve pürüzlerle yeniden çizmek imkansızdır. Yine de, yeni gelen on kişiden dokuzu tam da bunu yapmaya çalışıyor. Çizimin onlara çok zor gelmesi şaşırtıcı değil, çünkü her profesyonel sanatçı böyle bir yaklaşımı uygulayamıyor.

         Hamuru ile çalışmak acemi sanatçılar için çok yardımcı olur - nesnelerin kütlesini ve hacmini görmek ve onları tasvir etmek hemen kolaylaşır. Dönen bir stand üzerinde hamuru figürler için bir çerçeve satın alabilirsiniz. Bu çerçeve ve manken, çizim hakkında başkalarının bir ömür boyu öğrendiklerinden daha fazlasını birkaç hafta içinde öğrenmenize yardımcı olacak.

         Sanatı form, ışık, hareket, ton ve rengi ileten bir şey olarak düşünmeyi seviyorum. Bu temel unsurların yardımıyla herhangi bir fikir ifade edilebilir. Çizimde bir sorun varsa sorun büyük olasılıkla ana öğelerdedir. Tabii ki, bunların hepsi oldukça karmaşık görünüyor, ancak bu yaklaşım sayesinde daha fazla anlayış kazanıyoruz.

 .com/         MANKENE GÖRE ARTIŞ

 .com/ .com/         I Bu karikatür figürleri, manken ile aynı temel şekillere sahiptir. Her A.R. vücut bölümlerinin kendi iç yapıları vardır. Ve bu yapının üzerine daha fazla "et" inşa edilir.

         AR

 .com/         Herhangi bir figürü oluşturmak için, mankenin iç yapısını basit kütle ve hacim formlarında giydirmek yeterlidir. Kombinasyonu istenen etkiyi yaratacak birkaç küresel ve silindirik şekil alınarak daha karmaşık bir abartma elde edilebilir.

 .com/ .com/ .com/         AR bir şekle nasıl baktığımız, onun çevresinde nasıl göründüğünü etkiler.

         Rakamları ufuk çizgisine göre algıladığımız unutulmamalıdır.

         VE İŞTE "KALEM İLE EĞLENCE" KİTAPTAN MİSAFİRLER!

 .com/         (IŞIK VE GÖLGE EFEKTLİ YENİ ÇİZİMLER)

 .com/ .com/ .com/ .com/         ÇİZGİ MİKTARLARDA IŞIK VE GÖLGE

 .com/ .com/ .com/         Gövdenin ilk inşası, formların doğru yerleştirilmesi ve çizime derinlik, hacim ve gerçekçilik veren chiaroscuro'nun dayatılmasıdır. Vücuda silindir ve kürelerin son derece karmaşık bir kombinasyonu olarak bakarsanız, üzerine ışığın nasıl düştüğünü anlayabilirsiniz. Gölge, ışıklı topun gölgesiyle tam olarak aynı yasalara göre düşecektir.

 .com/ .com/ .com/ Bir mankenden         çizim yaparken , farklı A.R.'yi çizmek önemlidir. onun konumu Ahşap heykelcikteki temel şekilleri görmeyi öğrenin.

 .com/         95

 .com/ .com/ .com/         eskiz diyagramı

         AR

         Chiaroscuro'daki bitmiş çizim, hızlı bir hareketin yanlış bir şekilde yakalanmış bir yansımasıdır. Gerçekçi bir çizimin karmaşıklığına girmeden önce bunu anlamak önemlidir. Yukarıdaki şema, vücudun aldığı şekle ilişkin bir kılavuzdur.

 .com/         99

 .com/         ⅛ ∙ C; ■

         H

         eskiz diyagramı

         ®h;

         Kadınları çizerken, formların geometrik yapısını da kullanıyoruz ve chiaroscuro'yu doğru bir şekilde nasıl uygulayacağımızı öğreniyoruz. Bunu zaten çizgi filmlerden öğrendiniz ve şimdi aynısını sadece abartmadan yapmanız gerekiyor. Bir şekil çizerken yine farklı açılar görürsünüz, ancak bunları doğru ve dikkatli bir şekilde aktarın.

 .com/         Daha az derin bir yaklaşım - basit kontur çizimi - şematik çizimde gösterilen geometriyi aktaramaz. Rakam, yalnızca gövdeyi temel şekiller yardımıyla oluştururken ortaya çıkan derinlik ve hacim sayesinde inandırıcı görünüyor .

 .com/         chst tgya

         Yapmak

         Zevkle eskiz yapmak

 .com/ 

 eskizler

         Nihayetinde, sanatla ilgili en heyecan verici şey eskiz yapmaktır. Hiç kimse bir taslağın fotoğrafik olarak doğru olmasını beklemiyor. Bu sadece bir form, hareket taslağı - daha fazla hacim veren bir çizgi veya chiaroscuro ile. Burada kendinizi serbest bırakabilir ve çizdiğiniz şeyle oynayabilirsiniz - birçok yol var. Genellikle bir konuda anlatmak istediklerimizi veya ilgimizi çekenleri gösteririz.

         Bir nesneye veya bir kişiye bakalım. Belki de çizgilerin düzgünlüğü ya da boşluktaki konumu dikkatimizi çekmiştir. O zaman bunu tek bir satırla aktarmaya çalışacağız. Her şeyi bir kerede bir eskizde tasvir etmek gerekli değildir, bu gereksizdir. Karakterden veya hareketten bahsediyorsak, önce büyük temel formları bulacağız ve üzerlerine daha küçük, bireysel formlar yazacağız veya yerleştireceğiz. Kesinlikle her şeyin kendi form kombinasyonu vardır ve onları görmeye ve bir yapı yapmaya başladığınızda, hep birlikte tek bir nesne oluştururlar - ve bu çok ilginç! Bazen doğru çizgiyi nasıl aradığınızı ve bulduğunuzu gösteren bir eskiz, doğru bir akademik çizimden çok daha iyidir. Böyle bir eskizde sanatçının yansımasını görebilirsiniz, özgünlük kazanır. Benzersizlik, bir çizimin en çekici kalitesi olabilir.

         Konstrüksiyonun izlenebileceği çizimler, konstrüksiyonun elemanları görüntüde kalsa bile özellikle hoş bir izlenim bırakıyor. Artık çizimler, gölgeler ve yarı tonlar olmadan tek satırda popülerlik kazanıyor. Eskiz yapmak için herhangi bir kural yoktur. Bir çizimin en önemli özelliği size özgü tarzınız olabilir. İstediğinizi yapın, kendinizi özgürce ifade edin. Taslağın ana fikri, başkalarının çalışmalarına bakmadan kendi sevdiğiniz şeyi yaratmaktır.

         Çizimler, fotoğraflardan farklı olarak sıradan şeylerin gizli çekiciliğini gösterir. Elbette fotoğraflardan çizim yapmakta yanlış bir şey yok ama işin fotoğraf gibi görünmesini istemiyoruz. Artık herkes oldukça iyi fotoğraflar çekebiliyor çünkü fotoğrafçılık mevcut ve neredeyse tamamen teknolojiye bağlı. Onunla rekabet etmenin bir anlamı yok. Kendimizi ve arzularımızı ifade etmemize yardımcı olacak şeyi ondan almalıyız. Her ayrıntıyı kopyalarsanız, yaratıcılığa yer kalmaz. Gördükleriniz ve hissettikleriniz hakkında şarkınızı yazıp söylüyorsunuz.

         Aşağıdakiler eskiz için çeşitli yaklaşımlardır ve bu yaklaşımlar farklı amaçlara hizmet eder. Her iyi sanatçı eskiz yapabilmeli ve kompozisyonla çalışabilmelidir. Eskizler onun işinin ruhudur ve on eskizden dokuzu bitmiş eserden daha iyidir. Daha doğrudan ve spontanedirler, çünkü uzun süredir oynanmamışlardır - yumuşatılmamışlar ve ifade gücünü tamamen yitirecek kadar ayrıntılarla aşırı yüklenmemişlerdir. Herhangi bir büyük çalışma bir fikir, eskiz veya şematik bir kompozisyonla başlar. Ne yapacağınızı ve ne üzerinde çalışacağınızı bilmelisiniz. Bu sadece konuya bakarak anlaşılamaz - işe nasıl yaklaşacağınızı hayal etmeniz gerekir.

         Asla eskizlerden daha fazla bir şeye geçemeseniz bile, bu yine de harika bir eğlencedir. Defter ve kalem cebinizde - ve artık boş zamanlarınızda yapacak bir şeyiniz var. Herhangi bir çizim pratik yapmak için yararlıdır, çünkü herhangi bir çizim tamamen çizgi, ton ve orantı ile ilgilidir. Ayakkabınızı çıkarın ve gerekli tüm şekilleri geçerek savuşturmaya çalışın. Bu, gelecekte figürlerin bacaklarını çizdiğinizde işinize yarayacaktır.

         Eskizler size daha fazla bilgi verir. Konular hakkında ne kadar çok bilgi sahibi olursanız, çizim yapmak o kadar kolay olacaktır. Bence Norman Rockwell dünyadaki her şeyi çizmekten hoşlanıyor.

 .com/         AR

         Bu eskizde, gerçekçilik abartı ile uyumlu bir şekilde iç içe geçmiştir. Modelin ağırlığı ve dağınık saçları çizime belli bir özgürlük verir ve formların enerjisini ifade ederken aynı zamanda görüntü abartı ile dengeyi koruyacak kadar detaylıdır.

 .com/ .com/         KARAKTERİN TRANSFERİNE ARTIŞ

 .com/         107

 .com/         ESKİ VON HİNDENBURG

         ⅜⅞⅛⅜'

         WALLACE BİRA

         RUDOLF G. HOFFMANN'IN FOTOĞRAFINDAN SONRA

         Bu tür portreler, ton geçişlerinin hafif gölgeleme ile ana hatları çizildiği kaba çizimlerdir. Benzerlik hiçbir yerde kaybolmaz, ancak aynı zamanda yalnızca doğadan çizimlerde farkedilen canlılıkla doyurulur.

 .com/ .com/         Vücudun bazı bölgelerini, kıyafetleri veya gölgeleri vurgulayan bir eskiz, daha ayrıntılı bir çalışma izlenimi verebilir. Vurgular, izleyicinin dikkatini tam olarak vurgulamak istediğiniz şeye çeker.

 .com/         AR hayır. Bu tür eskizler ilkini aktarır

         bir nesneden gelen bir izlenim, elin ayak uyduramadığı bir izlenim.

 .com/         

         pratik yapmak için blokların üzerindeki gölgeler

         

         Gövdenin dökümü, figürlerin bir bütün olarak tasvir edilmesini mümkün kılmaktadır. Bu yaklaşım, chiaroscuro ve inşaatın detaylarında ve detaylarında kaybolmanıza izin vermeyecek, şekildeki en önemli şeyi aktarmaya yardımcı olacaktır. Bir kez alıştığınızda, daha fazla satır eklemeye neredeyse hiç gerek olmadığını göreceksiniz.

         AR

 .com/ .com/         115

 .com/ .com/ .com/         Modelin benzersiz özelliklerini yakalayan hızlı eskizlerden çok fazla eğlence geliyor. Yüz çizebilmek, hayatı anlamak demektir. Karakterlerdeki bu enerjiyi yakalamayı öğrenebilirseniz, her şeye yeni bir gözle bakabileceksiniz.

 .com/         Perspektif yasaları hakkındaki bilginizi derinleştirmek için A.R. ilgili fotoğraflar veya plein hava yerleri ve uygulama.

         Şekillerin kenarlarına odaklanın. Gölgeler hafif olmalıdır. Keskin gölge kenarlıklarından ve şekil konturlarından kaçınmaya çalışın. Dağınık ışık çok güzel. Mona Lisa'nın yazarı Leonardo da Vinci başta olmak üzere eski ustaların tuvallerinde görülebilir .

 .com/ .com/          

 .com/         :. HAKKINDA

         Becerilerinizi gerçekten geliştirmek istiyorsanız, doğadan hareket çizin. İnsanların, spor oyunlarının veya koşan hayvanların hareketlerinin hızlı eskizlerini yapmak için , hafıza tarafından yakalanan, gördüğünüz anla çalışmanız gerekir. Çizdiğimiz her şeyi, model ya da nesne gözümüzün önünde olsa bile hafızamızdan çizeriz. Nesneye bakmak ile görüleni kağıda aktarmak arasında kalan ise çalışma malzememizdir: hafıza. Çizimin görevi bu hafızayı tutmak ve kağıda aktarmaktır.

         Desen eskizleri, büyük tonlu alanlar yerleştirmek için ayrıntıları ihmal ettiğimiz, esasen kompozisyon içindir. Büyük resme geçmeden önce ana ton bölgelerini işaretlemeniz gerekir. Kompozisyon çok hızlı bir şekilde yapılabilir ve bazen küçük desenlerin bu hızlı, kabataslak yerleşimleri harika sonuçlar verebilir.

 .com/ .com/ .com/ .com/ .com/ .com/ 

 Birkaç veda sözü

         Sevgili okurlarım, sizden ayrılmadan önce bir şey söylemek istiyorum. Sanatın sanat olması ve yankı uyandırması için kesin bir tarif yoktur. Tek yapabileceğiniz, öğrenmesi kolay temel kavramlara dayalı kendi yaklaşımınızı geliştirmektir. Tekrar ediyorum: yalnızca notaları ve akorları öğrenerek gerçekten müzik çalabilirsiniz, ancak bazen müziğin ritmi ve hissi o kadar gelişmiştir ki, bir kişi bunları uygun bilgi olmadan ifade edebilir. Çizim ile aynı. İnsanlar sadece içsel müzikalitelerine güvenerek müzik çalabilirler. Buna "kulakla oynamak" denir. Yine de sezgilerimize çok güvenmeyelim. Hepimiz tamamen aynı şeyi duyuyoruz, ancak bu, herhangi bir kişinin bir enstrümanın başına oturup bir melodiyi yakalayabileceği anlamına gelmez. Her birimizin içsel bir müzikal yeteneği var ama bunu çok azımız kullanabilir. Aynı şekilde herkes form, çizgi, ton ve rengin güzelliğini takdir edebilir. Yani hazırlık yapmadan kendi tarzınızda çizebilirsiniz, ancak temelleri öğrenmek çok daha kolaydır çünkü bunlar temeldir.

         Her şeyin kendi yüksekliği, genişliği ve uzunluğu vardır. Nesnelerin boyutlarını görmeyi öğrenirsek ve onları perspektife koyarsak, onları çizebiliriz. Çizebilmek için nesneleri tek bir yol olarak değil, bir yol içindeki parçalardan oluşan saydam olarak görebilmek gerekir. Kontur birçok parçadan oluşur. Görünen tüm nesnelerin aydınlatıldığını, bize şekli gösterenin ışık olduğunu da biliyoruz. Ayrıca, ışığın her zaman doğrudan vurarak basit bir vurgular, orta tonlar ve gölgeler dizisi oluşturduğunu ve bu dizinin her zaman yüzey ile ışığın yönü arasındaki açıyla ilişkili olduğunu öğreniriz. Işık, çizgi ve orantı öğretilebilecek her şeydir. Şimdi kendi yoluna git. Öğretecek başka bir şey yok.

         Yetenek bilgidir ve bunun tersi de geçerlidir. Biri olmadan diğeri imkansızdır. Yetenek, çok şey öğrenene kadar öğrenmeye devam edebileceğiniz anlamına gelir. Yetenek, teknikten çok fikirlerde ve konu seçiminde ifade edilir. Yeterince bilgi edinirseniz, dünyadaki her şeyi çizebilirsiniz. Sadece çok iyi bildiklerinizi tasvir edebilirsiniz, aksi takdirde kağıt üzerinde sadece cehaletimizin kanıtı kalır.

         Yeteneğinizi geliştirmenin en güzel yanı ise yol arkadaşınız olur ve asla yalnız kalmazsınız, asla sıkılmazsınız. Gerçek zevki dış dünyadan değil, içeriden alırız. Daha mutlu olacaksınız ve bu karakterinize yansıyacak ve biz ne kadar mutluysak o kadar gençiz. Sanatın iyileştirici gücü akıl hastalığını iyileştirmeye yardımcı olur. Çizerken, sadece kendimizi, eksikliklerimizi ve sorunlarımızı düşünmeyi bırakırız. Ve zihin için böyle bir dinlenme çok faydalıdır. Güçleniyoruz. Yaratıcı bir insan genellikle çok neşelidir çünkü yaratmak ister.

         Komik bir figür çizmek piyano çalmak gibidir. Mükemmel olmaktan uzak olsanız bile ruh hali yükselecek. Kimin umurunda? Joy iş başında. Kalemi tanıyın ve onunla neler yapabileceğinizi öğrenin. Bu kitap sizin ilk adımınız olabilir. Sürecin tadını çıkarmaya başlayana kadar devam edin. Hazır tarifleri beklemeyi bırakır ve tasvir ettiğiniz nesnelere daha yakından bakarsanız, çok hızlı bir şekilde öğrenmeye başlayacaksınız. Hiçbir sanatçı, sanatın gerçek kaynağı olan hayattan öğrenmeden başarıya ulaşamamıştır. Burada sadece küçük bir kısmı anlatılıyor ama unutmayın ki sanat hayatın her yerinde ve ücretsiz olarak öğrenebiliyorsunuz. Tek ihtiyacınız olan ilgi ve azim.

         Andrew Loomis

 .com/         Popüler bilim baskısı

         Andrew Loomis

         ÇİZMEK İSTİYORUM!

         Editör N. Galaktionova

         Sanat editörü S. Karpukhin

         Teknik editör L. Sinitsyna

         Düzeltici N. Sokolova

         Düzen, O. Krayushkina

           .com/         ANDREW LOOMIS (1892-1959), Chicago'daki Amerikan Sanat Akademisi'nde ünlü illüstratör ve öğretim görevlisi. Kellogg's, Coca Cola, Lucky Strike gibi markalar, takvim tasarımları ve diğer basılı malzemeleri içeren ticari reklam çalışmaları hızla popüler oldu ve gerçekçi tarzı büyük bir takipçi kitlesi buldu. Ama hepsinden önemlisi, Loomis en çok 1939'dan 1961'e kadar çıkan ve olağanüstü çok satanlar haline gelen bir dizi çizim kılavuzunun yazarı olarak bilinir. Üç boyutlu grafiklerin temellerini kavramak ve tekniği daha da geliştirmek için gerekli tüm konuları kapsarlar: çizgiler, şekiller, orantılar, perspektif, evreleme, ışık-gölge, renk ve çok daha fazlası. Adım adım talimatlar, yardımcı ipuçları ve muhteşem resimlerle ilgi çekici ve esprili bir şekilde yazılmış kitapları, mesleklerinin zirvelerine ulaşmak isteyen genç sanatçılar için bir ustalık sınıfıdır.

 

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar