Print Friendly and PDF

"Tılsımların En Yüksek Büyüsü" 1

 Tılsımların en yüksek büyüsü. Maskot oluşturma teorisi ve pratiği. Cilt 1 - M.: Veligor, 2014, - 810 s.: 240 renkli resim.

"VELIGOR" yayınevi, Yazar MIOS'un "Tılsımların En Yüksek Büyüsü" adlı benzersiz çalışmasını iki cilt halinde dikkatinize sunuyor.

Bu çalışma uzun zamandır bekleniyordu ve şimdi, Yazarın uzun vadeli çalışması hayata geçti ve Yazarın size aktarılan gizli bilgilerini tam bir vahiy ve umutla alabileceksiniz. kitapta sunulanlar, her Kaptanın önceden bilinmeyen maksimum bilgiyi almasına ve bagajını pratikte geçerli olan bilgi ve bilgilerle doldurmasına izin verecektir.

Bu çalışma neredeyse tamamen renkli yapılmıştır  ,  çünkü onsuz her karakterin büyülü gücünü tam olarak aktarmak imkansızdır.

Daha önce Ukrayna'da "Tılsımların En Yüksek Büyüsü" kitabı kısaltılmış bir versiyonda yayınlandı, ancak bir süre sonra Yazar onu sonlandırdı, düzeltmeler yaptı ve önemli ölçüde genişletti. Kitap şimdi iki cilt halinde sunuluyor. İlk cilt, "Tılsımların Yüksek Büyüsü. Tılsım yapımı teorisi ve pratiği”,  işleyen bir tılsım yaratmak için gerekli ve kişinin ustalaşması gereken gerekli becerileri ortaya çıkarır ve öğretir. İkinci cilt, "Tılsımların Yüksek Büyüsü. Astrolojik tılsımlar inşa etme teorisi ve pratiği. Bu durumda  okuyucu, Astroloji bilgisini kullanarak, eserde verilen genişletilmiş bilgileri kullanarak zodyak burçlarına göre yetkin bir şekilde tılsımlar inşa edebilecektir.

Bu tür kitapların benzerleri yoktur ve Yazar tarafından bu iki  ciltte sunulan materyalin içeriği ve metnin anlamsal anlamı bakımından benzersiz olduğundan eminiz. Tılsım inşa etme teorisi ve astroloji bilgisini kullanarak tılsım inşa etme pratiği,  Yüksek sihir - tılsım büyüsü bölümlerinden biri hakkında bir ders kitabıdır.

Bu çalışmalar bu serinin sonları değil. Yazar bir devam filmi hazırlıyor ve yakında okuyucular en az üç cilt daha alabilecekler ve bu ciltler bir Tılsım Yapım Eğitimi'nde birleştirilebilecek. Bu, artık kitapçılarımızın raflarında çok nadir bulunan bir klasik.

Pratik sihrin bu karmaşık bölümünde ustalaşmaya karar veren kişi, iki ciltte verilen talimatları dikkatlice incelemesine izin verin ve ardından tüm tavsiyeleri dikkatlice takip edin. Bu, kendiniz ve sevdikleriniz için gerçek hayattan tılsımlar yaratmanıza yardımcı olacaktır. Ancak, tılsımların sihrinin, tılsımların ruhsal enerjileriyle size getirebilecekleri değişikliklere hazır olmak için derin içsel çalışma ve sürekli ruhsal kişisel gelişim gerektirdiğini belirtmek isteriz. Buna hazırsanız, o zaman İYİ ŞANS ve ALÇAKALIM, İRADE ve YARATICILIK, çünkü Sihir Hayattır, Sihir yaratıcılıktır.

ISBN 978-5-88875-294-4

Bu kitabın hiçbir bölümü, çizimleri ve şemaları, yazarın ve yayıncının yazılı izni olmadan hiçbir şekilde ve hiçbir şekilde çoğaltılamaz.

18 Mart 2015 tarihinde basım için imzalanmıştır.

60x90/16 formatı. Pech. 50 litre Ofset kağıt No. 1 70gr.

Dolaşım 200 kopya. Sipariş No. 1417

© Pirogov Mihail Aleksandroviç (Mios) - tüm hakları © Veligor Yayınevi 2015

Bu Yolda benimle birlikte olan herkese!

Yolumda olacak herkese.

Ama en önemlisi, bu Yolda benimle yürüyen herkese!

İçerik

Tılsım Yapısının MIOS TEORİSİ

Önsöz

Tılsımların büyüsü beni çocukluğumdan beri büyüledi. Her zaman çeşitli imzalar, meleklerin mühürleri, gezegenlerin başmelekleri beni cezbetmiştir. Gizli alfabeler - benim için ilahi bir şeydi. Papus ve diğer büyü kitaplarından tılsımları yeniden çizmeyi her zaman sevmişimdir.

Zamanla, sihir bilgim daha da derinleştiğinde, tılsımların sırrı yavaş yavaş bana açılmaya başladı. Bilgim yavaş yavaş bu iki ciltle sonuçlandı. Tılsım Teorisi adlı ilk cilt, çalışan bir tılsım yaratmak için bir kişinin ustalaşması gereken gerekli becerileri açıklar. Tılsım oluşturmak için adım adım bir algoritma anlatıyor. Bu kitabı satın almadan önce tılsımların büyüsüne aşina olmasanız bile, bu ince büyü biliminde yeterince kolaylıkla ustalaşabilirsiniz.

İkinci cilt, "Tılsım Yapım Uygulaması", iyi bilinen tılsımları düzeltilmiş hatalar ve üretim, kutsama ve kullanım için netleştirilmiş önerilerle anlatıyor. Papus, Süleyman'ın Büyük Anahtarı, Kircher, Christian ve diğerlerinin tılsımlarını içerir. Altın Şafak Tarikatının gezegensel ve elemental tılsımlarını yaratma yöntemi anlatılmaktadır. 72 Shemhamforash meleğinin tılsımlarını yaratma yönteminin yanı sıra 22 Cynarot tılsımını (Hayat Ağacının 22 Yolunun tılsımları) yaratma tekniği ayrıntılı olarak açıklanmaktadır.

"Tılsım inşa etme teorisi" ve "Tılsım inşa etme pratiği", Yüksek büyü bölümlerinden biri olan tılsım büyüsü hakkında bir ders kitabıdır.

Pratik büyünün bu ince ve karmaşık bölümünde ustalaşmaya karar veren kişi, iki ciltte verilen talimatları dikkatlice incelemesine ve tüm tavsiyeleri dikkatlice uygulamasına izin verin ve ardından kendisi ve sevdikleri için gerçekten etkili tılsımlar yaratabilecektir. Ancak, tılsımların sihrinin, tılsımların ruhsal enerjileriyle size getirebilecekleri değişikliklere hazır olmak için derin içsel çalışmayı ve sürekli ruhsal kendini geliştirmeyi gerektirdiğini belirtmek isterim. Buna hazırsanız, o zaman İYİ ŞANS ve ALÇAKALIM, İRADE ve YARATICILIK, çünkü Sihir Hayattır, Sihir yaratıcılıktır.

Saygılarımla, Mios

giriş

"Tılsım" kelimesine çocukluğumdan beri aşinayım. Sanırım hemen hemen herkes cebinde iyi şans ya da koruma için favori bir anahtarlık ya da "tavuk tanrısı" taşı taşıyordu. Çoğu için, bir tılsım, doğaüstü bir güce sahip olduğunu düşündüren, hatıra olarak yanımızda taşıdığımız, kalbe sevgili, sevgili bir nesnedir. Sevgili okuyucu, bu kitapta tılsımın çocukça bir icat veya batıl inançlı insanların saçmalıkları değil, hayatınızı iyileştirmek için başarıyla kullanabileceğiniz gerçek bir yaşam gerçeği olduğundan emin olacaksınız.

"Tılsım" kelimesinin kendisi Arapça kökenlidir; Yahudiler arasında bu tür kullanım nesnelerine Yunanlılar arasında Tzel ve Terafim - Romalılar arasında Telezmata, Phylactery ve Stocheia - bir muska deniyordu.

Bir tılsım veya muska, çevredeki dünyada değişiklikler yaratabilecek büyülü enerji içeren ve yayan herhangi bir fiziksel nesne olabilir.

Israel Regardie'nin yazdığı gibi, "Bir tılsım, üzerine uygun semboller kazınmış olsun veya olmasın, ruhani veya dünyevi herhangi bir nesnedir, uygun sihir veya merasim ayinleri tarafından kutsanmamış veya kutsanmamıştır.

diyet. Diğerlerinin yanı sıra, kullanıcı üzerinde otomatik telkin etkisine sahiptir.

Tılsımlar her zaman belirli, belirli amaçlar için yapılmıştır: yaşamın belirli bir alanında başarı elde etmek veya belirli bir fayda elde etmek. Örneğin, bir kişinin ticarette iyi şansa ihtiyacı vardır, Sihirbaz tam olarak bu amaca ulaşmak için onun için bir Merkür ve Başak tılsımı yaratır. Muska da benzer bir etkiye sahiptir, ancak koruyucu bir komplo görevi görür, kendini belalardan, hastalıklardan, kötü şanstan veya büyücülükten korumak için takılır, yani. bir muska, bir kişiyi belirli bir modalite ve yoğunluk seviyesindeki enerjinin eyleminden korur. Yani, örneğin, nazardan muskalar veya hasardan korunma veya lanetler yaratılır. Zararlı büyünün bu tezahürlerinin her biri, farklı bir etki gücüne sahiptir ve muska bunlardan belirli bir tanesine göre ayarlanmıştır. Bir tılsımın gücü, bir tılsımın gücünün aksine, bir kişinin hayatındaki değişiklikleri çeker. Tılsımın gücü, şu ya da bu duruma bazı değişikliklerin gelmesine izin vermez. Bu kitaplarda "tılsım" tabiri yukarıda tanımladığımız anlamda kullanılacaktır.

Altın Şafak Tarikatı'nın öğretilerine göre (daha yetkin bir kaynak olarak), bir tılsım  “temsil etmesi gereken Güçlerle dolu büyülü bir tasarımdır. Bir tılsım yaratırken, üzerinde sunulan işaretlerin, çekmeye çalıştığınız evrensel Güçlerle tam olarak uyumlu olmasına dikkat etmeniz gerekir ve sembolizm ne kadar doğru olursa, Gücü o kadar kolay çeker ... diğer, daha az önemli şeyler yok - doğru saatte os-kutsallaştırma.

Uygulama, herhangi bir büyülü amaç için bir tılsım yapmanın mümkün olduğunu göstermektedir: öyle olursa olsun, yüzyıllarca hayatta kalan tılsımlar, yeteneklerinin ve güçlerinin sınırsızlığından şüphe etmek için hiçbir neden vermez. Tılsımlar, büyülü güçler kazanmak, sezgi geliştirmek gibi hem manevi hem de dünyevi çeşitli nedenlerle ve birinin karşı cins arasında popülerlik kazanmasına yardımcı olmak veya hitabet sanatında ustalaşmak gibi daha dünyevi amaçlar için yaratıldı. Bu tür birçok sorun, ritüel büyü eylemi aracılığıyla kolayca ve başarılı bir şekilde çözülebilir. Bununla birlikte, sihirbaz törensel büyü ritüellerini gerçekleştirmede önemli deneyime sahip olsa bile, tılsımların kullanımıyla ilgili bir takım avantajlar vardır. Kural olarak, ritüel oldukça kısa bir eylemdir, ya beklenen sonucu getirir ya da getirmez. Buna karşılık, tılsım her seviyedeki büyülü güçleri kendine çeker ve onları en yüksek verimlilikle kullanır. Tılsım sayesinde, büyülü güçlere giriş uzun süre açık kalır, doğal olarak istenen sonucu elde etmenin yolunu gösterirken, olumsuz etkilerden sınırlar. Ritüellerde aynı etkiyi elde etmek için sihirbazın onları birçok kez gerçekleştirmesi gerekirdi. Tılsımların bir başka avantajı da, ritüelin her zaman ve her yerde yaratılamayan belirli koşulların (örneğin yalnızlık) yaratılmasını gerektirmesidir, o zaman tılsımı en çok ihtiyaç duyduğunuz yere kolayca yanınıza alabilirsiniz. Yolcunun yolda korunmaya ihtiyacı varsa, yanına bir tılsım alabilir, sahibine zarar verebilecek olanların iradesini etkileyecektir. Yazarlar, gazeteciler, yazarlar için eser yazarken yaratıcı enerjiyle dolmalarına yardımcı olmak için tılsımlar yapıldı. İnsanlar tılsıma dokunarak bilinçsizce içinde saklı olan enerjilerle işbirliğine girerler.

Ayrıca "tılsım" ve "pan-tacle" kavramlarını birbirinden ayırmak gerekir. Piob, beş köşeli yıldızın Okültizmde ve özellikle de sihirde kullanılan en yüksek sentetik yöntem olduğunu düşünüyor. İletilen düşünceye karşılık gelen gerçeklerin, yasaların ve ilkelerin bir işareti ("sembol" anlamında) olan koşullu bir ifadedir, yani. Sihirbazın Niyet ve İradesi, Yüksek Kuvvetlere talebi. Böyle bir işaret, birçok Sihirbaz tarafından Pan- olarak adlandırılır.

taklem, bir tür tılsım olarak, ancak kavramları birbiriyle doğrudan ilişkilendirmeden. Tılsımlar, sıvıların polarizasyonuna katkıda bulunurlar: bir dereceye kadar Sihirbazın iradesinin bir yoğunlaştırıcısıdırlar, Pantacles ise zaten polarize sıvılar içerir ve daha büyük bir etki gücüyle tılsımlardan farklıdır. Piob'un işaret ettiği gibi, üç tür pan-tacles vardır:  evrensel -  ruhların dualarına ve büyülerine hizmet ederler, özel pantacles - kişisel kullanıma hizmet ederler. Beş köşeli yıldızlar karmaşıktır, yani. kamu ve özel aynı anda.

Papus da tılsımı “astralın ana özelliklerine göre sihirbazın iradesinin astral etkiyle bağlantısının somutlaşmış bir işareti” olarak tanımladı. Sihirbaz tarafından satın alınan ve kutsanan tılsım, yalnızca özel bir etkisi olmayan bir semboldür. Sihirbaz az çok eski bir tılsımı ele geçirmeyi başarırsa, onun anlamını keşfetmeye çalışmalıdır ki bu, bu kitaptaki bilgiler aracılığıyla Okült'e aşina bir kişi için özel bir zorluk teşkil etmeyecektir. Etkisini öğrendikten sonra, onu yeniden kutsamak gerekir, ancak büyük bir törenle; çubuk, kupa, hançer ve beş köşeli yıldız ne için kullanılır? Papus, tılsımı astralin yaratıcı biçimlerinin doğru bir tasviri olarak görüyordu ve pantacles bilgisi ve bunları kullanma yeteneği, Bachelor of Magic diploması almakla karşılaştırılabilir.

Zamanımızda, kesin olarak tanımlanmış bir zamanda eritilmesi gereken belirli bir metal alaşımından bir tılsım veya pantacle yapmak oldukça zordur, ayrıca bir gravür yapmak oldukça zordur, sadece herkesin potası olmadığı için değil. , aynı zamanda değerli metallerin pahalı olması ve bazılarının genellikle elde edilmesinin zor olması nedeniyle. Evet, arayan her zaman bulacaktır, elbette eski ortaçağ büyü kitaplarının talimatlarını titizlikle uygulayabilirsiniz, ancak diğer yoldan da gidebilirsiniz. Bu kitapta ele aldığım başka bir yol da, bu karmaşık bileşenleri belirli büyü yasalarına (Tekabül Yasası gibi) göre değiştirin ve bir tılsım yapma sürecini daha erişilebilir hale getirin. Bu kitap, renk kullanarak tılsımlar ve pantacles yapmak için talimatlar sağlar, yani. boyalar ve fırçalar ile. Birçok ortodoks Sihirbaz, metalden bir tılsım yarattığınızda, onu erittiğinizde, bir kalıba döktüğünüzde, büyülü semboller kazıdığınızda, sadece fiziksel iş değil, aynı zamanda Büyük İradenin işi yapıldığını söyleyecektir. Bu gerçeğe katılıyorum, ancak aynı zamanda tılsım için boşluğu hazırlama sürecinin, renklerin seçiminin, çizim sürecinin kendisindeki hassas çalışmanın, Büyücünün İradesinin Büyük işi olduğunu da söyleyeceğim. fark, malzemelerin mevcudiyetidir ve rengin her zaman büyüsü olmuştur (kitabın bölümlerinden birinde tartışılan renk gücü özellikleri).

Kitabın bir diğer özelliği de Papus, Paracelsus, Kircher, Christian, The Big Key of Solomon'un tanınmış tılsımlarının yeni bir orijinal biçimde - renkli olarak sunulması, bu da kullanımlarını daha kolay ve daha erişilebilir hale getiriyor. Kolay demiyorum, Sihirde kolay olan hiçbir şey yoktur, Sihir İrade ve Gücün yoludur, zayıflık ve salt ruh değil.

J. Fraser, şöyle tanımladı: "Sihir - saf haliyle gerçekleştiği yerde - bir doğal olayın, manevi veya kişisel bir failin müdahalesi olmaksızın zorunlu olarak diğerini takip ettiğini varsayar." Sihirbazın, aynı nedenlerin her zaman aynı sonuçlara yol açacağından, istenen ayin performansının, belirli büyülerle birlikte yapılmasının, eğer büyücülük daha güçlü büyülerle geçersiz kılınmadıkça, başka bir büyücü tarafından kaçınılmaz olarak istenen sonuca götüreceğinden şüphesi yoktur. Sihirbaz daha yüksek bir güce yalvarmaz, değişken ve iradeli doğaüstü bir varlığın iltimasını aramaz, korkunç bir tanrının önünde kendini küçük düşürmez. Ancak gücü, ne kadar büyük görse de, hiçbir şekilde keyfi ve sınırsız bir güç değildir. O sadece bu kadarına sahip, sanatının kurallarına veya anladığı şekliyle doğa yasalarına ne kadar sıkı uyar. Bu kuralları hiçe saymak, bu yasaları (en ufak bir şekilde bile olsa) çiğnemek, kendi başına başarısızlığa davetiye çıkarmak ve hatta hayatını büyük bir tehlikeye atmaktır. Eğer büyücü doğa üzerinde üstün bir güce sahip olduğunu iddia ediyorsa, o zaman bu güç anayasaldır, yetkileri sınırlıdır ve eski geleneğe sıkı sıkıya bağlı olarak uygulanır.

Ama "Sihir" kavramını ve bileşenlerini tanımlayalım. Büyü, öznenin iradesiyle etrafındaki dünyayı değiştirme yeteneğidir,  niyet, arzu, hayal gücü, irade ve inancın işidir. Bu nedenle, başarılı bir büyü uygulaması için bu beş parametreyi kişiliğinize entegre etmek gerekir.

Bu tanımın yardımıyla herhangi bir büyülü eylemin mekanizmasını açıklayalım. Büyülü bir eylem veya ritüel, bir sihirbazın gerekli beş niteliği ve becerisinden oluşan bir döngüdür. Bir büyünün olumlu bir sonucunu elde etmek için, kendi içinde şu veya bu sonuca ulaşma arzusunu geliştirmek gerekir. O kadar güçlü olmalı ki, sihri kullanan kişi artık bu sonuçsuz kalamaz. Ancak sihir, unutmayın, yalnızca bir sorunu çözmenin veya bir sonuca ulaşmanın diğer yöntemleri yardımcı olmadığında kullanılmalıdır. Arzu güçlü değilse, başarı olası değildir. Arzu özneden, onun "içgüdüsünden" gelmelidir. Bir arzunun oluşumundan sonra, bir niyet gereklidir - yani bu büyülü eylemi gerçekleştirme ve bir sonuca ulaşma ihtiyacının farkındalığı. Niyet, büyülü bir eylem mekanizmasının tüm zincirindeki bilinçli bir süreçtir. Niyet, büyülü bir eylemin öznesinden doğrudan bir büyülü eylem planı gerektirir, yani. hangi büyülü ritüel isteneni elde edecek. Niyet olarak, uygulamaya niyetlendiğimiz fikri oluştururuz. İlk iki bağlantı oluşturulduğunda, irade açılır - büyülü çalışmanın doğrudan gerçekleştirilmesi için gereklidir, irade ne kadar güçlü ve güçlüyse, ritüelin sonucu o kadar güçlüdür. İrade, gerilimi ile özne tarafından belirlenen hedefe ulaşmak için gerekli enerji kaynaklarını kullanır. İrade eylemin kendisidir. Halihazırda açılmış ve gerçekleşmiş olan gücün doğru yönde gerçekleşmesi için, düşüncemizin nasıl gerçekleştiğini, arzumuzun maddi (fiziksel) dünyada nasıl şekillendiğini hayal gücümüzle hayal ederiz. Onlar. arzumuzu ne kadar doğru temsil edersek, o kadar doğru gerçekleşir (gerçekleşir). Dahası, konu her şeyi o kadar doğru bir şekilde sunmalıdır ki daha sonra gecikme olmasın, her şey dikkate alınmalıdır: uygulama zamanı, günü ve yeri. Hayal gücünüzde bunlardan kaçınmak için tüm girişim olasılıklarını da hesaplamalısınız. Hayal gücü, büyülü operasyonun uygulama aşamasıdır ve büyük olasılıkla doruk noktasıdır. Sihirbaz yeterli güce sahip olduğunda, dünyayı ancak hayal gücüyle kontrol edebilecektir. Sihirli mekanizmanın son aşaması İnanç'tır. Mutlak İnançla nihai sonucunuza "inanmanız" ve bundan bir saniye bile şüphe duymamanız gerekir. Tüm aşamaları doğru bir şekilde tamamlarsanız, herhangi bir ritüelin sonucu size garanti edilir. Bu beş halkanın özüne derinlemesine bakarsak, herhangi bir iradeli ve kasıtlı eylemin Sihirli bir eylem olduğunu söyleyebiliriz. yazıldığı gibi daha sonra gecikme olmaması için her şeyin dikkate alınması gerekir: uygulama zamanı, günü ve yeri. Hayal gücünüzde bunlardan kaçınmak için tüm girişim olasılıklarını da hesaplamalısınız. Hayal gücü, büyülü operasyonun uygulama aşamasıdır ve büyük olasılıkla doruk noktasıdır. Sihirbaz yeterli güce sahip olduğunda, dünyayı ancak hayal gücüyle kontrol edebilecektir. Sihirli mekanizmanın son aşaması İnanç'tır. Mutlak İnançla nihai sonucunuza "inanmanız" ve bundan bir saniye bile şüphe duymamanız gerekir. Tüm aşamaları doğru bir şekilde tamamlarsanız, herhangi bir ritüelin sonucu size garanti edilir. Bu beş halkanın özüne derinlemesine bakarsak, herhangi bir iradeli ve kasıtlı eylemin Sihirli bir eylem olduğunu söyleyebiliriz. yazıldığı gibi daha sonra gecikme olmaması için her şeyin dikkate alınması gerekir: uygulama zamanı, günü ve yeri. Hayal gücünüzde bunlardan kaçınmak için tüm girişim olasılıklarını da hesaplamalısınız. Hayal gücü, büyülü operasyonun uygulama aşamasıdır ve büyük olasılıkla doruk noktasıdır. Sihirbaz yeterli güce sahip olduğunda, dünyayı ancak hayal gücüyle kontrol edebilecektir. Sihirli mekanizmanın son aşaması İnanç'tır. Mutlak İnançla nihai sonucunuza "inanmanız" ve bundan bir saniye bile şüphe duymamanız gerekir. Tüm aşamaları doğru bir şekilde tamamlarsanız, herhangi bir ritüelin sonucu size garanti edilir. Bu beş halkanın özüne derinlemesine bakarsak, herhangi bir iradeli ve kasıtlı eylemin Sihirli bir eylem olduğunu söyleyebiliriz. yazıldığı gibi ve uygulama yeri. Hayal gücünüzde bunlardan kaçınmak için tüm girişim olasılıklarını da hesaplamalısınız. Hayal gücü, büyülü operasyonun uygulama aşamasıdır ve büyük olasılıkla doruk noktasıdır. Sihirbaz yeterli güce sahip olduğunda, dünyayı ancak hayal gücüyle kontrol edebilecektir. Sihirli mekanizmanın son aşaması İnanç'tır. Mutlak İnançla nihai sonucunuza "inanmanız" ve bundan bir saniye bile şüphe duymamanız gerekir. Tüm aşamaları doğru bir şekilde tamamlarsanız, herhangi bir ritüelin sonucu size garanti edilir. Bu beş halkanın özüne derinlemesine bakarsak, herhangi bir iradeli ve kasıtlı eylemin Sihirli bir eylem olduğunu söyleyebiliriz. yazıldığı gibi ve uygulama yeri. Hayal gücünüzde bunlardan kaçınmak için tüm girişim olasılıklarını da hesaplamalısınız. Hayal gücü, büyülü operasyonun uygulama aşamasıdır ve büyük olasılıkla doruk noktasıdır. Sihirbaz yeterli güce sahip olduğunda, dünyayı ancak hayal gücüyle kontrol edebilecektir. Sihirli mekanizmanın son aşaması İnanç'tır. Mutlak İnançla nihai sonucunuza "inanmanız" ve bundan bir saniye bile şüphe duymamanız gerekir. Tüm aşamaları doğru bir şekilde tamamlarsanız, herhangi bir ritüelin sonucu size garanti edilir. Bu beş halkanın özüne derinlemesine bakarsak, herhangi bir iradeli ve kasıtlı eylemin Sihirli bir eylem olduğunu söyleyebiliriz. yazıldığı gibi büyük olasılıkla, doruğa çıkıyor. Sihirbaz yeterli güce sahip olduğunda, dünyayı ancak hayal gücüyle kontrol edebilecektir. Sihirli mekanizmanın son aşaması İnanç'tır. Mutlak İnançla nihai sonucunuza "inanmanız" ve bundan bir saniye bile şüphe duymamanız gerekir. Tüm aşamaları doğru bir şekilde tamamlarsanız, herhangi bir ritüelin sonucu size garanti edilir. Bu beş halkanın özüne derinlemesine bakarsak, herhangi bir iradeli ve kasıtlı eylemin Sihirli bir eylem olduğunu söyleyebiliriz. yazıldığı gibi büyük olasılıkla, doruğa çıkıyor. Sihirbaz yeterli güce sahip olduğunda, dünyayı ancak hayal gücüyle kontrol edebilecektir. Sihirli mekanizmanın son aşaması İnanç'tır. Mutlak İnançla nihai sonucunuza "inanmanız" ve bundan bir saniye bile şüphe duymamanız gerekir. Tüm aşamaları doğru bir şekilde tamamlarsanız, herhangi bir ritüelin sonucu size garanti edilir. Bu beş halkanın özüne derinlemesine bakarsak, herhangi bir iradeli ve kasıtlı eylemin Sihirli bir eylem olduğunu söyleyebiliriz. yazıldığı gibi Tüm aşamaları doğru bir şekilde tamamlarsanız, herhangi bir ritüelin sonucu size garanti edilir. Bu beş halkanın özüne derinlemesine bakarsak, herhangi bir iradeli ve kasıtlı eylemin Sihirli bir eylem olduğunu söyleyebiliriz. yazıldığı gibi Tüm aşamaları doğru bir şekilde tamamlarsanız, herhangi bir ritüelin sonucu size garanti edilir. Bu beş halkanın özüne derinlemesine bakarsak, herhangi bir iradeli ve kasıtlı eylemin Sihirli bir eylem olduğunu söyleyebiliriz. yazıldığı gibi Aleister Crowley, Gerekli her değişiklik, uygun nesneye uygun şekilde ve uygun araçlarla uygulanan, uygun tür ve seviyede bir kuvvet tarafından gerçekleştirilir. Bir tılsım oluşturma sürecinde bu beş işlem zincirine bir örnek verelim. Hayatınızda bir şeyi değiştirme, bir şeyi çekme, örneğin cinselliği artırma arzunuz var. Cinsel enerjiyi kendinize çekmenize yardımcı olacak bir tılsım yaratmayı düşünüyorsunuz. Gücünüzü toplayın, konsantre olun, hazırlık çalışmaları yapın - hedefe en uygun gezegenin özelliklerini seçin (örneğimizde, Venüs'ün enerjisi), doğru rengi (zümrüt) seçin, enerjiyi çağırma ritüeli için bir şema oluşturun Venüs'ü bir tılsım haline getirin. Bu örnekteki istemli eylem, Venüs'ün tılsımını yapma sürecinin kendisidir, çizimi, fiziksel bir kabuk oluşturmak. Hayal gücü özel bir rol oynar - ilk olarak, tılsımı planlama niyetiyle birlikte sahneye ve ikinci olarak, Faith ile birlikte sahneye katılır. İnanç, tılsımı kutsama, gücü tılsıma girecek olan özü veya Tanrı'yı ​​\u200b\u200bçağırma sürecidir, yani. İnançla uyandırırız, hayal gücüyle özü bir tılsım haline getiririz. Beş bileşenin tümü, yaşamınıza gerekli değişiklikleri getirebilecek güçlü bir tılsım sağlar.

Böylece şu tanımı verebiliriz:  Tılsım, maddi bir nesnede Yoğunlaştırılmış Arzu, Niyet, İrade, Hayal, İnançtır.

Bu nedenle, bir mağazadan satın alınan (ve Sihirbazın kendisi tarafından yaratılmayan ve Sihir Zincirinin beş bileşeni tarafından özel bir ritüel sırasında etkinleştirilmeyen) "tılsımların" veya "muskaların" çoğu durumda boşluklardan başka bir şey olmadığı aşikar hale gelir. Eylemleri yalnızca sahibinin inancıyla sınırlı olacaktır. En fazla, onları biraz mistik gücü ve mistik anlamı olan güzel bir dekorasyon olarak giyebilirsin, ama Sihir dışı olarak giyemezsin.

Tılsım, Sihirbazın en yüksek başarılarından biridir  , Kabala, Astroloji, Numeroloji, Büyü, Dua konusundaki bilgisinin bir sentezidir. Tılsımlar, arkasında Sihirbaz için gerekli değişiklikleri getirebilecek enerjinin bulunduğu gizli canavarların anahtarlarıdır. Tılsım renk seviyeleri üzerinde hareket eder: Makrokozmik (İlahi) ve Mikrokozmik (insan). Makrokozmik seviyede tılsım ruhların, meleklerin ve başmeleklerin enerjilerini açar, sephirotik ve gezegensel enerjileri çeker, Mikrokozmik seviyede tılsım semboller seviyesinde bilinçdışı arketiplere girişi açar. Makrokozmik güçler tezahür eder. Psikolojik anlayış düzeyine geçersek, tılsım bir dizi işarettir (Latince Signum'dan - bir sinyal), "bilinç işaretleri" veya ruhların, meleklerin ve diğer ruhsal varlıkların imzalarıdır. Bildiğiniz gibi işaretlerin toplamı bir sembol verir. Sembol, çağrışımsal bir bağlantı temelinde gerçekliğin nesneleri ile bağlantılıdır. Sembol her zaman ikoniktir, yani. bir çizim, bir işaret, bir görüntü aracılığıyla iletilir. Aynı zamanda, sembol her zaman ilişkili olduğu bireye işaret eder ve tüm bireyler zorunlu olarak atıfta bulunduğu genele tanıklık eder. Bu nedenle, örneğin, eski zamanlardan günümüze "daire" sembolü esas olarak Güneş ile ilişkilendirilir ve çağrışımsal diziye daha da derinden devam edersek, o zaman İlahi Olan'ın, Uyumun Kendisi ile ilişkilendirilir. Hilal veya eksik daire - hayatın bilinçsiz, karanlık, gizemli taraflarını sembolize eder. Pentagram, bir kişinin sembolü ve beşincide birleşen dört elementten oluşan bir settir. Heksagram İlahi Olan'ın, Makrokozmos'un, Tipheret'in bir tezahürüdür. Böylece, her sembol için ilişkisel dizi sınırsız olabilir. İşaret ve sembol bunlara yakın dünyanın anlamlandırma sürecini (olumlu veya olumsuz belirli bir anlam verme) bir sembolde bir nesnenin anlamının tamamen farklı bir nesneye aktarılabilmesi farkıyla ortak yapan şey. Bir sembol ve bir işaret arasındaki temel fark, işaretin sunması, göstermesi ve sembolün adlandırması, belirtmesi, yani sembolün arkasında derin bir anlam yatmasıdır, böylece bir kişi ona baktığında orijinalini geri yükleyebilir. Anlam. Sihirbaz, sihir sanatına ilişkin tüm bilgisini birleştirdiği bir tılsım yarattığında, daha sonra onu kullanarak, ruhunu getiren, yayılımlarını istenen frekansa ayarlayan çağrışımsal diziyi hafızasında yeniden yaratır, böylece Venüs tılsımı yaratılır. tüm kurallara göre, Sihirbazla göz teması kurduğunda, onu Venüs'ün enerjisine ayarlayacaktır. Bir sembolün varlığı, bir kişinin belirli bilgilerin doğru bir şekilde algılanacağına, anlaşılacağına ve onu yorumlayan kişiyi etkileyerek sembolün gelecekte var olacağına dair bilinçaltı güveniyle ilişkilidir. Böylece sembol, yatay olarak zamansal tezahür aşamalarından geçerek amacını kaybetmez, yani. geçmiş-şimdi-gelecek çizgisinde tezahürler. Tılsımlar, sadece büyülü özellikleri nedeniyle değil, aynı zamanda bir kişinin sembolleştirmeye yatkın olması, bilinçsizce çevredeki tüm nesneleri ve fenomenleri sembollere dönüştürmesi nedeniyle her zaman çok popüler olmuştur. Tılsım, belirli bir konunun eksiksiz bir sembolik resmiydi, Ortaçağ Sihirbazları ve Simyacılarının tılsımlı çizimlerini hatırlayın. çizimin her detayının belirli bir ilkeyi veya yasayı temsil ettiği ve Sihirbazın kendisi için bir ipucu (yani, belirli bilgiyi belirleyen bir çağrışım) olduğu Öte yandan, sembolün düzen gibi önemli bir özelliğine dikkat edilmelidir. . Bir sembol her zaman bir kişinin deneyiminin bir sonucu olarak ortaya çıkar, arzunun üzerine bindirilen hayal gücünün harekete geçirilmesi, ona görünür bir biçim verme ve içerdiği anlama halel getirmeksizin bir irade eylemiyle dünyaya girmenin bir yolu. Sembol, onu deneyimleme sürecinde belirli bir nesnenin insan zihnindeki yansımasının sonucu olan görüntü ile doğrudan bağlantılıdır. Yani, psikolojik bir fenomenle uğraşıyoruz. Yani tılsım sembolü arzulanan hedefin imajını, Venüs tılsımı artan cinsellik imajını çağrıştırır. Görüntülerin ana kaynağı görsel algımızdır, ve bir görüntüden bahsettiğimizde onu parlak veya donuk olarak nitelendirmemiz tesadüf değildir. Görüntü görülebilir, ancak örneğin duyulamaz. Zorluk, görüntülerin anlaşılamaması, hissedilmesi ve yaşanması gerektiği gerçeğinde yatmaktadır. Bu nedenle, maskotun renk tasarımı monokromdan daha etkilidir. İnsan bilincinin tüm görüntüleri semboliktir. Hatta simgenin görüntünün maddi formu, yani bedeni olduğunu bile söyleyebilirsiniz. Bu unsurların ilişkisinin bir özelliği, görüntünün belirli duruma bağlı olarak birkaç sembol kullanılarak ifade edilebilmesidir. Bu nedenle, somutlaştırmayı düşündüğümüz arzumuzu bir tılsım görüntüsü şeklinde temsil etmemiz en uygunudur, insan bilincinin her şeyi görüntülere çevirmesi sadece bu yazma arzusundan daha doğaldır, daha iyidir çizmek için Tılsım kullanımının bir diğer yönü de üzerlerindeki sembollerin imgeler, bilinç dillerimiz olmasıdır. İmgelerin varlığına nüfuz etmeye çalışırken, onların bir bakıma dilsiz olduklarını görürüz, yani şu anda hangi imgenin şu anda bilincimize hakim olduğunu ancak şüphesiz sembolik bir kökene sahip olan sözel dile başvurarak belirleyebiliriz. İmgeler, işaret ve sembollerle ifade edilmedikçe, tanımlanmadıkça, bizim için ancak içsel zihinsel deneyimlerimiz olarak anlam taşırlar. Görüntüler ve yazılı kanıtlar (işaretler ve semboller sistemleri) biçimindeki bilgileri biriktirme ve dönüştürme becerimiz sayesinde, dilbilimsel ve simgesel yeteneklerle şartlandırılmış belirli bir insan ortamı yarattık. Bu yetenek ve çevrenin kendisi ancak toplum var olduğu sürece var olabileceğine göre, toplu kendinizi ve dünyanızı anlamak. Onlar. tılsımlar kolektif bilinçaltımızı geliştirir ve açar. Psikologlar, semboller ve görüntülerin yanı sıra, bilinç ve akıl sansürünü aşmak için başka bir yol kullanırlar - bir metafor. Bir metafor sadece mekanik bir aktarım değil, aynı zamanda tamamen yeni bir bütünsel oluşum oluşturmak için belirli unsurların bir araya getirildiği bir tür ortak harekettir. Onlar. tılsımın sembolizminin bütünlüğü ve Sihirbazın farkındalığı, Yaratıcı gücü, şeylerin yeni bir hareket rotası yaratır. "Jüpiter'in tılsımı" mecazi ifadesinde, iyilik bahşeden yüce tanrının arketipi olan Jüpiter gibi semantik alanların karşılıklı bir izdüşümü vardır veya bir gezegen olarak Jüpiter'in arketipidir ve ayrıca Magic'te de kendi anlamı vardır. bir kişi olarak daha gizli bir anlamsal alan olarak - tılsımın yaratıcısı, sahibi.

Metafor, görselden farklı olarak zaten iki bileşenli dinamik bir oluşumdur, bir imgenin özellikleri diğerine uygulandığında doğar. İmge hem mecazın hem de sembolün çıkış noktasıdır. Ancak metaforda anlam vurgulanırsa, o zaman form sembolde sabitlenir, bu nedenle sembol olduğu gibi kağıt ister, grafik görüntüye doğru yönelir. Metafor - bir sembole ek bir isim verir. Dolayısıyla, bir sembol bazı bilgi ve anlamsal içeriğe erişimdir. Maddi bir biçimde somutlaşan sembol, madde dünyasına ait olmayan, duyular dışının gerçekliğini anlatır. Bu nedenle, bir tılsımın bir tanımı daha verilebilir. Bir tılsım, istenen sonuçları çekmek için enerjisinin maddi dünyada somutlaştırılması gereken bir veya daha fazla Doğaüstü güçle mecazi olarak ilişkili bir dizi işaret ve semboldür.

Bazı insanlar için çizimlerin, sayıların, harflerin ve şekillerin büyüsü temelsiz görünecektir. Ancak bu tür insanlar, okült argümanlara modern bilimsel araştırmanın verileriyle karşı koymaya çalışırlarsa, tılsımlarla çalışırken elde edilen tüm şaşırtıcı sonuçların çoğu zaman katı bir bilimsel temele sahip olduğunu görünce şaşıracaklar. Modern bilim, ister istemez, görünmez dünyaların, Kozmik Zihnin, insan bilincinin ve genellikle bilinemez olarak kabul edilen her şeyin ezoterik, gizli araştırmalarına ayak uydurmaya zorlanır. Tılsımlarla çalışmaya başlayarak evrenin Yüksek güçlerine döner, Kozmik enerjilerle temasa geçer ve fiziksel düzlemde arzuların gerçekleşmesine katkıda bulunan özel alanlar yaratırsınız. Tılsım büyüsü sanatı çok eski bir ezoterik kültürdür, yüzyıllardır var olma hakkını kanıtlamış, insanın ruhsal gelişimine katkıda bulunan. Sürekli ezoterik çalışma ile kişi, Yüksek Kuvvetlerle iletişim deneyimi kazanır, kendisini yeni bir insani gelişme çağına - Kova Çağı'na girmeye hazırlar, karmasını geliştirir. Hatta birkaç tılsım yaptıktan sonra - farklı durumlar için, emrinizde, istediğinizi elde edebileceğiniz, arayanlara değerli bir geri dönüş yapabileceğiniz, güçlü büyülü araçlardan oluşan bir cephaneliğiniz var. örneğin, size zarar vermek ve hem ruhsal hem de fiziksel anlamda mutsuzluğa neden olmak. Tılsımdaki her işaretin belirli bir okült, sembolik olarak temsil edilen anlamı vardır. Üzerindeki tüm harfler, sayılar, çizimler ve ideografik unsurlar kutsaldır ve emrine amade olanın yararına çalışır. bu araç bulunur. Nasıl okunduğuna dair bir fikriniz bile olmadan alfabesi bilinmeyen harfleri yazmak ya da anlamlarını belli belirsiz hayal ederek gizemli işaretler çizmek garip değil mi?

Gerçek ezoterik eğitime dayanan Tılsım bilimi, maneviyatın bedensel olana, zihnin duyumlara ve hatta arzulara üstünlüğünü onaylayan felsefi bir doktrindir. Tılsımların büyüsünün yardımıyla Kozmik alemine girerken, belirli okült yaklaşımlara izin vererek, Dünyayı tüm bütünlüğü ve düzeni içinde hareket ettiren güçlerle çalışmayı öğreniyoruz. İlahi olanı idrak etmeyi bilinçli olarak reddedenler, manevi bir esaret içindedirler, sadece maddi varoluş planının felsefesiyle yetinirler. Bilinmeyene göz yummak, Varlığın sırlarına yaklaşmamak anlamsızdır. Tılsımın çağrıştırdığı güçler ve en yüksek biçimi beş köşeli yıldız, doğaları gereği kozmogoniktir; böylece, İlahi enerjilerin tekeri, bilgi için ateşli bir susuzluk ve mistik deneyimini pratikte uygulama ihtiyacına sahip olan, Yaradılışın En Yüksek Sırrını gerçekleştirmeye ve ondan muazzam bir enerji çekmeye başlar. Melek Özlerinin işleyişinin bir ürünü olarak hareket eden, ruhsal ihtiyaçlara uyarlanmış bu tür enerji, çalışmaya ve iyilik için kullanılmaya başlar.

Sihirbaz, tılsımlarla çalışma sanatında saklı olan güçlü rezervleri, ruhsal gelişiminin ve ruhsal dengesinin ihtiyaçlarına göre kullanır. İşte o zaman tılsım kişisel bir karakter kazanır. Tılsımı yalnızca onu yaratan, uygun şekilde şarj eden ve ince bir enerji seviyesinde bağlı olduğu kişi (belki tılsımın yapıldığı kişi) kullanabilir. Aktar

tılsımınızın yabancılar için hiçbir anlamı yok: "yabancı" ellerde işe yaramayacak. Ancak tılsımın "sahibi", uygun eğitimden sonra, uzaktan bile olsa onunla her an iletişim kurabilecektir. Bu şaşırtıcı fenomenin açıklaması, defalarca tekrarlanan törensel-tılsımlı deneyler sonucunda, sihirbazın enstrümanıyla bilinçaltı bir düzeyde temas kurmaya başlaması ve özellikle onu takarsa, onunla güçlü bir biyoenerjik bağlantı kurmasında yatmaktadır. sürekli onunla.

Ezoterik sembolleri tasvir ederken ve bunları tılsıma uygularken, Gizli Dünyalara girişe katkıda bulunan özel enerji dalgalarının uyanışı vardır. Bir süre sonra, tılsımların mistik sembolizmini bilerek ve eylemlerine aşina olarak, onları çok çeşitli amaçlar için kendiniz yaratabilecek ve böylece törensel büyü sanatında bir adım daha yükselebileceksiniz. Tılsım, belirli bir yaşam katmanının grafik bir temsilidir, kendisi derinden semboliktir; tılsımın gücü,  kişinin elinin altından çıkan görüntülerin net bir şekilde farkında olmasını gerektirir. Sonuç olarak, tılsımın yüzeyinde gördüğümüz amblem grubu olan amblem, dünyalar arasında ayırıcı bir engel, sırrını bilen kişinin Bilinmeyene girebileceği bir tür anahtar görevi görebilir.

Bununla birlikte, yukarıda belirtildiği gibi, tılsımın benzersiz temsili yönü, doğrudan sihirbazdan fiziksel bir mesafede olsa bile gücünü göstermesidir: onun zihinsel kontrolü altına girer. Her zaman "açıktır": deneyimli bir sihirbazın gerekli tılsımı evde önemli bir olaydan önce unutmasına izin verilir - sihirbaz onunla temasa geçebilecektir.

Büyücü, törensel Büyüde tılsımların kullanımında ve ardından aşağıda tüm bölümün ayrıldığı pratik Kabala sisteminde çok sayıda sembol bulur.

Bölüm 1

Kabalistik bilginin temelleri

Tılsımların Büyüsü de dahil olmak üzere tüm Batı Büyüsü sistemi, İbrani mistik-felsefi sistemi - Kabala'ya dayanmaktadır. Yahudi erkekler, Kabala çalışmak için 40 yaşından sonra kendilerini Kabala çalışmasına adarlar. Bu nedenle, temel Kabalistik bilgiyi bu kitabın bir bölümüne sığdırmak çok zordur. Kabala'nın teorik ve pratik bilgisinde ustalaşarak, Kabala bilginizin büyük bir bölümünü kendi başınıza edinmeniz gerekecek. Kabala çalışmasında gayretli ve amaçlı olmanızı tavsiye ederim.

En başından beri, kendim Kabala ile ilk karşılaştığımda, bu öğretinin zaten birkaç bin yıllık olmasına ve modern bilimlerin yasa ve ilkelerine karşılık gelmesine şaşırdım. Kabala'nın başlangıcında bu kadar mantıklı olması beni o kadar etkiledi ki, bilgisinin hangi bölümünü alırsanız alın, kaçınılmaz olarak bir başkasına geliyor.

Bu bölümde, tılsım yapımında ihtiyaç duyacağımız Kabala'nın gerekli teorik ve pratik temellerini açıklamaya çalışacağım.

Papus'un yazdığı gibi Kabala, her bakımdan ruhun ve Tanrı'nın bilimidir. Her şeyin Bir'de ve Bir'in her şeyde olduğunu öğretir ve kanıtlar; benzetme yoluyla, görüntüden ilkeye yükselmeye veya ilkeden forma inmeye izin verir.

Vladimir Shmakov, Kabala'dan Yaratıcılıkta İlahi Olan'ın onaylanması doktrini olarak bahsetti ve semantik Vahiy açısından Kabala'nın en yüksek doktrinini, Tanrı, İnsan ve Evren doktrinini oluşturuyor.

Modern bir Kabala uzmanı, Kabalistik bilim üzerine çok sayıda çalışmanın yazarı olan Michael Laitman, Kabala'nın manevi kaynakların neden-sonuç ilişkisi doktrini olduğunu, sabit ve mutlak yasalara göre tek bir yüce hedefte birleştiğini yazar: Bu dünyada var olan yaratıklar tarafından Yaratıcı.

Aleister Crowley'den şu soruya: "Kabala nedir?" Liber 777'nin A ekinde, Kabala'nın  Olağan dilin ötesine geçen belirli türden fikirleri ifade etmek ve olguları tanımlamak için uyarlanmış bir dil sistemidir. Benzer bir anlam, örneğin kimyadaki teknik terminolojiye sahiptir. Sınırlı sözlü ifade olanakları nedeniyle bariz farklılıkları olan insanların zihinsel faaliyetlerinin sonuçlarını aynı paydaya getirmenize izin veren esnek evrensel terminoloji. Benzer bir anlam, örneğin, açıklayıcı bir sözlük veya karşılaştırmalı din üzerine bir inceleme içerir. Düşünen bir kişinin fikirlerini mutlak bir kesinlikle formüle etmesini ve özellikle daha önce ilgisiz kavram sistemlerini birleştirmek için karmaşık düşünceler için basit kavramlar bulmasını sağlayan bir sembol sistemi. Örneğin cebirsel semboller benzer bir anlama sahiptir. Anlamı belirsiz hale gelen sembolleri yorumlamak için bir araç, biçimlerin, seslerin, basit fikirlerin (sayılar gibi) özleri ile bunların manevi, ahlaki veya entelektüel eşdeğerleri arasında gerekli bağlantıyı kurarak kaybolmuş veya çarpıtılmıştır. Benzer bir anlam, örneğin antik çağ sanatının fizyoloji açısından güzellik kavramını dikkate alarak yorumlanmasıdır. Çeşitli biçimlerdeki fikirleri sınıflandırmak için bir sistem, zihnin düşünce ve gerçekleri düzenleyerek ve ilişkilendirerek kelime dağarcığını genişletmesine izin verir. Benzer bir anlam, örneğin Arapça'da kök değiştirmenin anımsatıcı anlamına sahiptir. Matematiğe benzer ilkeler üzerinde bilinenden bilinmeyene hareket etmek için bir araç. Yeni keşifleri genel gerçekle tutarlılıkları ışığında değerlendirerek yazışmaların gerçekliğini doğrulayabilen bir kriterler sistemi. Benzer bir anlamı vardır, örneğin,

Israel Regardie, "Nar Bahçesi" adlı çalışmasında, Kabala'nın, yaşamın kökeni ve doğası ile İnsan ve Evrenin evrimi hakkındaki büyük soruların tam bir açıklamasını öneren geleneksel bir bilgelik bütünü olduğunu yazdı.

"Kabala" kelimesi İbranice קבל kökünden gelir.  (QBL), "almak" anlamına gelir. Efsaneye göre, Kabala'nın ilk bilgisi Demiurge tarafından, düşüşten sonra bu ilahi talimatları insanlığa ileten ve aslında aralarında yaşadıkları çok yüksek rütbeli ruhsal zeki varlıklardan oluşan seçilmiş bir topluluğa aktarıldı. et içinde. Tarihsel olarak, Kabalistik bilgi babadan oğula ağızdan ağza aktarılmıştır. Orta Çağ'da Kabala hakkında ilk yazılar ortaya çıktı, bu nedenle birçok kişi Kabala'yı bu zamandan itibaren tarihlendirmeye başladı. Şu anda, Kabala genel olarak Batı okültizminin temelidir ve özellikle tüm pratik sihir, melekolojisini ve demonolojisini ondan alarak ona dayanmaktadır. Kabala iki esere dayanmaktadır: Sefer Yetzirah veya Yaratılış Kitabı ve Zohar veya Süleyman'ın Anahtarları ile tamamlanan Savaş Arabası Kitabı,

Kabala bilgisi, Tılsımların Büyüsünde ustalaşmak için bir temel edinmenize yardımcı olacaktır. Başlangıçta, bu bilimi anlamak neredeyse imkansız gibi görünebilir, ancak ilk başta, Kabala bilgisini pratikte test etmeye başladığınız anda, onun doğruluğuna ve benzersizliğine şaşıracaksınız.

Dion Fortune'un Kabala'nın Batı yogası olduğu şeklindeki ifadesinden etkilendim. Aslında, yogik meditasyonların ve tekniklerin temelleri Kabala'da bulunur, ancak Batı zihniyeti için Doğu sistemleri, nasıl uyum sağlamaya çalışırlarsa çalışsınlar anlaşılmazdır. Pragmatik düşünceye sahip bir Batılı için kendi içinde yapmamayı geliştirmek veya bir noktaya konsantre olarak birkaç saat oturmak zordur, hiçbir durumda Doğu öğretilerinin takipçilerini gücendirmek istemiyorum, tüm bunları Gerçek şu ki, Batı Adamı'nın rasyonel-onal-mantıksal düşünmesinin tüm sorularına cevap bulmasını sağlayan Kabala'dır.

Okuyuculara bir tavsiye daha, Kabala sistematik olarak çalışılmalıdır, onu parçalar halinde incelemeye veya tılsım inşa etmek için gerekli olan sadece bir kısmını çalışmaya değmez, bilimlerin hiçbirini öğrenemezsiniz. Ayrıca, teorik Kabala'nın genel metafizik soruları, kozmo ve antropogenez sorularını cevaplarken, pratik Kabala'nın bu bilgiyi dua pratiğinde, büyülü figürlerin inşasında uyguladığı gerçeğine dikkat etmeye değer.

Bu bölümde "Sefer Yetzirah" ve "Zohar" eserlerinin tarihçesini anlatmayacağım, daha detaylı olarak Israel Regardie, Papus, Dion Fortune'un eserlerini inceleyebilirsiniz, İngilizce bilen Dion Fortune, "Kabbalah Unveiled" çalışabilirsiniz. MacGregor Mathers tarafından veya Brother Ahad ve diğerleri tarafından yazılan "QBL veya Un-Vessel'in Alımı".

Ancak Kabala tarihinden özelliklerini incelemeye geçelim. Kabala kavramının neredeyse tamamı bir glif içinde yer alır, buna "Hayat Ağacı" denir.

Hayat Ağacı

Hayat Ağacı, Evrenin sentetik bir görüntüsüdür. Hem dış dünya hem de iç dünya ve aralarındaki tüm ilişkiler olmak üzere tüm deneyim düzeylerini ve alanlarını içerir. Hayat Ağacı


- beden, kişilik, ruh ve ruh bilgisinin anahtarı. Hayat Ağacı'nın yapısını kendi başınıza anlamak için onu kendiniz çizmeniz gerekir. Bir A4 kağıdı ve bir kalem alın ve aşağıdaki talimatları izleyerek Hayat Ağacı'nın bir diyagramını çizmeye hazırlanın. Hayat Ağacı, sayısal karşılıkları olan on Sephiroth'tan, sayısal karşılıkları olmayan bir küreden ve numaralı küreleri birbirine bağlayan yirmi iki yoldan oluşur. On Sephiroth'un tümü üç sütun üzerinde bulunur. Numaralandırılmış küreler, Ağacı tam olarak çizdiğiniz anda kolayca öğrenebileceğiniz bir dizi oluşturur. Hayat Ağacı'nın basitleştirilmiş bir diyagramını bir düzlemde iki boyutlu olarak tasvir etmek hiç de zor değil. Aşağıdaki şekilden diyagramı çiziniz.

Kabalistler, açık olanın dört seviyesini ve tezahür etmemiş veya Gizli Varlığın üç seviyesini ayırt ederler. Her şeyin ve canlıların toplamı olarak evrenin birincil kaynağının sonsuz uzayda olduğuna inanılıyor - "Hiç" anlamına gelen Ain, bu varlık değil; Hiç bir şey. Anlaşılmaz, bilinemez ve bilinemez olan - en azından daha kesin olmak gerekirse, bilincimiz açısından - yoktur. Kendi içinde Hiçbir şey bilinemez, düşünülemez ve ifade edilemez değildir. İkincisi, Gizli Sınırsız Ain Sof; üçüncü - Ayn

Bu Ağaç, yukarıda bahsedildiği gibi, Gizli Sınırsız Işık olan Soph Aurs formunda sunulan on Kutsal Sephiroth'tan oluşur.

Yaradılışı yaratmak için Demiurge, sınırsız enerjisinde belirli bir boşluk,  Hiçlik, yani. Ain,  kesinlikle hiçbir şeyin olmadığı manevi bir alan. Bu boşluk, nitelikleri bakımından Yaradan'a tamamen zıttır, çünkü Yaradan'ın her şeyi içerdiğine inanılır ve başlangıçta boşlukta hiçbir şey yoktu. Yaratılış, Hiç'ten  kesinlikle doldurulmayan bir boşluktan doğdu. Bu boşluk Yaradan'ın ışığıyla, yaratılana kelimenin tam anlamıyla  her şeyi veren canlandırıcı enerjiyle doluydu.  Yaratılış, ışığı alma arzusu olarak boşluğu hissetti ve ışığın gelişi, zevk, arzunun tatmini olarak algılandı, ama aslında o, yaratılış için tek yaşam kaynağıydı ve öyle kaldı. Elena Denezhkina'nın yazdığı gibi, Yaratılış yaratıldı mükemmel bir alıcıydı,  istemiyordu ve veremezdi ama ışık  mükemmel bir vericiydi. Yaratılışın ilkesi, Sephiroth tarafından temsil edilen kapta biriken ışığın yayılması ilkesinden gelir.  Kap, tüm yaratılış veya onun (daha sonra ortaya çıkan) ayrı parçalarıdır, sınırsız alma arzusudur. Kabın malzemesi önceleri boşluktu, bu da ışığı alma arzusuna dönüştü ve ışık haz olarak algılandığından, kabın malzemesi haz alma arzusu oldu.

Bu üç Peçe - Ain, Hiddenness, Ain Sof - Gizli Sınırsız ve Ain Sof Aur - Gizli Sınırsız Işık - tam olarak anlaşılmasını ummalarına izin vermeseler de, yine de bazı fikirler önerirler. Gizlilik, Varlığı veya zihinle anlaşılmaz bir doğanın varlığını ima eder.

İlk Sephiroth olan Kether, Ain Sof Aur'dan oluşur. Bu terimler, Kether ile ilişkilendirilen üç Gizli Varlık Örtüsünü adlandırmak için kullanılır. Regardie'nin yazdığı gibi, "örtü" terimi bize fikirleri kendi başına hiçbir anlamı olmayan ve daha sonra faydalı olacak etiketler olarak kullanmayı öğretir. Peçe gibi, biz onları anlaşılır terimlere indirgeyene kadar ne olduklarını gizlerler. Bununla birlikte, başka türlü düşünülemeyecek olan, zihin tarafından algılanmayan fikirleri değerlendirmemize izin verirler. Akıl "akılcı beslenme" yoluyla güçlendiğinden ve bir gün nihayet Keter'e tırmandığımızda, Perdeyi kaldırmayı deneyebilir ve Sınırsız Işığı görebileceğimizden, bilginin yolu bilgeliğin açılımının temelini oluşturur. Hayat Ağacı'nın prensibi, bir Sephiroth'tan diğerine ışık akışıdır.

Bu nedenle, Sephiroth'un değerlendirilmesine geçmeden önce, Tanrı'nın Evreni Işık aracılığıyla yarattığını, bu nedenle Işık tarafından salınan renk enerjisinin, Büyücüye yansıyan Tanrı olan Evrenini ifşa ettiğini not etmek istiyorum. Renkli tılsımların gücü, enerjilerinde doğal olmaları, özelliklerde icat edilmemeleri ve sonuçlarda gerçek olmalarıdır, çünkü enerjilerin akışı hakkında Kabala ilkesi üzerine inşa edilmişlerdir. Sephiroth aynı zamanda yaygın İlahi Işığın özüdür ve enerjilerinin doğal salınımı renk (ve ses, aynı zamanda bir dalga olgusu; artı renk ve  7  ses) aracılığıyla gerçekleşir. Tılsımlar ve büyüler doğal olarak ve doğrudan gücü açar ve istenen sonuca yönlendirir. Bu nedenle tılsım, Büyücünün bilgi ve enerjilerinin bir sentezidir.

KETER

Sephiroth'un ilki, "Taç" veya "Taç" anlamına gelen Kether'dir. Sayısı bir birimdir veya bir monaddır, bölünemez ama tanımlanabilir. Yansıma süreci boyunca (1 + 1 = 2; 1 + 2 = 3, vb.), monad diğer tüm sayıları belirler ve üretir. Kether başlangıç ​​noktasıdır, evrenin doğum anıdır. Keter mükemmel sakinlik ve dinginliktir, o ilk kıvılcım veya Rab'bin ilk nefesidir. Keter, En Saf Ruh veya ilahi birlik olarak düşündüğümüz ve dediğimiz şeydir, ayrılmaz ve ayrılamaz. Keter'e göre

I. Regardie, - en derin benlik duygusu, insan bilincinin temeli ve en yüksek madde kaynağıdır. Bu, hem gerçek bir bireysellik hem de maddenin daha yüksek bir bölümü olarak var olan, bu koşulların her ikisini de yerine getiren merkezi duyusal manevi nokta, metafiziksel merkez veya bilinç monadıdır. Hayat Ağacının hem Evrenin yapısı hem de İnsan Ruhunun oluşum yapısı olarak incelenebileceğine dikkatinizi çekmek isterim. Bu ifade hermetik yasalara dayanmaktadır "Yukarıdaki gibi, aşağıda da öyle", İncil, İnsanın Tanrı'nın suretinde ve Benzerliğinde yaratıldığını belirtir, Makro ve Mikrokozmos gibi kavramlarla hareket edeceğiz. Dion Fortune ayrıca Keter'in her şeyden önce Taç olduğuna ve Taç'ın baş olmadığına, başın üzerinde ve onun üzerinde olduğuna, dolayısıyla Keter'in bilinç olamayacağına işaret eder. a, mikro kozmos olarak bakıldığında bilincin, makro kozmik olarak bakıldığında ise her şeyin ham maddesidir. Keter'in doğası, Dion Fortune tarafından The Mystical Qabalah adlı kitabında ayrıntılı olarak anlatılmıştır. Dion Fortune, Keter'in - İlk Tezahürün - daha önce tezahür etmemiş ve bizim için bilinemez olanın tezahür halindeki birincil kristalleşmesi olduğuna işaret ediyor. Kether'i doğuran kaynak hakkında hiçbir şey bilemeyiz ama Kether'in kendisi hakkında bir şeyler öğrenebiliriz. Bizim gelişme aşamamızda, bizim için Büyük Bilinemez olabilir. Sihirbazın zihni onu en soyut imgelerle kavramalıdır, Keter'in bir formu yoktur, her ne olursa olsun sadece saf varoluş vardır. Ayrıca Keter Birdir, daha fazla yansıma ortaya çıkmadan önce var olan - bilinçteki temel görüntü ve kutupluluğun ortaya çıkışının temeli. Kether veya Taç, - İlk Sebep veya Demiurge olarak da adlandırılır. "Zohar"  Makro-prosopus veya Büyük Yüz. Keter, Tarot kartlarında beyaz renge karşılık gelir - Keter'den akan dört As Işık Hokmah ve Binah'a akar, Chokmah'ın Sephiroth'unun aktif erkek gücü ve yan sütunların üst kısımlarında bulunan pasif dişi gücü - Binah olarak bölünür. veya Sütunlar, bunların Soluna Binah altındaki sütuna Yargı denir; Chokmah altındaki doğru olana Merhamet denir. Kether'in altında bulunan ortadakine Denge denir. Denge Sütunu olduğuna inanılıyor. İki yan sütun, Kral Süleyman Tapınağı'nın girişinde bulunan sütunları temsil eder.

HOKMA

Sephiroth'un ikincisi, "Bilgelik" anlamına gelen Chokmah'tır. Kether bir nokta olarak tasvir edilebiliyorsa, Hokmah uzayda bir noktanın uzantısı olan düz bir çizgi olarak çizilir. Chokmah'ın enerjisi aktif, dinamik ve boldur. Chokmah, evrenin itici gücüdür ve içindeki her şeyi harekete geçirir. Chokmah, Cennetteki Baba'nın imajıyla sembolize edilen pozitif, erkeksi bir enerjidir. Bu küre, Zodyak işaretleri çemberi ile karakterize edilir. Arz, birliğin ve onun yansımasının eklenmesiyle elde edildiğinden, Keter'in yansımasıdır. Bu Sephiroth, yazma, öğrenme ve büyü tanrısı olan Mısır tanrısı Thoth'a karşılık gelir. Bir ibis başlı bir tanrı olarak tasvir edilir ve bazen bir maymun (babun) tarafından hizmet edilir. Tarot kartlarını yaratan kişi Thoth'tur. Chokmah, varlığın hayati, enerji verici unsurudur, Ruh, bilincin tüm tezahürlerinin altında yatan gerçekliği somutlaştıran. Hokmah'ın enerjileri uzay boyunca dağılır ve Bina'yı doğrudan bir taşıyıcı olarak kullanır, geri kalan yedi yayılıma yol açar ve bu da anlaşılır bir fiziksel dünyanın ortaya çıkmasına neden olur. Hokmah'ta ideal veya hayali dünya, dünya planı Keter'de bulunan Logos tarafından oluşturulur, bunlar gelecekteki dünyanın veya olması gereken dünyanın üzerine inşa edileceği fikirlerdir.

BİNA

Chokmah, üçüncü Sephira olan Binah'ı, Anne Aima'yı, negatif, dişil ve edilgen doğurur.

"Pony-mania" anlamına gelen Chokmah'ın dişil zıttı. Bina, evrendeki her şeye hayat veren Cennetteki Anne'yi sembolize eder. Hokmah ve Binah birlikte tezahürün ikili güçleridir. Onlar, yaratılış sürecini başlatan yaşamın iki ebedi mihenk taşıdır. Binah, Satürn gezegenine karşılık gelir. Bina her formun Anasıdır. Kabala'da bu Sephiroth'a Büyük Deniz denir. "Deniz" kelimesini yazmak için kullanılan İbranice harflerin biçimleri bu kavramı çok doğru bir şekilde yansıtır, deniz sularının nasıl yükselip alçaldığını gösterirler. Eskiler, denizle çok akıllıca sembolize ettiler, el değmemiş, dış uzaya yayılan bakir bir madde, çünkü su, su içeren kap gibi kolayca değiştirilebilir bir forma sahiptir, formu bu olacaktır. Deniz, o plastik maddeye en uygun semboldür.

Hayat Ağacında Keter, Hokmah ve Binah en yüksek veya kutsal Üçlüsü oluşturur. Üst Sephiroth olarak adlandırılan ilk üç Sephiroth, mümkün olan her açıdan herhangi bir entelektüel kavramı aşar ve yalnızca özel meditasyon ve pratik Kabala ile kavranabilir. Üst kısımlar, aşağıda bulunan Sephiroth'tan büyük bir uçurum - Uçurum - ile ayrılır. En üsttekiler mükemmel; diğer tüm Sephiroth'lar alakalıdır; ve Uçurum, aralarındaki metafiziksel boşluktur. Bir anlamda, yansımaları olan alt yedi Sephiroth ile ilişkili değillerdir.

HESED

Dördüncü küre Chesed veya "merhamet" dir. Chesed, tezahürü olan her şeyin desteğidir. Bu, Yüceler tarafından dökülen soyut enerjilerin maddeleştiği ve şekillendiği noktadır. Chesed, ilahi enerjilerin sonradan fiziksel bir forma bürüneceği bir kopyadır. Chokmah gibi Chesed de pozitif, erkeksi enerjiyi sembolize eder, ancak daha düşük bir seviyede (daha tezahür etmesi anlamında). Chokmah ateşli bir küre olarak kabul edilirken, Chesed su ile ilişkilendirilir. İnsanlığa karşı ebeveyn sevgisinin ve merhametinin tüm tezahürleri, dördüncü Sephiroth ile ilişkilidir. Chesed, Jüpiter gezegenine karşılık gelir.

Chesed, "Merhamet" olarak adlandırılan dört numara, Cehennemin diğer tarafında Üst Üçlünün bir yansıması olarak hizmet eden Sephiroth'un ikinci üçlüsünü başlatır. Bu ikinci üçlünün Sephiroth'una üç ana veya temel renk atanır: Chesed için mavi, Geburah için kırmızı ve Tipheret için sarı.

Hem dört hem de bir Hesed'e karşılık gelir, çünkü bu Sephiroth, Uçurum'un altındaki nedensellik düzleminde ilktir. Sihirli alfabede Tanrıların babası olarak Jüpiter bazen Kether ile ilişkilendirilir. Ancak öte yandan, Chesed'in Sephiroth'una da karşılık gelir, çünkü alt planda Chesed Taç'ın bir yansımasıdır. Doğrudan numaralandırma, iki farklı sayı grubu arasındaki karışıklığı önlemeye yardımcı olduğu için korunur ve birden ona kadar devam eder. Chesed'in bir başka adı da "büyüklük" anlamına gelen Gedula'dır ve antik filozoflar buna Jüpiter adı verilen astrolojik bir nitelik atfederler. Bazı çok yetkili kaynaklar, dördün sebatın, sağlamlığın ve istikrarın doğasını gösteren sayıların ilki olduğunu ve yukarıda gördüğümüz gibi Chesed'in Abyss'in altında bulunan Sephiroth'un ilki olduğunu belirtir. ve gerçek Sephiroth'un ilki, o zaman bu sözler oldukça adil. "Erkek" Sephiroth Chesed, nesnel Doğanın potansiyellerini sembolize eder. Jüpiter'e astrolojik yazışmaları göz önüne alındığında ve ayrıca bu tanrının mitolojik niteliklerine dayanarak, onu koruyan Pisagorcular, dördü "mucizelerin en büyüğü, üçlüden farklı bir imaja sahip bir Tanrı" olarak adlandırdılar.

GEBURA

Beşinci Sephiroth, Geburah, "güç" veya "ciddiyet" anlamına gelir. Geburah, Sephiroth Chesed'den yayılan enerjiyi paylaşır ve aynı zamanda Binah'ın bir yansıması olarak hizmet eder ve arındırıcı bir ateş şeklinde tevazu empoze eder. Hayat Ağacından maddi dünyaya inen enerji, karşıtlar - Merhamet ve Sertlik - tarafından test edilmeli ve evcilleştirilmelidir. Ancak bu şekilde ilahi enerji, fiziksel tezahürlerin sürekli bir itici gücüne dönüştürülebilir. Geburah'a genellikle saygı uyandıran ve yararsız ve gereksiz olan her şeyi yakan "Rab'bin güçlü eli" denir. Daha fazla büyüme ve evrim için yolu açar. Beşinci Sephiroth, Tanrı'nın gücünün tüm tezahürleriyle veya haklı öfkesiyle ilişkilidir. Geburah, Mars gezegenine karşılık gelir.

Geburah'ın, Ağacın sol sütunundaki tüm Sephiroth gibi dişi bir potansiyel olmasına rağmen, onun yazışmalarının neredeyse tamamı erkektir ve enerjiyi ima eder. Bazı eski kaynaklar, beşin yaratıcı gücün bir sembolü olduğunu iddia eder, bu nedenle Geburah'ın şu anki tanımlaması, yaratma ve güç kavramını içeren Sephiroth'tur. Bu biçimlendirici bir güçtür, adı Güç'tür, gezegenlerin Mars'a karşılık gelir; Onun sayesinde, Kozmik İmgelemde oluşturulan ve Cehennemin yukarısındaki orijinal maddede bir görüntü olarak yansıtılan plan, Chesed'in Sephiroth'unda harekete geçirilir ve bir kasırga ile tezahür ettirilir. Beş, üç ve ikiden oluşur, ilk sayı Annenin pasif enerjisini ve ikincisi Babanın bilgeliğini temsil eder. Bir durumu değil, aynı zamanda daha ileri bir hareketi, idealin gerçeğe geçişini ifade eder.

TİFERET

Dördüncü ve beşinci, eril ve dişil Sephiroth'un birleşik eylemleri Tiferet'i, "Güzelliği" veya "Uyumu" üretir. Diyagramda, etrafında dönen gezegenlerle Güneş gibi (aslında astrolojik karşılığı olan) tüm Sephirotik sistemin merkezinde yer almaktadır. Diğer tüm Sephiroth'lardan güçler alıyor. Tiferet, konumu nedeniyle birçok yönden Keter'e benzer, ancak daha yüksek bir tezahür seviyesindedir. Kether gibi, huzurun, ışığın ve mükemmelliğin birleştiği noktadır. Tiferet-Güneş, Keter'in İlahi Işığının bir yansımasıdır. Tiferet ayrıca varlığın daha yüksek ve daha düşük seviyeleri arasında bir bağlantı, Tek bir kişinin Yüksek İlahi "Ben" ile daha düşük "Ben" veya "ego" arasında bir aracı olarak kabul edilir. Tipheret, Yüksek Benlik ile alt Benliğin birbiriyle iletişim kurmasını sağlayan içsel bir arabulucudur. Bu Sephiroth genellikle Kurtarıcı'nın imgesi ile sembolize edilir. Altıncı küre, tasavvufun tüm tezahürleriyle ve Tanrı'ya olan insan sevgisiyle ilişkilidir. Ti-feret - “etik yaşamın en yüksek tezahürü, iyiliğin zirvesi; Tek kelimeyle İdeal. Zohar, Tipheret, Mikroprosope veya Küçük Yüz - "Zeir Anpin" çevresinde bulunan heksagram Sephiroth'u çağırır.

Altı - Güçlerin geri kalanını uyumlaştırmak ve dengelemek için ortaya çıkan Sephiroth. "Altı" rakamı, dengeli, uyumlu, hoş oranlarda olan her şeyi sembolize eder ve - iki üçlüden oluştuğu için - yine bu sayıların temsil ettiği çeşitli fikirleri yansıtır. Bu nedenle, üçlü, evrimin gerçek motive edici güçlerini, Macroprosopus'u veya Logos'u ifade ettiğinden, Tifaret'te daha küçük Logos'un, Mikroprosopus'un uygun ve tek biçimli bir yansımasını da buluruz. Yansıma süreci daha da devam eder ve "dört", "beş" ve "altı" sayılarından oluşan ikinci üçlü - kendisi Göksel Sephirot'un bir yansıması olmasına rağmen - üçüncü üçlüyü doğurur. , kendini daha da düşük bir seviyede yeniden üretiyor. Bu sonraki Sephiroth'un ilki Netzah'tır.






Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar