10 Derste Steno
E.K. Gubskaya V.M. Gubsky
ÖĞRENMENİZE YARDIMCI OLUN
(10 steno dersi)
İnsan hayatı boyunca yeni bir şeyler öğrenip özümseyebilir ancak bu süreç özellikle çocukluk ve gençlik yıllarında yoğundur. Hem okulda hem de üniversitede öğrenme, yazma ihtiyacıyla ilişkilendirilir. Ama konuşma hızımız ile yazma hızımız arasındaki fark bunu iyi yapmamıza izin vermiyor. Rus dilinin özelliği olan uzun kelimeler, düşünce ve duyguların en ince tonlarını ifade etmemize yardımcı olur, ancak yazmayı daha fazla zaman alır.
Ses kaydı yardımcı olacak gibi görünüyor, ancak tüm dersleri tekrar dinlemek için zamanı nereden bulabilirsiniz? Konuşmayı dijitalleştiren ve yazılı metin üreten cihazlar zaten var. Ancak özetin değeri, stenografın 3-5 kat daha hızlı yazması ve duyduğu şeyin özüne inmeyi , tekrarları ve küçük ayrıntıları atlayarak ana şeyi formüle etmeyi ve yazmayı başarması gerçeğinde yatmaktadır . Not alma, çalışılan bilimin en karmaşık konularının özümsenmesini kolaylaştıran, bilişsel yetenekleri geliştiren ve birden çok kez hizmet edebilen yaratıcı bir süreçtir.
Kısaltılmış el yazısı yazma kursu, 10 görevi (yaklaşık iki ay içinde) tamamladıktan sonra, stenografi teorisinde ustalaşmayı, bazı pratik yazma becerileri geliştirmeyi ve hız becerilerini geliştiren metodolojik eğitim yöntemlerinde ustalaşmayı mümkün kılar. (yaklaşık bir ay içinde).
Ardından, yazma hızını herkes için gereken hıza çıkararak kendi başınıza antrenman yapabilirsiniz. Doğru, bir grupta olmasa da arkadaşlarla bağımsız çalışmaya devam etmek daha yararlıdır: dikte, karşılıklı kontrol, rekabet, çalışmaları kolaylaştıracak ve onları daha üretken hale getirecektir.
Başarı, yalnızca tüm metodolojik tavsiyelerin uygulanmasına değil, aynı zamanda stenonun düzenliliğine de bağlıdır. Bunu bir kural haline getirin - satırsız bir gün değil ve yazma hızı kesinlikle artacaktır.
Ders 1
Kelimelerin daha kısa yazılabilmesi için, önce el yazısıyla yazılan harflerin ana hatlarını basitleştirerek, gerekli minimum şeyi bırakmak gerekir. Steno alfabesi bu tür unsurlardan oluşur. Ünsüzlerin işaretlerini harflerle karşılaştırın ve hatırlamaları daha kolay.
İlk aşamada, iyi bir el yazısı geliştirmek için birinci sınıf defterlerini iki satırda kullanmalısınız, alt satıra main , üst satıra ise kontrol adı verilir .
Ünsüzler için işaretlerin çoğu tek boyutludur , eğimli olarak yazılırlar, altı işaret küçüktür, bu, ölçümün yaklaşık üçte biri kadardır.
Karakterlerin boyut, eğim, döngülerin ve yuvarlamaların, kıvrımların boyutunun oranı açısından doğru bir şekilde nasıl yazılacağını öğrenmek önemlidir, çünkü steno kelimelerin kısa stillerinde, her bir öğenin bozulması, okumayı geleneksel stillerden daha zor hale getirecektir. .
Kelimenin ilk ünsüzleri ana satıra yazılır, geri kalanlar farklı ünlüleri ifade ettikleri için farklı uzunluk ve eğimlerdeki çizgilerle bağlanır. Örneğin, A tek boyutlu bir eğik çizgi ile ifade edilir, bundan sonra büyük karakterler yazı satırı boyunca taşınır ve küçük karakterler bir ölçü kadar yükselir.
Görev 1 . Yazmak alfabenin her karakteri birkaç kez, önce ayrı ayrı, tüm öğelerin tam oranını elde edin, ardından bunları üçe bağlı olarak tekrarlayın,
Stenografide büyük harf kullanılmaz, özel adların ve kısaltmaların altı çizilir.
A ile kelimelerin dökümünü okuyun , ardından yavaşça not defterinize kopyalayın. Transkriptinizin okunması kolaysa, transkriptteki aynı kelimeleri yazın.
Yazıya dökülen her şeyi yeniden okuduğunuzdan emin olun çünkü okuma, yazma becerisiyle aynı şekilde geliştirilmesi gereken bağımsız bir beceridir.
Yeniden yazarken, diğer işaret öğelerinin boyutunu ve oranını gözlemleyin. Hataları düzeltmeyin, üstünü çizin ve doğru şekilde yeniden yazın.
Taban tankı top bar bas bang vazo var sen varsın vata senin
Gad gas gak Gala gam Gana Dal dan hediye tarihi dacha Dasha
Kurbağa zhal ısı kafa salonu yardımcısı Kara yulaf lapası Kama delikanlı laz pençe
Maz mak maara us us us pava page pas paz par pan
Köle memnun kanser çerçeve yarası RAF Sad san Sasha taz tam tara
Faz gerçeği farah khata khan hala Kase çalılık şişkinlik adım shah top
Ders 2
A ve Z işaretleri aynı şekilde yazılır, ancak I ifadesi için işaretin altına ayırt edici bir çizgi konur.
Görev 2. Kelimeleri okuyun, mümkün olduğunca doğru bir şekilde yeniden yazın, okuyun. Metinden yazın, kontrol edin, hatasız elde edin. ve kendinden emin okuma. Dikte varyantlarında da tekrarlanan yazmaya devam edin. Bu çalışmaya öğrenme denir .
Çift ünsüzler kelimelerde tekrarlanmaz.
önceki işaretin üzerinde bir nokta ile ifade edilir .
Cehennem zehiri hediye bayanlar top büyücü gaz caz taban kere köle banyosu bas saat çalılık kase adım yendi şapka merkez kılıç kabini faz farı gerçek itme vergisi dachshund çukur ahır gama orada şaftını yıka pençe lambası bast acıma sayfası bagaj tankı banka ram rampası kanser heyecan yendi masası tank rana san kazan kanal osmanlı izle kuş şeker kulübe çocuk kral.
dikte seçenekleri
Cehennem gazı banyosu adım dachshund, lamba tankı heyecan kuşunun kendisi.
Yad caz bas dolap çukur banyo caz lapta banka dachshund kazan şeker.
Hediye baz saat kapağı fara barn, üzgünüm ram okul sırası kanal kulübesi.
Bir kez kaseye aslında gamma şaft sayfa çerçeve tank çocuk osmanlı zehirinin karargahını verdim.
Top köle kase itme çerçeve orada pençe bagaj kanser izle yara kral.
Kendi kendini test
İşlenen malzemeye hakim olup olmadığınızı, bir sonraki konuya geçmenin mümkün olup olmadığını kontrol etmek için, tanıdık kelimeleri yavaş dikte altında yazın ve kendinizi değerlendirin.
10 kelimelik bir grupta hata yoksa - "5", bir - "4", iki ise - "3". Daha fazla ise, öğrenmeye devam etmeniz gerekecek.
Cehennem kral bankası aslında şeker orada heyecan izle kap yara.
Köle zehirli far pençesi dachshund, adım fossa kez rampa.
Banya tahıl ambarı hediye aşaması taslak banyo kasesi lapta taban kanalı.
Hediye olarak bas bayan lamba hut kılıç caz tank ramı bulunmaktadır.
Beat hour top merkez benzin deposu sayfa masanızı sanlayın.
Kazan bagaj şaftı gama çalılığı sihirbaz dolabı kerevit dachshund kuşu.
Ders 3
yazılarını azalttıktan sonra , kelimelerin yazılarında yaklaşık üç kat azalma elde ettik. Ama bizim dilimizde 12 ve daha fazla harften oluşan çok sayıda kelime var, bu tür “motorlar” harf harf yazma hızını çok fazla artırmaz.
Kelimeleri azaltmak için , sık sık meydana gelen harf kombinasyonlarının işaretlerinden oluşan birleşik işaretler de kullanılır .
R ve L ile akor işaretleri
Tüm tek boyutlu işaretler, ikiye katlanır, R ile okunur ve L ile ölçüye indirilir.
br vr gr dr zhr zr kr pr pr fr hr tsr chr shr
bl vl chl for zhl zl ml ml pl fl hl cl chl sl
Görev 3. Kelimeleri öğrenin. Ses kaydını da kullanın.
Bas Pirinç Braga Topu Saadet Şaftı Nem Doktor Vlad Gad Grad Sayısı Gaz Gözü Baş Leydi Dram Dövüş Tarihi Dratva Biçmek Yiyin Bekleyin Squeal Denilen Şafak Salonu Tahıl Crucian Crane Crash Küvet Hazine Haşhaş Kasvet Küçük Pus Buhar Prag Pan Planı Gerçek Tailcoat Faz Bayrak Kulübesi Tapınak Bornoz Çöp Cesur pin şişme saat kase karikatür kral yara cürufu.
dikte seçenekleri
Şafak kale dövüşü bas haşhaş kuyruğu ceket muylu pirinç dolu tarih salon karanlık
Cümle şişmesi braga sayısı drama tahıl küçük bayrak saati düşman gazı hasadı
kapris göz akıtma musluğu buhar tapınağı çizgi film dram bölümü bekle kaza
Prag bornoz çar nem hanım özür dilerim küvet hazine çöp yara doktor.
Kendi kendini test
Doktor önemsiz küvet bayan kral Prag bekle drama tapınak vinci
Göz biçmek düşman bayrağı mısır gevreği kont şişkinlik karanlık tarih kurbağalama
Prag Frak bas kale şafak kavga haşhaş pin dolu ifade
Braga drama mal fazı gaz hevesi yemek buhar çizgi film bölümü
Bornozun çöküşü nem acıma hazine yara levrek sazan cesur saat
Ders 4
Küçük kaynaşmış işaretler de mümkünse alfabetik olanlarla ilişkilendirilir. ST İşareti - T harfinin çizgisi boyunca gerilmiş , SK - gerilmiş C. CH-ZN - C işaretinin ilk eğik kısmı ve NT-ND - H işaretinin eğik ortası . Son iki işaret, yukarıdan aşağıya. TR ve STR işaretleri basit bir şekilde oluşturulmuştur. işaretleri birleştirerek, bu nedenle P aşağıdan sağa dönüşe atfedilir .
st sk-zk sn-zn nt-nd tr str
Görev 4. Kelimeleri öğrenin.
І kelimelerin ortasında, sıradan yazıda olduğu gibi, yukarıdan bir çizgi ile ve kelimelerin sonunda - sesli harf işaretini sola doğru bükerek gösterilir.
Stan katman boya peri masalı kırmızı pankart kant fant züppe takım elbise gizli atık strada ülke yarışı su mercimeği ezmesi çelik çim almak sınıf çay fındık kast çalmak başlangıç el bombası afiş eşya korku navlun bilmek kaya işareti yürütme kardeş rant astra depo yolu fanta say camdan atlamak tramvay yaralanması ilk görev martı yatak tutkusu gram kavanoz trasa damgası.
dikte seçenekleri
Stan Strada sınıfı şilte katmanını bilir ülke çayı kaya tutkusu
Boya yarışı somun cam gram peri masalı su mercimeği casta atlama şişesi
kırmızı yay çalmak tramvay amca afiş basta start travma kant
Makarna hibesi ilk hayalet çelik el bombası yetkisini aldı
Afiş martı gizem çim eşyaları çay atık kapıları korku navlunu
Kendi kendini test
navlun kapısı çay otu martı zorunlu çelik ilk macun
Yaralanma basta amca kırmızı atlama su mercimeği gram somun yay çalmak
rock country yatak sınıfı stan bilmek strada plast tutku çayı
Yarış cam peri masalı kast şişesi tramvay afişi kenar boyasını başlat
Frant nar takım elbise pankartı gizli eşyalar korku hayalet parça israf
Ders 5 kelimeler
Aynı kökten farklı dilbilgisel biçimler oluşturan kelimelerin kısımlarını, kısaltılmış olarak yazmak rasyoneldir.
İlk karakterler genellikle öneklerdir, ancak kökün bir kısmını da içerebilir. Kelimenin ilk işaretinden sonraki kısmı veya kökü harfin satırına yazılır.
Bitiş işaretleri son ekler ve sonlardır.
A ile ilk karakterler
na-nan (o) - üzerinden (o) - kez (o) - yarış - için -
AÇIK - bir işaret H.
NAS(o)- iki H, uzatılmış bir H ile değiştirilir.
Gerekli)- imza NT-ND
ZAMAN (o) -RAS - çizginin altına bir ölçü yazılan P işareti, aynı zamanda ROS'u da belirtir.
ZA - Z işaretinin alt kısmı, çizginin altında bir ölçü başlatır.
A ve Z ile işaretleri bitirin
-n at-nyat -kayboldu -tsya-tsya-th-th
-NAT-NAT işareti NT
-LSA-LAS işareti L ile doğrudan C işaretine atfedilir.
-TSYA-TSYA sağdan sola atanan C işareti ile T işareti .
-AYA-YA işareti A hafifçe yukarı doğru kıvrılır ve YA için bir vuruştur .
Görev 5. Kelimeleri öğrenin
Renklendirmeye başla renklendirme macun cümlesi alarm kadran çevrildi bağlama ayırma sipariş ödül virgül çürüme batı kavga kazı kazan ele geçirme çökertme yetki yetkilendirme afişi al ayrı atık atık görün hikaye kaplama hizalamayı gevşet kırbacı parçala çöz çöz deşarj uyumsuzluk valfi saldırı kenarı geliştiren Mike damlamak için plan hibe hizalaması çekmeye gitti.
dikte seçenekleri
Çevirmeye başla, virgül daralt, ara, gevşek, discord T-shirt
Örtülü boya koparılmış çürüme solmuş atık hizalama uyumsuzluk
Ben zimmete para geçirme yetkisinin çökmesini empoze etmek için bahis boyamaya gittim
Vana ateş macun kırmak sıfırdan düzen saldırmak gibi görünüyor
Kırbaç kibirli ifade, afiş hikayesinin yakalanmasını emretti
Alarm planını geliştirmek, ödüllendirmek, dövüşmek, düzeni almak, çözmek
Kendi kendini test
Boşaltma, T-shirt çökmesini ayırmak için virgül hizalaması ile kaplandı ve gevşemeye başladı.
Renk hizaya geldi, soldu, uyumsuzluk boşa gitti, israf, çürüme, vanayı sıktı.
Yakalama emri atık boyama batı mandası planı macun ateş talihsizliği.
Baştan çıkarıcı gelişen kibirli kırbaç ayrılık cümlesi kenar angaje oldu
Ödül, hibenin ele geçirilme hikayesinin pankartını örtmek için alarm toksinlerini çözmektir.
Ders 6
I ve Y'nin işareti, bir ölçüden biraz daha büyük, dik bir şekilde yukarı doğru giden düz bir çizgidir, bu nedenle, I ve Y'den sonra, küçük işaretler bir ölçü kadar yükselir ve önceki büyük işaretin üzerindeki kontrol çizgisine yazılır ve büyük işaretler ölçüsünün üçte biri oranında artar.
Yuvarlak B işareti, tüm büyük işaretlerin aksine, bir noktada başlar ve biter, bu nedenle, Ve'den sonra küçük bir işaret olarak ölçüye yükselir, ancak doğru sırada (yukarıdan aşağıya) yazılırsa, o zaman büyük bir işaret gibi hafifçe yükselir.
Küçük işaret yükseltildikten sonra, büyük işaret yazı satırına ( etiket ) yaklaşır ve büyük işaret yükseltildikten sonra bir sonraki büyük işaret yazılır ( saç kesimi ).
I ve S ile ilk ve son
(o)'dan gelen - çıkan - - - (açık)
P işareti , yazı satırının altına yarım ölçü indirildi .
VY , yine yarım ölçü alçaltılmış B burcudur .
FROM (o) -IS - işareti Ve , tamamen satırın altında yazılmıştır.
- (açık) NIE uzatılmış işaret H.
-SHI işareti Sh.
-SHIYS, sağdan sola atanan C işaretiyle Ш işareti .
-SHCHY SH işareti .
-SCHHYYA, atanmış С işaretiyle Щ işareti .
- (n) En önemli Y işareti ölçü yüksekliğinde kelimeden ayrılarak yazılır.
Kelimelerin sonundaki birleştirilmiş işaret LS , ek olarak şunları gösterebilir:
- LAS hala - ELOS ve hatta - FOX , eğer bağlam çoğul gösteriyorsa.
Görev 6. Kelimeleri öğrenin.
Yani tik balina gürgen mantar ödül baskı seç etiket donmuş çöktü tıslama köpüklü disk zafer erik kili kuş açıldı vize çinko kırbaç okumaya başladı nem farenin altına düştü tozluk saç kesimi uzunluğu hata bulmayı seçen fizikçi yendi günlük yaşam ağlayarak temiz bir litre yüzerek dışarı çık hızlı iklim arandı camın çağrısını kabul etmek için etiket düşünce kitabı düşünce kitabı derli toplu test kalkan çatal korkusu gaddar gramın arkasına saklandığını itiraf etti.
dikte seçenekleri
Kalkan korku gram örtbas makyaj çatal test etmeye çalıştı.
Etiketi kabul etme çağrısı, düşünceyi toplamaya yönlendirmek için camın kitabıdır.
Bir litre iklim kazanmış bir hızlıyı yüzerek geçmek için hayat okumak, temiz bir çığlıktır.
Fizikçinin saç kesimi, taytın uzunluğunu seçen kişide kusur bulmak için çöktü.
Visa kırbaç nemi fareyi azaltmak için başlangıç okumasını çinko ortaya çıkardı.
Clay zafer köpüklü tıslama disk erik kuşu çöktü.
baskı ödül mantar dondurulmuş seçim gürgen etiket kiti tik tak
Kendi kendini test
İklim faresi düştü, bu yüzden açılan düzenli test kalkanı yendi.
Çatalı arayan tıslayan bir tik çatalının verilmesini azaltın, hayat çöktü.
Çinko ışıltılı, çökmüş baskı ödüllü saç kesimi kırbaç tozluk charka diye bağırıyor.
Disk makyajı, düşünce uzunluğunun arkasına saklanan korku etiketini okurken zaferi seçer.
Drenaj nemini temizleyen fizikçi seçtiği litre kitabı almak için yüzerek dışarı çıkmaya başladı.
Bird, sürücü uzunluğuna hata bulmak için hızlı bir şekilde dondu, kene bulundu hatası okundu.
Ders 7
O'nun işareti ölçünün yarısıdır. O'dan sonra küçük işaretler bu yüksekliğe kadar yükselir ve büyük olanlar buradan başlayarak yarım ölçü alçalır.
O ile ilk ve son
ulaşım (o) - restorasyon - tor - tor - tor
PRO - yarım ölçü yükseltilmiş P işareti .
KİM (o) - VOS - B işareti , harf satırının altına indirildi.
-SVO tek boyutlu Parantez içine geçen CT işareti .
-TOR işareti TR , O içerir .
-STOR işareti STR , O içerir .
-NTOR _ NTR işareti , O içerir .
- HP, ELSE olarak da kullanılır .
Görev 7. Kelimeleri öğren.
O burun çöpü Don alt pencere oval taban inşa brom örneği yeni tablo stil oldu katı özellikle filo nesir masif parça düzen düzenlemek kan tahmini Anavatan akrabalık programı hat bina uzatma bina yakacak odun getir uçurumu getir katedral doğa ifade etmek atasözü anlatmak orantılı gök gürültüsü meyvesi yangın kloru .
Ders 8
R ve L ile akor işaretleri şunları içerebilir: HAKKINDA.
İstisna: akor O ile ve O olmadan farklı kelimeler oluşturuyorsa, o zaman O'suz kelime bir akor işaretiyle ve O - tam olarak yazılır: Warm-burn .
Tek heceli kelimeler de alfabetik karakterlerle yazılır: koro, zemin.
Kelimelerin başında ünlüler akor işaretlerine atanır ve ortada atlanabilir, böylece akor işareti çizgiye göre konumunu korur.
Görev 8. Kelimeleri öğrenin.
Kaşlar kavga blok bataklık düşman dağ geçidi karıştırmak nem Volga dolu şehir zemin çit göz ses hedef drama taramak uzunluk ödünç almak görünür tetikte öfke altın kötülük Kırım beslemeleri ağla halka karanlık denizci iskele junior genç mermer düz eşik planı tam ön form flora folyo çan tapınak konaklar klor soğuk koruma gençlik nokta.
dikte seçenekleri
Tam soğuk denizci, keskin görüşlü ön köstebeği koruyan şehir kaşlarını görebilir.
Mutfak bahçesi dövüş tapınağı genç öfke göz bloğu flora genç.
Altın ses bataklık folyo mermer kızgın düşman çanı doğru Kırım.
Dağ geçidi dolusu düz besleme yolu tırmık konakları oluşturur.
Eşik, Volga halkası ödeme korosu planını karanlık bilgeliği ödünç almak için ağlıyor .
Kendi kendini test
Genç blok öfke tapınağı bahçe tarama hedefi düz yol iskele
Ted yem şekli dağ geçidi konakları kızgın bataklık mermer düşman düz
Kırım çanı altın varak sesi tam denizci şehir güvenlik iskelesi
Kasvet dolu ödeme Volga ağlama eşiği bir yüzük planı bilgeliği ödünç al
Şehir bekçisi soğuk görünür kaşlar genç göz kavga flora
Plan
metin mektubu
Kısaltmada büyük harf bulunmadığından, ortak adların altı kısa bir satırla, kısaltmalar ise tam olarak çözülmesi gerekiyorsa uzun bir satırla çizilir.
Harf işaretlerinin kısa çizgiler ve noktalarla belirtilmesi, yazmayı yavaşlatmasına rağmen, her zaman gerekli olmasa da, bir kelimeyi kesinlikle doğru yazabilmenin çoğu zaman gerekli olmasından kaynaklanmaktadır. Örneğin " çelik " veya " ışıltı " kelimeleri yazılır. yumuşak bir işaret belirtilmeden farklı kelimeler oluşturun. " Ben " adı olmadan " kaldır " kelimesi " bilmek " e dönüşecektir . Ancak aynı şekilde yazılan metinde kolayca ayırt edilecekler: " yasayı bil " veya " ceketini çıkar ". Transkriptlerin okunmasında veya yazılmasında herhangi bir hata olmaması önemlidir.
Yazma becerisini ve hızını geliştirmek için, metinler veya bireysel ifadeler üzerinde farklı eğitim yöntemleri vardır.İlk aşamada, önerilen "örnek" veya transkripti analiz ederek başlamalısınız, kendiniz dikkatlice derleyin. Yalnızca alfabetik karakterlerle ve R ve L ile akorlarla yazılan kelimelere basit denir ve küçük sürekli, ilk ve son karakterlerin yanı sıra ek karakterler içerenler karmaşıktır .
Transkripti okuduktan sonra, tüm karmaşık kelimeleri yazmalı, yazımı analiz etmeli, birkaç kez tekrar etmeli, yazarken anlamlarını telaffuz etmelisiniz. Bundan sonra pasajı öğrenmeye başlayabilirsiniz. Önce transkriptten, ardından metinden birkaç kez yazmalısınız, her seferinde yeniden okuduğunuzdan emin olun. Transkriptteki hatalar düzeltilmez, üzeri çizilir. Transkriptinizde herhangi bir hata kalmayana kadar metindeki harfi tekrarlamalısınız. Ardından dikteden veya ses kaydından yazmaya geçebilirsiniz. Bu aşamada hıza kapılmamak gerekir, zayıf okunabilirlik bitişik eğik yazının anlamını değersizleştirir.
Sıradan yazımda, tek tek veya birkaç kelime için kısaltmalar kullanılır (kısaltmalar, küme ifadeleri). Kısaca, bu yöntem daha yaygın olarak kullanılmaktadır, ancak makul sınırlar içindedir. Sistemin kalitesi ne kadar yüksek olursa, koşullu, özel olarak oluşturulmuş kısaltmaları ezberlemek o kadar az gerekli olacaktır. Tabii ki, birinci sınıf profesyoneller - dakikada 150 veya daha fazla kelime yazan bitişik el yazısı sporcuları, sıkı eğitime ek olarak, daha fazla kasılma tekniği kullanmak zorundadır.
Dakikada 60 kelimelik bir hızın yeterli olduğu kısa bir ders hacmindeki stenografi öğrencileri için, sık kullanılan kelimelerin kısaltmalarını kullanmak ve bunları öğrenme için metinlerde, ancak daha küçük bir ciltte uygulamak da yararlıdır. Koşullu kısaltmaların ancak iyi öğrenildiğinde yazma hızını artırdığı unutulmamalıdır.
Metni öğrenin
Kısaltmalar Edat AÇIK - N. Union And, K'nin aksine yükselir. BİZİM sözcüğü uzatılmış bir H işaretiyle yazılır .
VO, DO , PO, CO önekleri O olmadan yazılır.
Adaya yelken açtık. Dalgalar teknelerimizi sürdü ve şiddetle sallandılar. Denize açılınca hızla eski iskelenin bordalarına gittik. Ada büyük, bahçemiz orada. Bahçeye geldik. Valya bir sürü erik ve elma topladı. Uzun otlar, meyveleri ve mantarları sakladı. Sasha çilek topladı. Sonra su sıçratarak bahislere gittik. Sonra turta ile taze süt içtik ve iskeleye gittik. Tekneler dalgaların üzerinde sallandı. Uzun süre eve yelken açtık ama geri kalanından memnun kaldık. Orası iyi!
dikte seçeneği
Adaya yelken açtık, tekneler çok sallandı ve hızla iskeledeki teknelere ulaştık. Ada büyük, uzun uzun bahçeye çıktık. Elma ve erik vardı. Valya, uzun otlarla gizlenmiş olmalarına rağmen çok sayıda çilek topladı. Bize taze süt sattılar, börekle sarhoş oldular. Hızlı bir şekilde eve yelken açtık, geri kalanından çok memnun kaldık.
Ders 9
Bir sonraki sesli harf grubu E-E ve U-Yu'yu içerir. Bu işaretler neredeyse yataydır, ancak farklı uzunluklarda ve çok hafif eğimlidir.
E ve E'den sonraki küçük işaretler atlanır ve U ve Yu'dan sonra hatta kalabilirler.
İlk işaretler E-E
non-nen (a) - ees-ex- olmadan (o) - demon pre re
NOT - yarım ölçüm yüksekliğinde H işareti yapın .
NEN (a) - çift H işareti , ayrıca çizginin üzerine yazılır.
EX-EKZ - kelimelerin başında E işareti bir sonrakine atfedilir.
OLMADAN (o) -BES- B harfi satırının altına B harfi yazılır .
ÖN imza PR.
PR'den istifa edin .
E, U-Yu ile işaretleri bitirin
-no -etsya -yut -yutsya -tel
-ET kapalı T , sadece ünlülerden sonra yazılır.
-ETS, sağdan sola atanan C ile ET'yi işaretler .
-YuT , sesli harflerden sonra yazılan genişletilmiş T'yi kapattı .
-YUTS, YUT ile imzaladı S.'ye atfedildi .
-TEL işareti TL.
-SHI işareti Ø
-SCHHY işareti Щ
- (değil) En YÜKSEK Y işareti , ölçünün yüksekliğindeki kelimeden ayrılarak yazılır
Görev 9. Kelimeleri öğrenin.
yerin ailesi fok Çarşamba orak akşam ay kombine köy değiştir tohumlar genel yemek yemek gitmek yer uçurum intikam onur olgun zaman saldırgan fiyat para zanaat eğer Egor kredi meslektaş kuzey boy kemirmek ünlü gökyüzü nefret ihracat açacak yargıç kader yargı mevcut uyaran hizmet dostluk uçuş herhangi bir saygı kararname çalmak pantolon etek çuval sokak liderliğindeki ruh dümen kulak yay kapak kaz kovanı kalın dereotu herhangi bir deli surround uyaran favori diğer tedavi edilen çalışılan çalışma.
dikte seçenekleri
Arı kovanı kontrol sabanı saldırgan kararname tohumları adli aile.
Dünya kazlarını kaçırmak için dümen generalinin fiyatını çevrelediği bilinmektedir.
Sky para teşvik kulak pantolonu teşvik gıda mührü.
Yemek eteği zanaat yayı nefret orağı hizmetini açacaktır.
Bir uzman farklıdır, orak yumurtadan çıkarsak dostluk favoridir.
Egor, herhangi bir uçuşta bir ay boyunca tedavi gördüğü bir yer açacaktır.
Bir meslektaşım incelenen kredi kalın uçurum, ağırlığı birleştirmeye yol açtı.
Hakim kuzey dereotu muamelesi görmüş intikamını köyün ruhunu öğreniyor.
Herhangi bir kaderin boyutu, itlaf zamanına saygı duymak için olgunlaşmıştır.
Kendi kendini test
Sokak yemeği kader zamanı şimdiki uçuş yeri saygı delisi.
Teşvik ambar servis parasını çevreleyen pulluğun boyutuna gittiğimizde kredi açılacaktır.
Herhangi bir dereotu akşamları ruhu açıp nefret çalmayı öğrendiler.
Mühür namus pantolon aile uçurum köy kaz fiyat dostluk açacak.
Yargı çalılığının çarkı Egor, bir meslektaşının bir ay getirdiği başka bir ihracat kararının intikamını aldı.
Çarşamba, herhangi bir gök ünlü kan favori yargıcına boyun eğmeyi öğrenir.
Herhangi bir olgun harcanmış saldırgan uçurum orak kovan çuvalı kulak tohumları yiyecek.
Metnin transkripti
Metin
bu baharda çabuk eridi . Kısa süre sonra tepelerin yamaçları kardan temizlendi ve yeni çimenlerin yumuşak okları şaşırtıcı bir şekilde erkenden dışarı baktı . Yeşil yapraklar ışık için çabaladı . Parlak parlaklıkları, eski çimlerin kuru ve eski gövdelerinin arasından görülebiliyordu . Kayanın üzerinde hâlâ kar var ama güneş şimdiden daha parlak ve renkler daha parlak. Bahar başladı!
Geleneksel yazı, net gramer kurallarına tabidir ve bunlara uyulmaması hata olarak kabul edilir. Kısaca teori öğretiminin en başından itibaren el yazısının gelişimine özel bir önem verilir ve testlerde transkript kontrol edilir. Ve metin çalışmalarında, kod çözme ve okuryazarlık, yazma hızı için zaten değerlendiriliyor.
Bitişik eğik yazı, bir kişiye, özellikle yaratıcı olana, tüm hayatı boyunca hizmet eder. Dersin ses kaydının yine de kapsamlı bir şekilde işlenmesi gerekiyorsa, not alan öğrenci "sindirmeyi", ana şeyi öğrenmeyi ve mükemmel bir anlamlı özet almayı başarır. Halihazırda kayıt sürecinde olan bir gazeteci, materyali bir dereceye kadar düzenleyebilir, ana şeyi seçebilir, her zaman uyumlu olmayan konuşma hatalarını düzeltebilir, kaydı açıklamalarla tamamlayabilir.
Bire bir günlük tutmak da uygundur - hızlıdır ve başkaları tarafından erişilebilir değildir. Nitekim bir günde aklınıza kaç tane zekice düşünce gelecek, kaç tane gerekli ve ilginç şey duyacaksınız! Elinizin altında bir parça kağıt ve kalem bulundurun. Ve etraflarındakiler nasıl bir saygı ve şaşkınlıkla. bu gizemli yazma tarzına kim sahip, çünkü bunu öğrenmenin hiç de zor, hatta ilginç olmadığını herkes anlamıyor.
Ders 10
1. Metinde, her kelime anlam ve dilbilgisi açısından diğerleriyle bağlantılıdır ve bu, tanımların sonlarını atlamanıza olanak tanır.
2. Bitişik iki ünlüden ikincisini yazabilirsiniz.
ünlüleri kırıyormuş gibi küçük bir çizgi geri çekilir.
tekrarlanan bir sesli harfi atlayabilirsiniz .
5. Sayılar basitleştirilmiş bir şekilde, bir ölçüden biraz daha fazla, sıfır - tek boyutlu ve sağa dönüşle yazılır.
. Büyük sayılar duyulduğu gibi yazılır, bu nedenle iki veya daha fazla sıfır yerine kontrol satırı düzeyinde basamak adlarının küçültülmüş harflerinin yazılması yeterlidir. Tek tek sözcükler olarak, kategori adlarının altı çizilidir.
6. Sayılar veya yaygın kısaltmalar alfabetik karakterlerle birleştirilerek birçok kelime ve ifade yazılabilir.
Görev 10 . Stenografi alın, örneği kontrol edin ve aforizmaları öğrenin.
İnsanlar, bazılarının önce düşünmesi, sonra söylemesi ve yapması, diğerlerinin ise söylemesi ve yapması ve sonra düşünmesiyle farklılık gösterir. Bir fikir, kitleleri ele geçirdiğinde bir güç haline gelir. Gerçek, birisinin onu tanımaması gerçeğinden en azından zarar görmez. Sadece çok az kişiyle arkadaş ol, ama sonra ona değer ver. Kibirli ve inatçı, her şeyi kendi yöntemleriyle yapar ve çoğu zaman ahlaksızlıklarının kurbanı olur. İrade, çoğu zaman eyleme dönüşen düşüncedir. Akıl, öncelikle bilgiden ve ikinci olarak bilgiyi pratikte uygulama yeteneğinden oluşur. Bilgelik, deneyimin kızıdır. Akıllı olmak istiyorsanız, akıllıca sormayı öğrenin, dikkatlice dinleyin ve söyleyecek başka bir şey kalmadığında konuşmayı bırakın. 2005 yılında Büyük Vatanseverlik Savaşı zaferinin 60. yıldönümünü kutladık. Hayatımızın neredeyse üçte birini uykuda geçiriyoruz. En mutlu insan, en çok insana mutluluk verendir.
Başvuru
Ek işaretler
D ile Akor V ile Akor
bd vd g zhd-zd xd ld gv'den önceki ön dv zv kv fv hv renk dikiş
Sigortalı Başlangıç
sk-juice sv ktor vz- vs-week-o-self-o- from-o-con- com-
zk-zok baykuşlar hava-güneş yok-
son
-la-nie -nost -değiştir -iveness -ivny -vowel + mi -vowel + x
-le-nie -ness -ichnost -ichny
-mülk
-sky -d-stvo -shi-sya -schi-sya -zation -kurgu -va + -vaya
-chesky -che-stvo -in-shih-sya -yu-schi-sya -ni-zation -iro-va +
-schesky -set -stvo -d-shiy-sya -lization -iziro-va +
-tel-stvo -et -etsya -yut -yutsya -nat -most -ka -ki -ko -ku -ke
- al - en çok
- iplik - en önemlisi
kök işaretleri
stav-l stanov-l sağ-l gerçek üretim sağlıklı grafik-l baş-l
sağlıklı olmak
tamamlanmış inceleme stan hesabı hazır-l trans iyi-o kişisel işaret
smatr duvarları hazır-l değerini sayar
Herkesin rasyonel yazmayı öğrenme fırsatı bulması için kısa bir kurs oluşturuldu ve bu kurs daha sonra kendi başlarına eğitime devam etmelerini mümkün kılıyor.
Ve istediğiniz zaman cephaneliğinize dahil edebilmeniz için profesyonel düzeyde ek işaretler sunulur, uzun kelimelerin yazılmasını önemli ölçüde azaltırlar.
Bazı ek işaretler, kısa kursun ana hatlarını tekrarlıyor, ancak daha yaygın olarak kullanılıyor. Örneğin ST işareti aynı zamanda NOST, TELNESS, IVEN, ICHNOST anlamlarına da gelebilir.
D ve V ile yeni akor işaretleri, K ile bitenler ve tamamen bağımsız bir KÖK İŞARETİ grubu eklenir, bunlar diğer parçalarla birlikte bir yığın yeni kelime oluşturur.
Akopyan'ın sistemindeki akor işaretleri onu en mantıklı hale getiriyor. İşte ikna edici bir örnek: Kısa bir kursta PR, PL, PO, PRO, PRI, PRE, TRANS ve ek bir PD yazabilirsiniz. ÖNCE, ÖNCE, SAĞ, SAĞ, SAĞ sadece bir alfabetik karakter P'nin varyasyonları ve farklı olanları ezberlemeyin .
Birinin hıza bile ihtiyacı yok, daha kısa yazmak yeterli, çünkü örneğin "endüstri" kelimesinde yukarıdan aşağıya yaklaşık 30 hareket yaparsak, o zaman yalnızca el yazısı yazmanın temellerinde ustalaşmış olsak bile yazabiliriz. sadece dört ile, bu herhangi biri için iş yazmayı kolaylaştırmaz mı?
dakikada 15-20 yerine 50-70 kelime yazma hızına ulaşabilirsiniz . Bu, geleneksel şekilde kabataslak notlarla karşılaştırılamayacak mükemmel notlara sahip olmanızı sağlayacaktır. Ses kaydı için umut? Ve "omnivor" ses kaydıyla nasıl çalışılır, tüm kursu tekrar dinleyin?
İnanılmaz görünebilir, ancak insanların daha hızlı yazı yaratma girişimleri, yazının ortaya çıkışının ve gelişiminin tüm aşamalarına eşlik etti. Bu, arkeolojik buluntular ve ünlü hatiplerin ve antik çağ bilim adamlarının bize gelen konuşmaları ile doğrulanmaktadır. İlk el yazısı ders kitabıyla ilgili bilgiler MÖ 64 yılına kadar uzanıyor. Cicero'nun kölesi Tiron tarafından derlendi ve yazma yöntemine "Tyron'un Notları" adı verildi.
Stenografi defalarca hızla gelişti, sonra soldu ve hatta toplumda ortaya çıkan ileri fikirleri teşvik etme ve yayma ihtiyacı olduğunda yeniden doğdu. Yirminci yüzyılın başında Rusya'da birçok sistem ortaya çıktı. Ancak 1933'te Birleşik Devlet'in (GESS) temeli onaylandı ve uzun yıllar stenomuzun yaratıcı gelişimi yavaşladı.
Ancak, yıllarca süren kontrollerden sonra, Rostov Devlet Üniversitesi O.S.'nin öğretmeni tarafından bir ders kitabı yayınlama izni aldı. Akopyan oluşturduğu yeni sisteme göre. Profesyonel kurslarda eğitim süresi hemen yarı yarıya azaltıldı (dakikada 90 kelime). 60'lı yıllarda sanayi okullarında kız öğrenciler 115 kelimelik bir hıza ulaştı! Sistem ayrıca uluslararası tanınırlık kazandı, yazar Intersteno kongresine davet edildi.
Daha yakın zamanlarda, stenograf mesleği çok prestijliydi. Ancak bunun yerini ses kaydı aldı ve artık yazılı çalışmayı kolaylaştırmak ve hızlandırmak için bitişik eğik yazı kullanımı ev düzeyine taşındı. Dolayısıyla kısa yazmayı bir iki yılda değil, 3-5 ayda öğrenmek artık mümkün.
El yazısını insan kültürünün ve entelektüel faaliyetinin harika bir biçimi olarak korumak önemlidir. Bu yazı biçimi tartışmaz, ancak yeni teknik araçlara ayak uydurur. Ne de olsa, insan konuşmasını dijitalleştiren ve yazılı bir versiyon yayınlayan cihazlar zaten yaratıldı. Bu, öğrenciyi transkriptinin yazılı bir transkripti ile değiştirecek, sadece transkriptini okuyun!
Yazma becerisinin geliştirilmesi
Ayrıca, tanıdık şairlerin şiirlerinin transkriptleri sunulur ve bu da ezberden yazmanıza olanak tanır. Bu metinleri öğrenin, diktelerin hızı bozulmalara ve hatalara yol açmamalı, ancak kademeli olarak hız artışı ile çalışmakta fayda var.
El yazısı öğrenmenin kolay ve zevkli olduğu kişiler için ek işaretler kullanın. Bunun için önerilen transkriptlerde, halihazırda incelenen kurallarla birlikte ek işaretler kullanılır. Tam olarak yazılan kelime ile bir tire ile yazılırlar . İşaret aracılığıyla eşitlik sözlükten bazı şartlı kısaltmalar yazılır.
Kelimelerin ve deyimlerin kısaltmaları
Sıradan yazımda, çeşitli koşullu kısaltmalar yaygın olarak kullanılmaktadır ve bunları steno olarak kullanmak daha mantıklıdır. Ve her kısaltmanın türev oluşturabileceğini hesaba katarsak, mektubun kısalığı önemli ölçüde artacaktır. Doğru, iyi öğrenilirse faydalıdırlar. Bu nedenle, onlara fazla kapılmaya değmez.
1. En yaygın kısaltma, bir kelimenin ilk karakteri veya hecesi, başı ve sonu, hatta sadece sonu ile yazmaktır.
2 . Kararlı ifadeler, bu kelimelerin bölümlerinin kısaltılması ve sürekli yazılmasıyla oluşturulur.
3. Ana anlamı açıklayan birkaç kelimeden oluşan, tüm ifadelerin kısaltmalarından oluşan özel bir grup oluşur. . 4. Stenograflar, kelimelerin geleneksel tanımını çizimlerle kullanır, matematiksel ve diğer sembolleri kullanır.
Örneğin eğri bir çizgi, bir kelimenin eşittir işaretiyle tekrarı olan "geri" kelimesinin yerini alır.
Bazı küme ifadelerinde, eksik sözcükler yukarı ve arkaya yuvarlatılmış bir çizgiyle ve "önce önce" ifadesi yuvarlak bir çizgiyle ancak aşağı doğru gösterilir.
İnternet ile ilişkili terimlerin çoğu kısa kelimelerdir, ancak bazıları yine de genel kurallara göre kısaltılmalıdır.
Aktif olarak steno kullanan herkes, mesleki faaliyet alanından veya hobilerinden uzun kelimeleri, özel terimleri, toplu ifadeleri kısaltma ihtiyacı duyar. Bu, önerilen kurallara göre bağımsız olarak yapılabilir. Çift okuma seçeneği olmadığından emin olunmalıdır, çünkü bu tür kelime çiftlerini her zaman ayırt etmenin bir yolunu bulabilirsiniz. Mantıksal olarak ilişkili iki kelimeyi birleştirmenin en kolay yolu, birincinin sonunu veya ikincinin başlangıcını atlamaktır.
Tabii ki, tüm yeni kısaltmalar sözlüğünüze girilmeli, aktif olarak kullanılmalı ve tekrarlanmalıdır.
225
Öğretici
( Metodolojik tavsiye )
Profesyonel olmayan kısa süreli kursların temel amacı, sadece kırk veya elli saat içinde stenografi öğrenmektir. Ancak bu yine de hızlı yazmayı mümkün kılmaz, bu nedenle, teoriyi inceledikten sonra, kalan sınıflar, bağımsız olarak eğitime devam etmek için yazma kurallarını pekiştirmeye ve eğitim metodolojisinde ustalaşmaya adanmıştır . Geleneksel şekilde 15-20'ye karşı dakikada 60-70.
Dilimizin özelliği olan uzun kelimeler, düşünce ve duyguların en ince tonlarını ifade etmemizi sağlar . Ancak daha yüksek hızlara ulaşmak için çabalayanların daha kısa yazmak için daha fazla kasılma tekniğinde ustalaşması gerekir. Bunun için profesyonel bir kursun ek işaretleri önerilmektedir. Dilerseniz bunları uygulamanıza dahil edebilirsiniz.
Sonraki eğitimin amacı , kısalığa ek olarak, kelimeler harf harf değil, tam olarak otomatik olarak yazıldığında böyle bir beceri düzeyine ulaşmaktır. Tanıdık bir yöntem kullanırsanız, otomatizmin gelişimi önemli ölçüde hızlandırılabilir - tüm kurallara göre önceden yazılmış "örnek" öğrenme, transkriptler. Alıştırmalar için, geleneksel eğitime ek olarak, "boş" zamanı da kullanabilirsiniz: ulaşımda, beklemeniz gerektiğinde, yatmadan önce vb. Bunun için düşüncelerinizi, radyo programlarını, şarkıları herhangi bir yüzeye parmağınızla “yazmanız” yeterli.
Bir eğitim kurumunda bir daire veya kurslar çalışıyorsa, herkesin erişebileceği ders kitaplarından ev steno metinleri seçilmelidir. Bu, en yaygın sözcükler için özel terimleri nasıl kısaltacağınızı öğrenmenizi sağlayacaktır. Prefabrike gruplarda genel metin dergilerden veya Tüzüğümüzden alınabilir, orada çeşitli konularda materyal bulabilirsiniz. Bir sonraki derste ev transkriptleri tartışılır, en iyi seçenek seçilir ve bunlar öğrenilir. Ve bir sonrakinde, hız dikkate alınarak belirlenir. Eğitim metninin hacmi, belirli bir zamanda elde edilen hızda üç dakikalık bir dikte hacmiyle sınırlandırılmalıdır.
Dakikada 50-60 kelime yazma hızına ulaştıktan sonra "canlı" konuşma yazmaya başlayabilirsiniz . Bu, geleneksel yazmadan 2-3 kat daha hızlıdır, ancak yine de konuşma dilinin hızından uzaktır. Bu nedenle, zaten yazma sürecinde her zaman uyumlu olmayan konuşmayı nasıl düzenleyeceğinizi, tekrarlardan ve gereksiz açıklamalardan nasıl kurtulacağınızı öğrenmek önemlidir. Bu beceri, özellikle derslerden not alırken kullanışlıdır. Uzun bir açıklamayı dinleyen, özü anlayan yazar, bunu daha geniş bir ifadeyle ifade edebilir, bu da materyale zaten bir dereceye kadar hakim olduğu anlamına gelir. Aynı zamanda tekrar ve sınavlara hazırlık için mükemmel bir özet elde edilir.
Canlı konuşmayı kaydetmek için önceden hazırlık yapmakta fayda var. Bunu yapmak için konuyla ilgili anahtar kelimeleri seçmelisiniz : özel terimler, soyadlar, isimler ve belki onlar için daha sonra kalıcı hale gelebilecek geçici kısaltmalar yapın. Bir kağıda yazılı olarak, iş sürecinde kullanılabilecekleri şekilde görünür olmaları gerekir. Yazarken bir şey unutulursa durmamalısınız, gerisini kaçırmamak için zor bir kelimeyi tam olarak yazmak daha iyidir.
Dikte , hızı dikkate alarak, önceden işaretlenmiş bir metne göre gerçekleştirilir . Bunun için dakikada yazma hızındaki kelime sayısı sayılır ve iki dikey çizgi ile ayrılır. Ayrıca, bu bir dakikalık pasajı her biri 30, 20 veya 15 saniyelik dikte için 2, 3 veya 4 parçaya bölmek faydalıdır. Dikte metni (ve diske yazarken), dikte hızını kronometredeki bu ekstra işaretlerle eşleştirmeye çalışır. Ardından diskin üzerine metnin kaynağı, dikte hızı ve diski tekrar tekrar kullanabilmek için dakika sayısı hakkında bilgi yazmanız gerekir.
Hız hesaplanırken, bir kelime için edatlar ve bağlaçlar bile sayılır. 12-15 harften fazla olan uzun kelimeler iki olarak sayılır. Sayılarda ne kadar kelime varsa o kadar kelime vardır. Bu tür bir eğitim, hız becerileri ve doğruluk geliştirir.
Dakikada 60 veya daha fazla kelime hızında dikte ederken, dikteler de artan bir hızda gerçekleştirilir. Transkripsiyondaki dilbilgisi hataları, bir kelimenin eksik olması veya başarısız bir şekilde başka bir kelimeyle değiştirilmesi, anlamı bozan bir noktalama hatası için ceza puanları verilir. Çıkarma veya değiştirme anlamı değiştirmiyorsa hata sayılmaz. Yazma hızı göstergesi, ceza puanı kadar azaltılır.
yarışmalarda kullanılan, dakikada 40-50-60 kelime gibi artan bir hızla dikte için metin işaretleme seçeneklerinden biri . Darbeleri parantez içinde bölmek yerine kronometre okumaları gösterilir.
Yıllar geçtikçe, yeni (15) öğretim ve yetiştirme yöntemi yaratan, fikirlerini yazarın okullarında somutlaştıran seçkin öğretmenler hakkında bilgi sahibi olduk. (30) Ve eğitim kurumunun türü veya konusu ne olursa olsun, (45) ortak bir noktaları vardı: her zaman istek ve neşeyle çalıştılar, (dakika) yüksek sonuçlar elde ettiler. Bu aynı zamanda Hovhannes Stepanovich'in derslerini de ayırt etti. Hovhannes Stepanovich (15), "Tanrı'dan" dedikleri gibi bir öğretmendi. Steno eserlerin değerlendirilmesi çok resmidir - dikte hızı (30), bir hatanın maliyeti sayılarla ifade edilir. Ama onun için değerlendirme bir cümle değil, (45) bir öğrenme aracıdır. Geride kalanları nasıl neşelendireceğini, küçük bir başarıyı bile teşvik edeceğini ve başarılı olanı (ikinci dakika) daha yüksek sonuçlar elde etme arzusuyla nasıl büyüleyeceğini biliyordu. Ve böylece her 15 kelimede bir etiketlerle. Seçeneklerden biri seçilir.
Diske kayıt: "Yaşam boyu öğretmen" E. Gubskaya. 3 dakika, 40-50-60 sn. dakikada
Aşağıda, metnin 25-26. sayfalarındaki pasajların transkriptleri bulunmaktadır. Ek işaretler ve kısaltmalar dahil olmak üzere bölümler halinde öğrenin.
.
Çözüm
Önerilen steno eğitim kursu, teoride uzmanlaşmak ve dakikada 60 veya daha fazla kelimeye kadar steno yazma becerisini geliştirmek için ana metodolojik yöntemleri sunar. Bu, bir bilgisayar ve ses kaydına paralel olarak günlük yazma işini kolaylaştırmak için yeterlidir.
Normal yazmaya ek olarak hızı artırmak istiyorsanız, ikincisinin modeline göre transkriptler geliştirin, ek karakterler içeren bölümlerde öğrenin, hızı kontrol edin.
Edebiyat
Daha ayrıntılı bir kılavuz “Öğrenmenize Yardımcı Olun. Steno ve bilgisayar el yazısı” 2013 baskısı internette. O.S. sisteminin yazarı hakkında aynı yerde. Akopyane "Yaşam boyu bir öğretmen" Gubskoy E.
İçindekiler
Harfler ve işaretler. Ders 1
A ve Z için imzalayın. Ders 2
Füzyon işaretleri. Ders 3
Küçük kaynaşmış işaretler. Ders 4
Kelimelerin bölümlerinin kısaltmaları. Ders 5
I ve Y için imzalayın. Ders 6
O. Ders 8 için imzalayın
E-E ve U-Yu için işaretler. Ders 9
Özel yazma teknikleri. Ders 10
Başvuru.
Yazma becerisinin geliştirilmesi
Öğretici
Kelimelerin ve deyimlerin kısaltması
Transkriptler
Elena Konstantinovna Gubskaya, Valery Minailovich Gubsky
Öğrenmene yardım et
(10 steno dersi)
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar