Yengeç: Ayın ruhu ve koruyucusu
Oleg Ermakov
Yengeç:
ayın ruhu ve koruyucusu
Şarap kerevit urs evren
Oleg V. Yermakov. - Kerevit: Ay'ın ruhu ve koruyucusu .
Şarap evrenin kısaltılması
Şarap Metafiziği • Şarap metafiziği
Evreni
açıklamanın
tek yolu Sözdür _ _ _ _ _ _
_ _ _
_
Kiev - 2017
Dünyayı Sözden başka türlü kavramak imkansızdır: Ne de olsa Sl ' OVO OVO'dur , Dünyadır , her şeyin Yumurtasıdır .
SÖZ DÜNYADIR L D
L un l * O bacak l * V ladimirovich * Ermakov _
Başlangıçta Söz vardı ve Söz
Tanrı'yla birlikteydi ve Söz Tanrı'ydı.
Yuhanna 1 : 1
şeyin köküne inin !
Kozma P kök kova
(https://ru.-wikipedia.org/wikj/K03bMa Прутков)
Sevgili arkadaşlar!
Benim adım Oleg Yermakov. Rusya'da doğdum , T. Shevchenko Kiev Ulusal Üniversitesi'nden
(Ukrayna) mezun oldum , Ukrayna'da yaşıyorum . Nisan 2009'da dikkatinize sunmak istediğim Birleşik Alan teorisini oluşturdum
. Eser Rusça yazılmıştır . Bunun anlamı
, teorisini yaratan Einstein'ın yanıldığıdır : bu çalışmayı fiziksel bir teori olarak
yarattı , ancak bu bir DİLLİ teoridir, çünkü Söz her şeyin Köküdür .
içtenlikle ,
Oleg Yermakov
Dünyanın ve Ayın tüm sırları. Kitap Gezegen Aşkı. Birleşik Alan Teorisinin Temelleri, indirin:
Evrenin ve Ay'ın tüm gizemleri . Gezegen Aşkı kitabı . Birleşik Alan teorisinin temelleri ", indirin:
https://www.academia.edu/2475366/Planet Love. Üniter Alan teorisinin temelleri
KİTAP OLARAK ALINTILAR
Mağara Hakkında (eski Slav mağarasından - fırın, Ateş sandığı)
Mağaralara kayıtsız kalan insan bulmak imkansızdır - hiç girmemiş olanlar arasında bile.
Belki de "mağara" kelimesinde göğsün titremesi ataların hatırasıyla açıklanıyor... (...) Antik dünyada
inisiyasyonlar mağaralarda yapılırdı, gerçek ayinler, hakkında, Homer'a göre,
"kimse soru sormamalı, soru sormamalı ..." Çok eski zamanlardan beri
, manastırlar ve kutsal alanlar mağaralara oyulmuştur. Ne de olsa dünyanın görüntüsü
olan , hem kalbe hem de rahme benzetilen ve bu nedenle
başka bir dünyaya geçiş yeri olarak kabul edilen mağara, Tanrı ile buluşma yeriydi.
Mağaralar neyi saklıyor?
http://www.liveinternet.ru/users/3184308/post135585204
Bir Mağara Olarak Ay Hakkında
Mağara, bir şeyi yerleştirmekten, açmaktan veya saklamaktan bahseder. Jung'a göre bu
zaptedilemez ve gizli bir şeydir, örneğin Ay'ı karakterize eden bilinçdışı * . Mağara ayrıca
amblemlerde ve mitolojik ikonografide
tanrıların, arketiplerin, ataların görüntüleri için bir kap olarak oldukça sık görünür; bu, mağara sakini Yengeç'in ay burcu için tipik olan bir durumdur ** .
Okült-mitolojik Zodyak
http://www.sunhome.ru/magic/14840/p2
~ r-!-∣ - f~ r ח־ ).ן י-ד ■ז-
Jung, Kollektif Bilinçsizliğe Dünya, Evren'e fani çoğunluğun Gizemi adını verdi.
⅛⅛π _ -
Yengeçin giydiği kabuk, onun için de bir mağaradır.
Ay'ın sakinleri Selenitler hakkında
gövdesini kaplayan parlak silindirik bir kasadan sarkan bir tür pençesi olan
sağlam, çevik bir böcekti .
Herbert Wells. Aydaki ilk insanlar. Ek 5'e de bakınız .
Şarap hakkında, zevkimiz
Vino veritas'ta
Gerçek şaraptadır (lat.)
Tüm dünya krallığı - bir kadeh şarap için!
Kitapların tüm bilgeliği - şarabın keskinliği için!
Tüm onurlar - şarabın ışıltısı ve kadifesi için
Tüm müzikler - şarabın şırıltısı için!
Ömer Hayyam
GİRİİŞ
, seçkin İranlı matematikçi, filozof ve şair Ömer Hayyam'ın şaraba verdiği
en sıcak övgülerin ,
büyük hayat aşığının epikurosçuluğundan daha fazlası olduğunu anlıyor.
Bu arada, Hayyam'ın
şarabı insan bilgeliğinin tüm derinliğiyle ve RA'larda x RA'larında özdeşleştirmesi kesindir.Neden
? Bu sorunun cevabı Hayyam O MAR'ın tam adıdır .
YENGEÇ _ Mud ROST dağlarının mağarasının (yuvasının ) kutsal RA k - RA muhafızı ve Yunanlıların eski Ay'ı olan
MENA . Bu Yengeç adını
MENA d'nin lideri Dionysos'tan almıştır
, tanrı SELENA'DA , bu varilde . Yüzyıllardır yüzü Hayyam'dır .
YENGEÇ
KONSEPT SÖZLÜĞÜ
YENGEÇ - Mağara Adamı: Ayda Tanrı'nın Barışı, üç numara ;
Z RAK — içinde | op (eski): bir çift dünya gibi gözler;
Z RACHOK - özü gören göz;
B YENGEÇ - cn lav İki: Karanlık ve Işık, Tanrı tarafından birleştirildi, Barış;
M RAK - Körlerin gözünde dünya, KARA BİR KÖTÜ ;
rak bir - Barış, Rab'bin sandığı altında ;
P RAKTIKA - dünya bilgisi ;
YENGEÇ URS - tüm göz yönü ;
_ _ _ T RAK T - s | tes | ben : Tanrı'ya - Barış;
T RAK TAT - Emek Dünyası Hakkında
Yengeç Ay'da
Modern, esas olarak Aristotelesçi kozmolojide,
Evren bir merkez ve kenarlar olmadan pr VEYA va'dır ve Ay soğuk bir
ölü SAT ^λλut'tur. Toprak. Ama P RASCHU r'dan sorumluydu : Dünya , Eksendeki Çarktır , görünen yüzü Ay olan Tanrı'dır. Sonsuzluk
, ipliği RA k olan, Dionysos olan bir mağarada olduğu gibi ölümlü gözlerden
gizlenir .
Derinlik, gerçek dünya Ayın Suyudur, In | kimlik | Hakkında INO e semu olarak .
RA | İLE işte o, Tanrı'nın Çocuğu, O'nunla birleşmiş, geri adım atıyor:
Tanrı'ya, RA'ya gidiyor onlara, onlara geri adım atıyor, buna yürüyüşle l ' ve noy diyoruz
; bununla birlikte, Tanrı'nın Dünya ile birliği - Ed ' ^ ' stvo-and-strife, R EB | YONG KU
ile ROD DI tel gerekir. Bu Yengeçte Yengeç - Bacchus, bu Göğsün oğlu: Dünya her konuda
LoN , O | M | Hecesi OM olan UT , MAT , MUT T ER (Almanca) . Bacchus'un
bu dünyadaki yüzü Gar ' MOO ^iya Kaos - BİR KATTIR | LON , FEB , LUN
e koruyucusuna giden yollar ; bu nedenle - Yengeç ve o, RAK ul Delph'in ruhu ;
IN sayısı , SAT ( tablo ) .
Masa
Annemiz Ay'ın Yengeçleri
CUSANIAN - SELENYUMDA , NEDEN ' b ∣ (P RICH ina), ayda
, koca - Kr EB s, Yengeç (Almanca). CAN ∣ CER , Yengeç (lat.) - Kalkış:
KALPTE KAN ut - Ay'a, Derin ^ ' oe, unutulmuş EVİMİZ .
Makalenin konusuyla ilgili kaynak:
https://www.academia.edu/34954955/Boş Ay
Uygulamalar
AB SL OVO
KUTSAL DİL BENİM YÖNTEMİM
Ab Slovo . Kutsal dilbilim, benim yöntemim
Kutsal dilbilim, iki sütun üzerinde duran, kelimenin doğru bölünmesi bilimidir. Birincisi: Öz olarak Söz, Tanrı ve Dünya ile özdeştir ( In | selenyum | noah). Eva ngelie şöyle der : "Başlangıçta Söz vardı ve Söz Tanrı'yla birlikteydi ve Söz Tanrı'ydı" (Yuhanna 1:1), - yani her şeyden önce var olan, Sözler Tanrı, Ebeveyn ve Dünya, Çocuk: Ne de olsa, Dünya dışında Rab'bin hiçbir şeyi yoktur. İkinci sütun: Kale olan Söz, kökü kendisinin bir parçası olarak taşımaz, şimdi düşündükleri gibi - kök her şeydir . Bununla birlikte, Kelimenin Bilgiye bölünmesi parçadan Bütüne değil, toplantı - Bütünden parçaya: kelimenin derinliklerine, yani yukarıdan aşağıya . Böylece , AB OVO , IS | sonra | bir nehir gibi: Dünya Allah'tandır. Yani Allah tarafından yaratırız, Dünya kendi içimizde bölünmeden bölünmüştür | ben | tya; yani koynunda vz | Ra | çocuk erir : beden hedef ' O V'lerden , kökündendir . Bunu yaparak, Tanrı ile yürüyen bizler, ' O V O dünyada var olan her şey ve kapılar Barış Bütünlüğünde , L' unu . _
SÖZ DÜNYADIR L D
Özü bilmek ondan adım atmaktır : Nedenden Nedene | içinde | Ra | üçüncü yol halkası eva m . İşte bizim olduğumuz ruh adımları | için | Ra Allah'ın izniyle Po | | _ to : Tanrı'dan Tanrı'ya , - Ra'ya . _ _ Bunda - sa | için | Ra | l ' w ' gvistics esastır. Ay, Konuşma ( Vak ( ind .)) - Bu ilmin kökü, zerreleri vak u akıl; halkına veren - Vak x: Kelime, Meyve Suyu Ay , boşum galiba ; _ _ _ _ onun için dünyanın yazarı - Juice | Ra | t, içinde | ino | siyah | onu iç ; onun unutulmuşunun sesi ben'im, fizikten, sahte bakıştan ( Doğa , Yunan kaynaşmaları, Çağ'ın gerçeği olarak totel - Başsız Dünya : Göksüz Dünya, Yüksekliksiz Dol), dilbilimsel " VI8 " tiklere , Dünya, Kap ve her şeyin Tarlası olarak Söz.
Kutsal dilbilimin işi, Bacchus yolları:
Bir meyvenin suyu gibi dünyayı konuşmadan sıkmak, onu bizim için içmek.
EFSANE
Efsanevi kahramanlar, tanrılar ve doğa olayları hakkında eski bir halk masalı . M. Prometheus hakkında.
trans. Yanlış hikaye, kurgu. M. uzaylılar hakkında .
Kurgu ile aynı (1 değerde).
Sonsuz aşk bir efsanedir. || sıf. efsanevi, th, th.
YÖNTEM MİTTİR • YÖNTEM MİTTİR
Ç | sonra | Bu emeğin lp'si - Efsane . Sadece o, kalbimiz - at | anne | M Argüman , gizli , bozulabilir bilim _ _ her şeyden hiçbir şeye. Mi f Vardır: Görenin gözünde dünya, ünsüz kısmında Bütün olarak vardır . . Mit Hayattır: Çünkü Var Olan Hayattır; Mitin yabancılığı cansızlıktır: ölüm, sıfır yaşam. Efsane - Aşk : Hayat odur; sevmemek yaşamamaktır. bir | içinde | sonra | R Efsane Tanrı'dır , Kalbidir; Onunla dünya bir bedendir: Mit et gibidir. Efsane bakış - gören gözler: Eternity vz | op ve katılımcı ; kör gözler - çamurun bakışları ve onlarla birlikte var olan, dünyanın zaten dünya olduğu herkes . Bizim için dayanıksız , canlandırıcı çöp , Efsane- Rüya : Nasıl ? tedbirler | tnyh O sno va, house P | ra | su | içinde köklerimiz olan hendek: mevcut değil taşıyıcı olarak Sem'de biz. Dünyanın parçaları, biz Efsanenin parçalarıyız : Co | ile | o | bizimkinde, OK | e | tr 3 . Bununla birlikte Mit - kendisi che ' ЪО V E ' ye, insanlık - mitselliğe; Ay , ev'a - ruhumuz : Ay , hangi barona uçtu - bizim Is | sonra | için, Evimiz MİT GÜNEŞİ gibidir ; Mit'i bilmek - benim olduğumu bilmek . Bu ruhlarla ( ba (Mısır.) davamız i ra en çok olduğumuz gibi - Dünya olarak Efsane, Ateş-I. Özü olarak dünya | tamam | bir | saat | at - Efsane st ben biçerim tamam | hakkında | m h ist y, s | tes | ona | oftalmik ( için | gider | b - git, gözler - bacaklara | burun | a ): Ca⅛s ' b1'e , Ulaşma nedenleri : Tom'da - a'nın altındaki Rab'be , Sem'de - Ay'a , Men y, O'nun tahtı ve sandığı .
SELENA ANA:
dünyayı gizleyen mağara
Ay ve gökte,
evrensel Kadın gibi boş ve dolu: Meyveli Mağaranın
Göğsü - Doluluk,
dış gözlerden sıyrılma, Sırları.
Sırrımız dünya, İçimizdeki
doluluk , Ölümlü gözlerin boşluğu, çekişmeden boş
(uzay onlar için çok boş), Selenyum'da olduğu gibi Evren
: Rahimde - Çocuk.
Ay, Koyn, Karı-Anne boş:
Dünya dolu. Kadim gerçek budur.
Bilim mecazi olarak bunu bilmiyor sanırım.
Ama bilge figürün gözü birdir -
Dünya, Tanrı'nın yüzü. Şimdi bir dizi makale ve alıntı ile Ay'ın
bir Mağara olduğunu , bu Ateşin bir mağara olduğunu göstereceğim
.
Fırın (eski Rusça)
BEN
MAĞARANIN KUTSAL ÖZÜ
İçinde Dünya Ağacı'nın büyüdüğü bir mağara olarak ay, eski Kızılderililerin mitlerinin özüdür ;
içine girmek onların top oyunudur .
gol atmak Dünyaya , Çıplak Öz'e , Her Şeyin Başına - onunla birleşmek için:
Son maçlara girmek için - Ay, Anne ; Ay gibi
Dünya'ya bir gezi,
ikiz bir emektir Kendini bulmak için: damla - Su, Bize Anne ( Su -Anne ): Karanlık , her şeyin Özü .
Bir geçit töreni olarak oynayın
Kahramanlar-intikamcılar hakkındaki efsanenin konusu. Quiche destanının ikizleri, Xibalba yolunda bütün gün efendilerinin üzerinden top oynayarak yeraltı dünyasının efendilerinin gazabına uğrarlar: Xibalba; ölüm tanrıları bunu doğrudan bir meydan okuma ve onları fethetme arzusu olarak alırlar (Totonacların mitinde gök gürültüsü cüceleri, kahramanın sanatına sahip olmadıkları flüt çaldığını da algılarlar). Tanrılar, ikizleri ekipmanlarını almak ve kardeşleri öldürmek için bir yarışmaya davet eder. Kahramanlar ekipmanlarını saklar ve onsuz Xibalba'ya inerler. İkizler geceleri Yargı Evleri'nde ölümcül tehlike altındadır ve gündüzleri ölüm tanrılarıyla top oynarlar. Kahramanlar yenilir ve ölüm tanrıları onları oyun alanında öldürür.
Ölü baba ve amcayla top oynamanın özelliklerini keşfeden genç ikiz çifti, alanı temizler ve yine topun takırdamasıyla ölüm tanrılarını çileden çıkarır. Xibalba Lordları, gençleri bir yarışmaya davet eder. Beceriklilik ve büyülü yetenekler sayesinde - hem kendilerinin hem de yardımcılarının - kahramanlar testi geçer, ölür, canlanır, Xibalba'nın ana yöneticilerini öldürür ve yöneticilerinin geri kalanı da güçten, ilahi haysiyetten mahrum kalır. ayrıcalıkları ve favori eğlenceleri olarak - top oynamak. Bunu takiben kardeşler Güneş ve Ay'a dönüşürler.
Yapısından top oynama ritüelini yansıtan a priori takip eden kahraman-oyuncular miti, Yu.V. Knorozov ve Yu.E. Berezkin, başlangıç \u200b\u200britinin arsasında bir efsane olarak: ikizlerin yeraltı dünyasındaki denemeleri, kahramanların ölümüne ve ardından yeniden doğuşlarına yol açar (ilk çift - çocuklarında, ikincisi - armatürlerde) geri döndü. başlama törenleri. Bu, oyunun ritüel yaşamda önemli olduğu ve oyuncular hakkındaki mitlerin yaygın olduğu Amerika'nın her yerinde (öncelikle Mezoamerika, Kolombiya ve Venezuela'nın ovaları, Mato Grosso'da) oyunun başlatıcı ile ilişkilendirildiği etnografik verilere karşılık gelir. ritüeller.
Ki efsanesinin karakterleri | Che. Popol Vuh'daki takımlar, takvim isimleri taşıyan üç çift ikiz ile temsil edilir; ya her bir çiftteki ikizler birbirlerine karşı oynadıklarında rakip olurlar ya da daha genç çift (Hnp Ahpu, "I Lord" ve Xbalaque, "Little Jaguar", ikizlerin çocukları Hun Hun Ahpu, "I Lord" ve Vucub Hun Ahpu , "VII Master") maymun kardeşlerine ("I Monkey" ve "VII Master") karşı oynuyor. Nahua Maymun tanrılarının tam analogları olan ikincisi, top oyunları da dahil olmak üzere zanaat ve güzel sanatların patronları olarak saygı görüyordu. Daha yaşlı ve daha genç oyuncu çiftlerinin rakipleri de tanrıların takımıdır.
Xibalba, iki ana efendisini temsil ediyor ( " I Death" ve "VII Death" - başka bir ikiz çift ) adlarına bakılırsa ).
Quiche mitinin mağara ağzı tarafından "yutulan" genç kahramanları , gündüzleri Xibalba tanrılarıyla top oynamak zorunda kalacak ve geceleri her biri bir metafor olan beş " Deneme Evi " nde işkence görecekler . dünyanın mağarası için. Kahramanlar geceleri testlerden geçerler ve karanlık ve soğuğun Evlerinde başlarlar (bu, dünyanın orijinal mağara göğsünün karanlığında ve soğuğunda yaratılmasına ve karanlıkta cüceler tarafından şehirler inşa edilmesine yönelik motiflere karşılık gelir - kıyametten önce). ilk Güneş'in doğuşu ). Mağaranın eski dilde adı olan ak'-nga (T504:23), metresinin adlarından biriyle uyumlu , büyük Ay tanrıçası (Lac. Ak'-na), "karanlık ev" anlamına geliyordu . (ak' - "karanlık", "yağmurda karanlık " , "mağara karanlığı", "gece", çeviri "mağara"; bkz. Art. actum - "taş ev", "mağara"). Maya dağının mitlerindeki Karanlığın Evi , Nahualar arasında yeraltı dünyasının efendisi Mictlantecuhtli'nin sarayı ve Tzeltaller ve Mamalar arasında kutsal mağara Votan ("[mağaraya ] giriş") gibi , bir içinde sayısız tehlikenin pusuda beklediği ama aynı zamanda yeniden doğuşun garantisi olan devasa karanlık ev (Wotan - dağ Maya takviminin üçüncü günü, ovaların Mayasının Ak ' gününe karşılık geliyordu ; Wotan adı ve "halkların kalbi" sıfatı mağaranın Sahibi tarafından taşınmıştır).
(...)
Ay tanrıçası, "ay oyununun" koruyucusudur . Toplarda tasvir edilen işaret ("tohum", " yağmur") genellikle bir kadının işareti olarak stilize edilir veya bir kadının yüz işaretine yazılır: Mezoamerika'da "Kadın" gecenin metresi olarak adlandırılırdı. ay. Genel görüşe göre bu işaret, Ay'ın genç tanrıçasını tasvir ediyor ( takvimin II. Reformuna göre, Ay gökyüzünün metresi olarak eski tanrıça Chak Kit'in yerini aldı ); ilk olarak ch'up-haa bloğunda, yüklem konumunda ( "eski eş") "yeniden doğuş formülünde " dururken gösterilir ; ikinci işaret (bu bloktaki son ek ) , Bulutlu Mağara'nın en eski ortak Mezoamerikan piktogramı ve Ay'ın sularının hanımı olan Olmecler arasındaki ana metresi olan suyun işaretidir . Ay ile ilişkilendirilen tanrı ve tanrıçalar, Ay mağarasının tam burcunda , bir hilal üzerinde veya arkalarında bir hilal ile otururken tasvir edilmiştir . Bir mağarada oturan Tüylü Yılan'ı , La Venta'daki Stel 19'daki Büyük Olmec Ay Tanrıçası'nı bir mağara/hilal çevreliyor; hilal şeklinde bir toprak işaretiyle yarı çevrelenmiş mağara-yeraltı dünyasında , el yazmasında ana yağmur tanrısı gösterilmektedir (D59a2). Kazan sahnesinde kazananın eliyle yaslandığı topun üzerindeki yazı , tanrıça ile ilgili olabilir : “VII. Kadın”; aynı sahnedeki başka bir yazıtta da “girişin hanımı” olarak anılır . "Giriş", yeraltı mağarası olarak adlandırıldı. Rakipler arasındaki topun üzerindeki yazıt , yeraltı dünyasında " büyük yolu temizlemekten " bahsediyor . Görünüşe göre, gemide tasvir edilen oyun, metresin anısına ithaf edilmişti ve topun üzerinde , hamisi olan ay tanrıçasının adı vardı.
Birkaç hatıra metninde , hayaletin dünyaya dönüş tarihi hem güneş hem de ay takvimlerine göre verilir (örneğin, Naranjo - J8'den bahsedilen gemi üzerindeki yazıtta ) . Ay tarihi , ana işareti Ay döngüsünün başlangıcından önce Ay'ın siyah diskini gösteren bir blokta gösterilir, yeni ayda, ay ayındaki günlerin sayılmasının başladığı . Siyah bir topa benzeyen Ay diski , su işaretine yazılmıştır - metresi , yukarıda bahsettiğimiz gibi, eski zamanlardan beri suların metresi , hamisi olarak kabul edilen mağaranın piktogramı. kadınlar, doğum ve kadın faaliyetleri - Ay. Yeni ayda " kuyusuna girdi" - bu nedenle Yucatan'da " Kuyunun derinliklerindeki " adını aldı ; burada sularla doldu ve büyümeye başladı - rahimdeki bir cenin gibi ( Ay evrensel olarak yaban hayatının meyvelerinin kavranması ve gelişimi ile ilişkilendirilir ), böylece daha sonra dünyaya gübreleyici bir yağmur olarak yağacaktı . Şiirsel bir sığınak görevi gören rahmindeki mağaradadır .
kadın rahmi metaforu, ruhlar arındı ve reenkarne oldu, inisiye gençlerin "ikinci doğumu" gerçekleşti.
Büyük Tanrıçası Olmec panteonunun başındayken Olmec uygarlığı dönemi , ay takviminin egemen olduğu dönemdi (bunda ana birim mevsime eşit olan "yarı yıl" idi ve altı kameri aydan oluşur ). Bu nedenle, oyunun ritüeli de dahil olmak üzere her tür ritüel, ay takvimi sembolleriyle ilişkilendirildi. Tanrıça, top oyununun ana hamisi olarak hareket edebilir .
G-)
... anma oyunları sırasında top, fetüsün bir sembolü olarak algılanıyordu - inanıldığı gibi bir kadının hamile kaldığı reenkarne bir ruh. Top ayrıca, reenkarnasyon sürecine katılan Ay'ın ve Ay tanrıçasının bir sembolü olarak hizmet etti: fetüsün, himaye edilen bir kadının koynunda müteakip enkarnasyon için saflaştırılması onun rahmindeydi - dünya mağarası - tanrıça tarafından. Bu nedenle toplarda ve oyunlara eşlik eden yazıtlarda tanrıçanın adı geçmektedir.
(-)
Stadyum alanında kan döküldü. Efsane ve ritüelde kurban, stadyumun merkezinde - evrenin en kutsal noktasında, "mağaraya giriş" yerinde yapılır ve yağmur tanrılarına ve atalara tapınma yapılır. Stadyumlarda bu yer bir daire, bir delik veya yuvarlak bir levha ile işaretlenmiştir. Burada kafatası olan bir top tasvir edilmiştir - üzerinde ölüm tanrısının başı, sunakta oturan açık göğsü olan bir haberci veya kurbanın vücudundan yükselen ölüm tanrısı. Oyunun ritüelinde olduğu gibi oyun alanının ortasında büyüyen dünya ağacının üzerine, oyunun ritüelinde olduğu gibi, çığlıkların yanında veya stadyumun yakınında, Quiche mitindeki gibi, oyuncunun kopan kafası asılır ve ağacın üzeri örtülür. meyveler. Astec tanrısı Huitzilopochtli, Teotlachci'nin ortasındaki deliğin ("kafatasının yeri") , "Tanrı'nın top sahası" üzerinde kız kardeşinin kafasını keser; su delikten atmaya başlar, etrafındaki tarlaları doldurur ve refah getirir. Başka bir versiyona göre, Huitzilopochtli kız kardeşinin kafasını keser ve parçalanmış vücudunu Yılan Dağı'nın tepesinden ayağına - Teotlacco sahasındaki bir deliğe - atar.
Stadyum, dünya mağarasının bir maketidir. Oyunlar, diğer kutsal sahneler gibi, Bulut Sürüngeninin geniş açık ağzında ortaya çıkar veya ağzın sembolleriyle işaretlenir. Veracruz'dan bir kabartmada, Maymun tanrılar, top oyununun patronları, trompet serpantin borazanları, kutsal bir işaret k'ah - dünyanın merkezinin ve üzerinde duran Bulutlu Mağara'nın sembolü - şeklinde kendi aralarında geçtiler. stadyumun basamaklı platformu - içinde mağara bulunan bir dağın sembolü; mağarada - Bulut Sürüngeninin başı; önünde mağaranın girişini koruyan iki Yarasa başı var. Haberci, stadyumun basamaklarından mağaranın dişlek ağzına atılır, mağara ağzında kafası kesilir.
Yukarıdaki tüm metinler, stadyumun bir mağarayı modellediği konusunda bizi ikna ediyor. Başlangıçta, köylerin ortasındaki "ateşle ormandan temizlenen oyun alanı", iki paralel platformla (uçları "açık" kaldı) sınırlandı: topun sahanın dışına çıkmasına izin vermediler ve seyircilere hizmet ettiler. . Daha sonra, meydanın küçültülmüş bir kopyası olan stadyum, şehrin ana meydanı olan ve her tarafı piramitlerdeki tapınaklarla çevrili dev bir kuyunun dibinde sona erdi . Eski Maya dilinde mağara ve stadyum kavramları da aynı biçimbirime - ngom (T 1016) yükselmiştir ; bunun kanıtı birçok Maya dilinde korunmuştur: kom / hom / hem - "delik", "mağara", "oyun alanı" , "gömme", "kuyu", "geçit ", "dağlar arası vadi" (hiyeroglif n gom mağarayı kişileştiren vadilerin tanrısının başını tasvir eder ). Eşadlı ngom'un ( "acele eden") aynı zamanda habercinin kendisi anlamına geldiğini not etmek önemlidir , kare stadyumdaki mağaranın tanrılarına gönderildi .
Stadyum, sembolik olarak organize edilmiş bir Evren modeli olarak sunuldu : unsurlarının her biri, tıpkı bütün gibi , göstergebilimsel olarak dünya mağarasını yeniden üretti. "Kapalı" bir stadyumun (K531/T727 b) planını tasvir eden Maya hiyeroglifi , mekanın ana semiyotik noktalarını içerir : merkezdeki bir delik ve bir zincir halinde stadyumun dört köşesine uzanan daireler , bir "haritayı" temsil eder. " dünyanın; "Atlantes" heykelleri - Tollan'daki stadyumda sahanın dört ucuna yerleştirilen yağmur tanrısı Tlaloc'un özelliklerine sahip savaşçılar ve oyuncular , dünyanın "köşe" ağaçları fikrini yeniden ürettiler .
Bir yol olarak stadyum . Stadyum bir mağarayı modelledi ve aynı zamanda ona giden bir yol görevi gördü , bu özellikle "açık" tipteki stadyumlarda belirgindir . Dünyanın dikey ekseni tarlanın ortasından geçti - dünya ağacının gövdesi Yılanla iç içe geçti . Oyun yolu, dünyanın yatay ekseni, aynı zamanda Bulut Yılanı ile ilişkilendirildi ve Olmec geleneğine göre, kural olarak kuzey-güney hattı boyunca yönlendirildi. Bu eksenin heykelsi görüntüsü, Uxmal'daki stadyumda, sahanın her iki kenarındaki duvarlar boyunca uzanan iki Bulut Yılanı şeklinde sunulur.
Yol fikrinin oyun konseptinde merkezi olanlardan biri olduğu kesin olarak söylenebilir: Stadyumun iki ana semiyotik yapısal unsuru sahanın sokaklarıydı - geçit, yol (Le , T301) ve platformların merdivenleri (e b, T843 ) . Bu konsept, mimari tasarımını MÖ 2. binyılın sonunda aldı. Körfez Kıyısındaki Olmecler. Belki de kesinlikle kuzeye yönelik uzun bir kare stadyum, Olmeclerin ritüel merkezlerinin organizasyonu için bir model görevi gördü. Bu, Olmec ritüelleri bağlamında oldukça anlaşılır olan, yapıların devasa ölçeği nedeniyle araştırmacılar tarafından fark edilmedi.
İki basamaklı platform arasında yer alan dar oyun alanı, mağaraya giden geçidin dibindeki geçidi yeniden oluşturdu (dr. hθ j T17, - "giriş", "mağara", Art. ho l, holol - "delik", hol tun - "mağara". hom - "karanlık, derin geçit"; bkz. ayrıca becan - sizden "geçit", "hendek" - "yol"). Efsaneye göre bu pasaj, oyunu kuran Toltek hükümdarının ilk stadyumun saha çizgisini çizmesi ve bunun boyunca "dünyanın açılması" ile ortaya çıktı.
G-)
Delik, halka, disk - mağaraya girme. Oyunun amacı bu penetrasyondu: oyuncular topu çemberin içinden geçirmeye çalıştılar ("oyunun kalbi"); "açık" stadyumlarda, oyuncular topla duvarlardaki işaretlere vurmuş olabilir, böylece top sahanın merkezine geri döner. Halka ve benzerleri - bir sütun üzerinde bir disk, alanın ortasında bir delik ve yuvarlak bir levha - ayrıca dil düzeyinde mağara girişiyle ilişkilendirildi: ul - " delik " [dolayısıyla - arı kovanı, ev delikli - O.E.], "giriş" , "yarık", "geçit", çevik kuvvet polisi. "kan", "ruh", "top"; /chi - “giriş”, “ağız”, “mağara” olan işaret , deliğin işaretinde bir araya getirilen parmakların görüntüsünü temsil eder; senk. ho (T 18), art. ho l, - “giriş”, “delik”, “giriş”, “mağara” (Art. holtun - lit. “taştaki delik”), içinde ul işareti olan bir deliğe giden yolu tasvir eder.
Tüm mağara giriş sembolleri (itzompan, Nahua'da "kafatasının yeri") kurbanın başı, top ve meyve, dünya ağacının köklerinin altındaki bir su deposu ( içindeki "su kuyusu") ile ilişkilendirildi . itzompan).
G-)
Bazı sahnelerde stadyumlarda altı basamak vardır . Bu gerçek ilk olarak L. Schiele ve N. Grube tarafından kendisine bir açıklama yapılmadan fark edildi . Evrenin yapısının en eski versiyonlarından birine göre , stadyumun altı basamağının mağaranın altı küresini - evrenin katmanlarını (II. takvim reformundan sonra, erken ve geç versiyonları) sembolize ettiğine inanıyoruz. mağara yeraltı dünyasının bir arada var olan dokuz dünyaya bölünmesi). Teotihuacan'daki Quetzalcoatl Tapınağı'nın cepheleri, mağaranın efendileri Tüylü Yılan ve Cayman-Tlaloc'un başlarıyla dört tarafı süslenmiş altı basamak şeklinde sunulur . Muhtemelen, "açık" tip stadyumlardaki işaretçilerin sayısı da aynı fikirler tarafından belirlendi . Ayın Olmec tanrıçasının altı cücesi , Maya'nın "altı" tanrısı, mağaranın altı "şeytanı", göğün altı sahibi, kopmuş kafa ve gövdeden akan altı kan akışı oyuncu vs. ay takviminin sembolizmiyle ilişkilendirildi .
Mağaraya giden yol kuzeye giden yoldur. Stadyum, ataların ülkesine giden yol fikrini gözle görülür bir şekilde somutlaştırdı: sahanın güney ucundan kuzeye uçmak veya sahanın merkezine merdivenlerden inmek, top, ataların ülkesine giden yolu açtı. kuzeydeki atalar. Olmecler arasında kuzey - bu, kült ve ritüel tarafından kanıtlanmaktadır - ataların kuzey atalarının evinden gelişiyle ilgili fikirlerle bağlantılı olarak ana yön olarak kabul edildi .
yol boyunca - çiçeklerin sembolizmine göre "beyaz" kireç harcı ile kaplı , kuzey yolu "soğuk" boyunca ve bu nedenle kuzeye giden "merdivenler", efsanenin ikizleri ve ölülerin ruhları gibi , topu mağaraya kadar takip etti. Bütün bunlar, stadyumun tasarımıyla ilgili her iki konseptin - merdivenler ve oyun alanı - kuzeye giden yol fikriyle bağlantılı olduğu fikrimizi doğruluyor.
şeklindeki ölüm tanrısı , kuzeydeki ölüler krallığının efendisi, suyla dolu ve bulutlarla çevrili bir ağız-mağaranın simgesi olarak bir stadyumda duran bir gemiden yükselir ( El kabartmaları ) Tajin). Kayman ağacının önünde duran mitin kahramanı , bir kaptan yükselen bir direği tutmaktadır (İzapa'daki 25 numaralı stel kabartması ); direk , başı kapta gösterilen Yılan'ın etrafına sarılmıştır . Bu son sembol, tıpkı ağızdaki kap gibi , hareket yerini gösterir . - mağaradaki kuzey atalarının evi : suyla dolu bir kap şeklindeki hiyeroglif, ham, "kap" morfemini aktardı ve eşadla " kuzey " anlamına geliyordu, yani . atalar mağarasının kuzeyindeki su dolu koynun sembollerinden biriydi . "Kuzey", "eski", "ata" anlamını aldı , çünkü Maya etnolojik efsaneleri ataların evinin yeri olarak kuzeyi işaret ediyordu ( cf. Art. xam xib - lit. "arkasında kaybolmak", "insan kuzeyden”, “ata”; xib - “hayalet”, “ata” - mağaranın adındaki kök, Xibalba).
"Beyaz (kuzey) yol", "Buz yolu" - Maya Samanyolu olarak da adlandırılır. Mağaranın tavanı boyunca gece gökyüzünde akan dünya nehrinin (tsots. - "Su yolu") bir devamı olduğu düşünülüyordu. Samanyolu'nun her iki yönü de etnolojik gelenekle ilişkilendirildi: enlem boyunca geçerek, "kara yolun" dört yolun kesişme noktasından Xibalba'ya çıktığı batıya giden bir yol ve "arka giriş" olarak algılandı. ” (aşağı uçan elçinin önündeki topun üzerindeki yazıtta bir blok), güneş nereye battı? Görünüşe göre en önemli ve anlamlı olanı, Samanyolu'nun kuzeydeki ataların mağarasına doğrudan bir rota çizdiğinde kuzey-güney ekseni boyunca geçişiydi.
Samanyolu'na Tsots da deniyordu : " Kan Yolu ", "Çocuğun Yolu", " Doğum Sularının Ayrıldığı Yol", "Yaşayan İp", "Göbek Kordonu", "Samanyolu " ve kanla, orijinal rahmin sularıyla , anne sütüyle ilişkilendirilmiştir ( Nahua mitlerinde yağmur tanrısının cennetinde bebeklerin ruhlarını sütle besleyen Süt Ağacı ile doludur ). Yucatan efsanesine göre "Beyaz Yol" olarak da bilinen kanla dolu kalın "Yaşayan Halat", zamanın başlangıcında ( ilk "yaratılışın" sonunda, Kesilen göbek kordonundan dışarı akan kan sel sularına dönüştü ). Mağara - reenkarnasyon için ölülerin ruhlarını arındırmak ve gençleri başlatmak için kullanılan "Su Yolu" boyunca akan "kutsal", "bakire" sular . Dünyaları birbirine bağlayan bu evrensel yol boyunca ruhlar, süt suyu, su, kan dolaşıyordu - her canlıyı onu doğuran mağaranın koynuna bağlayan hayati bir madde .
Yedi, efsanevi ataların evinin sayısıdır. Başı kesilen oyuncuların kanı, yılan şeklinde yedi dere halinde fışkırır ; Chichen Itza'daki stadyumdaki jetlerden biri çiçek açan bir dal olarak gösteriliyor . En eski Mezoamerikan tanrıçalarından birinin adı bu şekilde kodlanmıştır - suların, bitkilerin, doğurganlığın ve sevginin tanrıçası , büyük Ay tanrıçasının "VII Yılan" ("Yedi Yılan") takvim adıyla geç bir versiyonu . Tanrıça, mağaranın metresi olarak saygı gördü ve mağarayı kişileştirdi: Chichen Itza'da elbisesi, dünya ağacının yükseldiği bir kaplumbağa kabuğu olarak tasvir edildi .
"Yedi Yılan" sadece tanrıçanın adını aktarmakla kalmadı: efsanevi atalar ülkesinin adlarından biri bu şekilde kodlandı - elçinin gittiği yeri gösteriyordu. Nahua ve Maya Dağı'nın etnolojik efsanelerinde bu ülkeye "Yedi Mağara", "Yedi Boğaz" adı verildi .
7 sayısı (uuc, omon. "eski"), bizce , efendilerinin adlarındaki "yılanlı" mağaranın dünyadaki simgesel sayısıydı: Bu, gemilerde adı geçen Ay tanrıçası " VII . Kadın" dır . - muhtemelen aynı tanrıça "VII Yılan", o "Yedi Koçan"; güneş tanrısı "VII Papağan"); orman hayvanlarının sahibi , geyik tanrısı " [oyunu] yedi kez kovaladı"; tanrı ve tanrıça Pekari, aynı zamanda gökkuşağının tanrıçası "VII Pekari"; "Yedi Ülkenin Efendisi " (tanrı Itzamna); yağmur tanrısı ve yaratıcısı Quetzalcoatl VII Ehecatl ("VII Rüzgar"); kiche destanı "VII Lord" un kahramanı; tanrı Yarasa VII Zotz ve diğerleri. Prensip olarak, bir hayvan veya kuş, bir ata, bir ata ve bir "arındırıcı" şeklindeki tanrılardan herhangi biri, Zodyak takımyıldızlarından birinin somutlaşmış hali (mağaralar - armatürlerin ve gezegenlerin "evleri") ), 7 sayısı ile belirtilebilir. 7 sayısıyla bağlantılı tüm doğal nesneler (yedi dağ zirvesi, nehir deltasındaki dallar, takımyıldızdaki yıldızlar vb.) kutsal bir anlam kazandı ve dünya mağarasıyla ilişkilendirildi. .
G-)
Kültürel kahramanlar olarak oyuncular. Bir Yucatán efsanesi, cücelerin -kutsal kitapların büyücüleri, bilgeleri ve bilginleri, gemilerdeki sahnelerde kehanet ayinlerine katılanlar- mağaraya girip "zamanı geldiğinde" top oynadıklarını söyler (vurgu bana aittir - A.B.). Oyunun zamanı, gösterdiğimiz gibi, toplumun ve üyelerinin her birinin yaşamının en önemli anlarına geldi: ekim ve kabul törenleri, cenaze törenleri ve av ritüelleri sırasında, hükümdarın gücünün onaylanmasının kutlanması sırasında. , tanrılara haberciler gönderirken vb.
Tehlikeli, yorucu, becerikli bir oyunla oyuncular yaşamları boyunca ruhların ve tanrıların dünyasına, bolluğun, sonsuz yaşamın ve kutsal bilginin kaynağına girme hakkını kazanarak mağaranın yolunu açtılar. Zıplayarak, tekmeleyerek ve bir topa vurarak bir mağaraya giden yolu yapma motifi, bir engeli, bir ağaçta/kayadaki bir deliği, orada saklı hayati nesneleri (su) almak için kıran bir kahramanın evrensel mitolojik motifine benzer. , ateş, mısır, armatürler), beceri ve bilgi. Oyunda mağaranın efendilerini mağlup eden Totonac mitinin kahramanı , insanlara tütsü yapmayı, dans etmeyi, şarkı söylemeyi ve müzik aletleri çalmayı ve mağlup gök gürültüsü tarlalara yağmur yağdırmayı öğretir . Ölüm tanrılarını yenen Kiş kahramanları, ilahi hiyerarşide yeni saflar oluşturarak Güneş ve Ay'a dönüşürler , böylece dünya yaşamının yeni bir döngüsünü - yeni bir "yaratılış" başlatırlar .
Geniş anlamda oyunun amacı mağaraya girmekti . _ Bu nedenle oyuncunun görevine kültürel bir kahramanın görevine benzer şekilde saygı duyuldu ve Azteklerin hedefi kahramanca bir başarı olarak kutlandı. Olimpiyat Oyunlarının galipleri olan antik Yunan sporcuları gibi seçkin oyuncular , yurttaşların kahramanları ve koruyucuları, onlarla tanrılar arasında arabulucu oldular; dünya dengesini yeniden sağladılar, insanların sıkıntılarını önlediler ve refahına katkıda bulundular ; ölümden sonra yarı tanrılar olarak tapındılar .
A.A. _ Borodatova " Ataların mağarasına giden bir yol olarak top oynamak" ( eski Mezoamerika'daki ritüel top oyununun göstergebilimi sorusuna )
http://deja-vu4. narod.ru/Ballgame. html
III
MOON OCOM FANTASTA
1. parça
...Yeraltındaki gürültü durdu ve bir süre sadece hızlı büyüyen bitkilerin hışırtısı duyuldu. Sonra aniden gürültü yeniden başladı, öncekinden daha keskin ve daha yüksek. Şüphesiz, aşağıdan bir yerden geldi. İçgüdüsel olarak, en ufak bir tehlikede çalılıklara atlamaya hazır olarak yere sımsıkı sarıldık. Her darbe vücudumuzda yankılanıyor gibiydi. Gümbürtü ve gümbürtü daha da yükseldi, şiddetli titreşim yoğunlaştı, sanki tüm ay dünyası titriyor ve ölçülü bir şekilde nabız gibi atıyordu.
"Saklan," diye fısıldadı hırsız Kay ve ben de çalılara döndüm. O anda, bir top voleybolunu anımsatan sağır edici bir darbe oldu ve şimdi bile beni bir rüyada korkutan bir şey oldu. Cavor'a bakmak için başımı çevirdim ve elimi uzattım. Elim boşluğa daldı! Altında bir uçurum vardı!
Göğsüm sert bir şeye yaslanmıştı ve çenem açık uçurumun kenarındaydı. Taşlaşmış elim boşluğa uzandı. Tüm bu düz dairesel düzlük, kendisi için hazırlanan girintiye yana doğru kayan ve aşağıdaki çukuru ortaya çıkaran devasa bir kapaktı.
Cavor yardımıma koşmasaydı, muhtemelen uçurumun kenarında taşlaşıp yere düşene kadar kalacaktım. Ancak Cavor neyse ki aklını kaybetmedi. Kapak geri hareket etmeye başladığında, benden biraz daha uzaktaydı ve tehlikeli pozisyonumu fark ederek bacaklarımdan tuttu ve beni sürükledi. Kenardan dört ayak üzerinde sürünerek uzaklaştım, sendeleyerek ayağa kalktım ve çınlayan, sallanan metal levha boyunca Cavor'un peşinden koştum. Kapak hızla hareket etti ve koştuğum çalılar götürüldü. Zar zor başardım. Kısa süre sonra Cavor'ın sırtı sık çalılıkların arasında kayboldu ve ben onun peşinden tırmanırken canavarımsı kapak gıcırdayarak kapandı. Uçurumun kenarına sürünmeye cesaret edemeden uzun bir süre nefesimizi tutmuş yattık.
Sonunda, dikkatli bir şekilde, güvenli bir yerden aşağıya bakmaya karar verdik . Etraftaki çalılıklar aşağıdan esen rüzgarda çıtırdıyor ve sallanıyordu . İlk başta, aşılmaz bir karanlığa dönüşen pürüzsüz dik uçurumlardan başka bir şey görmedik , ama sonra aşağıda her yöne hareket eden ışıklar gördük .
Gizemli uçurum bizi o kadar yakaladı ki topumuzu bile unuttuk . Gözlerimiz karanlığa alıştıkça, loş ışıklı noktaların arasında hareket eden küçük hayaletimsi figürler seçebildik . Şaşkınlıktan söz bulamayınca sessizce aşağı baktık . Uçurumun dibini kazan bu canlıların ne yaptığını anlayamadık .
- Ne olabilirdi? diye sordum . - Ne olabilirdi?
— Mühendislik çalışması. Görünüşe göre geceyi bu madenlerde geçiriyorlar ve gündüz saatlerinde yüzeye çıkıyorlar.
— Cavor, belki onlar ... insanlar gibiler?
Hayır, onlar insan değil .
atmayalım ...
H. G. Wells'in "Aydaki İlk İnsanlar" adlı romanından
2. parça
“Şu anda aya bakıyorum ve şaşırdım.
"Neye şaşırdın, Golan ?
- Bedeni. Uyduları görmezden gelmeye alışkınız, Janav. Var olsalar bile çok küçüktürler. Ancak bu başka bir şey. Bütün dünya bu. Çapı yaklaşık 3,5 bin kilometredir .
- Dünya? Muhtemelen ona öyle dememelisin. Yaşanabilir olmayabilir. Bu çap bile çok küçük. Atmosferi yok. Bunu sadece ona bakarak onaylayabilirim. Bulut yok. Sonlandırıcı çizgi gibi diskin kenarı keskindir.
"Başarılı bir uzay gezgini oluyorsun, Janav," diye onayladı Trevize. - Haklısın. Hava yok. Su yok. Ancak bu, yalnızca Ay'ın dışında ıssız olduğu anlamına gelir. Peki ya zindanlar?
- Zindanlar? diye sordu Pelorat şüpheyle.
- Evet. Zindanlar. Neden? (.) Ay'ın dev bir uzay gemisi olduğunu hayal edin.
— Mürettebat içerideyken mi?
- Evet. (.) Düşün Janav, bu hiç mantıklı değil mi?
Isaac Asimov'un "Temel ve Dünya" kitabından
III
DÜNYANIN GÖZÜNDEKİ AY
1. parça
Ay'da dev mağara keşfedildi
Japon havacılık ajansı JAXA çalışanları , dünyalıların ayda bir uzay istasyonu oluşturmasına olanak sağlayacak bir keşifte bulundu . Bilim adamları , bu gezegenin yüzeyinde , hesaplamalara göre dev bir lav tüneline yol açan dikey bir çöküntü buldular .
yaklaşık 60-70 metre çapında bir huni, Dünya uydusunun derinliklerine yaklaşık 90 metre kadar iner . Japon bilim adamları tarafından yapılan bir ön tahmine göre , mağaranın genişliği yaklaşık 400 metre, yüksekliği 20-30 metre ve uzunluğu onlarca kilometreye ulaşabilir .
Tokio Simbun gazetesinin bugünkü haberine göre , aşırı sıcaklıklardan, göktaşlarından ve kozmik radyasyondan güvenli bir şekilde korunan bu alan , gelecekte insanlı bir ay istasyonunu barındırmak için kullanılabilir . İlgili hesaplamalar, Japon astronomlar tarafından Japon ay sondası Kaguya'dan elde edilen görüntülere dayanarak yapılmıştır .
Bilim adamları, bu mağaranın lav kökenli olduğuna inanma eğilimindedir - gezegenin yüzeyinin altında hareket eden ve arkasında bir boşluk bırakan sıcak bir akıntı. Şimdiye kadar bilim adamları Ay'da bu tür özelliklere sahip oluşumları bulmak zorunda kalmamışlardı .
NEWSru.ua'ya göre _
http://sovershenstvo.by/publication/view/blog/64/
2. parça
NASA'nın garip davranışı, aya bir bomba
fırlatmanın gerçek niyetini ele veriyor : Üzerine kurulu sismometreler aracılığıyla bu zilin çalmasını dinlemek için
tekrar vurun
NASA, halkı ve Amerikalı vergi mükelleflerini bir kez daha acımasızca sıkıştırdı. Bu öğleden sonra başlatılan LCROSS projesi , Ay'da buz halinde su olup olmadığını tespit etmeyi amaçlıyordu. Suyun varlığı teorik olarak yakıt çıkarmanıza ve ay üsleri şeklinde altyapı oluşturmanıza izin verir. Fikir fena değil ve ilk başta birçok kişinin düşündüğü kadar saçma değil. Ay'dan uyduları ve gemileri fırlatmak, bir roketi yerden kaldırmak için megatonlarca pahalı yakıt yakmaktan çok daha ucuz, kabul etmelisiniz.
Şimdi projenin teknik kısmı hakkında. Ayın yüzeyine özel olarak tasarlanmış bir bombanın sabitlendiği bir gözlem cihazı gönderildi. Bu bombanın Ay'ın güney kutbundaki Cabeus kraterine atılması planlandı . Planlandığı gibi, patlamanın 6-10 kilometre yüksekliğinde bir enkaz ve toz sütunu kaldırması gerekiyordu , bununla bağlantılı olarak NASA tüm amatör astronomları güney kutbundan çok da uzak olmayan bir yerde yükselen toz bulutlarını izlemeye davet etti .
projeyi başlatanların fikrine göre nasıl görünmesi gerektiği .
LCROSS'un ayrılabilir sahnesine bir grup kayıt ekipmanı kuruldu : bir kamera, bir kızılötesi kamera, her türden sensör. Tüm sürecin yakın mesafeden canlı olarak gösterileceğine söz verdiler .
tamamı bugün NASA İnternet TV kanalında yayınlandı . Yayını izleyenlerden gelen ilk soru : görev kontrol merkezine ne oldu ? Yüzlerce monitör, ön duvarda üç dev ekran ve çok sayıda personelin çalıştığı borsa gibi devasa bir salon olduğunu herkes biliyor. Burada insanların dizüstü bilgisayar monitörlerine baktığı bir tür ofis odası gördük. Bütçe kesintileri?
Bu arada, ben (ve dünyadaki diğer birkaç milyon insan) bir araştırma bombası tarafından yok edilen ay manzarasının, güneşte güzelce parlayan buz parçalarının veya en kötüsü, ay manzarasının yakın çekimlerini ilgiyle bekliyordum. büyük ve güzel bir toz bulutu. Tamam, küçük olsun. Ama - yakından ele alındı.
Ancak gördüğümüz şey pek de aynı değildi. Ayın siyah-beyaz görüntüsü, görev kontrol üyelerinin konuşmalarıyla serpiştirilmiş yayıncıların monoton uğultusu arasında, her beş saniyede bir kare hızla yaklaşıyordu. Resimdeki yüzey çok yakınlaşınca görüntü bir anda kayboldu ve teknisyenlerden biri "sinyal aniden başka bir kameraya geçti" diye bildirdi. Hangisi, söylemedi. Ayrıca hiç kimse Ay'ın kraterindeki herhangi bir değişikliği neden hiçbir kameranın veya sensörün kaydetmediğini de söylemedi. Flaş yok, bulut yok. Sıfır!
Birkaç saniye sonra NASA , kontrol merkezindeki insanların nasıl ayağa kalkıp bir şekilde garip davrandığını gösteriyor: bazıları bir nevi eve gidecek (çok hızlı? - o anda ben dahil birçok kişi şaşırdı). Bir dağıtım teknisyeninin "hadi beşe gidelim, her şey yolunda" gibi neşeyle elini diğerine nasıl sunduğuna dikkat edin, ancak sanki kulaklıktan kendisine bir şey aktarılıyormuş gibi hızla ve şaşkın bir şekilde odadan çıktı. (Amerikan görgü kurallarında genel olarak "beşlik çak" dememek oldukça saygısız bir jesttir ve bir kişinin çok rahatsız olduğu anlamına gelir). Birisi telaşlandı, biri meslektaşlarına garip, belirsiz görüşler gösterdi. Zaten birkaç forumda, dağıtım görevlilerinin bu garip davranışı şimdi tartışılıyor. Bir şeyler açıkça doğru değildi.
Bundan sonra stüdyoda, proje yöneticisi kuru ve katı bir şekilde "Görev başarıyla tamamlandı" diyor. NASA henüz herhangi bir görüntü yayınlamayacağını söyledi. Neden? Bu iyi bir soru.
Hubble Gözlemevi hiç bulut almadı, hiçbir şey. Diğer büyük gözlemevleri de hiçbir şey görmedi. Şu anda, sadece amatörler arasında değil, internette pek çok spekülasyon ve şüphe dönüyor. Pek çok medya kaynağı, insanların (yine) en hafif deyimiyle, burun tarafından yönlendirildiğinden şüpheleniyor.
LCROSS projesine neden ihtiyaç duyuldu ?
Bugün LCROSS projesinin araştırma değil, yok etme amacıyla düzenlendiği bilgisi ortaya çıktı. Patlamanın Ay'daki ziyaretçi kolonisini yok etmek için planlandığı iddia edildi. Bunu yapmak mümkün değildi ve NASA bayrağı altında tasarlanan proje, diğer ilgili tarafların karşı önlemleriyle basitçe engellendi . Roketin kendisi ve LCROSS sondası artık mevcut değil : yayın görüntüsü "kapatıldığı" anda yok edildiler . NASA denetleyicilerinin bu kadar tuhaf davranmasının nedeni budur .
Her ne olursa olsun, Amerikalılar için en gülünç (ve trajik) şey, tüm bu şüpheli "bilimsel" eylem için kendi ceplerinden en az 79 milyon yeşil siskin ödemiş olmalarıdır.
NASA Ay'ı Bombaladı: 79 Milyon Dolar Karanlıkta Kayboldu
kііr://Іke-ip8іёeg.gi/2009/pa8a-bombs = ay
Ek 4
ay çalıyor
Misyon "Apollo":
dünyalıların ana keşfi
Amerika'nın Selena'ya ulaşan zenginliğini
ondan toz ve taş sananlar yanılıyorlar. Misyonun ana varlığı "A
| zemin | Rahim " Ayın fiziksel boşluğunun keşfidir
: Gerçeğin ,
Sat'ın , ve ağızda kim bilir onu P ra | şu r . Doluluk olarak doluluk budur
: Ömür , Uzun | hakkında . Ay'a uçarken Öteki
, oradan getirdik Unuttuklarımız -
işte devin “ Sat | urn -5 * ".
* Kadim Bilgide Beş, İnsan sayısıdır: Yüksekliğe yönlendirilmiş bir yıldız.
P
ay gezegeni boş . Bu gerçek, Amerikan Apollo uzay aracının aynı adlı NASA programı (1969 - 1972) çerçevesinde Ay'a yaptığı bir dizi uçuş sırasında yapılan ana keşiftir. Ay, çerçevesinde yapılan sismik araştırmaların sonuçlarına göre içi boş bir metal toptur .
Bu gerçeğin keşfi, 20 Kasım 1969'da saat 04:15'te Apollo 12 uzay aracının kullanılmış uçuş kabininin ay yüzeyine çarpmasıyla gerçekleşti. Salınan Ay, dev bir gong gibi 55 dakikadan fazla titredi ve bu, yüzeyinde bırakılan bir sismometre tarafından kaydedildi.
Salınımların genliği başlangıçta büyüdü. Çarpışma anından itibaren maksimum değeri sekizinci dakikada düştü, ardından düşmeye başladı ve boşa çıktı. Aynı gün ABD Sismoloji Enstitüsü başkanı M | Oris Yun | k ( cp'k ) öğleden sonra haberlerinde bu şaşırtıcı gerçekleri duyurdu . Özellikle şunları söyledi: Ayın kaydedilen titremesini mecazi olarak karakterize ederseniz, bu bir kilisede çanın çalmasına benzer . Düşüşten doğan sismik dalga, Ay'ın yüzey katmanındaki merkez üssünden biri hariç her yöne yayıldı - içe doğru, ayna bariyerinin gizli bakışından tamamen yansıdı.
NASA'nın keşfi Amerikalıları o kadar şok etti ve meraklandırdı ki, programın gidişatını değiştirdikten sonra, sonraki tüm uçuşlarda Satürn-5 taşıyıcısının son aşamasını paralel bir rotada Ay'a ittiler, daha önce işe yaramaz olarak atıldı. tamamlamak, Ay'a çarpmak ve bu çanların sesini dinlemek için. Gezegene 2,5 km/s hızla çarpan dev bir yarasa, Gizem'in kudretli cevabını doğurdu. Böylece Apollo 13 etabının çarpması sırasında (çarpışma noktası Apollo 12 ekibi tarafından kurulan sismometreden 87 mil seçildi) Ay'ın çınlaması 3 saat 20 dakika sürdü ve derine inmeyen sismik dalga, 25 kilometrelik bir kaya tabakasının sınırları içinde hareket etti. Tüm testlerin sonuçlarına göre, ay halkasının kaydedilen en uzun süresi 4 saatin üzerindeydi.
Medya şunları yazdı: “Çeşitli araştırmalara göre, bilim adamları ayın kesinlikle içi boş olması gerektiği sonucuna varıyorlar. Nükleer mühendis ve araştırmacı William Brian II , 1982 tarihli Moongate: Suppressed Findings of the US Space Program adlı kitabında , Apollo sismik deneyleri tarafından sağlanan bilgilerin "Ay'ın içi boş ve nispeten katı" olduğunu gösterdiğini yazıyor. Ek olarak, bazı astrofizikçiler o kadar cesurdu ki, Ay'ın içindeki boşluğun yapay olduğunu iddia etmeye başladılar.
Bu keşif bilimin belkemiğidir: s | Karanlığın ay kutsaması var , bozulabilir gözlerin Boşluğu:
Dağların derinliklerinde çınlayan Ay, bizim için çalan Tanrı'nın çanıdır : özün, Öz'ün, boş kısmın, Bütün'ün yokluğundan, Anne tarafından di | tyati ile | lep | Ah. T | ay | s | ng, o zaman Kalbin sesidir, bizi Kökümüze yönlendirir . Ağaçların dünyasını biliyordu | ny: Ay boş - Po için | ln | ve o. Onu Büyük Bo ile Tanımlamak | cin | ona Kozmos olarak, her şeyden önce koynunda, eski Co. | hendek | oyu, go (Skt.) in ^ ar'b (Mısır - Fındık ) , P | büyüyen | cinsel olarak onun yerde olduğunu gördük | inci top: Cinsiyet | Aslında Ruh, fani gözler için boştur, çünkü onlar boştur . L kelimesinin kendisi | un | ama görünüşe göre boşluk, deliklerin hecesi un , [her şey] olmadan, ortada. BM (lat.) = TR (r | rech .). Lun | a - aylar | ka: Karanlığın girintisi, Nut | İçinde ra. Böylece Lon gördü | om ( mağara | er | oh) her kg yun | Po- san | ile | Girit | kayak Luna – Chan | dra : chan ( bak ) - delik , boşluk: Sem'de - O. Hepsinin annesi olarak Liu | bo | en çok, Wu Ying | kendin yap | tsev o, Tanrıça Vak'ın Konuşması olarak Ses'tir . Çılgın | x, diğer adıyla Bach | bıyık, tanrı M ∣ EN , bi, Ay (Yunanca), erkekler | bir | gün | _ bekle - Buck'ın özü ile Konuş | sonra | sonra | yu içinde (dolayısıyla - Bach : mu | dil | karınca - duş sesi | o | p), Vo ∣ id (İngilizce), seslenen: in | kimlik | Ve!; Apollon, Ay'ın oğlu ve ilişkisi (sonuçta Leto, Latona - Ay) - Buck | merhaba:p | liu | u, özünde aya doğru kıvrılıyor - Bacchus'un kendisi; Pan (Yunanca Tümü), yüz B | selenyum | Nuh ( Pri | cins | s : en Cins | e, Yaratıcı (eski) ikinci), Bacchus - Pus'un akrabaları (Ind.-Heb.), Vedalarda - Pus ∣ han, Put | ve st | ra | peki . Ayın Derinlerinde, Mun ∣ dus (Barış), Ruhların Korosu , Ay'da , Çınlamanın özü - bu tavada | sir | e, toop ' dire Ra | İle (Zodyak'ta - ayın işareti), ölümlü Deliğin gözü. selenyum gibi | bir, Meyve suyu | Ra | t- sil e n Barış pus ⅛ , güçlüyüm yo n Kendini Boşlukta bilmek gibi . Eksen (Kol) gözlerinin, kbla (daire - eski) Merkezlerinin, Hedefimiz Kol | o- Col dağı, Ay, h | kabuklu insan gözünde: Dünya ve gözler birdir . C ∣ girin - girin : merkez - Bunun girişi; ortamlar | içinde - inA'da olduğu gibi | Ra | aynısı bizim için Tanrı'da ve bizde O'na - kapı; ses - göz : Col | göz | l - Oko Bu dünyayı gördüğü Yaratıcı: kadimlerin parşömenlerinde - Ay.
Onun çınlaması kalpte kutsaldır. kol | üzerindeki ilk dünyalı olan güçlü 4 şunları söyledi: “Her insanın kalp atışlarının doğumda sayıldığından eminim. Kaç kalp atışım kaldığını bilmek istemiyorum. Ben sadece kalbimin her atışının bir çan olduğu bir hayat yaşamak istiyorum .” Annemin hatıralarına göre hayatımda söylediğim ilk kelime "Ay" idi ve ilk canlı izlenim Bukh kurbanlarını anlatan "Bell Ringing" şarkısıydı | tr | mil | cehennem. Bunu iki yaşında bir bebek olarak duyunca, uzun süre duyduklarımı sessizce yaşadım, ardından ailemden kağıt ve kalem istedim ve haykırdım: “ Bir zil çalacağım ! ".
Ek 5
İSTENMEYEN - DIŞARI.
SELENİTLER SALDIRISI
. ״ Lunokhod-2 uzay aracının sürücüsü Andrey Egorovich P.
"Olağanüstü bir şeye rastladık. Her ne kadar şimdi proje liderlerinin her zaman ayda yerleşim olduğunu tahmin ettiklerini düşünüyorum. Aksi takdirde, Lunokhod'a neden eş eksenli bir makineli tüfek takalım? Biz sürücüler şaşkındık ama sormamamız gerekiyordu.
Bir "traktör" kullanıyordum (kendi aramızda "Lunokhod" dediğimiz gibi), ortağım yakınlardaydı. Garip oluşuma ilk dikkat çeken o oldu. Nereye ve nasıl gideceğimize karar vermedik - bilim adamları. En azından bir seansta. Görüştüler ve yaklaşmaya değer olduğuna karar verdiler. Traktör sürmek kolay değil. Azaltılmış yerçekimi ve en önemlisi, üç saniyelik bir sinyal gecikmesi, her şeyi son derece dikkatli yapmaya zorladı. Sıkışırsan, itecek kimse yok. Ve tamir etmeyeceksin, ellerin kısa. Bu nedenle, "traktör" ile nesneyi ayıran o elli metreyi, yolun şaşırtıcı derecede düzgün olmasına rağmen, bir saatten fazla aştık.
Her beş dakikada bir durdu, nesneye baktı. Tahmin yavaş yavaş kesinlik kazandı - önümüzde yapay bir yapı vardı. Her şeyden önce, bir Eskimo kar evine benziyordu - yaklaşık iki metre çapında yarım küre şeklinde bir kubbe.
Traktör kubbeden on metre uzakta durdu ve bilim adamları bundan sonra ne yapacaklarını umutsuzca tartışmaya başladılar. Proje yöneticilerini bilgilendirmeye karar verdik. Yukarıdan bir emirle karşılık verdiler: beklemek ve hiçbir şey yapmamak. Liderliğin gelişini beklemeye başladık.
Birkaç dakika sonra ekrandaki resim değişti: kubbede, sanki kapı çözülmüş, daha doğrusu yana doğru hareket etmiş gibiydi. Kubbeden böceksi bir yaratık çıktı, belki de bir robottu. "Lunokhod" a yaklaştı - ve bunun üzerine bağlantı kesildi.
Ve sonra yetkililer gelmeye başladı. Böceğin göründüğü film birkaç düzine kez oynandı. Her detayı hatırlıyorum. Aksine, bir böcek bile değil, bir kabukluydu. Yengeç, ama sadece Yengeçi ölçer.
Tabii ki, bize abonelik hatırlatıldı - salonda gördüklerimizi proje üyelerinden, örneğin vardiyalı şoförlerden bile kimseye konuşma hakkımız yoktu, yerli ve hatta yabancılardan bahsetmiyorum bile.
Birkaç gün boyunca "traktörü" canlandırma girişimleri gerçekleştirildi. Dördüncü gün bir sinyal alındı, ancak sinyal çok garipti - bu bir "resim" değildi ve telemetri verileri değildi.
Sinyalin şifresini çözmek için çeşitli birimler görev aldı, ancak söylentilere göre, onu çözenler özel servislerin kriptograflarıydı. Aslında, sadece sinyalin Latin alfabesinin kodlamalarından biri olduğunu anlamak gerekiyordu, bundan sonra her şey yerine oturdu : mesajı aldık. Mesaj dünyevi bir dildeydi ama ölü bir dildeydi, bu Latince'ydi. "Persona non grata" ilan edildik , Ay - "Gökyüzü Halkı" nın egemen bölgesi . Mesaj , Ay'ın yüzeyine herhangi bir yetkisiz inişin bir saldırı eylemi olarak kabul edileceğini söylüyordu .
Mesaj kötü bir şaka olarak kabul edildi - diyorlar ki, işçilerden biri, durumu aydan geldiği iddia edilecek şekilde sunan bir sinyal gönderdi . Böyle bir sahtekarın varlığına inanmak zordu ama klasik Latince konuşan kabuklu selenitlere inanmak daha da zordu . Bununla birlikte, tüm iletişim bağlantılarının kapsamlı bir şekilde kontrol edilmesi, çılgın bir şakacıyı ortaya çıkarmadı (ve böyle bir aldatmacanın sonuçları, yalnızca bir delinin böyle bir şeye karar verebileceği şekilde olacaktır ). Acilen traktör değil , tank olan yeni bir Lunokhod serisi hazırlamaya başladılar . Artık üzerlerinde makineli tüfek yoktu ama kıyaslanamayacak kadar güçlü bir silah , bu hala bir sır, bu yüzden onu yaymayacağım. Ve durum öyle ki, onu kolayca açamazsınız. Onları eğitim sahasında çalıştırdık ve " olası düşmanı " herhangi bir mesafeden vurduk. İyice hazırlanmış , üç yıl. Tasarımcılar akıllarına "tankları" getirdiler ve sonunda o bir araba değildi - savaş tanrısı. Dört adet devlet kabulünü geçti. İşe hazırlanıyorduk ama dürüst olmak gerekirse ruhum endişeliydi. Ancak Eylül 1976'da proje kapatıldı ve ne şimdi ne de gelecekte herhangi bir çalışmanın öngörülmediği bize verildi . Sonunda bir abonelik daha alarak dört bir yandan serbest bırakıldık . Hemen bir taksi şirketinde iş buldum . Üzgünüm? Kesinlikle. Öte yandan, böylesi daha iyi. Savaş olmadan.
(...)
Elbette Andrei Yegorovich'in hikayeleri , hem emekli kozmonotların hem de sadece komik insanların çok sevdiği hikayelerden biri olarak kabul edilebilir . Ancak 1996 yılında, Apollo projesinin katılımcılarından biri olan Dr. Edwin Rice'ın yazdığı ve Rice'ın Apollo 17 seferi sırasında astronotların ayın sakinleriyle karşılaştığını iddia ettiği "Kayıp Uzay" kitabı yayınlandı !
Ayın yüzeyinde bir gezici ile seyahat ederken , yaklaşık üç yarda küçük, kubbeli bir yapıyla karşılaştılar ve içinden yaklaşık bir düzine kabuklu canlı aniden döküldü . Yaratıklar, ay gezicisine saldırmak için hiçbir girişimde bulunmadı , ancak gezici, astronotlara itaat etmeyi bıraktı.
Durum gergindi. Ve o sırada, yakın iletişim yoluyla, aktarıldığı Houston'a iletilen net, sesli bir konuşma duydular - astronotların kendileri , elbette, bir diyalog yürütmek için yeterli miktarda Latince konuşmadılar . Astronotlara yabancı toprakları işgal ettikleri ve şimdi dışarı çıkmaları gerektiği söylendi . Selenitler müzakere girişimlerini reddettiler ve sadece tekliflerini tekrarladılar . Bundan sonra, "gezici" üzerindeki kontrol yeniden sağlandı ve astronotlar aceleyle ay bölmesine koştu .
Selenite uygarlığının varlığı derhal devlet sırrı ilan edildi . Bilginin yayılmasının, devlet aygıtının çökmesine kadar öngörülemeyen sonuçlara yol açabileceği düşünülüyordu . Çok yakın olan bazı süper uygarlıkların haberleri paniğe, korkuya ve her durumda - bir aşağılık kompleksine neden olabilir .
Astronotların Dünya'ya dönüşü iyi gitti, ancak şu soru ortaya çıktı - sonra ne yapmalı? Aslında Ay'da kiminle tanıştılar - gerçek selenitlerle, diğer dünyalardan uzaylılarla , Ruslarla ? İkincisi ilk başta en olası görünüyordu: Ruslar Ay'da gizli bir otomat kolonisi yaratmıştı . Selenitlerin çekiciliğinin bir analizi, bunun bir insan gırtlağı tarafından söylenmediğini gösterdi . Makine sesi? 1973 baharında gizlice aya fırlatılan Lunar Scout keşif cihazı acilen hazırlandı . İstasyonun iniş modülü, Apollo 17 iniş sahasının yakınına indi . Scout bilinen bir yere gitti , yörünge bölmesi yüksek selenosentrik bir yörüngeye girdi ve Dünya üzerinde keşif amaçlı kullanılan teçhizatı kullanarak gezegenin yüzeyini gözlemlemeye başladı .
İzci hedefine ulaşmadı - yolda , onunla iletişim kesildi . Yörünge aracı Dünya'ya şifreli bir sinyal iletti : "Ay'a iniş yasaktır. Gücün ispatı GMT 15.00'te takip edecek ” - ve milli parklardan birinin koordinatları belirtilir . Belirlenen zamanda her şey bekleniyordu - bir yangın, bir patlama, bir fırtına. Ama tamamen farklı bir şey oldu . Dört hektarlık bir alanda , tüm ağaçlar önce küçük dalları, sonra büyük dalları kaybetti ve geriye sadece çıplak gövdeler kaldı .
Uzmanlar , yerçekimi silahlarının kullanımına tanık olduklarına karar verdiler . Selenitler uygarlığının dünya dışı kökenini tanımak zorundaydım . Ve ayrıca bu uygarlığın Dünya için şüphesiz bir tehdit oluşturabileceği gerçeği .
Çeşitli departmanlardan analistler, gezegenler arası bir çatışma için senaryolar geliştirmeye başladı ve herkes , çatışmadan mümkün olan her şekilde kaçınılması gerektiği konusunda hemfikirdi . Selenitlerin davranışı, bunun kapalı bir medeniyet türü olduğunu , temas kurmaya çalışmadığını ve topraklarını savunmaya hazır olduğunu gösteriyor . Ne kadar gelişmiş bilinmez ama Selenitler'in sergilediği yetenekler son derece dikkatli hareket etmemizi sağlıyor. Öncelikle provokatif hareketler yok. Ve Amerikalılar ayı terk etti.
Bununla birlikte, ay programlarını kısıtlamak için bir bahane gerekiyordu ve çabucak bulundu - Luna de ilgi çekici değil ve vergi mükelleflerinin parasını buna harcamak tamamen yararsız .
Aynı zamanda Ruslarla da temaslar kuruldu . Selenitler sorunuyla da karşı karşıya kaldıkları ortaya çıktı .
1975 yazında gerçekleştirilen Apollo-Soyuz deneysel uçuşunun da siyasi önemi vardı - iki uzay gücü , olası bir dış tehdit karşısında birliğe hazır olduklarını gösterdi .
Edwin Rice, ciddi olması ve aldatmacalara yatkın olmamasıyla ünlüdür . Sözlerinin dolaylı bir teyidi , hem ABD'nin hem de SSCB'nin yetmişlerin ortalarından beri ay programlarını fiilen kapatmış olmasıdır . Hem teknolojilerin hem de ekonominin modern gelişimi, sadece ayın yüzeyini keşfetmekle kıyaslanamayacak kadar büyük görevler belirlemeyi mümkün kılıyor . Ay'ın kolonizasyonu, 21. yüzyıla layık bir görevdir. Ancak hükümet, Irak harekatı için on milyarlarca dolar harcarken , iş Ay'a seferlere devam etme konusunda garip bir şekilde cimri davranıyor . Hem ay programlarına katılan yurttaşların ifadeleri hem de Rice'ın çalışmaları güvenilir ve doğru kabul edilirse, bu tuhaflık oldukça anlaşılır hale geliyor .
Igor Osovin, Sergey Pochechuev. Ayın Gizli Uygarlığı
http://www.rulit.me/books/sekretnaya-civilizaciya-luny-read-326447-1.html
Ek 6
AY'DA EZAN
Armstrong'un uçuştan sonra herkes için beklenmedik bir şekilde İslam'a döndüğü iddia ediliyor. Aya tam olarak yedi uçuş olması ilginçtir. Ve Armstrong'un seçimi, uçuşun NASA yetkililerinin yorum yapmaktan hoşlanmadığı kısmıyla açıklanıyor . İşte aya ilk iniş sırasında yaşananlar . Apollo 11'in mürettebatı Aldrin, Collins ve Armstrong, ayın yüzeyini keşfederken aniden çarpıcı bir fenomen gördüler - Huzur Denizi üzerinde açık bir kitaba benzer iki halka. Astronotlar , optik aletlerin konumunu değiştirerek, gördüklerinin açık bir kitap şeklinde olduğuna bir kez daha ikna oldular. Ayrıca, hiçbir yerden gelmeyen ve Arapça şarkı söyleyen bir müzik vardı. Astronotların Dünya ile olan tüm konuşmaları manyetik teybe kaydedildi . Kitap ertesi gün kayboldu . Armstrong aya ayak bastığında , sinyal tekrar duyuldu . Bu sefer (her şey yeniden teybe kaydedildi ) şu sözler duyuldu : “robbial ardzdini inda khuiza kunaliim”, sonra tekrar - müziğe benzer bir ses: “ashkhadu ala illaha il-lallah” ve “ashkhadu anna Muhammada-r-rasulullah . Astronotlar seslerin nereden geldiğini uzun süre anlayamadılar. Dünya ile müzakereler şunu açıkça ortaya koydu: sesler doğrudan Ay'dan geliyordu. Astronotlar göründükleri anda hoş bir his ve garip bir halsizlik hissettiler. ( Bunun, Hz. Muhammed'in Allah'ın huzurunda yaşadığı duygulara ne kadar benzediğine dikkat edin. )
Astronotlar Dünya'ya döndü. Bir kez daha kasetler çalındı ve NASA yönetici sekreteri Al-Baz ile istişareler yapıldı. Dar bir daire içinde, ayda çınlayan "müzik" hakkında açıklamalarda bulundu ve bunun Arapça'da kutsal bir söz olduğunu bildirdi: "Şahitlik ederim: Allah'tan başka ilah yoktur."
Gizli olan her şey er ya da geç netleşir. Ve böylece oldu. 14 yıl sonra, Şubat 1983'te Armstrong bir konferansa katılmak için Mısır'a geldi. Sadece Mısır'a değil, İslam dünyasına da ilk seyahatiydi. Toplantı sırasında, ilk bölümün sonunda kürsüde oturan Armstrong, sokaktan tanıdık melodik bir ses duyunca birdenbire beti benzi attı. Heyecanla şaşıran Mısırlılara bunun ne tür bir müzik olduğunu soran Armstrong, onlardan kilise çanları gibi inananları namaza çağıranın ezan olduğunu öğrendi. Armstrong'un bu açıklamanın ardından söylediği sözler Mısırlılar için gökten şimşek gibi oldu: “O ses. Aya ilk ayak bastığımda duyduğum şey tüylerimi diken diken etmişti! İlk başta kulak çınlamam oldu, sonra bu sesi dinlerken defalarca hoş bir duygu yaşadım. Ardından görgü tanıklarının ifadesine göre bembeyaz olan Armstrong şöyle dedi: “Allahım! Seni Dünya'da değil, Ay'da buldum!” Bir an sustu ve biraz toparlanarak devam etti: "Ay'a namazsız ayak bastım ve şimdi dua edeceğim, beni Müslüman sayabilirsin."
İnsanın aya uçuşu kutsal kitaplar tarafından tahmin ediliyor mu? İncil'in kehanetlerinde onun hakkında sözler buluyoruz. İlahiyatçı Yuhanna'nın Vahiy kitabının 4. bölümünde, "Taht üzerinde oturanın" elinde tutulan "yedi mühürün ardında" gizemli bir kitaptan bahsedilir. Bu taht Cennettedir. Ve Tahttaki "güçlü Melek" bu kitabın sırrını açıklamaya çağırıyor. Amerikan ay paradokslarına benzer bir şey şimdiden hissediliyor. Ama aramaya devam edelim. Armstrong soyadı "güçlü el" olarak çevrilmiştir ve astronot, Dünya'nın dışına uçtuğu için bir anlamda "melek" dir. “Yedi Mühürlü Kitap” açıkça Kuran'dır: Ne de olsa ilk suresi “Açılış Kitabı” olarak adlandırılır ve tam olarak 7 ayet içerir. Şimdi olan bitenin yeri için bir açıklama bulmaya çalışalım. "Allah", "beyaz el" olarak çevrilir. İslam'ın sembolü bir el ve bir hilaldir, bu aynı zamanda Allah'ın ikamet ettiği yer olan Ay'a dair bir ipucu anlamına da gelebilir . Tüm bu faktörlerin birleşimi şaşırtıcı bir hipoteze yol açar: Amerikalılar aya uçarak Tanrı'nın Tahtı'nı ziyaret ettiler ! Ve tüm teknik yanlış anlamaların nedeni budur. Mucizelerin olduğu yerde fizik kanunları geçersizdir. Amerikalı bilim adamları bir takım sorunlarla ve açıklanamayan fenomenlerle karşı karşıya kaldılar... Ve Ay Destanı'nın devamının materyalist bilimin otoritesini baltalamakla tehdit ettiğini anladılar. Bu nedenle, muhtemelen uçmayı bırakmaya karar verdiler. Bu aynı zamanda, büyük olasılıkla aynı sorunlarla karşılaşan Sovyet tarafının konumunu da açıklıyor.
Müslüman olan ünlüler
http://somon.ucoz.ru/publ/10-1-0-24
Ermakov Oleg Vladimiroviç • Oleg V. Yermakov
Biyografik bilgiler • Biyografik bilgiler
Tambov bölgesi (Rusya) Michurinsk'te doğdu , liseyi orada bitirdi . Okul yıllarında, deneme türünde (1975) okul denemelerinin VII All-Union yarışmasının galibi oldu . Kiev Devlet Üniversitesi'nden mezun oldu. TG Shevchenko kimya alanında uzmanlaşıyor (1983). Yaklaşık 10 yıl boyunca Ukrayna'nın kimya endüstrisinde, ardından gazetecilikte çalıştı ve muhabirlikten tüm Ukraynalı bir derginin genel yayın yönetmenliğine geçti . Evren hakkında bir dizi icadın ve bir dizi çalışmanın yazarı , ana olanı üzerinde çalışıyor , “Gezegen Sevgisi. Temelleri Birleşik Alan Teorisi”, 22 yıl sürdü (1987-2009). Wikipedia topluluğunun üyesi. "Aşkın Gücü" (2001) şiir koleksiyonunun yazarı, profesyonel karikatürist.
Evreni keşfetmek benim asıl mesleğim. Öğrenci günlerimden beri buna bayılıyorum ve bunu kalıtsal olarak görüyorum: Büyükannem Nadezhda Zaretskaya, lansmanı insanlığın uzay çağının başlangıcına damgasını vuran ilk yapay Dünya uydusunun anten ünitesinin tasarımcısı, bir sayının yazarı. Nadezhda Georgievna'nın kocası ve büyükbabam Mikhail Mamontovich Zaretsky, S.P.'nin karısı Nina Ivanovna'nın erkek kardeşidir. Moskova yakınlarındaki Podlipki'deki tasarım bürosunda bir büyükanne çalışan Korolev. Evreni fethederek, dünyevi nimetler için o yetersiz zamanlarda, Dünya'ya sonsuz aşık olarak, üzerine bir bahçe dikmek için tarlasını almayı tutkuyla hayal etti. Rüyası gerçek oldu: Rusya'nın yetenekli kızı Sergei Pavlovich'in çabalarıyla Bolşevo'da (şimdi Korolev şehrinin bir parçası) harika bir bahçe yetiştirdiği ve büyük bir aile için bir ev inşa ettiği bir arsa aldı.
Evli, yetişkin bir erkek çocuk babası ve üç torun dedesi. Şimdi Kiev'de yaşıyorum.
1961'de okulu bitirdiğim Rusya'nın Tambov yakınlarındaki Michurinsk kasabasında doğdum . Okul yıllarımda 7. SSCB Ulusal Okul Kompozisyon Yarışması'nı (1975) kazandım. Kiev Taras Shevchenko Devlet Üniversitesi'nden Kimya Yüksek Lisans Derecesi (1983) ile mezun oldum. Ukrayna'da kimya endüstrisinde 10 yıl geçirdikten sonra , muhabirlikten ulusal bir derginin yazı işleri müdürüne kadar büyüdüğüm gazetecilik alanında kariyer yapmaya karar verdim. Bir dizi tescilli icadım var. Evren hakkında bir dizi çalışmanın yazarıyım. En önemli eserim Planet Love. Birleşik Alan teorisinin temellerini veya Kutsal Dilbilime Giriş'i yazmam 22 yılımı aldı (1987 — 2009). Wikipedia yazar topluluğu üyesi . Yayınlanmış bir şiir kitabı olan Power of Love'ın (2001) yazarı . Profesyonel Karikatürist
araştırmak üniversite yıllarından beri birincil mesleğim ve tutkum. Ailemde uzay tutkusu nesillerdir devam ediyor: Büyükannem Nadezhda Zaretskaya, lansmanı insanlığın uzay çağını başlatan ilk insan yapımı Dünya uydusunun hava düzeneğini tasarladı ve bir dizi başka uzay mühendisliği icadı için itibar kazandı. . Kocası , büyükbabam Mikhail Zaretsky, büyük Sergey Korolev'in karısı Nina Koroleva'nın erkek kardeşidir - büyükannem Korolev'in Moskova yakınlarındaki Podlipki uzay tasarım laboratuvarında çalıştı . Gezegenimizdeki rüya, bir bahçe yetiştirmek için bir toprak parçasına sahip olmaktı. Hayali sonunda gerçek oldu: yetenekli uzay mühendisi, Sergey Korolev'in himayesi sayesinde , sonunda güzel bir bahçe yetiştirebildiği ve büyük ailesi için bir ev inşa edebildiği bir arazi parçası aldı.
Karımla birlikte Kiev'de yaşıyorum . Ben yetişkin bir oğul babası ve üç çocuk dedesiyim.
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar