THE ANTICHRIST ...Deccal...L'anticristo (1974)
Filmin konusu:
Zengin Romalı aristokrat Massimo Oderisi'nin yetişkin kızı Ippolita, annesini de öldüren 12 yaşında bir araba kazasından bu yana belden aşağısı felçli . Doktorlar , fiziksel bir yaralanmadan ziyade Ippolita'nın zihinsel travmasından kaynaklanan felci psikosomatik olarak teşhis ettiler . Kazadan beri babasına bağımlı olan Ippolita, Massimo'nun Greta adında bir kadınla ilişki kurduğunu öğrenince daha da kötüleşen ciddi bağlanma sorunları geliştirdi. Ippolita , yardım için Vatikan kardinali amcası Ascanio'yu ziyaret eder . Ona yapabileceği pek bir şey olmadığını söyler, ancak Marcello Sinibaldi adında meslekten olmayan bir parapsikologu önerir . Dr Sinibaldi Ippolita güçlü olduğunu belirler duyular algı ve onun bozukluk gelen bilinçsiz anılar kaynaklanır inanmaktadır geçmiş yaşamları . Hipnoz kullanan Sinibaldi, Engizisyon tarafından yargılanan ve kazıkta yakılan bir cadı olan adaşı atasının silinmiş anılarını yeniden yaşatır . Geçmiş yaşamının hatırası, Ippolita'nın, bir ittifak yapan atasının ruhu tarafından ele geçirilmesine neden olur.Ölümünden önce Şeytan . Ippolita, yürüme yeteneğini yeniden kazanır, ancak sahip olmak onu ayırır , bu sırada bir turisti öldürür, baştan çıkarır ve öldürür ve erkek kardeşiyle ensest seks yapar . Sonunda, Ippolita ailesiyle bir kutlama yemeği partisinde tamamen ele geçirilir. Bu görüntüler arasında güçler telekinetik inanılmaz ve sesi tarafından zayıflatılmaktadır kilise çanları . Dr Sinibaldi, fenomenin tamamen bilimsel olduğuna inanarak şeytani mülkiyet kavramını reddediyor, ancak Massimo başka bir açıklama olmadığını savunuyor. Kardeşinden yardım ister, ancak Ascanio, Kilise'nin en üst kademelerinden izin almadan yapabileceği hiçbir şey olmadığı konusunda ısrar eder. Ailenin hizmetçisi Irene, şeytan çıkarma girişiminde bulunmak için yerel bir mistik tutar, ancak Ippolita'ya sahip olmak onu bir dolandırıcı olarak ifşa eder. ve onu odasından kovuyor. İblis, Ippolita'yı yardım istediğinde, kardinali Ippolita'yı kaçırdığı için azarladığı için Ascanio'nun kendi şeytan çıkarma ayini de başarısız olur. Ippolita. vücut. Vatikan, Peder Mittner'ın (Ippolita'nın ilk uygulayıcısının reenkarnasyonu olduğu ima edilir) resmi bir şeytan çıkarma yapmasına izin verir. İblis, her türlü psişik tezahür ve telepati yoluyla onu durdurmaya çalışır ve Ippolita'nın ensest çocuğunun ve erkek kardeşinin oğlu olacağını ortaya çıkarır; Deccal . Mittner kazanır ve Ippolita, peşinde olan babası ve erkek kardeşi ile evden kaçar. Kolezyum'a ulaşır , ancak kilise çanlarının sesiyle kesilir ve Massimo'nun ellerini demir bir haça zorlamasına ve nihayetinde şeytanı ve çocuğunu vücudundan atmasına izin verir. İyileşen Ippolita, kardeşinin ayağa kalkmasına yardım eder ve gün doğumunda babasıyla birlikte ayrılır. - https://fr.qaz.wiki/wiki/The_Antichrist_(film)
Ippolita ( Carla Gravina ), çocukluğunda korkunç bir araba kazasının yol açtığı travmanın ardından bacakları felç olan genç bir kadındır. O zamandan beri, aracın sürücüsü olan babasına karşı korkunç bir öfkeyle gevezelik ediyor ve bu nedenle onun engelinden gözünde sorumlu. Zihnini sakinleştirmek için hipnoz seanslarına tabi tutulurken, burada önceki yaşamından gelen vizyonlar tarafından saldırıya uğrar. Daha sonra Şeytan'ın sevgilisi olan bir cadının reenkarnasyonu olduğunu keşfeder. Zavallı Ippolita'nın, hâlâ araya girmiş bedenle Şeytan'ın oğlunu doğurmayı planlayan cadıların intikamcı ruhuna sahip olduğunu bulmak için daha fazlasına ihtiyacı yoktur.
1974 tarihli, DECCAL ait rip Hipersensitif dalgasının bir parçasıdır EXORCISTE ile William Friedkin . İkincisinin gezegensel başarısı, yaygın izleyici travması ve Oscar adaylıklarından oluşan bir yağmurla birleştiğinde, yeşilimsi kusmuk akışını bir nakit dağına dönüştürmek için mükemmel bir fırsat gören birden fazla yapımcının salya akıtmasına neden oldu. İtalyanlar, az çok sadık ve fırsatçı kopyalarını ilk çıkaranlardı. AMYTIVILLE 2: LE POSSEDE'den önce , Damiano Damiani , işte THE ANTICHRIST , Friedkin'in filminin yarı bir yeniden yapımı rekor bir tepki süresiyle elde edildi (modelinin piyasaya sürülmesinden ancak bir yıl sonra).
THE ANTICHRIST'in ana ilgi alanı , her şeyden önce İtalyan türü sinemanın güzel bir antik ihtişam dizisi bulmaktır. Yönetmenlik görevinde Alberto De Martino'yu buluyoruz . Adam, hala bis hayranlarının sevinci olan, iyi hazırlanmış bir filmografiden sorumlu. Orada westernler, peplums, savaş filmleri, casusluk (Hangi OPERASYON FRERE CADET ile Sean Connery kardeşi (dahil James Bond olarak), korku Holocaust 2000 ile Kirk Douglas çok etkilenerek Laneti ) ve tabii ki büyük şalgam o lekeler ( David Warbeck ile unutulmaz MIAMI GOLEM).
THE ANTICHRIST ekibinin derinliklerini araştırırken diğer tanınmış isimlerle de karşılaşıyoruz. Eş senarist olarak Gianfranco Clerici , yamyam türünden bazı mücevherlerin ( THE LAST CANNIBAL WORLD , CANNIBAL HOLOCAUST ) yanı sıra bir avuç dolusu Fulci'nin ( NEW YORK Girişimcisi , CİNAYET ) senaryosunu borçlu olduğumuz kalemin Stakhanovistidir. KAYA ). Ancak her şeyden önce, görüntü yönetmeni olarak Aristide Massacessi takma adı Joe d'Amato'nun varlığı dikkat çekiyor. BLUE HOLOCAUST veya ANTHROPOPHAGOUS istifleyicilerinin değersiz yönetmeni , kariyerini başlatan emeritus yapımcıBLOODY BIRD ile Soavi , son ölümünden önce pornoda yeniden canlandırıldı , adamın itibarı öyle ki ANTICHRIST'in vizyonunu sadece bazılarını haklı çıkaracak .
Bu birkaç ismin varlığı , seyircinin özellikle hoşgörülü olması gerekse bile, ANTICHRIST'in vizyonunu merak yoluyla haklı çıkarmaktadır. Çünkü görüntüdeki en büyük sorun, bunun Friedkin'in filminden neredeyse aynı bir aktarım olmasından kaynaklanıyor . Hikaye bağlamındaki bir yenilikten ayrı olarak (felçli kadın, bir anlaşma yapmış olan cadının ruhu), senaryonun geri kalanı THE EXORCIST'in en küçük parçasının bir satırıyla sınırlıdır.. Her şey orada: ayrı bir anlatı biçiminde başlangıç, küfürlü histerinin nöbetleri, yeşil kusmuk, kiliseye saygısızlık, 180 derece baş, orantısız biçimde uzun dil, havaya yükselme, eski tövbe eden rahip, bir son olarak devasa bir merdivende… Kapsamlı bir liste, Amerikan modelinin gerçek bir açıklamasını hazırlamak anlamına gelecektir.
Elbette, ilhama bu kadar yakın olmak ANTİKRİST'in lehine işlemiyor . Martino'nun filmi , kendisi için çok karmaşık olan sekansları yeniden üretmeyi isteyerek (örneğin, havaya yükselme), o zamanlar zaten pek etkilenmemiş olan şerefsiz özel efektlerden suçludur. Ama daha ciddisi, Friedkin'in filminin inanılmaz etkisini bir kusmuk fışkırmasına indirgemek isteyen THE ANTICHRIST yazarları, THE EXORCIST'i kelimenin tam anlamıyla dehşete düşüren şeyi tamamen kaçırdılar . Çünkü şok edici sahnelere dalmadan önce Friedkin'in filmikorkutucu çünkü bizi küçük kızının yaygın akıl hastalığından vazgeçen bir annenin yerine koyuyor. Friedkin , kendi yarı sırasında fantastikten dikkatlice kaçınarak (en azından orijinal versiyonunda ve aşağılık Yönetmen kesiminde değil), tamamen gerçekçi bir şekilde (önden değilse de) (ahlaksız mı?) doğum yapmak ve sonra anormal bir çocuk varsaymak (anormallik, tiksinti anlamına gelecek şekilde ise daha çok). Mülkiyet teması burada yalnızca imgelerin şokunun yalnızca öznenin şiddeti ile eşleştiği bir alegoridir.
İyi çalışan bir ürün olarak ANTICHRIST bu çift tabana sahip değildir. Dahası, çocuğun rolünü bir yetişkine aktaran film, "aşırılıkta" muazzam bir şekilde kaybeder. Yine de film, neredeyse 30 yıldır sürdürdüğü imha edilemez itibarı haklı çıkarmıyor. Martino ve Joe d'Amato'nun bilgi birikimi, örneğin önemsiz olmayan bir görsel sunum için en ufak bir dekorasyondan yararlanarak sosu büyük ölçüde geliştirir. İkincisi, gerçekten etkileyici bir şeytani ayini resmetmek için özellikle ilham alıyor.
Aniden görkemli bir maviye dönüşen bir fotoğrafa ek olarak, sahne kendine açık bir şekilde cesurca birkaç küçük sapmaya izin veriyor: bu, cadı bir kurbağanın kafasını ev sahibi olarak yutmadan önce, bir keçinin anüsünü tamamen yalamadan önce. bağlılık. Usta bir düzenleme, böyle bir sekansın görsel şiddetini biraz atlatmayı mümkün kılsa bile, bu birkaç saniyenin alternatif sinemaseverlerin zihnine kalıcı olarak damgalanması güvenli bir bahistir.
THE ANTICHRIST'in son güzel yanı , pek çok sahneyi gülünç olaylardan açıkçası kurtaran samimi ve sağlam bir yorum. Tüm bu onur , sahip olduğu rolünü açıkça kendisine ödeyen Carla Gravina'ya aittir.
Onun yanında, Mel Ferrer'i babası rolünde tanıyabileceğiz . Onun başlangıçlar yılında aktör cevabını verdi Stewart Granger içinde scaramouche tarafından George Sidney 50'li yıllarda. Özellikle İtalyan B serisi yollarında uzun bir geçiş (Sonra Umberto Lenzi ihtiyaçları için yamyamlar SİTEM ve harika UÇAK OF THE APOCALYPSE ), Mel Ferrer , FALCON CREST'teki unutulmaz rolünün ardından TV prodüksiyonuna geri döndü ! Argento hayranları da Alida Valli'yi tanıyor olacakSUSPIRIA okulunun yöneticisini oynayan . Kısacası, ANTICHRIST'e , onu alçakça bir post- THE EXORCIST olarak hak edilmemiş itibarından kurtaran sempati dokunuşu veren pek çok tanınmış ve endişeli yüz .
Anchor Bay'de sıklıkla olduğu gibi, yapılan iş bizi nadiren hayal kırıklığına uğratır. Resim formatta ve açıkçası filmin yaşı ve doğası göz önüne alındığında çok iyi. Elbette mevcut kopyanın tamamlandığına dikkat edin (sansürlenmiş versiyon, şeytani ayin sahnesini mutlu bir şekilde keser). Soru sesi, adhezyonu kazanmak için yeterince etkili, net ve dinamik bir mono sizi bekliyor.
Bonuslar sınırlıdır, ancak çok önemlidir. "Raising Hell" raporu , ANTICHRIST deneyimine tanıklık etmesi için sözü Martino'ya ve kısaca filmin müziğini imzalayan Ennio Morricone'ye veriyor . Kameranın herhangi bir kesintiye uğramadan yarım saat çalışmasına izin veren mevcut bonuslardan bin mil uzakta, konu burada en iyiyi çıkarmak için mükemmel bir şekilde yeniden kesiliyor. Sonuç, " Cehennemi Yükseltme " nin on dakikası"yoğun ve heyecan verici. Bir TV fragmanına ek olarak, disk bize filmin bol miktarda poster ve fotoğraf arşivi sunuyor. Bu bonusun sonunda, en sevdiğiniz siteye kişisel olarak ikonografik malzeme sağladığı için teşekkür edildiğini unutmayın.
THE ANTICHRIST , THE EXORCISTE sırasına göre hacklendi , modelinden öyle kopyalanmış ki gözleri birden fazla vesileyle en uygunsuz ersatz'a bakıyor. Neyse ki, film kendini ilgiyle göstermeye yetecek kadar işçilikle dolu. İlk etapta, keçi ile olan şeytani sekans tarafından önceden fethedilmesi gereken İtalyan sömürüsünün hayranları için ayrılmak. Bisseux arkadaşlar, bu baskı sizi memnun etmeli!
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar