Print Friendly and PDF

Site Takibi Gibi

 


 

Takip etmek, beni tanımlayan yönüm.

  Pekala  Neler olduğunu anlatayım.

  Bir süredir yalnızdım ve   yalnız hissetmeye başladım.

  Sıkıldım.

  Bütün gün hiçbir şey yapmıyordum.

  O zaman gizlice izlemeye başladım.

  Gizlice izlemek mi?

  Gizlice izlemek.

  Takip etmek.

  İnsanları takip etmeye başladım.

  Kimi?

  Karşıma ilk çıkan insanı.

  Yani, zaten bütün amaç da buydu.

  Rasgele.

  Tanımadığım birini olması.

  Sonra?

  -Sonra, hiçbir şey.

  -Hiçbir şey mi?

  Hiçbir şey.

  Sadece nereye gittiklerini ve ne yaptıklarına bakıyordum.

  Ardından eve dönüyordum.

  Neden yapıyordun?

  Nereye gittiklerini görmek için.

  Herhangi birinin  Yani  Nasıl açıklayayım?

  Sen hiç   futbol maçına gidip, etrafa bakınıp   kalabalığa baktın mı?

  Birini seçersin ve   birden bire o insan artık kalabalığın bir parçası olmaktan çıkar.

  Bir bireye dönüşür.

  İşte bunun gibi bir şey.

  Bu dayanılmaz bir hale gelir.

  Yani, kadınları mı takip ediyordun?

  Hayır, kadınları takip etmiyordum.

  Bu cinsiyetle ilgili bir şey değildi.

  Her hangi birini takip ediyordum.

  Sadece nereye gittiklerini ve ne yaptıklarını görmek istiyordum.

  Gizli ajanı mı oynuyordun?

  Hayır, ben bir yazarım.

  Yazar olmak istiyordum.

  Ben karakterlerim için malzeme topluyordum.

  Başta böyleydi.

  Bir süre sonra tehlikeli olmaya başladığını fark ettim.

  Bağımlısı oluyordum.

  Kurallar koymak zorundaydım.

  Kontrol altına almaya çalışıyordum.

  Asla uzun süre takip etme.

  Asla kadınları karanlıkta dar sokaklarda takip etme.

  Anlarsın.

  Bunun gibi şeyler.

  Tamamen rasgele seçilmesi gerekiyordu.

  Rasgele seçmeyi bıraktıktan sonra işler ters gitmeye başladı.

  Belirli insanları   takip etmeye başladım.

  İnsanları seçerek takip etmeye başladığımda   başıma bela almış oldum.

  Diğer insanlar ilgimi çekiyor.

  Sen hiç diğer insanların konuşmalarını dinledin mi?

  Otobüste ya da metroda?

  Sokakta ilginç görünen ya da   biraz   garip davranan birini görüp   nerede oturduklarını   ne yaptıklarını, nereli olduklarını nereye gittiklerini merak ettin mi?

  Birinin davranışlarını izlersin ve   bu aklında binlerce soru canlanır.

  Ben   bu soruları sormak istedim ve cevaplarının   ne olduğunu merak ettim.

  Deneyip bulmak için insanları takip ettim.

  En önemli kural   birinin nerede oturduğunu ya da nerede çalıştığını bulsan da   asla aynı insanı iki kere takip etme.

  Bu, en önemli kuraldı.

  İlk çiğnediğim kural bu oldu.

[Takip (1998) Following Filmden]

İnsanlar site takip ettiklerinde merakla dalarlar sonra istediği gibi olsun demeye başlarlar. Bilmezler ki o takip ettikleri onlardan önce kendi yolunu çizmişti. Sonra kendilerini bulamadıklarında, siteyi kendilerine benzetmek isterler. O olmayacağı kesindir. Bırakır giderler.  Site yerindedir. Ama takip eden kendini değiştirmiştir farkında olmadan. Çünkü o eskisi gibi olmayacaktır.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar